1-2 tuotetta tulee yhteen liimatussa aaltopahvissa ja tarvittaessa ottavat kyllä kunnonkin osumaa. Useampi tuote tulee hyvin ohuessa pahvikirjekuoressa, sama juttu sille. Paketitkin ovat vailla minkäänlaista pehmustetta, alttiina Postin moukaroinnille.
Jokin aika sitten pari DVD:tä tilasin, ja kannet olivat ottaneet postin kyydissä vähän osumaa, levyt ja kansipaperit olivat kunnossa. Tuosta reklamoin ja pyysin uusia koteloita. Kotelot tulivat (meni tosin pari viikkoa), mutta molempiin oli läntätty keskelle etukantta jonkun tuotekoodin sisältävä iso valkoinen tarra, joka ei lähtenyt irti sitten millään. Täysin käyttökelvottomia koteloita siis. Aspasta kertoivat että kaikissa korvaavissa koteloissa on sama homma. Jäi vähän mietityttämään, miksi kotelot on täytynyt CDON:in varastolla (?) noin pilata ja mitä kukaan tuollaisilla koteloilla tekee. Kannattaa siis varmaan pyytää korvaavaa tuotetta mieluummin kuin pelkkiä koteloita, ainakin DVD-leffojen kohdalla.
Ei voi olla totta. No katsotaan mitä sieltä tulee. Lähetetty on ja eiköhän tuo viimeistään perjantaina ole perillä.
Ja niinhän siinä kävi että ketuiksi meni. Tyhjän Blu-rayn kannessa oli valkoinen suorakaiteen muotoinen valkoinen tarralappu ja ne lähti kyllä molemmista levyistä nätisti irti. Mutta kun molemmat lähetetyt kuoret oli slim-mallisia ja toisen piti olla normaalin kokoinen (eihän se kansipaperi sinne slimiin mahtunut). Tästä kyllä sanoin asiakaspalvelijalle, että normi- että slim-kokoinen mukaan sitten. Asiasta mainitsin nyt CDON:lle niin asiakaspalvelija sanoo, että heillä on vain slim-koteloita tyhjinä. Nyt pitää tehdä sitten niin, että odottelee, että uusi korvaava tuote saapuu (tietysti statuksena ei varastossa) ja sitten laittaa samassa paketissa takaisin repaleinen versio.
Tilasin pari päivää sitten Talvisota blu-rayn ja muita elokuvia. Käytin 10 euron ystävänpäiväalennuskoodin. Äsken luin tilaushistoriasta, että Talvisota on mitätöity tilauksesta (eli peruttu). En saa tilaamaani elokuvaa, minulle ei ilmoitettu siitä mitenkään ja menetin vielä osan tuosta 10 euron koodista, koska CDON jakaa alennuksen tuotteiden kesken tyyliin tuotteen hinta / tuotteiden kokonaishinta * alennuskoodin arvo. Surkeaa palvelua. Asiakaspalveluun valitettu.
uusimmassa s-postiin tulleessa alekoodissa oli pienellä präntätty teksti: " Valitse vapaasti jo julkaistujen leffojen ja TV-sarjojen väliltä. Ilmoita henkilökohtainen koodisi kassalla hyödyntääksesi tarjousta. Tarjous koskee 2500 ensimmäistä tilausta. " jäi vähän epäselväksi, että tarkoitettiinko tuolla jotain tiettyä tuotetta, vai itse koodia (joka on voimassa alle viikon)
Mulle ei tullut edes tuota koodia Mutta kyllä tuosta sen käsityksen saa, että kaikista jo julkaistuista leffoista ja tv-sarjoista. Ja kampanjan koodeille tehdyistä tilauksista 2500 ensimmäiseen saa tuon 10 euron alennuksen.
Itsehän ajattelin käyttää koodin myöskin samassa tarkoituksessa. Onko tullut vastausta asiakaspalvelusta?
Veikkaan kuitenkin, että "tekninen vika" johtui juurikin tästä. Yleensähän CDONin koodit eivät koske ennakkotilattavia
Puolet elokuvista tulee paketissa (2 boksia, joissa yht. n. 80-90 levyä + Spectre) seurantakoodilla ja puolet kirjeessä postilaatikkoon (jos mahtuvat, 2 bluray-elokuvaa+tv-sarjaboksi, jossa 7 levyä).Molemmat lähetetty samana päivänä, kaikki oli varastossa. Ei voi ymmärtää. Itse olisin sullonut kaikki pakettiin. Onneksi eivät laittaneet kaikkia postilaatikkotoimituksena.
Vielä hämmentävämpää on se, että kolme leffaa lähetetään pakattuna päälekkäin kuplamuovikirjeeseen, joka ei mahdu postiluukusta, kun ne aiemmin pakattiin pitkään ja ohueen pahvilootaan, joka puolestaan mahtui postiluukusta. Luulisi sen nyt yrityksillekin maksavan enemmän, jos kirjeet ovat toistuvasti yli 3 cm paksuudeltaan.
Suurimpien firmojen postikulut sovitaan yleensä vuodeksi kerrallaan. Yleensä se on könttäsumma joka perustuu arvioon lähetysten kokonaismäärästä. Se ei ihan pienistä heittelyistä muutu. Eikä firmoille lähde lisälaskua siitä, että postinkantaja ei saa tungettua lähetystä postilaatikkoon ja jättää ilmoituksen ja kiikuttaa sen lähimpään postiin. Ulkomailta tulevat lähetykset ovat vielä onnellisemmassa asemassa koska niihin ei Posti/Itella pääse vaikuttamaan ryöstöhinnoittelullaan.
Minä laitoin sinne aiemmin palautetta että voisivat pakata päällekkäin jos lähettävät 2 leffaa koska se pitkä ohut pahviloota ei mahdu minun postiluukusta sisään. En tosin käskenyt 3 pakata päällekkäin. En tiedä mahtuuko se enään postiluukustani sisään.
Mutta minun postilaatikosta se ei mahdu luukusta leveys suunnassa sisään. Huvittavinta on vielä että melkein kaikissa muissa asunnoissa paitsi ihan muutamassa on leveämpi luukku. Eikä ole paljosta kiinni että ei mahdu.
Itse jätän aina välioven auki, kun lähden pois. Mutta tosiaan noita pitkiä pahvisia ei ole näkynyt pitkään aikaan, joita vielä ennen tuli, ja jos välioven laittoi kiinni niin paketti ei mahtunut sisään.