Minä olen kirjoittanut myyjälle ja joka kerta myyjä on hoitanut tilanteen kiitettävästi eli on tullut uusi tuote viallisen tilalle eikä ole tarvinnut palauttaa entistä. Joidenkin kanssa on pitänyt selittää pari kertaa tai lähettää kuva, epäilen kielimuuria osasyyksi. Oletko edes kokeillut kirjoittaa suoraa myyjälle (ebayn kautta)?
PayPal on aivan syvältä oleva systeemi myyjän kannalta, valitettavasti. http://www.paypalsucks.com Ostajalle on kaikenlaista suojaa kyllä.
Toisaalta se on myyjän kannalta myös hyvä. Varmasti olisi moni ostos jäänyt tekemättä ilman PayPal maksuvaihtoehtoa. Luottokortin tietoja kun en kovin mielelläni kaikenmaailman nyrkkipajoille luovuta.
Hei, tuohon paypallin kun lähettää emailin neuvoja varten pitää ottaa huomionn heidän surkea järjestelmä. Kun olet lähettänyt kysymyksen sieltä tulee aina vaan automaattinen vastaus eri kysmyksiin. Jos haluat henkilökohtaisen vastauksen sinun emailiin niin sinun pitää lähettää tämä automaattivastaus heille takaisin muuten he olettavat että tämä on ollut sinulle oikea vastaus. Ja kun lähetätä heille uutta emailia ja kysyt vaikka missä vastaus tai mitä tahansa sieltä tulee aina vaan takaisin automaattivastaus ja ellet lähetä tätä viestiä takaisin et saa ksokaan vastausta sinun kysymykseen. Tämä tieto lukee siellä automaattivastausessa miten toimia. Joten toivon mukaan lähetät automaattivastausen seuraavaksi takaisin muuten pyörit vaan ympyrää lähettämällä uusia viestejä Ollen puhelimitse antanut heille tsätä palauetta ja asiakaspalvelija oli smaa mieltä tästä tyhmästä säännöstä mutta ei voi asialle mitään , johto porras säästää vastauskuluja kun saadaan ihmisille aina sama vastaus.
Tilasin erään juniorin puolesta tavaraa netistä ja maksoin sen PayPalillä. Sivujen perusteella firma vaikutti toimivan Jenkeissä, mutta lähetys tuli viikkojen kuluttua Kiinasta. Hinnasta saattoi päätellä, että tavara on luultavasti piraattiskeidaa, mutta tämä skeida ei edes toiminut. Harmi ettei Tulli tuhonnut sitä jo rajalla. Ajattelin että en ala kirjelmöidä väärennöksiä myyvän huijarifirman kanssa, niinpä riitautin asian PayPalin sivuilla. Nyt PayPal lupaa rahat takaisin kunhan palautan skeidan "verkkoseurattavana" lähetyksenä omalla kustannuksella. Lähetyskulut tekisivät 25 % enemmän kuin riitautettu summa. Ja mahtaisinko jopa syyllistyä johonkin, jos postittaisin tuoteväärennöksen? Ehkä yritän kerran vielä vääntää rautalangasta...
Eikös se nyt kuitenkin mene sekä ebayn, paypalin että suomalaisen ja eurooppalaisen kuluttajansuojan mukaan niin että ongelmatilanteessa asiakkaan pitää ensin ottaa yhteyttä myyjään, jos mahdollista. Jos myyjä ei sitten tee asialle mitään niin ebay/paypal voi palauttaa rahat. Yleensä myyjä ihan itse tyrkyttää rahoja takaisin jos jossain halpistuotteessa on ollut vikaa. Omien kokemuksien mukaan tämä toimii näin ihan sujuvasti.
Jälkikäteen ajatellen olisi varmaan pitänyt ottaa myyjään ensin yhteyttä. Toisaalta kun kyse oli selkeästi huijareiden myymistä tuoteväärennöksistä, niin ajattelin PayPalin korvaavan enempiä kyselemättä.
Itselle paypal korvasi täydellisesti ostamani piraattikellon (oli aaaika täydellinen kopio, kaiverruksineen etc.) Alkup. myyjä toki pyysi tätä kopiota takaisin ja sanoin hänelle että lähetän heti kun hän on maksanut postikulut etukäteen tililleni, jotka olivat ~30e. Ei kuulunu hänestä sen jälkeen yhtään mitään.
Rannekkeen saumoista, sekä rannekkeen "kiinnitystapit" olivat alumiinin väriset (eikä ruusukullan väriset), sekä viisareiden säätönupin karhennuksesta.
