Tuli luettua, liian nopeasti kai sitten, kun ei sattunut silmään. Ja olisihan se kiva aina suomipoikaa suosia, mutta faktoille ei mahda mitään: ohjaajana Verhoeven on ihan helvetisti taitavampi kuin Renny. Taitaa Predator olla jopa monen mielestä muuten paras Arskalta, joten voisi olla uusinnan arvoinen tämäkin. Harmi, jos Arskan tuotanto ei 71dB:n juttu ole. Onhan siellä muutama pirun kova pätkä.
No ehkä joo, joskin Nightmare on Elm Street-boksin juuri läpikäyneenä Renny Harlinin ohjaus osassa 4 teki vaikutuksen, vaikka muuten leffan käsis on heikko (käsikirjoittajat olivat lakossa, joten leffan käsis oli tuskan takana). No, jokaisella on omat juttunsa. T2 on minusta varsin mahtava leffa. DVD löytyy, mutta pitäisi toki päivittää Blu-ray:ksi jossain vaiheessa… EDIT: Eikö T2:sta todellakaan ole pohjoismaista Blu-ray-julkaisua olemassa?? WTF?
Ajattelin juuri samaa, mutta kuten 71 dB sanoi, hänen mielestään siinä vain juoksennellaan viidakossa. Jokainen pitää/rakastaa oman maun mukaisista elokuvista ja siksi myös saamme erilaisia elokuvia.
On. Universalin aikoja sitten loppuunmyyty aluekoodivapaa Skynet Edition, joka sisältää sekä elokuvan teatteriversion, että special edition. Vanha skanni tosin, joka hyödyntää VC-1 koodekkia häviten mm. kuvateknisiltä puitteiltaan esim. Geneon Japani julkaisulle sekä LionsGate 2015 -julkaisulle, jotka ovat lähes identtisiä kuvanlaadultaan. Skandijulkaisun pörssinoteeraukset usein trokaamisen puolella, vaikka toisinaan joku saattaa tilapäisessä mielenhäiriössä edullisesti luopua. Edit. DNR-överit halutessaan kannattanee panostaa leffan viimeisimpään fyysiseen julkaisuun, josta löytyy myös stereokuvaversio.
Teema esitti eilen ranskalaisen dokumentin Iso-Arskasta. Hieman hampaaton ote aiheeseen, mutta lopussa kerrottiin tapahtumista, jotka olisivat voineet vaikuttaa vaalitulokseen.
Niin, mutta jos kerran yhden tähden Running Maninkin on valmis uusimaan , kyllä minusta kannattaisi tällekin vielä antaa mahdollisuus. Tietysti jos katsomisia jo useampi kuin yksi jo on, tai pitää olla enemmän scifiä tai jotain, niin sitten tuskin kannattaa.
Blu-ray.com ei tästä "Skynet Editionista" taida tietää? Lueskelin vähän tämän Leffan Blu-ray-julkaisuista ja päin persettä tää on näköjään julkaistu. Hirveä urputus kuvanlaadusta netissä, joten taidan jättää koko leffan väliin. Luulin, että tällaisesta ikonisesta leffasta olisi joku huippujulkaisu mutta ei… …kuulemma edes James Cameron ei välitä…
No, uusiminen on helppoa, jos leffan omistaa. Running Man tuli ostettua, jotta saan 39 euron postivapaan tilauksen kasaan. Muutenhan mä olisin ostanut varmaan sen Saturn 3 -leffan vaan, mutta piti haalia 4 muuta leffaa mukaan...
Kuvanlaadullisesti definitiivistä 2K julkaisua leffasta ei toistaiseksi ole tuotettu. Kaikki 1080p painokset on kuvanlaadultaan enemmän tai vähemmän ongelmallisia. Henkilökohtaisesti tyytynyt LionsGate:n 2015 -julkaisuun, joka sinällään täyttää tietyt kriteerit. Cameronille tunnetusti harva, jos mikään, kelpaa noin muutenkaan. Jo pelkästään ohjaajan haastattelujen seuraaminen on lievästi ilmaistuna yhtä tuskaa näinä päivinä -- niin täynnä itseään kuin vain olla ja voi.
Kukahan on ollut niin pölvästi, että on antanut Cameronille vapaan piikin leikkiä Avatarillaan? 13 vuotta (en usko, että edes jää siihen, eli en usko että tulee jo 2022 teattereihin), elokuvilla väliä! Muutenkin aika säästeliäs ollut ohjaustöissään, mutta tietty joukossa monta timanttia, joista täysi kunnia. Olisin toivonut, että olisi hyödyntänyt tätä aikaa perintönsä eli elokuviensa masterien ja edelleen koti- ym. julkaisujen hiomiseen huippuunsa. Itse asiassa se Avatar 2 + n kpl jatkoja ei kiinnosta tippaakaan ensimmäisen Avatarin perusteella.
Tottakai A-lukittu lätty. Kyllä tällaisesta leffasta pitää saada hyvälaatuinen pohjoismainen lätty suomitekstein kun ei ole mistään Nepalilaisesta taide-elokuvasta kyse. Kun ei kerran saa niin antaa olla. Ei ole "pakkoleffa" mulle.
En tietenkään, herranen aika sentään! Sorry vaan, jos siltä tuntui ja kiitos siitä, että kommentoit asiaa.
