Niin tai CDONilla, koska kaikki lähetetyt tuotteet merkitään lähetetyiksi vasta, kun tilauksen viimeinen tuote on lähetetty, ja vasta tällöin Qliro voi laskuttaa. Aspa jotain selitti pari kk sitten, että heille tuli uusi it-järjestelmä, mutta kauan kestää sielläkin korjata tällainen ongelma. Kuitenkin vaikuttaa rahan määrään kassassa, koska CDON saanee Qlirolta tilauksen summan vasta, kun Qliro lähettää asiakkaalle laskun eli kum laskutus, perintä jne. ovat siirtyneet heille.
Jumankauta, että nyppii noi CDONin uudet sivut! Vieläkään en ole tajunnut, miten tuolle pitää navigoida. Jostain syystä mitää suoraa linkkiä esim. Blu-ray-kampanjoihin ei ole sitten missään! Jos sattuu löytämään jonkun kampanjaan sisältyvän Blu-rayn, niin siellä on sitten linkki tuohon kampanjaan, mutta vanhoilla sivuilla nuo linkit oli käytännössä ETUSIVULLA!! Näytä kaikki kampanjat listaa kaikkea puutarhatyötteistä keittiöön ja musiikkiin, mutta ELOKUVIA ei vittu ole missään! Mikä vitun leffojen vihaaja tuosta puljusta on saatana tullut, kun huulipunaa tyrkytetään sukupuolesta riippumatta, mutta Blu-ray-lättyjä saa navigoida niska limassa? Minä ostan tuolta lähinnä leffoja. Tämä vuonna en ole ostanut sieltä mitään. Alkuun vielä ymmärsi, että uudet sivu voivat olla lastentautisia, mutta eipä ole paljon parannusta puolessa vuodessa tullut... ...esim. kun sivu ehdottaa "Tämän elokuvan ostaneet ovet myös ostaneet" niin hinta on Ruotsin kruunuissa! Sysipaska paikka. Ja mikä on "pikatoimitus"? En jaksa penkoa tuolta paskasivuilta siihen selitystä.
Täysin samaa mieltä. Annoin heti palautetta ja sanoivat, että tehdään sitten joskus. Mikä vittu siinä on, että verkkopalveluita uudistetaan ja samalla poistetaan oleellisia ominaisuuksia? Eikö ne tee ollenkaan käyttäjätutkimusta tai tarkista analytiikkaa, mitä käytetään? Joko eivät tai sitten kamppissivuja käyttävät vain plazalaiset. Toisekseen lasku tulee edelleenkin vasta, kun vika tuote on lähetetty. Ja "saatat pitää myös näistä" tms. tyrkytystuotteiden hinnat olivat ainakin vielä jokin aika sitten kruunuina...
Suodatuksiin kuuluu "sitova" (binding?), elokuvien ohjaajat ovat "johtajia", ikäluokat on yllättäen englanniksi, kuten myös tuotteen kunto. Lajitella voi mm. korkeimman alennuksen mukaan, mikä on kielellisesti huvittava ilmaisu . Näytön koko: 0, 1, 326, 4, Skärsmtorlek (tum): 5.8 jne... Formaatti: CD, kirja, software (maailman ainoat formaatit?). Nuo sivut on niin karmiva räpellys, että ei siitä olisi edes beta-testauksiin. Jossain omega-vaiheessa ollaan ainakin suomenkielisen osion kohdalla. Jonkun suomenkielisen henkilön pitäisi käydä sivut läpi ja korjailla källit (johtaja - ohjaaja jne.) ja toiminnallisuus kuntoon: Haluan nopeasti fidget-lelujen, lihashuoltovasaroiden ja kasvojen puhdistimien tuputuksesta niihin leffakampanjoihin! Niitäkin oli tusinan verran tarjolla aikaisemmin, mutta nyt ainoa, johon törmää on 3 leffaa 19,95 euroa. Toista se oli 20 vuotta sitten, kun CDON keskittyi myymään CD- ja DVD-levyjä, tosin CD-levyjen kohdalla on aina ollut pahoja toimitusvaikeuksia jostain syystä. Sitten ilmeistyi elektroniikka ja pikkuhiljaa vaatteet ja keittiötavarat. Nykyään pulju muistuttaa valikoimiltaan jotain Alibabaa, mutta resursseissa on selvästi ongelmaa ja sivutkin on tällaista skeidaa.
CDtä sieltä on liki mahdotonta saada, jos ei ole varastossa. Mutta vaikka ilmoittavat, että tuote on loppuunmyyty, niin silti se ei poistu sivustolta.
Täsmälleen näin! Usean 5 euron voucherin olen heiltä saanut korvaukseksi siitä, etteivät ole voineet tilaamaani CD-levyä toimittaa. Olisiko reaaliaikaisen varastosaldon käyttö ollut liian vaikeaa?
Onhan nuo sivut aikamoinen räpellys. Kuinka voikin noi pahasti munata sivujen "uudistuksen". Tätä kyllä itsekin ihmettelen suuresti että miten voi olla noin huonot, on kuitenkin verkkokauppa. Jos olisi kivijalkakauppa niin tuon ehkä ymmärtäisikin. Noh eiköhän kohta Amazon tule tännekin ja sen jälkeen tuollainen pulju menee todennäköisesti konkkaan.
Tuskin sillä on mitään väliä käytännössä, kun Qliro Group omistaa sekä Cdonin että Qliro maksupalvelun.
