Mun töllö kun tuli huollosta niin vajaan viikoon sisään 2 kertaa jymähtänyt kun olen laittanut laitteeseen virrat...
No jos on jotain vikaa niin ei varmaan toimi sen enempää monitorina kuin televisionakaan. Tommonen normaalisti toimiva lienee ihan passeli monitoriksikin.
Tarkoitin monitorilla että meillä olohuoneessa TV on vain näyttö. Mitään muuta siitä ei käytetä kuin virta päälle/pois. Jos telkku jymähtää päälle laittaessa tai kesken katsomisen ja kyse on softasta niin firma on #aska. Softavika kun ei ole yksilöominaisuus ja sen softan voi tehdä toimivaksikin.
No eikö tuo käynyt selväksi että tuollainen laite ei ole toimiva vaan siinä on joku vika jos se itsekseen buuttailee tai sammuilee. Se ei ole minkään valmistajan normaali ominaisuus.
Sonylta kun tätä kysyy niin on enemmin ominaisuus kuin vika. Yli 4kk taistelin ennenkuin suostuivat huoltoon ottamaan.
Pari buuttia kuussa ei kuulosta moitteettomalta WebOS:n käyttäjälle. En muista olenko koskaan joutunut käynnistämään uudestaan. En tosin käytä LG:n appeja joten se voi vähentää buuttitarvetta.
Kannattaakin pitäytyä muissa merkeissä jos pari tuollaista puolen minuutin buuttia kuukaudessa tuntuu ylivoimaiselta suoritukselta. Androidilla on vielä kehitettävää mutta eiköhän se sieltä vielä nouse muiden tasolle vakaudessakin. Sampalla ja lg:llä taitaa olla kuitenkin jonkun verran etumatkaa mitä televisioiden käyttöjärjestelmiin tulee. Nopeushan androidissa on jo kohdallaan ainakin omassa televisiossa.
Johtuuko androidin ongelmat siitä että siellä vielä on Linux pohjalla vai mikä mättää? Kysehän ei ole mistään uudesta jutusta vaan Android on ollut olemassa jo aika pitkään.
Ei tuossa sen enempää ongelmia ainakaan minulla ole kuin osalla samsungin käyttäjistä jotka nekään ei aina kuulosta ihan ongelmattomia olevan.
Sanoisin että ongelma on ehkä enemmän Sonyn kuin androidin, kokemukseni ja lukemani mukaan Philipsin android on huomattavasti toimivampi.
No mulla oli edellinen philips jossa android. Ei tuo nykyinen sen huonompi ole. Nopeampi ennemminkin.
En ole kokenut mitenkään epävakaaksi tuota. Alun ihmettelyn jälkeen kaikki toiminut kuten pitää. Ei ole tarvinnut boottailla. Yhden kerran sain (ulkopuolisen tekemän) apsin jumiin liian nopeilla paineluilla. Ei todellakaan tarvitse pelätä. Tosin se 10 vuotta vanha edellinen laite ei koskaan vaatinut mitään tekemisiä toimiakseen, että kyllä se nyt vaan on niin, että enemmän liikkuvia osia ja pakosta joskus jotain sattuu.
En tiedä liittyykö buuttaustarve tähän mutta puhelimen sovelluksia kun päivittää joskus niin joku sovellus saattaa vähän tökkiä jos ei käynnistä luuria uudelleen. Televisiossa kun on automaattiset päivitykset päällä niin saattaahan siellä jotain päivitystä ollut aina tullut mistä ei tiedä ja mikä aiheuttaa tökkimistä.
Omassa Sonyssani ei alkuvuoden päivityksen jälkeen ole ollut minkäänlaisia ongelmia. Toki Sonytkin ovat keskenään tekniikaltaan vähän erilaisia, ja niiden päivityksetkin eri tasolla. Ja arvatkaapa, mikä ydin on mm. LG:n WebOSin, Panasonicin Firefox TVin, Samsungin Tizenin ja Philipsin Saphin takana ? Linux!!
Tuossa olen mietiskellyt jo aiemminkin että onko tämä Gigantin kalibrointi samaa kusetusta kuin ne vuosikausia olleet ota 5 vuoden särkymisvakuutus telkkarille vaikka kotivakuutushan sen korvaa. Kun telkkareiden kate on huono niin koitetaan lypsää lisää rahaa ihmisiltä aina jollain keinolla. Sekin vihjaa että näin on kun silloin 9 vuotta sitten kun ostin telkkarin ei moista kalibrointi palvelua ollut. Ovat sitten keksineet myöhemmin että tämähän voisi olla hyvä keino lypsää rahaa. Silloin kun ostin telkkarin otin tosin sellaisen palvelun että tyyppi avaa puolestani paketin ja nostaa sen hyllyyn ja hakee kanavat valmiiksi
Vaikka en itsekään pidä erilaisia tuoteturvia olennaisina, niin pääsääntöisesti: - kotivakuutuksessa on omavastuu, tuoteturvissa ei - kotivakuutuksessa tehdään ikävähennyksiä tuotteen arvosta, tuoteturvissa ei - perusmallin kotivakuutus ei aina kata laitteen rikkoutumista itsekseen (takuuajan jälkeen), laaja kotivakuutus yleensä kattaa - kotivakuutuksessa on erilaisia suojeluohjeita ja rajoitusehtoja, tuoteturvissa vähemmän. EDIT: yllä kirjoitettu koskee ainakin aikaisemmin eri kodinkonemyymälöiden valikoimaan kuulunutta "tuoteturvaa" tms, eikä jatkettua takuuta. Takuu on huomattavasti rajallisempi, enkä keksi mitään syytä maksaa laajennetusta takuusta. Myöskin päällekkäisyys kotivakuutuksen kanssa on huomattavasti ohuempi.
Tuo viiden vuoden takuu on monella tavalla ihan eri juttu kuin kotivakuutus. Sanotaan vaikka, että tv menee 4,5 vuoden päästä rikki, niin ensinnäkin maksat itse vakuutuksesta omavastuun. Sen jälkeen telkun arvoon tehdään vuosittaiset vähennyksen, jonka jälkeen määräytyy lopullinen korvaussumma. Ja riippuen siitä, miten tv on mennyt rikki, ei kotivakuutus sitä edes välttämättä korvaa. En tiedä noiden viiden vuoden takuiden nykyehtoja, mutta vielä jotain vuosia sitten jotkut tekivät röyhkeästi siten, että hups keikkaa, neljä vuotta vanha tv tipahti lattialle (pienellä avustuksella). Haetaanpas Gigantista uusi ilmaiseksi.
Gigantin 5v takuu on muistaakseni samoilla ehdoilla kuin valmistajan/maahantuojan. Se ei siis korvaa vahinkoja kuten vakuutus. Gigianti taitaa kaupata myös vakuutusta mikä on rajusti kalliimpi.
Viimeksi kun tuo asia oli omakohtaisesti esillä, niin tarjolla oli nimenomaan "tuoteturva" tms, ei jatkettu takuu. Päivitän alkup. viestiä.