Ei noissa tuo paino mitään ole mutta kolmas käsi olisi hyvä jos yksin touhuaa kattoon noita. Oman epsonin yksin laitoin ja kyllähän siinä kädet meinas kesken loppua.
Totta nuo 3-linssin härvelit olivat hirveitä kattoon asennettavia. Kyllähän sellaista minullekin tarjottiin aikanaan, kuva oli kyllä loistava, mutta muuten...
Aivan, en lähtisi tuota Epsoniakaan yksin kattoon laittamaan, liian riskaabelia. Aina nuo 15kg möykytkin arveluttavat, vaikka olisi kaksikin asentamassa, että toivottavasti ei putoa. Onneksi ei yksikään ole pudonnut.
Itse en kolmatta kättä haluaisi kyllä yhtään mutta sen verran vähän massaa tykkiin että yhdellä kädellä voi kannatella hetken kun toisella kiristää pultteja. X35 ja X5900 meni vielä yksin kattoon mutta nämä uudemmat ei varmasti mene, ja entistä isompi koppakaan ei helpota tilannetta. Harmi että kunnon linssin siirrolla olevia vastaavia tykkejä ei oikein löydy markkinoilta, Epsoni jo välissä kävi katossa mutta palautui kauppaan.
X30 ja X35 menivät vielä yksinkin kattoon. Niihin verrattuna 3.5kg painoinen Optoman HD33 DLP tykki oli naurettavan kevyen tuntuinen rimpula Itse tykkäsin DLP tykin kirkkaasta ja kontrastikkaasta kuvasta. Eikä olohuoneessa tarvinnut olla niin säkkipimeää kuten X35:n kanssa. Tosin pimeässä taas X35 pesee Optoman kuvanlaadussa mennen tullen hyvällä mustan tasollaan. 3D käytössä Optoma oli taas ihan omaa luokkaansa, mutta ei X35:kaan huono siinä ole. X30:n 3D kärsi ghostingista. Cinemascope kankaan vuoksi nykyään ei oikein ole muita vaihtoehtoja tykiksi kuin JVC ja Epson, joissa kunnon linssin siirto. Ainoa pelko on, että tykittely loppuu siihen, jos nykyinen X35 hajoaa. Epson olisi kai ihan hyvä vaihtoehto, jos pinkka ei riitä JVC:n N-sarjan tykkiin? Epsonista tosin olen kuulut, että niissä olisi jonkin verran laatuongelmia.
Kummasti niitä kavereita osasi taas arvostaa, kun tuota laitetta piti raijata kattoon aikoinaan. Vieläköhän joku Plazalla tykittää aktiivisesti CRT:llä? Jos joku säätely nykytykin kanssa ottaa välillä pattiin, niin hetken muistelot menneiltä vuosikymmeniltä korjaavat äkkiä tilanteen. Nyt jos kuvaa tarvitsee siirtää sentti tai pari johonkin suuntaan, niin siinä ei mene enää koko päivää.
Laatu mitataan painossa, eikö se ole vanha hifin nyrkkisääntö. JVC N5:sta haaveillessa on tullut tehtyä ikkunaostoksia jo kattotelineestäkin. Aika monessa ns. normitelineessä näyttää olevan 20 kg painorajoitus. En tiedä pitäiskö tuo lukea niin, että varmuusvaraa on vai niin että teline pettää ihan justiinsa..
kuten olen monesti sanonut, mitsubishin liikeinterpolaatio on aivan omaa luokkaansa ja ehdottomasti sata kertaa parempi kuin interpoloimaton 24fps kuva ja saippuatoistoksi sitä voi sano korkeintaan kerran elokuvan aikana. suurimmassa osassa leffoja sitä ei edes huomaa muutakuin nykymisen poissa ololla, ei ainakaan hc5/9000 tykeissä. Harmi sinänsä että elossa olevat kyseiset laitteet on katoava luonnonvara. Pointti ollen että tuonkin asian voi tehdä oikein. Harmi vaan että muut eivät sitä ole osanneet.
Jep, ja jalopuisilla päätypaloilla. Näiden yhdistelmä on sitten jokseenkin ultimaattista highendiä, etenkin kasarilta peräisin olevissa laitteissa. Ei taida tykkivalmistajista vielä yksikään hiffanneen tätä...
Epsonhan oli ihan legendaarinen hajoamaan ja imemään pölyhiukkasia sisäänsä mutta en tiedä pitääkö se näillä uusilla enää paikkaansa, en ole ainakaan kuullut suuremmista ongelmista. Itse tosiaan testasin yhtä ja oli muuten ihan miellyttävä peli mutta LCD-tykeille tuttuun tyyliin siinä yksilössä joku nurkka aina vihersi ja joku toinen punersi ja vaikka tälle ongelmalle siellä on ihan oma säätövalikko, en saanut sitä ongelmaa aisoihin ja vaihtoon meni. Kun käytän tykkiä mm. Dvdplazan selailuun ja muuhun surffailuun ovat tuollaiset värivirheet kestämättömiä.
itsellä meni kanssa pulla väärään kurkkuun samantien kuin luin jostain 9400sessa olleesta pölypallosta. Panasonic ae300 sella alottaneen ja jokusen lcdn läpi menneenä tiedän että siihen arvausleikkiin en halua enään palata.. Se yksi pienen pieni läiskä alkaa häiritä samantien ja se että odottaa koska se ilmestyy tai jokohan alkaa paneli kellastaan kun täällä pölyää niin kauheasti. nyt se varmaan parhaillaankin kertyy tykin optiikkaan.... uskaltaako tätä mallia putsata paineilmalla... ei missään tapauksessa, siitä voi olla enemmän haittaa kun hyötyä..jaa a pitäisköhän se sitten käyttää huollossa...josta se palaa isompi pölypallo vähän erikohdassa optiikassa.
