Asiakaspalvelussa sanotaan että pitää olla suoraan kauppaan yhteydessä joka lähettänyt elokuvan, mutta juu hyvä tietää... kai se on pakko olla yhteydessä :/
Laitoin tutkintapyyntöä leffan lähettäjälle. Ajattelin että olisi fiksua ostaa käytettyjä elokuvia Amazon UK kautta, MUTTA jatkossa suosin aina uusia vaikka maksaa enemmän. (ostan sitten vähemmän leffoja).
Itse ostin Amazon UK:sta käytettynä pari blurayta, jotka ovat olleet matkassa tasan kaksi kuukautta. Lähetyksille ei ole seurantaa, ei aavistustakaan missä ovat. Sivuilla lukee, että saattaa olla viivettä Royal Mailin lakkoilun takia. En tiedä milloin missäkin on lakkoja, en seuraile uutisia niin tarkkaan.
Oliko nuo Amazonin vai heidän alaisten kauppojen? Itse laitoin viestiä juurikin Amazonin alaisuudessa toimivalle kaupalle. Viesti tuli minuutissa takaisin ja siinä sanottiin että alkavat tutkimaan missä paketti on.
Amazonin alaisuudessa oleva kauppa. OnlineMusicFilmsGames (tjsp.) on myyjä. Olen aiemminkin heiltä tilannut ja on sellainen muistikuva, että toimitus on kestänyt kauan, mutta tämä uusin taitaa olla ennätys. Ehkä itsekin voisin laittaa heille viestiä.
Sorruin tekemään tilauksen UK Amazonista, vaikka veloittavat toimituksesta sikahintaa. Laitoin mukaan 8 ennakkotilattavaa leffaa ja sen yhden, jonka oikeasti halusin. Lähettivät leffan seuraavana päivänä ja peruin loput tilauksesta. Postareille tuli hintaa mitä lie puolitoista puntaa.
Aika jännä että onnistui, itse kokeilin samaa tuossa kesällä ja ei antanut perua tilausta koska osa oli jo toimituksessa. Eli tässä(kin) on sitten muuttujia matkassa.
Noniin... Ihan hyvin OnlineMusicFilmsGames -> asiakaspalvelu vastaa, MUTTA ihan läppä mesta. Kertoivat että ovat lähettäneet elokuvan: Ready Player One ... mutta että se on hävinnyt. Sanoivat että valitse joku käytetty leffa joka saman hintainen ja he lähettävät sen minulle. Noh... eipä heidän valikoimastaan löytynyt kuin Avatar ja sekin toki Blu-ray versiona. Ostin sen ja pyysin RP1 tilauksesta rahojen palautusta, saapa nähdä. OPETUS on se että en enää koskaan osta käytettyä elokuvaa ainakaan Amazonin kautta. Suosin jatkossa uusia. Joten laitoin sitten tilaukseen tänään mm. Amazon ja CDON kautta: CDON: - Starship Troopers (Blu-ray, Suomi txt) 10 € - Avatar (Blu-ray, Suomi txt) 10 € - Ready Player One (4K, Suomi txt) 24 € Amazon UK: - Avatar (Blu-ray, Eng txt) 3 € (mukana 3 eri versiota ja hurja määrä lisämateriaalia) - The Dark Knight Trilogy (4K, Suomi txt) 47 € (mukana 3 eri elokuvaa) - - - - - Olen ihan tyytyväinen. Minulta löytyvät Starship Troopersia lukuunottamatta kaikki nuo myös diginä. Avatarista haluan kaikki versiota ja on vain 1 versio tällä hetkellä. Toivon että Avatarista julkaistaisiin 4K versio. Sitten tuo Starship Troopers niin 4K kiinnostaa mutta hinta olisi 40 € eikä Suomi txt. Olen haaveillut pitkään Batman trilogiasta 4K-levyinä ja nyt sen saan. Mikä mukavinta, pahvikotelon sisällä on 3 elokuvaa ohuissa mustissa muovikoteloissa. Syy miksi en nyt sitten hanki tuota Jurassic World erikoisversiota, jossa dino-patsas, niin patsas ei ollut kovinkaan hieno, sääli. Toiseksi elokuvat ovat pahvikuorissa. Tavallaan haluan että elokuvat ovat muovi / tai metalli kotelossa. En tykkää ideasta että levy hankaa / osuu pahvikuoreen. Muuten paketti on todella upea, sääli tosiaan.
