Laitoin myös tulikiven katkuista palautetta. Mutta vaikea nähdä sen toimivan. Varmasti ovat laskeneet, että laskevat tilausmäärät eivät haittaa niin paljon, että royalteja kannattaisi maksaa. Tulevaisuudessa kaikki tilaukset on kotiin päin.
Mä olen kyllä myynyt useitakin bluukkareita ja jopa devareitakin facebookin eri myyntiryhmissä ihan hyvään hintaan ja pari kertaa mulla on ollut kirppispöytä ja siellä myynyt hyllystä siivottua tavaraa, hyvin on kaupaksi mennyt. Keräilijäpiirit on ehkä pienentyneet, mutta yhteisö on edelleen olemassa.
Voi myös olla että alustan toimittaja halusi lisää royalteja jos esim. sopimus oli päättymässä, mistäpä sitä tietää. Tuossa tapauksessa saattoi tulla kiire ja uusi alusta piti ottaa keskeneräisenä käyttöön. Jatkossa sen kehitys on omissa käsissä joten lopulta siitä voi tulla parempi kuin ennen oli.
"Ymmärrän kuinka turhauttavaa on, kun jokin ei toimi. Olemme juuri aloittaneet uuden verkkosivuston, ja uuden verkkosivuston tarkoituksena on tietysti, että asiakasmatka ja kokemuksesi ovat todella hyviä! Siksi arvostamme, kun asiakkaat ottavat meihin yhteyttä ja ilmoittavat meille, kun jokin ei toimi niin kuin pitäisi. Mutta tietysti pahoittelemme, että sinulla on ollut kokemus, joka ei ollut niin hyvä kuin haluamme sen olevan. Korjaamme sivujamme ja tarkistamme jatkuvasti, että kaikki toiminnot toimivat, samalla kun kehitämme uusia." Cdonin botin vastaus palautteeseen. Asiakasmatka ja kaikkea.
toisella broiserilla näyttää toimivan, hätä ohi huvittavaa: Qliron sivut (laskun siirto) Förlåt, men vi har lite problem Något funkar inte som det ska. Prova igen, och igen om en stund om det ändå inte går. Just! Lähetin sitten hermostuneena viestin: Hei, En ole saanut Parasite Blu-ray levyä tilauksestani 2.10.2020. Samassa tilauksessa olleet bokserit (toimittajana Ellos) kyllä tulivat. Annatte tuossa yllä vinkiksi laskun (Qliro) eräpäivän siirtoa, mutta linkin painaminen antaa vain tekstin "Förlåt, men vi har lite problem Något funkar inte som det ska. Prova igen, och igen om en stund om det ändå inte går." Eli mikään ei toimi! Pistän bokserien laskun maksuun, mutta mitä teen tuon Blu-rayn kanssa? Maksanko laskun (eräpäivä 16.10.) ja pistätte uuden matkaan vai mitä? Ystävällisin terveisin, Etunimi Sukunimi
Cdonin haku myös hauska parilla kokeilemallani sanalla (esim. last kingdom) herjaa "tuotteita ei löytynyt. Tarkista oikeinkirjoitus) mutta jos ei usko, vaan sitkeästi kuitenkin painaa enteriä, niin johan löytää läjän tuotteita
Sain siirrettyä Parasite Blu-rayn eräpäivää 10 päivää eteenpäin, eli vähän tilaa puljata tilanne kuntoon CDONin kanssa.
Tänään tuli ilmoitus saapuneesta lähetyksestä, eli suurella todennäköisyydellä Parasite Blu-ray, mutta selviää sitten kun käyn hakemassa K-kaupasta reilun kilometrin päästä. Eli nykyään ei edes yhden Blu-rayn lähetykset tule postiluukusta perkele! Onko se pakattu johonkin kuutiometrin pahvipakettiin vai? On kyllä hankalaa nykyään. Tilaus tulee kahdessa lähetyksestä. Molemmat joutuu hakemaan oman saaren ulkopuolelta eri suunnilta (bokserit Kalasatamasta ja Blu-ray Herttoniemestä). Bokserit tulivat noin viikossa tilauksesta (ei mitään erityisen nopeaa). Blu-ray on seilannut näköjään melkein kaksi viikkoa! WTF? Afrikastako nää nykyään tulee? Tämän takia sitä panikoin ja siirtelee laskun eräpäivää ja lähettelee viestejä CDONin aspaan asiasta. Aivan uskomaton rumba 2 bokserin ja yhden Blu-rayn tilaamisesta!
