Voi olla ihan hyvä. kaverin kanssa mietittiin, että kokeillaan seuraavaksi 6 riviä. Pelko perseessä, että jos mennään liian kauaksi, 3d vaikutelma katoaa 2 d leffassa ja saundit myös.
Tosiaan, meinasi unohtua, mutta kun tuon Hobbs & Shawn kävin Imaxissa katsomassa niin kyllä tosiaan näytti että kuvan ylä ja alareuna oli tummempi kuin keskialue. Varsinkin mainoksissa tämä näkyi ihan selvästi, itse leffassa se ei ainakaan häirinnyt mutta lopputeksteissä kirkkausero oli kuitenkin ilmeinen.
"Finnkino sai huomautuksen sähköisestä suoramarkkinoinnistaan – myös puheluiden nauhoittamisessa löytyi puutteita" "Apulaistietosuojavaltuutettu on antanut elokuvateatteriketju Finnkinolle huomautuksen pakotetusta suostumuksesta sähköiseen suoramarkkinointiin. Finnkinon verkkopalvelujen asiakasohjelmaan ei ole voinut liittyä ilman sähköisen suoramarkkinoinnin hyväksymistä. Apulaistietosuojavaltuutetun mukaan ei ole riittävää, että asiakas voi myöhemmin pyytää yritystä lopettamaan sähköisen suoramainonnan lähettämisen." "Asiasta oli tietosuojavaltuutetun toimistossa käsiteltävänä kymmeniä ilmoituksia. Lisäksi apulaistietosuojavaltuutettu on huomauttanut Finnkinoa siitä, että yhtiö vaatii asiakkaan tunnistamista kohtuuttoman vaivalloisesti ja että se ei ollut aiemmin kertonut puheluiden nauhoittamisesta asiakkailleen. Valtuutettu on määrännyt yhtiön muuttamaan tietosuojakäytäntöjään. Päätöksistä voi valittaa hallinto-oikeuteen." Lähde: MTV3 Uutiset - STT
V*ttu, vielä yhden aikaan yölläkin joutuu JONOTTAMAAN Finnkinon nettisivulle... aiemmin päivällä ja illalla ei toiminut ollenkaan. Olisin vaan halunnut katsoa mitä leffoja pyörii missäkin teatterissa, huomisen päivän tekemisiä pohtiessani... noh, vielä luvataan että 2 minuuttia ja sitten...
Näyttää olevan jumissa edelleen. Aika huikeaa suorittamista ja niinkö tosiaan että jonkun turhanpäiväisen lastenleffan takia näin. Nyt vaan niitä laadukkaita ja eduillaan/hinnoillaan toimivia Cinamon-saleja tulemaan koko maahan, niin saadaan iskettyä tuota öykkäriä polvilleen.
Varmaan syynä on myös osaksi se, että lippuja on saatu joululahjaksi ja heti pitää päästä käyttämään. Kuis pitkä näissä on voimassa olo aika, sillä toinen piikki osuu varmaan sitten siihen kohtaan?
Harvemmin nämä firmat itse ylläpitävät sivujaan. Syyttävä sormi osoittaa siis ylläpitäjän taitoon vastata näihin piikkeihin, eikä niinkään Finnkinoon.
Finnkino varmaan toimii Kiinan lakien mukaan kun omistus on siellä. Cinamonin taas omistaa venäläiset Eestin kautta eli toimii varmaan venäläisten lakien mukaan.
En nyt ihan ymmärrä, miten Finnkinon nettikaupan toimivuus perustuu Kiinan lakeihin, omisti sen sitten kuka tahansa. Mutta onko Cinamon oikeasti venäläisomisteinen? Nopealla googlauksella mainitaan vain Viro.
Finnkinon tiedote: "Finnkinon verkkopalvelussa ilmenneen vian vuoksi sivustolle kirjautuminen on estetty ja verkkokauppa sekä applikaatio suljettu toistaiseksi. Pyrimme saamaan vian korjattua mahdollisimman pian." Itsekkin eilen yritin lunastaa varaamiani Star Warsin lippuja mutta herjasi tunnin jonotusaikaa joten oli sitten lähdettävä hieman aikaisemmin teatterille että sai liput.
Siinä sitten kolmas syy. Star Wars saaga päättyy. Leffalippuja mennyt kiloittain lahjaksi jouluna, kun vanhemmat tietävät, että on se sammutin vietävä joka tapauksessa katsomaan Frozen ja vähän isompi haluaa nähdä Rise of Skywalkerin, kun on vielä välipäiviä ja lomaa jäljellä...
No, itse juuri hiljattain odottelin puoli tuntia leffan alkamista Cinamonilla "teknisten ongelmien" takia, että valitettavasti näitä tulee aina ajoittain kaikille. Mutta kilpailu on hyvästä joka tapauksessa, joten toivon Cinamonille ja kaikille muillekin yrittäjille menestystä.
En oikein jaksa uskoa että nykyään ei riitä muka palvelin kapasiteetti. Sama jonotus ohjelmisto oli black fridayn aikaan gigantilla käytössä. Ja senhän tais pystyä kiertämään estämällä javan sivustolla.
Kierrolla ei ollut mitään tekemistä ainakaan Javan kanssa, eikä käsittääkseni Javascriptinkään, vaan minun näkemäni kierto-ohjeet perustuivat siihen, että estettiin pääsy jonotussivulle, jolloin jonotussysteemin fallback ohjasi oikealle sivustolle. Tiedätkö oikeasti, että jonotusohjelmisto oli sama vai oliko se vain oletus? Mitä kapasiteetin riittämiseen tulee, niin sen loppuminen on edelleen varsin yleistä, koska aidosti skaalautuvat järjestelmät ovat vielä melko harvassa. Jos järjestelmä ei skaalaudu, niin ainoa vaihtoehto on pitää ylimääräistä palvelinkapasiteettia, joka on enimmäkseen tyhjänpanttina tuottamassa kustannuksia. Mikä kaikkein pahinta, monissa järjestelmissä kuormituksen vaihtelu on niin suurta, että vaikka pidettäisiin kapasiteettia turhaan, niin se ei siltikään riitä kun kuormitus on kovinta. Väittäisin, että lähes verkkokauppa kuin verkkokauppa menee nykypäivänä nurin jos sivuille ryntää suuri ihmismassa. Tosin sehän on edelleen tietääkseni epäselvää, että oliko ongelmien takana muutakin kuin kuorma.
Jos nykypäivänä kaatuu sivut, niin se on paskaa koodaamista taikka skaalautuvuus ongelma, mikä johtuu amatööri duunareista. Azure ja AWS pohjalle tehdyt ympäristöt saadaan rakennettua, niin, että vastaavia kaatumisia ei pääse tulemaan ainakaan skaalautumisen puolesta. Kannattais tehdä asialle jotain.
Eipä toimi vielläkään Finnkinon sivut, Vitosen leffapäivän lippunostoa olisi pitänyt jäädä jonottamaan.