Onko kellään hajua miten tuo Optoma UHD380X eroaa saman sarjan aiemmista malleista? Muuten kuin valovoimansa osalta. Liekkö edes muuta eroa UHD300X:n.
onko kukaan ostanut tuolta tietotekniikkatavaratalosta , city plus vai mikä se nyt on... sain aikas hyvän tarjoiksen 9400sesta epsonista.
Tälle palstalle juuri myyntiin tullut JVC on reilusti parempi. (ellet saa Epsonia tyyliin 1500euroon)
Käytetty ei käy. Olet erittäin todennäköisesti siis oikeassa. tai no riippuu jos tarkoitat tuota Janzan ilmoitusta ? Se mulle tarjottiin tossa vuoden vaihteessa uusia 7900sia noin 3k hintalapulla enkä silloin lähtenyt diiliin useasta syystä. Ja siihen verrattuna pyynti on aivan liikaa. oli kyllä harkinnassa. lähinnä pelaan tässä nyt varmaan odotus peliä. olen edelleen ostamassa kahta laitetta ja kahden vähän käytetyn ja hyvän hintaisen laitteen löytäminen on melkein kun etisisi neulaa heinikosta. lähinnä kysyin siis että onko kellään kokemusta kyseisestä puulaakista. Oon nähnyt kyllä epsonin livenä eikä se mikään ensimmäinen vaihtoehto ole. mieluiten ostaisin 4k sonyä järkihintaan uutena. lähinnä sitäkin vähän venaillu että ne korvais hd65sen jollain. takuut pitää olla hyvät ja pitkät kahden laitteen kanssa.
Sitä janzan laitetta meinasin. Eipä tuosta sinun ylemmästä ilmoituksesta käynyt millään tavalla ilmi että olet kahta laitetta hommaamassa. Itse useammankin Epsonin omistaneena muistutan siitä että näissä on ollut paneelien kohdistus aina vähän niin ja näin vrt. arvokkaampi JVC. Eli mieltäisin nuo Epsonit enemmän yksilöiksi kuin esim. JVC / Sony joten vielä tuplasti niitä niin... no itse en ainakaan lähtisi. Jos haluaa oikeasti mustaa tai sitä arvostaa niin Sonyn 4K järkihintaiset olisivat ainakin itseltä automaattisesti pois valikoimasta. Eipä tuollaiseen tilanteeseen oikeasti ole mitään hyvää ja halpaa ratkaisua (yllättäen). Etenkän natiivilla UHD -rintamalla. Uuden JVC N5 saapi Saksasta about ~3200e, joten arvokkaita nekin ovat.
No semmonen 6k on siellä Kipurajoilla. Sinänsä en mä nyt mitenkään innokas tohon epsoniin ole. Sillä kysyin siitä Liikkeestä että siä se oli halvin. N5 kolmentonnin hujakoissa on jo siedettävä. Mulla oli kyllä joku syy miksi en n5sta vaihtoehdoksi laskenut. Erittäin tumma Mustan taso ei minulle ole super tärkeä, polarisaatio filtterit pidän kuitenkin aina paikoillaan ja ne jonkun verran tummentaa alapäätä. Meinasin jo tossa tempasta hw65 set kun 95% contentista on 3Dtä joko pcltä tai blurayltä mutta toisaalta 4k kiinnostais sen kannalta että vois kattella myös jotain 4k pätkiä netflixistä. Nyt netflix contentti katsellaan olohuoneessa mutta kun kerran on teatteri tila niin miks ei Kattelin siellä. Sinänsä tietenkin tuntuu tyhmältä laittaa 4k lisä kahteen tykkiin jolla katsoo 10% contentista, tai vaikka katsois 25% niin silti. mistä Saksasta n5 sia löytyy 3k hujakoille ? EBaysta ei muistaakseni ainakaan. epsonissa oli yks ”plussa” se upsceilaus fullhd kuvalle. Vaikka kaippa n5nen tekee senkin paremmin. No täytyy nyt katsoa nyt kun reverbin g2 nen saapuu, josko sillä viittis katsoa 3dt. Noi maskit ei vaan yleensä ikinä oo niin mukavia päässä että iso kangas polkee ne monessakin suhteessa yleensä. ...edit- unohtu mainita viä että pitäis olla säädettävä iiris joten esim sonyn halvimmat 4k mallit on pois suljettu.
