Renny ohjaa - TADAA - Luokkakokous kolmosen! https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/86420d58-60b8-4016-aa33-a31dceb3c44e ...luon Suomen kansalle klassikon, josta kaikki voivat nauttia pitkään. Huumorimiehiä selkeästi ainakin, joten sikäli sopiva hommaan.
Auts, myöhästyin tämän suru-uutisen kanssa kaksi minuuttia. Se on vain todellinen sääli millaiseen kamaan Renny on sitten Deep Blue Sean jälkeen vai törmännyt. DBS kun keikkuu sentään vieläkin tappajahain jälkeen ehkä parhaimpana haileffana.
Melkoinen mahalasku kohti eläköitymistä. Ehkä siellä Kiinassa ei sitten niitä töitä sitten kuitenkaan olekaan. Hieno ura joka tapauksessa. Kuitenkin ammatissa, mikä suuren osan ajasta varmasti tuntunut omalle unelmalleen. Deep Blue Sea taitaa tosiaan olla kakkosena elokuvien Hai-kategoriassa, mutta ei siellä muita sitten taida ollakaan kuin Sharknadot.
DBS:n kaltainen perkuujäte on loogista jatkoa ohjaajan urakehitykselle, ja nykyelokuvan yksiulotteiselle estetiikalle, joka osaltaan todentaa syitä sille, miksi elokuva ylipäätään ei kehity.
Rennyn haastattelu oli ihan mielenkiintoinen ja olisihan herran mietteitä kuunnellut enemmänkin. Suosittelen katsomaan Future Filmin Prison DVD ekstroissa olevan Rennyn haastattelun. Mikäli herran jutut kiinnostavat? Toivottavasti Harlin pääsisi vielä joskus tekemään ainakin yhden ns. Hollywood toimintaelokuvan. Dokumentti Rennyn koko urasta olisi myös mielenkiintoista nähdä.
Sen suurempaa tajunnanvirtaa haastattelusta ei irronnut, mikä ei yllättänyt. Ympäripyöreitä yleistyksiä koskien Kiinan(kin) elokuvateollisuuden tämän hetkistä tilaa vasten globaalia statusta alaa kurittavan kriisin keskellä. Menneitten muistelu oli sekin niin ohikiitävä hetki haastattelussa, että koko touhu tuntui jo tuossa vaiheessa jotenkin väkinäiseltä. Loppua kohden haastattelijan esille nostamiin Kiinaa koskeviin kysymyksiin vastailu oli ajoittain kiusallisen oloista, joskin hienovaraista "kieriskelyä". Harjolaa ei liiemmin kotimaan kanavilla näinä päivinä haastatella, joten kuriositeettina tämän kaltaiset täyte ohjelmat on toki tervetulleita jatkossakin, vaikkei haastateltavan kulttuuriin tätä nykyä tuottama sisältö sinänsä voisi vähempää kiinnostaa.
Näinpä, **skat Mannerheim-elokuvasta, kun samalla vaivalla voi tehdä elokuvan todellisesta suurmiehestä, Rennystä!
^Mannerheimistä on jo tehty elokuva The Marshal of Finland (2012). Mitään uutta Mannerheimin elämästä ei uudella elokuvalla olisi tarjota, mitä vuoden 2012 leffa ei jo tarjonnut Joten mielummin näkisin dokumentin Rennyn urasta.
Oli hyvä ohjelma. Renny Harlin mielestäni puhui ihan järkeviä. Hän näkee elokuvan ja sen ohjaamisen osana isoa bisnestä. Yleensähän hänen ikäiset ja vanhemmat suomalaiset ohjaajat näkevät työnsä pelkästään taiteena, jota veronmaksajien pitää tukea mahdollisimman paljon. Harlin myös osaa käyttää äidinkieltään edelleen hyvin, vaikka on asunut ulkomailla vuosikymmeniä. Yle TV1:n Ykkösaamun tapa on aina ollut rauhallinen keskustelu. Se ei ole koskaan ollut piinapenkki, vaan ohjelma jossa haastateltava saa puhua ilman turhia keskeytyksiä. Vähän enemmän olisin odottanut Harlinilta kritiikkiä Kiinaa kohtaan. Harlin, täydellä oikeudella, muistaa suomalaisen sensuurin Jäätävä polte-elokuvan ajalta. Kiinahan sensuroi koko ajan vastaavalla tavalla.
Ruokkivan käden arvosteleminen voisi johtaa töiden loppumiseen ja asuinpaikan vaihtumiseen. Ainakin kun kyseessä on Kiina.
Annetaan kaikkien kukkien kukkia. Ei siitä Spielbergiä tullut, mutta ihan hyvän setin elokuvia on ohjannut. Jotkut parempia, jotkut huonompia.
Renny Harlin ikävöi kotiin Kiinaan ja halveksuu Hollywoodia: "'Siellä en ikinä tiennyt, tarkoittaako kukaan mitä sanoo" #uutisvahti https://yle.fi/uutiset/3-11397250
Renny Harlinista on tulossa elokuvataiteen uusi Stanley Kubrick. Kuten Kubrick, Harlin luo visioitaan täydellä taiteellisella vapaudella.
Naurattaisi jos ei itkettäisi niin paljon. Oikein ympyrä sulkeutuu kun Renny palaa Suomeen tekemään leffaa Markus Selinin kanssa.