Sony on kyllä jokseenkin jäänyt nyt kelkasta näissä karkeloisssa. Saa aika isosti panna pätäkkää esim. kiitettävään mustaan ja silti ei saa mm. dynaamista tonemapping -toimintoa. No, joskos seuraavassa mallistossa.
JVC:llä ei ole pölypalloja mutta itsellä lamppujen kanssa ei ole mennyt ihan nappiin, eka tykin mukana tullut oli ihan susi, kuva kellersi vaikka mistä, takuuna saatu oli hyvä ja toimii vieläkin 5000h mittarissa. Sitten projektorit-lamput.eu tms niin kaksi Ushion 250JK-polttimoa ja samaa kellertävyysongelmaa molemmissa, ensimmäinen myös vinkui häiritsevästi. Nyt Aliexpressiltä hankittu Ushio-265JK:lla on 150h mittarissa ja toistaiseksi priimaa ja kirkasta...
Samasta syystä aikoinaan ostin JVC:n X30:n, kun jokaisen edellisen LCD tykin kanssa oli enemmän tai vähemmän niitä pölypalloja. Panan AE500:n paneeleista putsasin pölyt pois itse. Sanyon PLV-Z4:n mukana tuli puhalluspumppukin, jolla sai puhallettua pöluhiukkaset pois, mutta eihän se toiminut ja tykki kävi kaksi kertaa sen vuoksi takuuhuollossa. Mitsun HC6000:sta putsautin pölyt pois takuuaikana samalla kun päivittivät siihen softan. Pikkaisen sapetti, kun Mitsu oli monta viikkoa huollossa ja pe iltapäivänä vähän ennen joulua tuli tekstari, että tykki on noudettavissa matkahuollosta 168€ bussiennakkomaksua vastaan. Sitten kun sain tykin takaisin kattoon, niin meinasi mennä hermot lopullisesti kun totesin, että huollon jälkeen yksi tuuletin pitää korkeaa vinkuvaa ääntä. Joulun jälkeen tykki lähti uudestaan huoltoon, jossa vaihtoivat siihen uuden tuulettimen. Sen jälkeen Mitsu pelasi onneksi ongelmitta. Mutta silloin päätin, että en kovin helpolla LCD tykkeihin enää koske.
Mulla JVC:n X30:stä hajosi ballasti 700h käyttötunnin jälkeen, kun ostin siihen ebaysta lampun. Ballastin korjauksenkaan jälkeen ei lähtenyt enää käyntiin, joten möin sen Venäläiselle. Tiedä sitten oliko ballastin hajoamisen takana ebayn lamppu vai hajosiko muuten vaan.
Onkohan SXRD-kennojen lahoamisongelmaan saatu siihenkään mitään lopullista fiksausta? Itse harkitsisin aika tarkkaan, ennen kuin hyppäisin Sonyn kelkkaan jo pelkästään tämän asian takia. Paha kello kuuluu kauas...
Kaikessa on riskinsä mutta nämä pitäisi olla aitoja Ushion polttimoita, ja toisaalta kun aidossa JVC:n modulissa tulee myös paskaa niin se ei ole kummoinen vaihtoehto siihen hintaan...
Eihän sitä Sony ainakaan ikinä tunnustanut ja taitaa olla vieläkin läsnä : I owned a Sony 385 that I put about 3000 hours on in one year. I noticed a drop in contrast and a discoloration of the panels from new even after I put in a new bulb and ran Sony's auto calibrate routine. It wasn't horrible but it was present. My feeling is that the degradation problem still exists but that Sony has slowed it down with the new line of projectors. The more hours you put on the projector the more the problem occurs. (5kk vanha postaus @ avsforum). Eli varmaan vieläkään ei kannattane ajatella ostavansa Sonya oikeasti pitkäkestoiseksi ja laadukkaaksi tykiksi tuon kontrastin suhteen. Ilmeisesti tuota ongelmaa myös lasereissa, ainakin VPL VW5000es -sarjalaisessa, joka ei ole ihan sieltä halvimmasta päästä. (67000€ @ mareks)
Ebaysta tilattu lamppumoduuli piti olla "with original bulb", mutta tiedä sitten oliko. Erinäköinen se ainakin oli kuin X30:n alkuperäinen polttimo. Vahingosta viisastuneena X35:een en laita muuta kuin Ushion alkuperäistä Ushio nsha230jk/nsha230p polttimoa.