Minulle saapui juuri 3,5kg:n lähetys samaisesta paikasta vanhaan tapaan kotiovelle ilman tullin häiriköintejä. Tilanteessasi lähestyisin VS:n asiakaspalvelua sähköpostitse ja kysyisin ystävällisesti onko heidän käytännöissään muuttunut jotakin.
Wowhd:stä tilattaessa tulliin jäämisestä ei tarvinne huolehtia, kun Saksasta saapuu? A-alueen levyjen huokeampi hintataso suhteessa jenkki markkinoihin houkuttelisi mahdolliseen kimppatilaukseen pitkästä aikaa.
Ihan Amerikasta ne tulevat, mutta paketti tulee viimeisen tarroituksen mukaan Hollannista. Wowhd.de, uk jne. ovat vain illuusio. Varastot on kuitenkin US:ssa (Itasca, IL). IOSS toimii hyvin oman kokemuksen mukaan ja olen tilannut useita kertoja viimeisen puolen vuoden aikana. Kaikissa IOSS on toiminut niin kuin pitääkin. Viimeksi tuli jokunen viikko sitten Shoutin Fire in The Sky. Lähetyksillä on kaksi seurantaa (ePost Global ja PostNL), joita molempia voi seurata erinomaisella 17Track appilla tai palvelulla. PostNL koodin seuranta toimii sitten myös hyvin Postin appilla. Alla on edellisen lähetyksen molemmat seurantakoodit ihan mielenkiinnosta. Vaikka eri koodit, niin kyseessä siis sama lähetys. Wow:lla on myöskin systeemi, että ALV menee 20% mukaan. Number: RRDxxxxxxxxx Package status: Delivered (23 Days) Country: United States -> Finland Destination: Origin: 2022-08-11 09:29 FI, The item has been delivered successfully 2022-08-11 08:25 FI, The item is at the local sorting centre 2022-08-09 19:13 FI, The consignment has arrived in the country of destination 2022-08-09 19:13 NL, The item has arrived in the country of destination 2022-08-09 19:13 NL, The consignment has arrived in the country of destination 2022-08-09 19:13 FI, The item has arrived in the country of destination 2022-08-05 16:51 FI, The item is on transport to the country of destination 2022-08-05 16:51 NL, The item is on transport to the country of destination 2022-08-04 17:39 NL, The item is processed at the PostNL sorting center 2022-08-04 17:39 FI, The item is at the PostNL sorting center 2022-08-04 17:39 FI, The item is processed at the PostNL sorting center 2022-08-04 10:56 NL, Parcel is cleared by Customs 2022-08-04 09:46 NL, Consignment received at the PostNL Acceptance Centre 2022-08-04 09:46 NL, Item is cleared by Customs 2022-07-27 10:40 The shipment is handed over in bulk, final acceptance of goods to be confirmed 2022-07-26 12:33 The item is ready for shipment 2022-07-26 12:15 US, The item is ready for transport to the last mile carrier 2022-07-25 11:17 NL, Information sent to Customs 2022-07-21 18:58 In transit to Post NL PACKTRACKED AMS IOSS tracking #: LSxxxxxxxxNL 2022-07-21 18:57 Itasca IL, Parcel Shipped 2022-07-21 15:11 Itasca IL, Parcel Processed 2022-07-21 15:11 Itasca IL, Parcel received at processing center 2022-07-20 05:09 Shipment in transit with ePost Global to processing center 2022-07-20 05:07 Data Received ====================================== Powered by www.17track.net -------------------------------------------------------------- Number: LSxxxxxxxxNL Package status: Delivered (20 Days) Country: Netherlands -> Finland Destination: 2022-08-11 09:29 The item has been delivered according to the delivery type. Please also read the additional information by clicking “Read more”. 2022-08-11 08:25 OULU, Item is in delivery transportation. 2022-08-11 00:33 OULU, Item has been registered. 2022-08-10 09:49 HELSINKI, Item has been registered. 2022-08-04 17:39 Skannaus ulkomailla IPS, Item has departed from country of origin. 2022-08-04 09:47 Skannaus ulkomailla IPS, Item is in transport in country of origin. Origin: 2022-08-11 09:29 The item has been delivered successfully 2022-08-11 08:25 The item is at the local sorting centre 2022-08-09 19:13 The consignment has arrived in the country of destination 2022-08-09 19:13 The item has arrived in the country of destination 2022-08-05 16:51 The item is on transport to the country of destination 2022-08-04 17:39 The item is processed at the PostNL sorting center 2022-08-04 17:39 The item is at the PostNL sorting center 2022-08-04 10:55 Item has been cleared by customs 2022-08-04 09:46 Item is cleared by customs 2022-08-04 09:46 Consignment received at the PostNL Acceptance Centre 2022-07-27 10:40 The shipment is handed over in bulk, final acceptance of goods to be confirmed 2022-07-26 12:33 The item is ready for shipment 2022-07-26 12:15 The item is ready for transport to the last mile carrier 2022-07-25 11:17 Pre-declaration of the item has been received by customs 2022-07-22 12:21 The item is pre-advised to PostNL ====================================== Powered by www.17track.net
Luultavasti huomioit, että lopullisen hinnan näkee vasta kassalla, kun päälle tulee + 20% veroja. Toisaalta pitäisi kai olla 24%, joten suomalainen voittaa niin kuin aina.