Ylipäätään ärsyttää nettisivut nykyään, kun koko estetiikka tulee älypuhelimista: Ruudulla näkyy aina kerrallaan aika vähän mitään ja se vähä on harvaan aseteltu, koska näppien pitää osua oikeaan kohtaan, eikä harhaan. Minulle on ihan sama, miltä nuo sivut näyttävät puhelimen näytöllä. Minä käytän sivuja tietokoneella ja mielelläni ottaisin tiiviimmin informaatiota ruudulle. Tästä syystä nettisivut muistuttavat toisiaan nykyään riippumatta siitä, mitä ne sivut koskevat. Oli kyse sitten verkkopankista, julkisen liikenteen palvelusivuista, CDON:n uusista sivuista jne. niin samaa "kännykkätyyliä" saa katsella tietokoneen ruudulta! Tuntuu typerälle scrollata ruutua pitkän matkaa ylös alas vain sen takia, että tieto väkisin esitetään niin harvaan aseteltuna ja kaikki symbolit ja kuvat ovat massiivisia. Vanhanajan tiiviimmällä tyylillä kaikki tieto usein mahtui kerralla ruutuun, eikä tarvinnut scrollailla. Joo, onhan selaimissa zoom-toimintoja jne, mutta kun homman pitäisi toimia ilman säätämistä ja sitäpaitsi ne zoomit ei aina tuota järkevää tulosta. Se onkin sitten kiva, kun Amazon on maailman ainoa kauppa, mistä ostetaan KAIKKI! Ei kilpailua, joten hinnat voi olla korkeat ja Bezos senkun lähestyy miljoonan miljoonan dollarin omaisuutta...
Nykyisin saa vain ilmaiset postikulut koodin. Mutta sama homma tässä kuin Omapostin uudistuksessa. Google Playkin täynnä negatiivisia arvioita ja suureen osaan vastattu varmaan automaattisesti, että "Androidin webviewissä on ongelma...", vaikka arvio valittaa hitaudesta, ei kaatumisesta.
Mikä tämän valituksen idea on? Valtaosa nettiliikenteestä tapahtuu mobiililaitteilla niin on järkevää suunnitella nettisivut sen mukaisesti. Ei se ole epäoikeudenmukaista että maailma ei pyöri juuri sinun mieltymyksien mukaan.
Saa ne sivut tehtyä niinkin, että toimivat molemmilla hyvin. Joka tapauksessa about kaikki sivustot toimivat kuitenkin parhaiten tietokoneella käytettyinä. Näppis ja hiiri ovat kova yhdistelmä, olkoot hipsterit mitä mieltä tahansa. Monesti itse tai joku lähipiiristäni toteaa, ettei jokin asia onnistu älypuhelimella web-sivulla, vaan avataan tietokone, niin päästään eroon siitä pienen kosketusnäytön aiheuttamasta sapetuksesta. Onhan tämä toisaalta huonoa responsiivisuutta tai sitten näennäisesti hyvän käytettävyyden takia pois jätettyjä ominaisuuksia, mutta toisaalta, jos oikeasti haluaa palvella niitä mobiilikäyttäjiä, niin mobiilisovelluksella se hoituu parhaiten.
Ei tässä ole oikeudenmukaisuudesta kyse, vaan siitä, että en ole tyytyväinen lafkan sivuihin. On kai mulla oikeus esittää mielipiteeni asiasta? Mitä niillä tietokoneilla sitten tehdään nykyään? Töitä ja tietokonepelejä vaan? Luulisi, että on myös kännykällä verkko-ostoksensa tekevän etu, jos esim. Blu-ray kampanjoihin pääsee helpommin navigoimalla. Vai onko vain hyväksyttävä, että nykymaailmassa nettikaupat palvelevat lähinnä niitä, jotka tarvitsevat kasvonpuhdistimia ja fidget-leluja? Tuskin noiden sivujen tarvitsee vilistä suomennoskällejä mobiililaitteita varten? Paskat sivut ne on, niinkuin täällä on moni muukin todellut. Oletko sinä niiden takana, kun niin puolustelet tilannetta?
Paskat ne sivut on, mutta sen ymmärrän että ne on mobiililaitteille suunniteltu. Se paskuus ei kuitenkaan johdu siitä. Omasta nettiselauksesta valtaosa tapahtuu kännykällä.
Kyllä vähänkin modernimmat sivut koodataan nykyään mobile first. Tuossa vaikka eka Googletettu tilasto käyttäjien laitteista: https://www.perficient.com/insights/research-hub/mobile-vs-desktop-usage 68% mobile 29% desktop ja 3% tablet.
Pitää toivoa, että CDON jatkossakin Tarjoaa noita Arrowin julkaisuja yhtä hyvään hintaan kuin True Romance 4K ja Dune 4k (39.95€). Hyvin kilpailukykyinen hinta, varsinkin jos ottaa bonuswaysta ja cdon plussasta bonukset + ilmainen toimitus.
Totta, vaan sopii myös toivoa, että saavat ennakkoon myymänsä kamat varastoonsa. Itse aion ensin katsoa kuinka hyvin homma toimii CDONilla ja tilata toistaiseksi julkaisijalta. LE-julkaisujen kanssa on pari kertaa tullut itku, kun Zavvi ja Base ovat myyneet enemmän kuin ovat pystyneet toimittamaan.