CDON.com

Keskustelu osiossa 'Kauppapaikoista' , aloittajana claude, 09.12.2005.

  1. Vox

    Vox Vakiokasvo

    Liittynyt:
    13.02.2003
    Viestejä:
    879
    Saadut tykkäykset:
    12
    Elleivät silmäni pahasti harita, nyt sivustosta on poistunut kokonaan mahdollisuus kirjautua omalle asiakastilille. Vähemmän kätevää paitsi tilausten seurannan myös tallennettujen suosikkien kannalta...
     
    KILLPATRICK, Saukko ja Noki_ tykkäävät tästä.
  2. scented

    scented Lähes henkilökuntaa

    Liittynyt:
    22.02.2005
    Viestejä:
    2 089
    Saadut tykkäykset:
    303
    Melko nopeaan tulee vieläkin Omapostiin tieto paketista, kun tilaa. No katsellaan millaseksi sivu muuttuu…
     
  3. 71 dB

    71 dB Lähes henkilökuntaa

    Liittynyt:
    19.01.2005
    Viestejä:
    11 618
    Saadut tykkäykset:
    856
    Näin tosiaan on. Onko kyse sitten siirtymävaiheen jutusta jää nähtäväksi. Hullulta tuntuu, että tilauksistaan pitää erikseen "kysellä" aspalta. Työllistävä vaikutus ainakin! :D
     
  4. Mookid

    Mookid Lähes henkilökuntaa

    Liittynyt:
    16.07.2006
    Viestejä:
    2 786
    Saadut tykkäykset:
    388
    Haluaisin vain tarkistaa tilaukseni statuksen ja seurannan ihan normaalisti, mutta asiakaspalvelun kautta kun yrittää ottaa yhteyttä niin vaihtoehtoina on jotain hirveän syyllistäviä "en ole saanut tuotettani, jotain on vialla tuotteessani, haluaisin peruuttaa tilaukseni" jne. Ei ole kyse siitä että kyselisin perään ja vaatisin vastauksia, vaan HALUAN TARKISTAA SEN TILAUKSEN ETTÄ MISSÄ MENNÄÄN, SAATANA! Ei pidä tehdä näin vaikeaa kaikesta. Onko tosiaan tehty näin älytön systeemi tähän? Ja juuri, kun on tilaus vetämässä...

    [​IMG]

    Alleviivaukset minun, lol.
     
    Viimeksi muokattu: 12.09.2024
  5. 71 dB

    71 dB Lähes henkilökuntaa

    Liittynyt:
    19.01.2005
    Viestejä:
    11 618
    Saadut tykkäykset:
    856
    Joo kyllä on CDON taas keksinyt aivan hiton mahtavan tavan parantaa asiakkaiden kokemusta puljun kanssa! o_O

    Kun vielä keksisi, mikä asia tässä nyt on muka parantunut asiakkaan näkökulmasta...

    Minun kohdalla kokemus parantuisi sillä, että siellä palattaisiin johonkin 20 vuotta vanhoihin sivuihin, aikaan jolloin touhussa oli tolkkua ja homma toimi, mutta minä olenkin tällainen wanha jäärä joka ei suostu ymmärtämään, että trendikkääseen nykyaikaan kuuluu mm. se, että asiakas itse ylläpitää tilaushistoriaansa sähköposteissaan ja yksinkertaisistakin tilauksiin liittyvistä asioista on väännettävä aspan kanssa. :rolleyes:
     
    Miku-91, jupeha, hansolo and 4 others like this.
  6. KILLPATRICK

    KILLPATRICK Lähes henkilökuntaa

    Liittynyt:
    28.01.2010
    Viestejä:
    6 850
    Saadut tykkäykset:
    1 312
    Kaikki me olemme samaa mieltä, mutta... En tiedä mitään puljun taloudellisesta tilanteesta, mutta kaikki toimet viittaavat vaikeuksiin. Voi olla, että olemme DISCSHOPin tiellä ja kohta Amazon ostaa lopun varaston.
     
  7. hansolo

    hansolo Lähes henkilökuntaa

    Liittynyt:
    01.11.2002
    Viestejä:
    4 832
    Saadut tykkäykset:
    565
    Samaa epäilen minäkin. Amazon.se ei ole oikein vielä näkynyt maan ulkopuolelle sattuneesta syystä. Mitenköhän sillä on bisnekset mennyt? Eihän siellä edes myydä leffoja suoraan Amazonin varastosta.
     
  8. El Grande

    El Grande Lähes henkilökuntaa

    Liittynyt:
    25.07.2007
    Viestejä:
    3 852
    Saadut tykkäykset:
    353
    Nyt ei edes näy 4K ja blu-ray filttereitä. Mutta koon ja värin mukaan voi suodattaa!
     
