Bosen Soundlink Mini II:n tilasin joulukuusta Markantalosta. Oli kolmisenkymppiä halvempi kuin Gigantissa tai missään. Sikäli harmi siis, että alkaa olla aika vähissä kaupat, joiden välillä tehdä hintavertailuja tällaisista perusvehkeistä. Hifituotteet asia erikseen.
Uusi Star Wars karvalakkimalli 12,95€ hintaa: http://www.gigantti.fi/product/elok...SWFORCEAW/star-wars-the-force-awakens-blu-ray
Supertorstai Gigantin nettikaupassa. http://www.gigantti.fi/cms/20160429_052552/gigantin-supertorstai
Tuli jälleen tilattua Gigantista tavaraa kotiinkuljetuksella. Saas nähdä, onnistuvatko jälleen mokaamaan sovitun kotiinkuljetuspäivän, jonka pitäisi olla huomenna. Jännitys tiivistyy, palaan asiaan. Historian havinat eivät lupaa hyvää.
Mulla on aina toiminut Gigantin kotiinkuljetus hyvin ja luvattuna aikana. Soittavatkin vielä etukäteen ja varmistavat että on vastaanottaja kotona. Tämäkin varmasti riippuu hyvin paljon paikkakunnasta, Mikkelissä kuljetuksia nyt vaan sattuu hoitamaan asiantunteva ja asiakaspalvelusta ymmärtävä alihankkija. Keskimäärin Gigantin franchising yrittäjät itse eivät todennäköisesti omista kovinkaan monia kuorma-autoja, vaan alihankkijathan nuokin ajot hoitaa.
Varmasti riippuu paikkakunnasta ja siellä olevasta kuljetusfirmasta. Mutta yhtälailla silti Gigantti vastuussa, että asiakas saa tuotteen sovittuna ajankohtana - oli kohdepaikkakunta sitten Alavieska, Kärsämäki tai Mikkeli. Päävastuu on myyjäliikkeellä, koska kaikki operointi tapahtuu sitä kautta. EDIT: Tällä kertaa tilaus tuli kotiovelle täsmälleen oikeana päivänä, joten varauksin uskaltaa Giganttia käyttää jatkossakin. Hintaero kyseisesellä tuotteella Gigantin ja Expertin välillä oli jäätävät melkein 200€, joten Gigantin hintaetu on monesti lyömätön. Vielä kun saisivat uskoni takaisin kotiinkuljetuspalveluun palautettua. Tämä on ensiaskel.
Onkohan Gigantin verkkokaupalla yleensä miten paikkansapitäviä nuo tuotteiden saatavuustiedot? Itselläni olisi noin 1½ tunnin matka Oulusta Haaparantaan ja siellä olisi ainakin nettisivujen mukaan varastossa erästä BD-boksia, jota ei Suomesta ole saatavilla. Tiedot päivitetty sivujen mukaan viimeksi tänään. Mietin vain ettei turhaan tule ajettua edestakaista matkaa, koska ei todellakaan olisi mikään yllätys, jos liikkeessä sanottaisiin vain tylysti "Unohdimme päivittää tuotetiedot. Ei sitä ookaan, sori." Gigantin kohdalla itselläni ei ole noin käynyt, mutta muiden suomalaisten kauppojen kohdalla on. Tuo on siis Ruotsin Gigantin myymä tuote. On muuten aika typerää, ettei Ruotsin Gigantista voi tilata Suomeen, kun Suomen Gigantin verkkokaupan tuotteet tulevat kuitenkin Gigantin päävarastosta, joka sijaitsee Ruotsissa... Tuotetta ei myöskään voi varata tuonne Haaparannan Giganttiin CollectStorena, koska pitäisi olla ruotsalainen puhelinnumero. (Tuohon pitää täyttää oma nimi, sähköpostiosoite ja puhelinnumero). Jos tuota oikesti on tuolla varastossa, kuten nettisivut väittävät, niin voisin ajaakin tuon 1½ tunnin matkan ja vielä takaisin.
Täältä löytyy myös Ruotsalainen SMS numero, mitä voi käyttää tekstiviestien saamiseen. http://hs3x.com/
Tutkailin tossa Black Friday -tarjouksia, ja silmiini osui juuri ostamani läppäri reilusti alennettuna. Alle kuukausi sitten ostin, onko mahdollista vielä palauttaa ja ostaa nyt alemmalla hinnalla tuolta?
Näin olen käsittänyt. Mutta jos tuolta tilaa nyt uuden nettikaupasta niin pitää olla kyllä ihan varma kaikesta. http://www.gigantti.fi/cms/20151116_113400/palautus/ Joo elikkä tuon mukaan voisin viedä vain takaisin. Hulluahan sitä olisi jättää käyttämättä hyödyksi. Kuitenkin 150 euroo hintaeroa.
Nyrkkisääntö on, että älä osta halpaa. Sillä saa kasan paskaa näissä aleissa. Koskee kyllä ihan jokaista alea.
^ Sama tuote, aiemmin normaalihintainen ja nyt tarjouksessa halvempi, jotenka nytkö se tuote on maagisesti paskentunut jotenkin pelkästään sen hinnan laskun takia?
Jos ei käyttöön otettu tuote kelpaa palautukseen niin tilaa toinen samanlainen ja palauta se käyttämätön sinä tuotteena jonka olet ostanut korkeammalla hinnalla?
Pitänee sitten käydä tänään mutka Gigantissa koneen kanssa ja jos jää sinne niin uusi tilaus halvemmalla hintaa.
Postataanpa kokemus. Eli en ollut alun perin paketin aukaistuani läppäriini tyytyväinen. Siinä oli ikäviä ulkoisia valmistusvikoja. Kuukauden käytin melkein. Ja sitten palautin. Nyt sain uuden, jossa ei samoja vikoja ollut. Kannatti palauttaa.
Vaihdoitko tuon siis uuteen vai palautit ja ostit myöhemmin samasta liikkeestä uudelleen saman tuotteen? Itselläni olisi ostamassani puhelimessa vähän sama juttu ja mietin tuossa että kehtaanko/pystynkö tekemään niin, että ostan vain uudestaan samasta liikkeestä ja palauttamaan vanhan palautuksena? Viime viikolla ostin uutena, avattu on, mutta pieniä valmistusvikoja havaittavissa.