Joo, ei ole US-tilaukset enää nykyään halpoja. Jos haluaa tilata yksittäisen julkan, niin Wow on hyvä ja jos enemmän kerralla niin suunnilleen saman verran maksaa tilata Amazon comista. Riippuu yksittäisten julkaisujen hinnoista, jotka elävät koko ajan, kumpi paikka on sitten hiukan edullisempi. Wow:n "etu" on, että hinta on mikä se on vaikka tilaisit vain yhden nimikkeen. He ovat leiponeet postikulut nimikkeen hintaan ja useamman kerralla tilaamalla ei voita mitään. Amazonilla pitää tilata usempi, että saa kompensoitua postikuluja. Wow:n "EU-paikoista" tilatessa myös euromääräinen veloitus lukittuu prikuulleen siihen, mikä se sattuu olemaan tilaushetkellä. Amazonissa menee aina sen päivän kurssilla, kun lähetys sattuu lähtemään varastolta. Ellei sitten käytä Amazoin EUR määräistä veloitusta, joka on oman kokemuksen perusteella yleensä n. 50-60 senttiä kalliimpi kuin luottokortin/pankin oma muuntokurssi. Wow:n paketointi on sellainen hieman onnettoman oloinen aaltopahvi liimakirje, mutta oikeastaan aina ovat tulleet perille täysin moitteettomassa kunnossa. Ei voi valittaa, vaikka käyttävätkin tuollaisia läpysköitä.
Herran jumala, mitä säätämistä nykyään tuollaisen tähden. Sikäli mikäli tilattua nyt tulee, niin on se perkeleen hyvä, ettei henkilökohtaisesti tarvitse panna tikkua ristiin itse tilauksen osalta. *ohimoita hieroskellessa*
Eipä sitä kannata muuta kuin onnitella itseään, että tulipa taas tilattua hyvä leffa. On näköjään paikkoja, joissa IOSS toimii erinomaisesti (oma kokemukseni). Esim. US-julkaisujen osalta mainitut WOWHD ja Amazon.com. Sitten odotellaan n. 20 pv ja lähetys on perillä. Seuranta on sitten kätevä, jos haluaa tietää miten homma etenee.
Base.comista tuli paketti, josta myös Tullin mukaan alvit oli maksettu, mutta IOSS-numero ei ollut tiedossa. Firman aspa pelasti lisämaksuilta ja ilmoitti numeronsa. Vastauksesta tulkitsen, että IOSS-numeroa ei mielellään jaeta siksi, että IOSS-rekisteröimätön lähettäjä voi yrittää käyttää tietoa hyväkseen. Olinkin jo aiemmin puolittain hiffannut, että vastaanottaja ei pysty väärinkäyttämään numeroa eikä väärän firman IOSS kelpaa Tullille. Tuota IOSS-numeroa voi tarvitseva kysyä minulta privalla, mutta en viitsi laittaa julkiseen jakeluun.
On täysin ymmärrettävää, että IOSS-numeroa halutaan pitää salassa, mutta sitä en ymmärrä, mistä nämä tullin ongelmat juontuvat. Miksi systeemi ei vaan toimi kaikkien kohdalla? Mikä tässä oikein mättää, että tulli jää ihmettemään paketin kanssa? Kuluttajan kannalta tilanne on aivan kohtuuton! Kohtuutonta tämä on myös näiden myyjäpuljujen kanssa. He ovat rekisteröityneet IOSS-systeemiin (kustannuksia?) ja tämä kaikki eittämättä on aiheuttanut heille lisäduunia ja sitten asiakkailta tulee aspaan meiliä, että pitäisi saada IOSS koodi tai rahat takaisin tullauksesta jne! Aivan hullua! Jos kerran tullimuureja rakennetaan, niin kyllä siinä muurissa olevien luukkujen tulee toimia!
Tilasin äskettäin ensimmäisen leffani Vinegarilta ja tuli ihme kyllä suoraan kotiin ilman tullauksia. Ainoa mutinan aihe olis se että Turussa vaihdettiin kyyti Postnordiin joka aina vaatii valtakirjan jos haluaa leffan postilaatikkoon. Nopeaa oli kuitenkin kun tilasin tiistaina ja perjantaina oli postilaatikossa vaikka Postinordi sitä päivän pyöritteli jossain
En nyt ihan keksi mihin tämän voisi laittaa, mutta apua kaipaisin. Wheel of Time season one blu-ray. Yritän tilata JBhifi kaupasta Ausseista. Olen sieltä aikaisemminkin tilannut. Löytyi oikein tunnarit. Nyt en kuitenkaan pääse eteenpäin sivulta, joka vaatii nelinumeroisen valid regional code?Yritin jopa ramdomina jotain laitella, kun en keksinyt mikä ihme tuo on? Rupeaa punaisena huutamaan, että laita valid regional code. Osaako joku auttaa?
Kokeile poistaa osoitteesi asiakastiedoista ja lisätä sitten uudelleen niin että maa on varmasti Suomi eikä esim. Australia.
Itselleni ei tullut tuollaista ongelmaa. Viisinumeroinen Helsingin postinumero kelpasi. Yhteys asiakaspalveluun ja ota kuvakaappauksia virheilmoituksista. Jos siellä on viime aikoina uusittu järjestelmiä, vanhat asiakastilit eivät ehkä ole siirtyneet kunnolla uuteen.
Jep, mutta kun nekään ei käy. Yritin laittaa vaikka Sydneyn numeron 1001. 2019 viimeksi tuolta tilannut ja osoitteenikin oli muistissa, mutta nyt ei laske tuon postcoden ohi.
Muillakin on ollut sama JBHifi-ongelma ja mielestäni siihen oli ratkaisu. Valitettavasti en löydä kyseistä CriterionForumin tai Blu-ray.comin ketjua.