En tiedä meneekö OT, mutta kertoisitko Masterson mitä muita vaihtoehtoja löytyy ~2500€ hintaluokassa 4K 60hz 4:4:4 alle 900h ajettua joka vastaa kuvanlaadullisesti JVC X7900 ? Käsittääkseni tälläinen vastaava myös myytiin juuri 2kk sisään samaan hintaluokkaan sillä erotuksella, että siinä oli muistaakseni tunteja ~1500h. Ainahan se kyllä menee niin että jonkun mielestä on kallis, toisen mielestä taas halpa ja jonkun muun mielestä taas jotain muuta. Minun mielestäni pyytämäni hinta oli kyllä täysin linjassa ja tämä onkin nyt myyty ja voin varauksetta suositella kyseistä laitetta myös muille. Olen ollut siihen enemmän kuin tyytyväinen.
Käsittääkseni hän käyttää 2 tykkiä yht'aikaa polarisaatiofilttereitä hyödyntäen joten tällöin ymmärtää tietyllä tapaa että uudet ovat ainut vaihtoehto koska pitäis olla mm. identtinen lamppuaika jotta valoteho olisi myös about identtinen. Näin minä siis asian ymmärsin. Mutta vaikea moinen kombo on rakentaa, tai siis ainakin erittäin kallis.
Kyllä hintasi oli ihan ok noin yleisellä tasolla, mutta sinulta nyt meni hiukan ohi kun sanoin että minulle se hinta ei ollut järkevä, koska minulle tarjottiin kahta 7900sta täysin uutta muutaman satasen yli 6000 euroa, ei kylläkään Suomesta. Ymmärrät varmaan että siitä vinkkelistä katsottuna 2500 on liikaa MINULLE. Varsinkin kun takuut nousee entistä suurempaan rooliin kun kysymyksessä on kaksi laitetta. Ja muutenkin jos ostaisin käytetyt tykit niin on aika huono idea ostaa kaksi käytettyä ja vielä yrittää löytää kaksi saman ikäistä tunneiltaan. been there, done that.
kallis vaikka halpa, ja hiukan hankala käyttää, se on totta. Kukaan muu ei järjestelmää meilläkään osaa laittaa pelittään. Vaikea vaan palata enään normaaliin. Varsinkin kun ei tykkää aktiivista eikö dlp välkynnöstä. Noi vanhat tykit toimi hyvin ja oli käytettyjä mutta kieltämättä homma levisi pikkuhiljaa enemmän ja enemmän käteen kun alkoi vikoja tulla ja osien saanti oli kortilla.
Tämä kahden projektorin yhdistelmä on minulle täysin uusi asia, mitä hyötyä tällä saavutetaan ? (Ei kuitenkaan ole ihan halpa ratkaisu.)
Tupla valoteho (kaksi tykkiä) Välkkymätön 3d kuva. eli kuvan laadullisesti yhtä mukava katsella kuin 2D. Kaikki 2D toistossa käytössä olevat ominaisuudet jne ovat läsnä 3d kuvassa koska molempi tykki ampuu 2d singnaalia. toinen vasenta toinen oikeata silmää. plus esim polarisaatio lasit ovat huomattavasti kivemmat pitää varsinkin pidempiä aikoja kun vilkkuvat aktiivi lasit. Näissäkin tietenkin tapahtunut kehitystä mutta silti. ja lasit eivät käytännössä maksa mitään.. mutta se nyt on sivuseikka tämmösessä setupissa
Komppaan tuota mastersonin viestiä, itselläni oli setuppina 2 x DLA-HD1 polarisaatiofilttereillä ja kankaana taisi olla harkness spectral. Ei noin rauhallista/hyvää 3D-kuvaa saa nykytykeillä/aktiivilaseilla syntymään. Siihenkin oli tottumista, kun aktiivilaseilla katsoi esim. keittiöön, missä kattolamppu päällä, niin näky lasien kautta värvöttää hirveästi, ärsyttävä ilmiö. Kovasti tulee kaivattua passiivilasisysteemiä, mutta sitä hardwarea oli sitten vähän liikaakin tuota setuppia varten.
