Ensin Tampere, seuraavana päivänä matkalla toimipisteelle, tänään Vantaalla. Jokaisessa menee aina päivä. On tämä pakettien seuraaminen raskasta puuhaa. Jumalan kiitos en ole siihen aikaisemmin ryhtynyt, mutta kun nyt näytti siltä, ettei yksi odotetuimmista saavu millään. Ikävästi jäi vielä sellainen vaikutelma, että ei se ilman valitusta olisi edes liikahtanut. Toista oli ennen, kun paketti oli päivässä kotona. On sillä ainakin työllistävä vaikutus, kun reissaa ympäri skuttaa. Tämä on vähän kuin olisi piilokamerassa. Eikö ne vaan voisi tuoda sitä tänne? Pitääkö sille koko Suomi näyttää?
Nyt kun kaikki joulukalenterin luukut on avattu, niin enpä muista näin huonoa tarjontaa olleen aikoihin, jos koskaan.
Ei ollut ostettavaa elokuva- tai musiikkirintamalla. Sinänsä tuo on aika selvä asia. CDON haluaa olla "kaikkea" tarjoava nettitavaratalo. Nyt sillä on viimeiset ajat saada laaja asiakaskunta. Muuten sillä käy kylmät ja Amazon vie ruotsalaiset asiakkaat. Suomalaiset seuraavat sitten perässä.
Mä olen kyllä sitä mieltä että nykyään pärjää parhaiten erikoistumalla. Keskittyy yhteen asiaan ja hoitaa sen niin kunnolla että isommat jää nuolemaan näppejään. Jos koittaa myydä vähän kaikkea sieltä ja täältä, niin isommat syövät sinut aamupalaksi. Kun tälläkin kauppapaikalla on selkeä brändi olemassa, niin käyttäisivät sitä hyödykseen. Ei varmaan kovin monelle tule ihan ensimmäisenä mieleen tilata sieltä jotain huulipunaa tai vedenkeitintä. Esimerkkinä jos haluat uuden kahvinkeittimen, niin menetkö sitä hakemaan suomalaisesta kirjakaupasta? Aika paljon saa polttaa rahaa markkinointiin ennen kuin niin tapahtuu.
^Juu, mutta kuvaa ja musiikkia myymällä ei voi pitää yllä isoa pohjoismaista nettikauppaa. CDON ymmärtääkseni yrittää pyöriä aivan eri pelikentällä kuin joku LevykauppaX Suomessa. Tällaisen ison ajattelun takia ruotsalaisilla on Ikea, H&M, Clas Ohlson jne. Meillä on ainoastaan Lindex ja sekin ostettiin ruotsalaisilta. Katso vaikka Discshopin tunnuslukuja: https://www.finder.fi/Verkkokauppa/Discshop+Alandia+Ab/Mariehamn/yhteystiedot/851698 Ei hyvältä näytä. Minulla ei ole kynnystä tilata CDONilta vaikka mitä. Ainakin ulkoisia kiintolevyjä, vaatteita, deodoranttia ja Oral-B-hammasharjojen kopioita olen ostanut ja hyviä ovat olleet. Aloittihan se Amazonkin kirjojen myynnillä. Nyt myy melkein mitä vaan ja AWS on yksi johtavista toimijoista omalla alueellaan.
Sama täällä. Aika ylellinen toimitusnopeus verrattuna siihen, mitä tavaraa joutuu näinä korona-aikoina odottelemaan nettitilauksissa maailmalta.
Kuseeko CDONilla hommat jotenkin aiempaa enemmän nykyään? Painted Bird tilattu jo 2.1.2021, toimitusajaksi luvattu tuolloin 5-15 arkipäivää, mutta tilaus on yhä käsittelyssä. Myöskin viikko sitten parin ennakkovarauksen kylkeen tilattu Curse of La Llorona bluray edelleen käsittelyssä. En kyllä muista että ennen olisi NÄIN hidasta ollut...
Painted Birdin osalta voi olla se, että tuollaisen import-leffan varastotilanteeseen ei ole luottamista. Ei tosin ole valtavasti kokemusta asiasta. Leffan saa Eurekan omasta puljusta hintaan £10.99, ei toimituskuluja ja toimitusaika on yleensä kymmenisen päivää.
Cdonilla on näemmä palvelu joka ilmoitaa hinnanmuutoksista sähköpostiin, en tiedä kauanko tuollaine on ollut, itse huomasin vasta äsken tuollaisen "Seuraa tuotteen hintaa" linkin tuotetiedoissa.
