Joten? Ei ne ensimmäistä blu-ray boksiakaan lähettele eikä silti taida onnistua ehjänä toimittaminen.
Aamulla tuli Panasonic DMP-BDT700 (350€ soitin) ilman minkäänlaista ulkoista pahvilaatikkoa. Kaikki osoitteet, lähetystiedot jne. oli lätkäisty tuotteen omaan laatikkoon. En vielä ehtinyt avaamaan tuotetta, mutta onhan tuo melko ala-arvoista silti. Myyjänä oli Amazon, ei kolmannen osapuolen myyjä.
^ Muistakohan ihan väärin, mutta eikö tuolle ollut joskus ihan "rasti ruutuun" -tyyppinen valinta tilattaessa, olikohan se halvempi tms. jos otti ilman erillistä pakkauslaatikkoa. Joku muistanee paremmin?
Näin UK- ja (tänä päivänä) DE-Amazoneja poikkeuksetta ylistävänä ei voi kuin ihmetellä moista toimintaa, jos myyjänä todella on ollut juuri Amazon (tai tavara tulee Amazonin kautta). Useimmiten tilaan vähintään kerran kuussa tavaraa ko. paikoista (näin tehnyt jo kohta vuosikymmenen), eikä tuollaista ole osunut kohdalle, vaikka on tullut tilattua niin isoa kuin pientäkin tavaraa (isoimpia taitaa edustaa imuri ja kissan vessa). Jos tuollainen osuisi kohdalle, niin ensimmäisenä ottaisin valokuvat avaamattomasta paketista ja sitten laittaisin kyselyä perään. Pääasia on toki se, että tavara on kunnossa, mutta kyllä silläkin on jotain väliä, missä kunnossa tuotepakkaus on. EDIT: Muuta nurinaa DE-Amazonista en ole löytänyt kuin sen, että paikan käyttämä toimituspalvelu i-parcel (lähettää yksittäisiä, pieniä lähetyksiä) tuppaa olemaan jopa 1-2 viikolla hitaampi kuin esim. muut paikan käyttämät toimituspalvelut (UPS, DHL). Tosin ei parane valittaa, kun kerran toimitus on ilmainen, mikä ei ole itsestäänselvyys (UK-Amazonistakinhan se lähti pois ja DE-Amazoniinkin se tuli suhteellisen hiljattain).
Itse en tällaiseen vaihtoehtoon ole koskaan törmännyt ja joka tapauksessahan toimitus on Suomeen ilmainen Amazonin ollessa myyjänä (oletan että tavaran arvo ylitti vaadittavat 39 EUR).
Kaipa, kun toimitukset DHL:n ja UPS:n kautta menevät poikkeuksetta expressinä as in tuodaan kotiovelle.
Tuommonen ilmotus siellä joskus tuli vastaan: "Shipped in its original packaging: The packaging of this article indicates what it contains. To hide it, select the option Send in an Amazon box on the payment page."
Millä tuotteella tuollainen oli, kun ei tuossa BD-soittimessa itselläni sellaista ollut (ainakaan näkyvällä paikalla). Tuli muuten avattua päivällä tuo soitin ja niinhän se oli, että tuotelaatikosta oli joku ohuehko tavara mennyt läpi jossain vaiheessa ja itse soittimessakin oli tismalleen samassa kohtaa pienehkö, mutta hyvinkin huomattava naarmu/lommo. Amazoniin pistin viestiä tuosta ja sieltä on jo uusi tilaus laitettu tulemaan nopeimmalla mahdollisella toimituksella. Lupasivat myös pakata tällä kertaa ihan oikeaan laatikkoon tuon, katsotaan sitten pitääkö paikkansa. Tuskinpa tuo naarmu/lommo olisi näkynyt sieltä TV-tasolta, mutta kun tilaan 350€ soittimen, niin totta helvetissä se pitää olla kuin pakasta vedetty, varsinkin kun tämän soittimen yksi (monista) hyvistä puolista on helvetin tyylikäs ja laadukas design.
Mulla tuo laatikkovalinta tuli yksittäin tilatulla kodinkoneella, en äkkisiltään muista että sitä olisi kovin monesti tarjottu. Nytkin on pari Saksan Amazonin tilausta sisällä, ja molemmissa useampi tuote samaan aikaan tilattu niin tulee muutenkin tod. näk. yhdessä isommassa laatikossa, ei niissä tuommoisia valintoja ole ollut.
Älyttömästi lasten tauteja tämän firman logistiikassa: tavarat pakataan huonosti ne hajoavat matkalla tavarat palautuvat keskenkaiken Amazonille tavarat hajoavat matkalla ja Amazon luo korvaavaan tilauksen ennen kuin ne saapuvat perille osoitelappuista on monesti osa tiedoista hankautunut irti
Huhtikuussa muutama paketti hävisi toinen palautui amazon.de, ja sain hyvityksen toista kyselin heinäkuussa ja lähettivät uudelleen. Amazon.co.uk:ssa hävisi heinäkuussa tilattu phantasm boksi, elokuussa laittoivat uudelleen, molemmat uudelleen postitukset pikana. Pitäisi vissiinkin tilata kuriirina/pikana että varmasti saisi tilauksensa perille.
Itsellä ollut myös vaikeuksia .de:n kanssa. Haluavat välttämättä lähettää tilauksen useassa osassa ja sitten näitä tippuu luukusta jos tippuu. Loppukesästä kaksi tilauksen osaa alkoi viipyä ja toisesta sain jo hyvityksenkin. Sitten se kuitenkin tupsahti postiin reilu kuukauden myöhässä. Toinen palautui nähtävästi itsestään ja sain vain ilmoituksen refundista. Olen mielessäni syyttänyt Suomen postia, mutta voisiko syy sittenkin olla Amazonin, jos muillakin on ongelmia?
Alkuvuodesta tilasin kaksi tuotetta .de:stä. Molemmat lähetettiin, mutta kumpaakaan en saanut. Ensimmäinen palautui hetikohta lähetyksen jälkeen takaisin .de:lle. Toinen vain katosi. Toki sain rahat takaisin molemmista. 21.8. tilasin jälleen kaksi tuotetta. Ensimmäinen tuli päivän verran arvioitua aikaa myöhässä. Toista tuotetta ei ole vieläkään tullut. Sitä ei ole edes lähetetty 25.9. mennessä, vaikka sitä on sivujen mukaan ollut varastossa muutamaa päivää lukuunottamatta. Tällaisia vastauksia sain kyselyihin: 27.8. As I see that the item listed in stock on our website. But there is nothing to worry. I will do everything to help you. I have just contacted our Fulfilment Centre, and have established that your outstanding order will be dispatched soon. 2.9. I have checked your customer account: Due to a technical situation, handling in our logistics center did not take place at the usual speed. I can very well understand that this is very annoying for you. I have just been contacted by our logistics center: Your order is now being packed in our logistics center and handed over to our transport service. 13.9. I have checked your order and I can see that the item is not in stock at the moment with Amazon directly. However, since you have placed the order on 21st, you will have priority in this case. 20.9. I've checked your order, and have found that your order has been delayed in the dispatch process as it is not available in stock in the nearest fulfillment center to your address. However I can assure you that the order is processing normally.