Luin jostain kun joku kertoi että N5 on levollisempi katsoa kuin x7900 esim. ...vedin tästä johtopäätöksen että kaikki pixel shiftaavat "välkkyvät" ...olen nähnyt x5900sen ja esponin 9400sen ja kummankin kohdalla, kuva ei ollut niin levollinen kuin esim sxrdt kotona. Olen erittäin herkkä vilkunnalle ja esim 1 kennnon dlpt on pois luettu ja aktiivi 3d. mitä luulette voisko tossa olla perää että toi pixel shiftaaminen "vilkuttaa" jonkun verran riippumatta valmistajasta. ? edit. .. tietenkin jvclläkin varmaan jos pudottaa eshiftin pois silloin ei "välkyntää"olisi mikäli sitä olisi.
Itselle oli tärkeää hyvä HDR toisto, ja mielestäni N5 varsinkin uuden päivityksen myötä on jo tarpeeksi hyvä. Välkyntää en ole aiemmissa tykeissä jvc:t (x30,x35 ei e-shift huomannut). Levollisesta 4k kuvasta sain nauttia jo aiemmalla Sonyn 320es, jossa mielestäni kuvan liike oli vähän parempi. N5 taas parempi musta ja HDR. sdr kuva oli ehkä parempi sonyssa kaiken kaikkiaan, mutta musta oli tosiaan harmahtava. Tämä kokemus olohuone tykittelystä noin 100 tunnit tykittelystä N5:n kanssa (tummat tapetit, pimennysverhot). Hieman olen kuitenkin pohtinut että vaihtaisi tykin isoon tv:seen, ei oikein jaksa monta tuntia katsoa elokuvia putkella enää...
Toisessa ketjussa toteat, että isojen telkkujen kuva olisi luultavasti liian kirkas ja täällä, että hyvä HDR-toisto on tärkeää. Toisaalta tykillä ei saa minkäänlaista HDR-toistoa. Kirkkaus ei millään nykytykillä (hiljaa siellä latexii niistä 10 000 euron tykeistä ) riitä kunnolliseen HDR:ään. N5:ssä on sinänsä hyvä dynaaminen tone mäpping, mutta se käytännössä osaa vain tone mäpätä leffan tykin maksimikirkkauteen eli varmaan jonnekin 200 nitsin tienoille.
Meinasin että sonyssa ei saanut hdr:sta paljoakaan irti tai teki siitä vähän tylsän harmaata, verrattuna jvc:n. Tarkemmin mietittynä en kyllä oikein osaa sanoa minkälainen hdr hyvää elokuville. Vanhemmat elokuvat kuten They Live, näytti JVC:llä oikein hyvältä=Sonyssa harmahtavalta, huonommalta kuin Bluray versio. Sitten taas uusin Rambo- last blood, näytti 4k hdr versiona , kun panasonicin gz oledilla turhan kirkaalta katsoin, kun taas edellisellä Sonylla 4k versio näytti elokuvamaisemmalta. Todennäköisesti nykyinen tykki on itselle se paras kompromissi. Sekavaa tekstiä
Mielenkiintoinen ajatus miksi vaihtaa tykki tvseen. Lähtökohtaisesti en voi sanoa kyllä että määrä olisi ikinä minkäänlainen syy hommata tykki. Tykin pitäminen on sen verran kallista ettei sitä käytön määrällä oikein voin perustella ikinä. Itse katson paljonkin elokuvia ihan perus lg nanocell tvllä vaikka omaan deticoidun huoneen ja tykkejä teatterissa. Mutta on myös titlejä mitä en suostu katsomaan missään muualla kuin teatterissa, ja nimenomaan siellä omassa huoneessa. Nuo kaupalliset teatterit on kuitenkin lähinnä 99 kertaa sadasta pettymys. Oikeastaan ainoa teatteri jossa käyn on paikallinen ja sielläkin ihan vaan sen takia että sellainen olisi olemassa tulevaisuudessakin.
Alleviivattu vähän kalskahti korvaan. Kerrotko mikä laite tai miten tapahtuu hyvä tonemapping koska luetun perusteella mielestäsi JVC VAIN osaa tonemäpätä leffan tykin maksimikirkkauteen ?? Olisko parempi jos se tonemäppäis johokin presetti arvoon kuten Panasonicin soittimet tekee, esim 1200nits ? Vai olisiko parempi jos JVC tonemäppäis esim 1000nits pystyessään 200nits ? Mikä järki tuossa olisi ? Minun mielestä tuollainen JVC :n -tyyppinen dynaaminen mappays juurikin siihen maksimikirkkauteen on paras mahdollinen toteutustapa, eikä mikään staattinen kiinteä presetti kötöstys mitä esim. Panasonic tarjoaa.