Outoa. Olen tehnyt saman kuvion lähemmäs 10 kertaa viimeisen puolen vuoden aikana ja aina on onnistunut.
En ole vielä itse ottanut heihin yhteyttä, täytyykin tänään tehdä se. Saa nähdä mitä vastaavat. Itsekin haluaisin mieluiten rahat takaisin. Enkä tosiaan enää tilaa mitään heiltä. Avatarista tulee varmasti 4K, on vain ajan kysymys.
Jostain luin, että kohtauksia olisi renderöity uudestaan ja muutamia kohtauksia on muutettu HFR-muotoisiksi. 48 vaiko 60 fps, en tiedä. Ei kyllä kuitenkaan kutsu katsomaan uudestaan elokuvateatteriin. Edit: https://muropaketti.com/elokuvat/el...in-elokuvan-uusi-versio-eroaa-alkuperaisesta/
Jos toimitetut leffat olivat osa jotain tarjoushintaista pakettia, niin peruminen ei onnistu suoraan omien sivujen kautta.
Viimeisin UK-paketti lähti muutama päivä sitten niin oudolla seurantakoodilla, että 17Track ei sitä tunnista. Pakettia kuskaa DPD, eikä edes firman oma seuranta tiedä paketista mitään. Vastaava juttu Ranskan Amazonin kanssa, eli Deutsche Postin seurantakoodi ei toimi ja Amazon jo lupailee rahoja takaisin.
Tilasin Saksan Amazonista pari viikkoa sitten tavaraa. Kiinnitin huomiota siihen, että jossain vaiheessa tilausprosessia oli teksti, että seurantanumeroa ei ole tarjolla, mutta kun tavara lähti liikkeelle seuraavana päivänä niin annettiin outo seurantanumero muotoa XXXX / XX / XXXXXXX ja kuriiri oli DEPOST. Kokeilin sitten tuota koodia Deutche Postin sivuilla, mutta ei toiminut. Niinikään 17Track ei siitä mitään tajunnut. Sitten muutaman päivän kuluttua tilaushistoriassa oli ilmoitus, että toimitus on myöhässä on tulossa noin viikko myöhemmin kun alunperin arvioitu. Aloin hieman huolestumaan, kun seurantakooditkaan eivät toimi eli sitä oli ihan sokeana tilanteesta. Sitten tuli teksti, että jos en tänään saa tuotteita, voin pyytää rahojen palautusta. Huolestuin lisää. Kuulosti jo pahalta! Kuitenkin, tänään toimitus sitten tuli ja kaikki hyvin, mutta edelleen Amazonissa lukee teksti: We’re very sorry your delivery is late. If you have not received your package by today, you can come back here the next day for a refund. Eli oman kokemukseni mukaisesti suosittelen odottamaan lähetyksiä rauhassa. Pahoista merkeistä huolimatta tuntuu perille tulevan. Ilmeisesti Amazon on pistänyt käyttämänsä kuriiripalvelut ihan uusiksi vastikään ja tässä eletään lastentautien aikaa kunnes homma toimii, toivotaan niin.
Täysin sama kuvio täällä re: DEPOST lähetys. Saman tilauksen toinen osa lähti tuohon tyyliin ja toinen osa perinteisenä JJFI Suomen postilähetyksenä. Jälkimmäinen tuli reippaasti etuajassa ja DEPOST:n piti tulla viime perjantaina, mutta ei ole vielä tullut.