Muistelen että Cherringtonilla oli epävirallisesti Suomessa mukana keskeneräisenä se versio, joksi tuo pitkä versio sitten lopulta muotoutui, mutta vaan osa siitä oli leikattu ja siistitty valmiiseen kuntoon. Muistelen kuulleeni hänen kertovan että sitä restauroitua materiaalia oli helvetisti enemmän, olikohan sitä lähemmäs 300 minuuttia (tms. ihan älytöntä), josta hän sitten raakkasi tauhkaa pois tarinan ehdoilla. En ole 100% varma, mutta olisiko niillä ollut joku privaattinäytös jossa se koko ylimääräisten TUNTIEN pituinen setti katsottiin kokonaan läpi. Night Visionsin sivuilla kerrotaan seuraavaa: "RUSSELL CHERRINGTON (s. 1968) esittelee Helsingissä elokuvan NIGHTBREED – THE CABAL CUT (USA 2012), joka on hänen restauroimansa versio fantasiakirjailijalegenda Clive Barkerin toisesta ohjauksesta Nightbreed – Yön kansa (USA 1990). Hirviösaaga, yhdessä pääosassaan ohjaajana paremmin tunnettu David Cronenberg, on restauroitu uuteen muotoonsa tarkasti Barkerin ohjeita noudattaen ja sisältää noin 40 minuuttia ennennäkemätöntä kuvamateriaalia. Cherrington on työskennellyt käsikirjoittajana, ohjaajana ja elokuvatuotannon luennoitsijana sekä tuottanut musiikkivideoita mm. Peter Gabrielille ja Japan-yhtyeelle. Hän on myös kirjoittanut Clive Barkerin romaanista The Damnation Game elokuvasovituksen, jota kohtaan ovat osoittaneet kiinnostuksensa sekä Christopher Nolan että William Friedkin."
Tällä hetkellä, mitä itse olen noita teatteri ja esim Shout julkaiseman onko nyt Dir.Cut. katsonut, niin kyllä elokuva pomppii ja loikkii miten sattuu. Oikein saa kiinni koko elokuvasta. Potentiaalia on, mutta nyt elokuva on hyvin keskinkertainen sillisalaatti.
The Beyond (Shameless). Tämän uuden UK-julkaisun on sanottu olevan parempi kuin USA Grindhouse julkaisun, paitsi että äänten suhteen.. Jokatapauksessa tämän special version tai mahdollisen Shameless normiversion leffasta aion itse hankkia. Mutta tosiaan sekä englanti että italia -ääniraidat ovat ala-arvoisia, toivoa saisi (olisi #1 kerta julkaisijalta mitä kuullut) että korjausliike tehtäisiin. "Shameless proudly presents Lucio Fulci’s THE BEYOND aka ‘L’Aldila’ from 2K-scanned and restored source. Format: a special Numbered Limited Edition, Hand-finished collectors Blu-ray (one pressing only), Region B. Also available OnLine Synopsis: When jaded New Yorker (Catriona MacColl) inherits a New Orleans hotel, she calls on composed local doctor (David Warbeck) to contain the inexplicable and increasingly gory accidents that are plaguing the building and its grounds. But soon the Gates of Hell themselves open under the hotel, rendering their fight futile as the dead emerge to walk the earth in Fulci’s masterpiece of metaphysical horror: The Beyond. SPECIAL BLURAY FEATURE: for the first time ever THE BEYOND is presented with four different versions of the Prologue, seamlessly branched, enabling the complete and uninterrupted viewing of the film, starting with: (1) The now accepted standard sepia (2) The original colour camera footage (restored from a new 2k scan) (3) The B&W version (also as reference to an ‘infamous' mistake! ) (4) A new 4th-way: presented as an homage to this cult-classic from Maestros Lucio Fulci and DOP Sergio Salvati, a new alternative version is proposed using for the 1st time the colour camera footage as the base on which toning is applied - with reference to Salvati’s known thinking. It results in more vivid visuals where the reds of the gore are strikingly visible and the light of torches & car headlights are much more luminous. In a way, these four versions of the prologue show the various stages of the postproduction and grading processes: starting with the original colour camera footage we then see the prologue in B&W and finally in the standard sepia version made by the means of the time. NEW EXTRAS: • ‘Emily’s Eyes’ – an interview with Cinzia Monreale (with English subtitles). • ‘Arachnophobia’ – an interview with Michele Mirabella (with English subtitles). • ‘Murder, They Wrote’ – a unique interview with scriptwriter Giorgio Mariuzzo on working with Lucio Fulci (with English subtitles). • THE BEYOND ‘prologue four-way comparison’ showing: the Original Colour + the B&W version + the Standard Sepia + the new, fourth-way: a version of toning over colour. ARCHIVE EXTRAS: • Sergio Salvati (Director of Photography) feature-length audio commentary dissecting the film - with new English subtitles. • Catriona McCall and David Warbeck a wonderful