Matti Kyllönen, Suomen Murray Walker. Ei sitä silloin niin välittänyt, kun Keke ja Eki piti Kyllin kuitenkin kohtuu hyvin aisoissa. EDIT: Tässä pätkä yhdestä hienoimmista kaksinkamppailuista MW:n selostamana. Dijon 1979 ja Rene Arnoux vs. Gilles Villeneuve. THIS IS INCREDIBLE!!!
Jos sopii tässä vielä wanhoja muistella, niin sen lisäksi että Hockenheim on lopullisesti menetetty, -80-luvun Ranskan GP:t Paul Ricard'n radalta ovat jääneet mieleen shikaanittomasta Mistral-suorasta. Kun kamera kuvasi lähestyviä autoja suoran päästä väreilevän, kuuman ilman läpi, ja tuntui että ne eivät tule kohti lainkaan, siinä oli jotain maagista. Kekellä on muuten edelleen vanhan Paul Ricard'n radan kierrosennätys hallussa vuodelta 1985.
Joo-o, kyllä ennen oli formulat parempia, tai ainakin kisat mielenkiintoisempia. Kaikenlaista sattui ja tapahtui niin radalla kuin radan ulkopuolellakin kuten Häkä tässä muistelee :
Tähän liittyen FIA ei nykyään hyväksy ratoja, joilla on yli 2 km pitkiä suoria. Nordschleifen Döttinger Höhe ja tämä Mistral-suora ovat siinä rajoilla. Tämän säännön takia mm. Le Mans:in alunperin 6 km pitkällä Mulsanne-suoralla on ne kaksi shikaania. EDIT: Ja sitten oli Sisiliassa ajettu Targa Florio, johon kuului yli 13 km:n mittainen Buonfornello-suora.
Bottaksen mukaan Vettel ei ole ehdolla Mersun kuljettajaksi https://www.grandprix247.com/2020/06/11/bottas-mercedes-are-not-considering-vettel/ Indyt aloittivat viime viikolla jenkeissä. Mielenkiintoisin juttu on autojen aeroscreen. Tuotahan harkittiin vakavasti myös äfykkösiin, mutta ilmeisesti eivät olleet tarpeeksi vakuuttuneita sen kestävyydestä ja valitsivat HALOn. Nyt, kun haloon on tottunut, niin ei tuo aeroscreenkään kovin nätti ole. Tuommoinen tötterö, joka tekee autosta melkein umpinaisen. Vaikea sanoa, kumpi noista vaihtoehdoista on lopulta parempi.
Uudistuksia F1-kisalähetyksiin https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli...eille-paljon-uutta-tarjolla/7854808#gs.96yp4q
Jännä nähdä tuleeko lisäkisoja ja miten monta. Tiedossa oleva kausihan jää vielä kauas tv-sopimuksen 15 kisan velvoitteesta. En ymmärrä, miksei vain pyritä ajamaan Euroopassa koko kausi. Onko turvaspeksit täyttäviä ratoja oikeasti niin vähän? Edit: Ja näinhän se taitaa olla. Briteissäkin vain Silverstone täyttää korkeimman tason. Meillähän olisi siis tarjota upouusi Kymi Ring kisapaikaksi ja sopivasti koronariskittömästi. https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_motor_racing_circuits_by_FIA_Grade
Samaa mieltä. Vaikka sitten viisi kisaa Spassa. Ei haittaisi yhtään. Ja Magny Cours ehdottomasti mukaan. Niin paljon on kirjoiteltu noista kuskimuutoksista, että välillä unohtuu se, että ne ovat vasta seuraavalle kaudelle.
Tuli katsottua kaikki viikonlopun formula-lähetykset (F1, -2 ja -3) tähän mennessä. Paaluttaja paalutti F1:ssä ja yleisön poissaolo ei häirinnyt millään tavalla TV-katselua. Kovalainen aikanaan ennusti: "Paalulta voittoon". Ei koskaan onnistunut. Jos nyt onnistuisi Bottakselta.
Räkältä lähti rengas prkl kesken ajon... mites toi oikein kävi, osuiko se johonkin? RTL:n lähetyksestä ei saanu selvää, näytettiin kyllä moneen kertaan kun rengas vaan irtosi ja pomppi omille teilleen. (Ja joo näkee netin syövereistä ilmaiseksi) Bottas tätä kirjoittaessa hyvin kiini ykköspaikassa, enää muutama kierros..
Hah, Hamiltonille 5sek rangaistus... Bottas taitaa voittaa tämän... edit: Ja niin kävi! Hyvä Bottas! 1. Bottas, 2. Leclerc 3. Norris...
Olen toivonut tuota "paalulta voittoon" jo kauan. Nyt se tuli. @KILLPATRICK : hyvästä kannattaa maksaa. Seuraavaksi kannattaa etsiä iotechin F1-keskusteluista muita versioita lähetyksistä.
Ok, kiva kuulla. Toivottavasti Ferrari löytää lisää vauhtia autoonsa. Kausi on nyt niin lyhyt, ettei ole kauaa aikaa muuttaa asetelmia. Bottakselta tietty täydellinen kauden avaus ja ensi viikolla hyvä mahdollisuus toisintaa suoritus. Skyn selostajat ihmettelivät eikö Hamilton pitäisi päästää kisan lopussa Bottaksen ohi. Kaikkia selostajia sitä.
Olisi ohituksessa ollut tallin kannalta ok logiikka, koska Hamiltonilla oli 5s rangaistus tulossa. Todennäköisesti Hamilton olisi Bottaksen ohi ajettuaan ottanut kolmossijan. Toki jossittelua, mutta silti...
Ferrari kieroili jollakin tavalla viime kautena. Nyt ei voi enää tehdä sitä. Suoranopeudet aivan paskat. Näin ainakin suomalaisin silmin. Näin näytettiin C More Maxin alkuhehkutuksissa.
Nyt olisi oikea aika lyödä rasismikortti pöytään. Ei vaan, ihmettelin myös samaa: miksi Hamiltonin ei annettu mennä ohi. Toisaalta se potentiaalinen vaihdelaatikkosensoriongelma, josta oli puhetta loppukisan ajan?!?