Nykyään on aivan turhaa vaatia mitään. Pitää vain olla tyytyväinen kaikkeen mitä ollaan saatu ja mitä ehkä saadaan. Ja onhan tuosta T2:sesta, vaikka kuinka monta julkaisua.
Pitää paikkansa, mutta silti yllättää tämä T2:n tapaus. Näinhän se on. Fiiliksissä tässä ollaankin, kun sain Ju-On-leffat kouraan ja on ihan siedettävä julkaisu. No sehän tässä hulluinta onkin, että niin monta on, mutta silti hyvää vaihtoehtoa ei löydy. Joko on kuva kohinasuodateltu piloillle tai sitten on A-alueelle lukittu lätty jne. Mutta joo, Arska-leffojen sijaan tunkee vain rahansa muualle, niihin onnistuneisiin julkaisuihin. Sitähän se lompakolla äänestäminen on.
En tätä halunnut sanoa, ettei tästä tule taas jotain nokittelua, mutta ihan samalta ne T2 blu-ray julkaisut näyttää 20-vuotta vanhasta 32-tuumaisesta, jos et alle puolesta metristä katso.
Oma telkku on 10 vuotta vanha ja 1920x1080 paneelilla ja siltä 2 m etäisyydeltä, jolta katselen huomaa kyllä eron hyvän ja huonon Blu-ray-julkaisun välillä. On toki mahdollista, että ne T2-Blu-rayt ovat "tarpeeksi hyviä" mulle, mutta ei houkuta kun luki juttuja. Sitäpaitsi suomitekstein ei niin vaan ostella, tuntuu olevan loppu. Muutenkin pitäisi taukoa pitää, kun on lähiaikoina ostellut monta lättyä.
Atroz (2015) on Meksikolaisen, matalan profiilin tuotantoja tehtailevan, kuvaaja-käsikirjoittaja-näyttelijä-ohjaaja-tuottaja, jne. Lex Ortegan ajatuksen ulostus ja kolme vuotta aiemmin ilmestyneen samannimisen alle parikymmen minuuttisen lyhärin uudelleensovitus, mikä on samalla miehen esikoisohjaus pitkän fiktion parissa, jota tämä myös itse tähdittää oletusarvoisesti budjetillisista linjanvedoista johtuen. Leffa tarjoileekin isolla kauhalla Toosa-TV -tyylistä puvustusta, lavastusta ja valaistusta, sekä niin perkeleen tyhmiä hahmoja ja umpisurkeaa näyttelyä, ettei Salatut elämätkään niitä kelpuuttaisi kännisuostutteluista huolimatta. Ääliömäiset vuorosanatkin lausutaan sellaisella totisuudella, ettei niitä ota vakavissaan edes naapurisi tenava. Elokuvan juonirakenne on sekin lähes yhtä katkeransuloista ja kliseistä seurattavaa kuin kakarakatraan sietäminen viikonlopun pikkutunneilla missä tahansa julkisen liikenteen kulkuneuvossa. Kakarakatraan, jonka joka toinen jäsen on nimeltään "huora" tai "vitun homo". Tällaista arkijärjelle keskeiset perusolettamukset ja mittasuhteet nurin niskoin vääntävää valkovuotoa näkee luvattoman usein myös valtavirtaviihteen aivottomille massoille muokatuissa efektitripeissä, kun tietää mihin katsoa, lopputuloksen kelvatessa enää kierrätyksen paisuville tunkioille. Agendan läpirunnominen kuvottavilla kuvilla mässäilemällä överirankassa ja hampaanjuuria myöden mädässä elokuvassa edustaa jotain, joka tuskin voisi olla kauempana ajatuksesta taidokkaasta tasapainottelusta mauttomuuksien ja niiden esittämiseen vaadittujen perustelujen välillä. Graafinen väkivalta ja verenlennätys viedäänkin pariin otteeseen äärimmäisyyksiin (mm. kohtaus, jossa perheenisä persraiskataan piikkilangalla reunustetulla remmidildolla, kameran ollessa kiinnitettynä dildoon ja seuratessa mukana jokaisella työnnöllä sinne minne aurinko ei paista), mutta myös veretön väkivalta on hämmästyttävää kyllä onnistuttu saamaan erittäin kivuliaan näköiseksi. Pikkusieluinen paskaläjä, joka b-luokan budjetiin ja ö-luokan lopputulokseen tuijottamatta kannattaa ottaa vastaan puhtaasti elokuvallisena kokemuksena ilman tavalliseen tapaan hatusta vedettyjä sekavia sensaationhakuhöpinöitä elokuvan shokeeraavasta symbolismista tai ties mistä. Haastavuudestaan ja houreisesta huipennuksestaan huolimatta koko kuvaus korostuu katsojaa etäännyttävänä johon on vaikea päästä sisälle, ja muutamissa kohdissa pikakelausnappi uhkaa väkisinkin painua pohjaan, vaikka yrittäisikin epätoivoisesti unohtaa elokuvan selvän tuotantoteknisen halpuuden naurunpyrskähdysten tauottua, joka jäänee marginaaliseksi reunaviitteeksi niin onttojen gornoelokuvien, kuin oman brändinsäkin sisällä. Tällaiseen laksatiiviseen viihdyttävyyteen, joka kuitenkaan ei anna yhtään mitään enempää, vakavasti millään tasolla suhtautuva ansaitsee tulla nussittavaksi iskän toimesta ilman myötätunnon häivää.