Kenelläkään muulla ollut äskettäin ongelmia maksaa ebay:ssa paypalilla? Tuossa kun päivitin kortin voimassaolon pvm:n paypaliin niin kaikki näyttäisi muuten olevan kunnossa mutta ebay(.de) sanoo että maksu ei onnistu. Paypalin tiedoissa ei näy maksua myöskään muttei mitään ilmoitusta ongelmistakaan. Päivitystä tähän... paypalin aspan mukaan kortin myöntäjä ei hyväksy maksua, ja kortin myöntäjäpankin mukaan heidän järjestelmässään tosiaan on jotain vikaa jota ns asiatuntijat yrittävät selvittää, ehkä jo ensi viikolla toimii... (liittyyköhän tämä siihen uuteen maksupalveludirektiiviin joka astuu voimaan nyt viikonloppuna?)
On sikäli uusi kortti että vanha kortti uusittiin seuraavaksi kolmivuotiskaudeksi ja että voimassaolo piti päivittää kortin tietoihin, kivijalkakaupassa sen toiminta tuli jo aiemmin testattua... mutta muuten siis sama kortin numero jo monta vuotta ja pari kortin uusimistakin on mennyt tähän asti kivuttomasti. Ja pitäisi olla verkkomaksukelpoinen, on ennenkin ollut. Pankin asiakaspalvelija siis sanoi että maksuyritykset näkyy koneella ja periaatteessa niiden olisi pitänyt mennä läpi mutta pankin järjestelmä ei kuitenkaan hyväksynyt maksuja, tuntemattomasta syystä, ja että porukkaa on jo tutkimassa asiaa. En ole vielä kokeillut uudestaan toimisko nyt... Edit: Tuli kokeiltua, ja nyt toimi, maksu meni läpi.
Onko muilla jäänyt ebayn tilauksista tilausvahvistus pois? Minulla on ollut 3 tilausta ja mistään ebay ei ole lähettänyt tilausvahvistusta. Sen vuoksi tullut tuplatoimituksia. Nyt viimeksi jäin vain odottamaan, että tulisi tilatut tavarat, tulivathan ne, mutta taas jäi tilausvahvistus tulematta. Amazon.de:ssä toimii oikein hyvin, mutta onhan tuo inhaa, että ebay jättää asiakkaan epävarmaan tilaan, että menikö tilaus perille vai ei. Ja systemaattinen tapa vielä... Törkeätä sanon minä.
Ebayhän on alusta, jossa kuka vain voi myydä tavaraa. En lähtisi Ebaytä hirveästi syyttämään tilausvahvistuksen puuttumisesta , vähän sama kuin syyttäisi Huuto.netiä surkeasta tuotteesta tai toimittamattomasta tuotteesta. Itsellä on tullut tilanteita vastaan, ettei tavaraa tullut tai tuli ihan skeidaa, niin Ebay mukisematta hoiteli rahat takaisin.
Eikös tilausvahvistus ole kuitenkin osa Ebayn toiminnallisuutta. Eli juuri sama kuin huuto.netistä huudon voittaessa tulee automaattinen vahvistus voitosta. Eihän sitä myyjä lähetä, vaan alusta. Mutta kyllä itse olen saanut vahvistukset aina. Aarno2815, eihän ole mennyt roskapostiin?
Hups, tosiaan tilausvahvistus tulee heti oston jälkeen. Ajattelin koko ajan tuota lähetysvahvistusta tjms.
Ei ole mennyt roskapostiin. Viime tilauksessa tuli vilahtamalla joku saksankielinen viesti ruudulle, jonka tulkitsin tilauksen läpimenoksi. Tuotteet tulivat kyllä, mutta pitäisi tietysti tulla kunnon tilausvahvistus s-postiin. Kelvotonta touhua sanon minä!
Kaiken huippu: sain vinkin, että ebaylla on chatti. Chattasin ja tein selväksi, että tilaukselle ei tullut vahvistusta ja siksi tilasin tuotteen uudelleen. Sanoin, että eivät ehdottomasti lähetä 2 tuotetta. Kuinka kävikään? Ne paskat lähettivät kuitenkin 2 tuotetta. Miten voi enempää asiakas tehdä, ettei ebay mokaisi? Kaiken tein, eikä mikään auttanut, s****na. Chattissahan kaikki hoidetaan kirjallisesti, ei voi vedota, että ei ymmärtäisi kumpikaan, mistä on kyse. En tosiaan arvannut kuvata chattia kännykkäkameralla. Tuote oli vieläpä aika kallis auton akkuni + navan muovinen suojus 35e rahteineen muovinen härpäke! Se oli tuotettu Puolassa ilmeisesti parin euron hintaan ja lähetettiin minulle kahdesti. Sen jälkeen kylläkin tilasin saksan ebaysta tuon kerralla oikein menneen tilauksen banaaniliittimistä. Ainoa 3 tilauksesta meni oikein, tosin silloinkin tuo saksankielinen ilmoitus vain vilahti kuvaruudussa. Kannattaa todella varoa tuota ebayta...