Vaikka tuo tapaus Parasite Blu-ray onkin jo selvitetty ja onnellisesti päätöksessä, niin pientä jälkipyykkiä voi asiasta käydä. Ilmoittaessani CDON:in asiakaspalveluun, että olen tuotteen saanut ilmaisin samalla turhautumiseni siihen, että yksittäistä Blu-ray-levyä saa hakea 1,5 km päästä K-Kaupasta sen takia, ettei se mahdu postiluukusta (koska se lähetetään pari senttiä liian leveässä pahvilätyskässä. Sen sijaan, että kommentti otettaisiin vinkkiä siitä, että ehkä sitä pahvia voisi kaventaa niin, että se mahtuu* postiluukusta, aspalta tulee geneerinen lässytys: Tavallisena kirjepostina saapuvat lähetykset jaetaan mahtuessaan postilaatikkoon tai -luukkuun. Jos kirjelähetystä ei pystytä jakamaan kotiin, saat Postilta saapumisilmoituksen, jolla voit noutaa lähetyksen postitoimipaikasta. Posti siis muodostaa siitä tuossa vaiheessa "pakettilähetyksen". No ei vittu sitten! Joskus aikaisemmin CDON tajusi lähettää tavaran niissä kapean pitkissä litteissä pahvilaatikoissa ja hyvin tuli postiluukusta vaikka joku 6 CD:n satsi! Siihen aikaan oli myös postipalvelut omassa saaressa, ettei tarvinnut 3 km matkaa edestakaisin tehdä, jos piti jotain noutaa. Eli nykyään on monelle ENTISTÄ tärkeämpää heikennettyjen postipalveluiden takia, että se vitun kuori mahtuu postiluukusta! En muista, minkälaisissa kuorissa Discshop lähettää, mutta seuraavan kerran kun jonkun tuotteen voi tilata sieltä tai CDON:sta samaan hintaan, niin kokeilen sitä. Tähän asti olen käyttänyt näissä tilanteissa CDON:ia, koska Discshop vaikuttaa onnettomalta pikkufirmalta, jolla varasto on melkein aina tyhjä, tavara on aina vähissä tai loppu. Olin jo halukas unohtamaan koko jutun, mutta tänään tietenkin CDON:lta tulee sähköpostia otsikolla: Mitä pidit saamastasi asiakaspalvelusta kauppiaalta CDON? Hei, Arvostaisimme kovasti, mikäli jättäisit meille asiakaspalautetta kauppiaalta Mari saamastasi asiakaspalvelusta. Mitä pidit avusta, jota sinulle tarjosi asiakaspalvelijamme? Klikkaa jompaakumpaa alta löytyvää linkkiä. Hyvä, olen tyytyväinen! Huono, en ole tyytyväinen. Ai, että ihan kahdesta vaihtoehdosta saa valita? Minä olen ihan tyytyväinen siihen, että siellä päässä huolehdittiin siitä, että saan tuotteen, mutta nuo geneeriset vastaukset rakentavaan kritiikkiin eivät miellyttäneet. En siis voi klikata kumpaakaan linkkiä ja muutenkin älytöntä, että tässä muodossa asiakkaan palaute kiinnostaa heitä, mutta muuten ei ole kiinnostusta esim. pahvien kaventamiseen. * Kyllä se mahtuukin, jos ne reunat taittaa, mutta kusteljoonit ei niitä taittele. Muuten kyllä lähetystä saa runnoa miten vaan, mutta reunoja ei saa taittaa…
Tuohon helppo yhtyä ilman pienintäkään poikkeavaa lausetta. Tokkopa mikään saa aikaiseksi sellaista saatanan sapetusta kuin esim. yksittäisen elokuvan nouto postin toimipisteestä vain, koska sen "oikeaoppiseen" paketointiin on käytetty ajatusta apinan äo:n verran. Kun olin nuori, kaunis ja kaikki rakasti minua puhelinluettelotkin ängettiin postiluukuista!
Itselleni viimeisin neljän levyn tilaus Discshopista tuli postiluukusta mahtuvaan pahvikuoreen pakattua sanomalehden aamujakelussa, eli eivät käytä postin palvelua alueilla jossa on (halvempi ?) vaihtoehto.
Eipä tullut tänne mainittua että valitin tästä sinne jo muutama vuosi sitten kun ne ei mahdu. Mutta tilanne ei muuttunut vaikka kehuin viestissä että kilpailijanne kuoretkin mahtuvat. Jotkut postinkantajat ovat kuitenkin joskus rohjenneet survoa sen postilaatikosta läpi kun ovat vähän taitelleet sitä kuorta pienemmäksi Melkein kaikilla naapureillani on samassa rapussa hieman isommat laatikot saattavat mahtua niistä.
On se elämä vaikeaa Helsingissä. Jotkut oikeasti asuu saaristossa ja joutuu käyttämään yhteysaluksia, losseja ja jopa ihan omia veneitä.
Justhan ne Kulosaarelaiset äänesti, etteivät halua uutta ostoskeskusta, jossa varmaan olisi ollut hieno pakettipiste