Aa, ok. Ajattelin että se vois johtua panelien kohdistuksesta. Mutta eipä tuo tosiaan itseä ole haitannut, tykki hoitaa television virkaa ja tietty leffojen ja PS4 näyttönä. Reilu 600h lampussa eikä mitään ongelmia tai pettymyksiä.
Eipä tuo kunnon ALR kangas näytä sen kummemin värejä vääristävän. Mieluummin paremmalta näyttävä musta ja kontrasti kuin hailakas kuva jonka ei oikein voi millään kuvitella olevansa parempi vaikka on valkoiselle kankaalle tykitetty. Ite en ottaisi olkkariin kuin harmaita kankaita oman kokemukseni mukaan, dedikoituun tilaan toki sitten eri asia. Tuo oma ALR kangas + Benq W5700 alkaa hyvin olla yhteishinnassaan siinä hinnoissa millä viimeset X7900:set lähti suomen kivijalkakaupoista. Saksasta toki saisi vieläkin varmaan samaan hintaan tai halvemmalla. Kiitoksia vinkistä, täytyypä siis ehkä suosia netin kautta tilaamista eikä kivijalkakauppaan menemistä Nykyinen olohuone on 4,3m pitkä ja kangas siis 280cm leveä. Noiden eri tykkien mitat ja kuvakoot suurimmillaan olisivat seuraavat Projector centralin laskimen mukaan: Benq W5700: 16.9cmx49.2cmx34.9cm -> linssi max395cm päässä kankaasta max 290cm leveä kuva TW9400: 19.3cmx52.1cmx45cm -> linssi max 385cm päässä kankaasta max 285cm leveä kuva X7900: 17.8cmx45.2cmx47cm -> linssi max 383cm päässä kankaasta max 274cm leveä kuva Joten niukin naukin jäisi X7900:lla kuva liian pieneksi, TW9400:lla olisi muutama sentti varaa ottaa tykki irti seinästä ja W5700 menee vielä heittämälä. Toki kun tuon ALR screenin throw ratio on 1.4 niin linssin pitäisi olla 392cm päässä kankaasta joten W5700:llakaan ei montaa senttiä jää pelivaraa
Juu tämä oli tiedossa, jotenkin vain ajattelin että jos esim. se vihreä ei oo linjassa niin se näkyy sieltä sen takia läpi. Mutta ilmeisesti ei.
Kyyläsin tuota nyt enempi eikä valkoisella taustalla kyllä silmin mitään vikaa huomaa. Ootko koittanut color uniformity säädöillä korjata tota värivirhettä? Säädin konvergenssin nurkkien suhteen. Ei siellä montaa naksua ollut korjattavaa. +/- 1 ja yhdessä nurkassa punaista kaksi naksua johonkin suuntaan. Keskemmälle jäi vielä parantamisen varaa. Oli mennyt itseltä ohi kokonaan tuo Blanking ominaisuus joka on ollut näemmä jo edeltävässä mallissa. Mukavasti pimensi 16:9 kankaalla 2.35:1 kuvan mustia reunoja lisää kun oman DIY moottorimaskin päivitys on siirtynyt ikuisuusprojektilokeroon.
Tällä ystävällisellä ystäväiselläni (jolta ostin Oman X7000 & X7900 -sarjalaisen JVC:n) olisi myynnissä JVC DLA N5 -tykki, hintaan 3900€. Eli hieman halvempi mitä Suomessa. (Saksasta, valkoinen, uusi, täysi takuu) jos jotakuta kiinnostaa niin voi privata minulle. Renkaanpotkijat voi jättää viestittämättä...
Tuo vihertävä alue ei ole ihan reunassa niin ei siihen pysty kajoamaan tuolla säädöllä, mutta eipä sitä tosiaan normaali käytössä edes huomaa.
No ei se mikään superhieno juttu ole mutta kiva löytö. Blankin -toiminnolla saa maskattua ruudulta vapaasti määriteltävän alueen reunoilta. Kaikki neljä reunaa erikseen asetettavissa. Ei valitettavasti ole mikään oikea maski projektorin sisällä vaan paneelille asetetaan mustin musta noille määritetyille alueille. Ei tietenkään pitäisi olla merkitystä jos kuva on kalibroitu oikein mutta itsellä jostain syystä ainakin Netflix (XBoxin kautta) tykkää pitää nuo reunat jonain muuna kuin 16 arvon mustana. Itse kuva-alueen musta näkyy kyllä oikein eli ei mene xboxin taannoisen mustataso-ongelman piikkiin. Leffojen alussa itseasiassa varsinainen kuva on mustempaa kuin reunat. BD / muilla paremmilla lähteillä ei varmaan ole hyötyä.
Täytyykin testata. Olen kyllä jo maskin suunnitellut tulevaan kehyskankaaseen jos vaan jostain löydän 3 metriä pitkän 30mm alumiiniputken.
Bauhaussista on yleensä sopivia alumiiniprofiileja löytynyt. 3 metrisenäkin joitain tarjolla. Aika vähän löytyy näitä 2x shifterin lähikuvia (AVS forumin ketjussa yksi vertailu TW9400:n ja W5700:n välillä). Räppäsin kaksi kuvaa 4K enhancement päällä (preset 4) ja pois. Toinen 2m päästä, toinen 1m (kuva kropattu) sillä periaatteella että noilta etäisyyksiltä se näyttää samalta livenä 100" kankaalla. Eipä tuota DLP:n terävyyttä kyllä oikeastaan jäänyt kaipaamaan, sen verran hyvin tuo silmää huijaa katselupaikalta.