Itse huomasin tuon eilen. Hintahistorialle on myös tullut graafinen osoitus. Ei ole varmaan pitkään ollut. Onhan noissa uusissa sivuissa kehittämistä, tosin tämä toiminto ei nyt akuutein asia ollut ainakaan minulle. Ite esim. ihmettelen kun ihan sähköpostiin tulee kampanjauutinen: 3 kpl tv-sarjoja 20 €. Sitten kun noita menee katsomaan, niin minkään kohdalla ei ole mainintaa mihinkään kampanjaan sisältymisestä tai mitään tekstiä, että hinta korjaantuu automaattisesti ostoskorissa... ...ylipäätään kampanjoihin pääsi vanhoilla sivuilla jotenkin suoremmin "kiinni". Jos valitsee VALIKOSTA "Tarjoukset juuri nyt", niin ei siellä ole edes listattu Blu-ray levyjä! Jotain "Juhlat ja juhlallisuudet" paskaa siellä kyllä on! Jos valitsee VALIKOSTA "Elokuvat" => "Blu-ray", niin saa sivun, joka listaa Blu-ray levyjä sattumanvaraisesti ensimmäisenä Harry Potter 1-7 boksi. EI VITTU KIINNOSTA!! Jos valitsee VALIKOSTA "Elokuvat" => "Näytä kaikki elokuvat", niin sitten saa ehkä järjellisimmän sivun eteensä, mutta sekin on kauhea. Miten voi olla niin vaikeaa? Miten nykyään saadaan niin jumalattoman vähän informaatiota ruudulle? Minä kuitenkin käytän ihan pöytäkoneella. Haluan vasempaa laitaan allekkain listan kampanjoista ja leffatyyleistä jne. niinkuin ennenkin on ollut! Löytäähän sitä tuotteita, jos hakukenttään kirjoittaa, mutta näiltä uusilta sivuilta ei kyllä "heräteostoksia" tule paljon tehtyä kun navigointi on näin tuskallista. Tuntuu, että 75 % ruudusta peitetään kuvilla tv-sarjoista ja leffoista, jotka eivät nappaa minua paskan vertaan (Unhinged, Final Target, Greenland...) Luotaantyöntävää. Tai sitten 60 % ruudusta on valkoista tyhjää! Ilmeisesti olen sitten ainoa, joka vierailee näillä sivuilla pöytäkoneella ja kaikki muut shoppailevat älypuhelimilla... ...voi että mä inhoan nykyaikaa. Nettisivut on perseestä ja pandemiat riehuu. Ennen oli paremmin!
Mutta tämä nykyinen sivu on varmasti halvempi omistajalle, joka valmistautuu kilpailemaan Amazonin kanssa. Perseestä meille ja ihan vittua minulle, mutta minkäs teet?
Onko muilla ongelmia tilaushistorian statuksien ja laskutuksen kanssa? Lähetetyt ja jo saapuneet tuotteet ovat edelleen tilassa "käsitellään". Ja varmaan tämän takia ei ole tullut vielä Qliron laskuakaan. Jo muutaman kerran olen laittanut mailia, mutta ilmeisesti jotain ymmärrysvaikeuksia, kun kehottavat olemaan yhteydessä Qliroon, vaikka eihän siellä tiedetä tilauksen muuttuneesta tilasta, jos kauppias ei sitä sinne kerro.
^Sama homma täällä. Jos saapuneet tilaukset edelleen "käsitellään" tilassa. Kävin tarkistamassa qliron "omilla sivuilla" onko siellä laskut ostoksista? Ei ollut, joten kauppias ei ole sinne kertonut.
En tiedä tarkoititko tätä, mutta mulla tuli lasku vasta sitten , kun viimeinenkin leffa oli lähetetty useamman leffan tilauksesta. Eli koko tilaus laskutettiin vasta kun kaikki leffat oli lähetetty.
Ovat ehkä muuttaneet toimintaa. Ennen tuli laskut lähetettyjen mukaan. Mutta voisi kai asian kertoa asiakkaallekin.
Totta, tuo tuli itsellekin mieleen, että onko käytäntö muuttunut. Ajattelin itsekin ensin, että ovatko unohtaneet laskuttaa, mutta lasku tuli tosiaan samantien, kun viimeinen leffa lähti tilauksesta matkaan. Tiedä sitten onko pysyvä käytäntö.