lively chatty feature-length audio commentary • Lucio Fulci banter (short conversation on a film set) THE BEYOND the metaphysics ! About the 2K scan source: the delay of this release is due to the fact that the original delivery materials were inadequate and we had to wait for of a new (2K) scan and its restoration. The silver-lining there was the discovery of the original colour camera footage of the prologue which was separately scanned in 2K and restored for the 1st time ever. About the viewing experience: seamless branching technology is used here to enable the viewer to see for the first time ever the film complete and uninterrupted starting with a separate versions of the prologue. About the new additional alternative toning proposal: We do not profess that our new toning versions are the correct versions intended by director Lucio Fulci or his DOP Salvati. Nor are either the original colour or the B&W versions. We therefore also and firstly present the film with its now accepted sepia tint prologue version which we of course admire as the filmmakers’ version - made with the film processing means available at the time. Our initiative to present this alternative was brought by the fortunate discovery of the colour camera footage of the prologue and being able to revive it. It is seeing the sophisticated cinematography of the restored colour prologue - displaying rich painterly colours infused by a magnificent chiaroscuro - which prompted the wish to investigate an alternative vision which may not have been possible to achieve at the time the film was made: A toning process was applied digitally (instead of chemically) to the colour image - whilst very much keeping as fundamental reference Salvati’s desired effect of making the sequence looking like an old photograph in order to show the prologue was from the past. And also Salvati’s comments: ‘I opted for the soft yellow, almost golden filter to enhance especially the torches, car lights -and- I discarded the usual sepia, the colour of memories…’ Applying the toning to a colour base creates a very different and striking depth in the visuals never seen before; making the reds of the gore more vivid as well as indeed making the golden light sources like the torches and the car headlights much more luminous. Overall we feel that the picture appears more three-dimensional and less ‘flat’ than the sepia toned version. Therefore, to sum up: 1)- The film was shot in colour 2)- The director and DOP wanted to create a special visual effect to show the decades-long gap in time between the prologue and the present time in the film - On one hand the filmmakers wanted the film to look like an old photograph. - On the other hand Salvati says he wanted to ‘discard the usual sepia’ and opted for ‘the soft yellow, almost golden filter to enhance especially the torches, car lights … and the burnt lime on the painter’s face’ 3)- However at the time, the process was very much restricted to applying an overall chemical-bath toning to process the whole celluloid film in one go. And this is indeed what was done then. There are further more in-depth considerations below" ... *** Katso: http://www.shameless-films.com/shop/The-Beyond-Blu-Ray.html
Yhdessä toisessa keskustelu sivustossa joku mainitsi leffan Salute of the Jugger. Tuli ihan kauheat niksat. Tykkäsin siitä aikoinaan ihan kybällä. Sportti leffa ala Mad Max ja mielestäni todella onnistunut. Heti rupesin etsimään Blu-raytä. Japanista löytyi yksi, mutta se oli 4:3 pan and scan ainakin bluray.comin sivujen kertomana. Löytyykö tästä kunnollista versiota mistään?
Ja ei muuten pidä maksaa, koska siirtymäaika vuoden loppuun, siihen asti hommat jatkuu kuten ennenkin. Itse aiheesta, tulispa Ju-On-sarja myöskin Bluraylle, toivossa on hyvä elää...
Ei ehkä kunnollista, mutta 4:3 kuvasuhteinen PAL-nopeutettu versio on julkaistu myös Tanskassa. Jos joku parempi versio olisi julkaistu, niin ihmettelisin, jos sitä ei löytyisi blu-ray.comin tietokannasta. https://www.blu-ray.com/movies/The-Salute-of-the-Jugger-Blu-ray/181086/ Video Resolution: 1080/50i Aspect ratio: 1.33:1 Original aspect ratio: 1.85:1 Audio English: Dolby Digital 2.0 Subtitles Danish
Koko Brexit-prosessi on ollut vuosien "kukaan ei tiedä mitä tapahtuu" -härdelli. Ju-On-sarja on oma suosikkini. Ring-trilogia taisi mennä hyvin kaupaksi ja jos tämä One Missed Call -trilogia menee kaupaksi niin varmasti Arrow:lla on intoa pistää J-Horroria enemmänkin ulos...