Tiedän, että googlettamalla varmasti vastaus löytyisi heti, mutta joskus on laiska. Eli onkos JVC:n uusista N-sarjalaisista hyviä arvosteluja tullut vielä?
Epsonin EH-TW9400 vaikuttaisi hyvältä kompomissilta halvemman DLP:n ja JVC:n 4K-tykin väliillä. Olen nyt katsellut leffoja yms. materiaalia JVC:n DLA-X35:lla n. kuukauden ajan ja olen todennut, että sen mustasta ei saa kaikkea irti nykyisessä olohuoneessani, vaikka olen hankkinyt hyvät pimennysverhot ja katto on tummennettu valkokankaan yläpuolelta akusiikkalevyillä. Jos kuvassa on vähänkin valoisia kohtia, sivuseiniltä takaisin heijastuva valo saa mustan näyttämään harmaalta. Käytännössä pitäisi siis olla täysin musta hiilikellari. Todennäköisesti Epsonilla pääsisi tuossa tilassa samaan ellei jopa parempaan lopputulokseen.. Ajattelin nyt seurailla, jos 9400:n hinta tippuisi syksyllä alle kahden tonnin, niin silloin päivitystä voisi jo harkita. AV vahvistinkin on menossa vaihtoon lähiaikoina muista syistä, joten tykin osto ei ole nyt vielä ajankohtainen.
Milloinkas Epson oletettavasti tuuppaa taas uudet mallit markkinoille? Melko tiuhaan kaiketi uusivat mallistoaan? Lähinnä EH-TW7400 ja 9400 -malleja harkitsen ja e-Shiftin takia. Varmaankin niitä saisi hiukan edullisemmin siinä vaiheessa kun uusia versioita tulee taas myyntiin...
eikös 9400 ole parempi vaihtoehto kuin N5 nen mikäli katsoo paljon fullhd kamaa ? N5 nenhan ei upsceilaa ?
JVC:lle puskee aika kivaa firmispäivitystä : LONG BEACH, Calif, September 5, 2019 – Underscoring its commitment to offer the best possible home theater experience, JVC today announced a firmware update for its line of Native 4K D-ILA projectors that delivers a significant advancement in HDR performance. JVC will demonstrate this feature at the 2019 CEDIA Expo, September 12 - 14 in Denver at booth 2536. This feature forward update adds JVC’s new Frame Adapt HDR function, which dynamically analyzes HDR10 picture level frame by frame and automatically adjusts the brightness & color to optimize HDR performance for each frame. Because content brightness varies, a fixed setting cannot deliver optimum image quality. JVC’s new Frame Adapt HDR solves this by instantly analyzing the peak brightness of each frame or scene using a proprietary JVC algorithm, and adjusting dynamic range to provide the best possible HDR image. Frame Adapt HDR works with any HDR10 content, even content that does not contain brightness metadata (Max CLL/Max FALL). Main Features Delivers images closer to reality Dynamic range is adjusted in real time for optimal image projection. At the same time, saturation, hue, and brightness is analyzed and optimal corrections are made, which reduces color loss. As a result, even within a single program, darker scenes have deeper blacks with enhanced color. Bright scenes have higher peak brightness without color loss while maintaining black level. All content is reproduced closer to what the human eye is capable of seeing. Compatible with all HDR10 content Frame Adapt HDR adjustments are based on analysis of the input HDR10 signal. Therefore, it is effective on content with or without mastering information. As a result, all HDR10 content can be enjoyed with greater dynamic range and image quality than ever before. Smooth gradation with 18-bit level gamma accuracy The gamma processing accuracy, which in the past was based on 12-bit equivalent, has been improved to 18-bit and as a result gradation performance is dramatically improved. In any given scene, it reduces the banding effect in the bright portions and the crushing of dark portions. This provides accurate, smooth gradation along with higher average peak level brightness and increased color saturation, which has previously been a challenge with HDR content. Other Improvements Support for 16x9 content when using a Panamorph Paladin DCR lens (adds Anamorphic D). It is now possible to leave a Paladin DCR lens in position and view both ultra-wide and 16x9 content correctly. Auto Calibration support for Spyder X sensor. Adds new presets to screen adjustment function. The firmware will be available for download at no charge in October for the DLA-NX9, DLA-NX7 and DLA-NX5 as well as the DLA-RS3000, DLA-RS2000 and DLA-RS1000. http://pro.jvc.com/pro/pr/2019/consumer/firmware_update.html
keskustelu JVC edustajan kanssa mistä itse vedän johtopäätöksen että epsonin 9400 on parempi vaihtoehto enemmän fullhd kamaa katsovalle... tiädä sitten. - Do I get more out of the fullhd Source with the n5 model or should I just find a x7900 models for example ? The Short answer is: The NX 5 has no upscaling properties. You would have to go with x790’s or something from last year to get 4k upscaling. The NX9 has 8k upscaling (even with 1080 or lower sources). Product Training Manager | Media Sector JVCKENWOOD USA Corporation 13811 Phoenix Drive Orlando FL 32828 ...tiä sitten mitä tarkoittaa "product training manager"