Omistaako kukaan täällä USA-julkaisua Universal Classic Monsters: Complete 30-Film Collection? Ovatko boksin levyt aluevapaita? https://www.blu-ray.com/movies/Univ...s-Complete-30-Film-Collection-Blu-ray/207464/
VL Median julkaisukatalogin tulossa -osion viimeisin päivitys oli viimeinen pisara allekirjoittaneelle. Puhelin käteen ja soitto lafkaan. Parinkymmenen minuutin keskustelun aikana selvisi yhtä sun toista, mutta yhtä kaikki, pelkkää paskaa, mitä Blu-ray julkaisujen tulevaisuuteen VL Median osalta tulee. Niin pöllämystyttävältä kuin se kerta toisensa jälkeen kuulostaakin, on DVD yhä marginaalisesti kannattavaa liiketoimintaa, mutta Blu-ray julkaisujen kohdalla tilanne eroaa kuin yö ja päivä, mikä heijastuu suoraan formaatin tulevaisuutta vasten kotimaan kaupassa. Tämän lisäksi koronakriisi on osaltaan myötä vaikuttanut kotitalouksien siirtymäriittiä suoratoistopalvelujen piiriin siinä määrin, että Blu-ray julkaisujen tuottaminen vaikuttaisi tätä(kin) myöten tulleen VL Median kohdalla tiensä päähän. Toivottavasti tämä ei kuitenkaan olisi tässä mielessä lopullista.
Ootko ihan tosissasi? Eikö porukoilla ole Blu-ray soittimia? On se vaan niin hurjasti parempi kuva kuin DVD:llä. Nyt kun minulla on uusi telvelvisio eron todellakin näkeee! Vai maksaako Blu-ray levyjen tuottaminen niin paljon enenmmän?
Pitkäaikaiset myyntiluvut on osaltaan paljon puhuvia, eikä siinä sinänsä ole mitään uutta, mutta kaikesta huolimatta status VL Media Blu-ray julkaisujen tulevaisuuden osalta tuli puskista, ja pettymys on sen mukainen.
Vai että pitäisi T2 Director's Cut DVD:stä maksaa 15 e? Mutta ei BD-myyntilukujen alhaisuus ihme ole, jos pyytää DVD:stäkin noin paljon.
Ja näin siinä sitten käy, kun suunta on oletetun kaltainen; yksi odotetuimmista Blu-ray julkaisusta suoraan DVD:lle. Saatana, että sapettaa!!!!!!!!!!!!!!!! TO CATCH A KILLER (1992)
Pakko-ostos ja tuli viikko sitten tilattua suoraan VL medialta. Maailman ensimmäinen Blu-Ray julkaisu kyseisestä mini tv-sarjasta olisi ollut mannaa. Toivottavasti joku firma tulee julkaisemaan tämän Blu-Ray formaatissa.
Fyysistä formaattia henkilökohtaisin valinnoin lähes poikkeuksetta tukevana todettakoon totuuden nimissä, että tässä kulkee raja kulttuurin tukemisen ja siitä maksamisen välissä, ainakin allekirjoittaneelle. Viimeinen DVD josta maksoin oli John Woo -elokuva The Killer, jonka virheetön Steelbook -painos antoi syyn ojentaa pyydetyn 1€, tuolloin toimintaansa lopettavalla Tuusulalaisella kirpputorilla vuosia sitten. Leffa on yhä hyllyssä, ja syykin on selvä. VL Median tukema formaatti kataloginsa lähitulevaisuuden julkaisuja ajatellen, on ratkaisuna yhtä raivostuttava, kuin tuhansien ja taas tuhansien, toinen toistaan loistavampien julkaisua odottavien elokuvien holvinvartija Warner Archive:n viime kuukausien typerryttävät valinnat julkaisuikseen.
Juu vittuun blu-ray DVD julkaisu on aivan riittävän terävä. Eihän sitä kohta muutenkaan näe edes dvd niin terävänä kuin aiemmin kun ikänäkö alkaa vaivamaan enemmän on vain hyväksyttävä että asioita ei nää yhtä terävästi Silmäasemaltakin soitti että haluanko tulla uuteen näkötarkastukseen kun muutama vuosi sitten hain voimakkuuuksilla olevat suojalasit sanoin että tulen sitten kun en oikeasti näe. Minulle riittää tämä nykyinen näkö en edes käytä laseja muutakuin töissä kun firma määräsi katson elokuvat ilman laseja
Sähän voit ruveta ostamaan niitä sokeille tarkoitettuja blu-raytä, missä tyyppi selostaa koko ajan mitä leffassa tapahtuu.