    KILLPATRICK ja WesleySnipes tykkäävät tästä.
  9. 71 dB

    71 dB Lähes henkilökuntaa

    Liittynyt:
    19.01.2005
    Viestejä:
    11 618
    Saadut tykkäykset:
    856
    Tein kyselyn tilauksesta, jota ei kuulu tuolla sivulla tuolla uudella "lomakkeella" ja annoin sellaista palautetta että! Toivottavasti muutkin antavat sellaista huutia että!! :mad::mad::mad::mad::mad::mad:

    Joka vitun asia menee huonommaksi ja meikäläinen on ihan paskana tätä vitun nykymaailmaa! ASIOIDEN PITÄISI VITTU PARANTUA!!!!! muutama vuosi ja aspojen kanssa saa varmaankin kommunikoida kirjeitse, kun sähköinen asiointi on liian kätevää!
     
    Viimeksi muokattu: 18.09.2024
  10. El Grande

    El Grande Lähes henkilökuntaa

    Liittynyt:
    25.07.2007
    Viestejä:
    3 852
    Saadut tykkäykset:
    353
    Kovin ristiriitaista, että sähköiseen asiointiin painostetaan ja panostetaan, mutta jotkin toimijat ottavat vain takapakkia. Ei taida CDONillakaan mennä kovin hyvin, mutta sivut piti silti uusia. Eivät ole kuitenkaan ihan halpoja nuo tietojärjestelmähankkeet.
     
    h3mb3, Vox ja Snäckby tykkäävät tästä.
  11. 71 dB

    71 dB Lähes henkilökuntaa

    Liittynyt:
    19.01.2005
    Viestejä:
    11 618
    Saadut tykkäykset:
    856
    Kyselen siis lomakkeella 4 leffan tilaukseen perään, josta 1 leffa saapui aika nopeaan, mutta loppuja ei näy eikä kuulu. Lomakkeessa pitää tietenkin erikseen määritellä, mitä tilauksen tuotteita kysely koskee ja näin teinkin. Tietenkin kyselyn lähettämisen jälkeen tulee vahvistussähköposti jokaisesta 3 leffasta sanoin "vastaamme 1-3 arkipäivän sisällä blah blah..." Tämä on niin typerää, että oksat pois! Saa nähdä tajuavatko vastata kaikkiin 3 leffaan yhdessä vastausmeilissä, vai tuleeko 3 erillistä vastausta... ...on minulla vielä uudempikin tilaus sisässä tuolta, mutta sen kanssa en kysele vielä, koska tilaus on jokseenkin tuore.
     
  12. hansolo

    hansolo Lähes henkilökuntaa

    Liittynyt:
    01.11.2002
    Viestejä:
    4 832
    Saadut tykkäykset:
    565
    Itselläkin on tarjoushintaiset El Topo ja Society tilauksessa ilmaisposteilla. Ensin mainittu katosi kokonaan valikoimasta jonkun aikaa tilaukseni jälkeen. Mitään ei ole kuulunut nyt kuukauteen (19.8 tilattu). Eilen tuli meili, jossa pyydettiin antamaan tähtiä ja arvostelemaan kyseiset ostokseni. Ilmeisesti järjestelmä oletti, että olisin ne nyt ehtinyt katsoa. Vahvasti epäilen, että leffat olisivat tulossa, mutta katsotaan miten käy.
     
  13. jmo

    jmo Lähes henkilökuntaa

    Liittynyt:
    26.04.2002
    Viestejä:
    1 641
    Saadut tykkäykset:
    326
    Eiköhän se AI eli tekoäly siirry hoitamaan nuo aspan hommat nopeammin kuin uskotaankaan.
    Sille kun ei tarvitse maksaa palkkaa ja samat perusvastaukset suoltaa siinä kuin normi aspakin. Tuollahan itseasiassa saattaa olla siirtymä jo käynnissä..
     
  14. Mookid

    Mookid Lähes henkilökuntaa

    Liittynyt:
    16.07.2006
    Viestejä:
    2 786
    Saadut tykkäykset:
    388
    Melko tasan kuukausi sitten tilasin kuusi tuotetta, joista kolme saapuikin ihan kohtuullisessa ajassa. Muut kolme ovatkin sitten pyörineet jossain varastolla, eikä mitään ilmoitusta ole tullut suuntaan tai toiseenkaan. Muutaman kerran olen katsonut cdonin sivuilta kyseisten tuotteiden tietoja, edelleen siellä lukee että "varastossa" (käytännössä tilattavissa) eli eivät ainakaan sen mukaan ole poistuneita/loppuneita tuotteita, vaan jotain pahoja toimitusvaikeuksia näyttää olevan.

    Sen huomion olen tehnyt, että kun siinä tuotesivulla on pienen postiauton kuva ja vieressä arvioitu toimitusaika, niin se päivämäärä noiden kolmen tuotteen kohdalla on tässä muutamien viikkojen aikana muuttunut aina vain myöhäisempään päivämäärään. Eli se alunperin luvattu toimitusaika on jo itsessään venynyt luvatusta ja sinne vain päivitellään lukemaa yhä myöhempään ajankohtaan. Tällä hetkellä lukee, että "To, 3 loka - ke, 9 loka", mutta kun muutaman päivän päästä katson, niin varmaan ollaan lokakuun puolivälissä menossa. Elämä on vittujen elämä. Laitan nyt kyselyä aspan kautta, että mikä homma.

    Mitään laskuakaan ei ole tullut, ei noista yksittäisistä jo saapuneista tuotteista eikä kokonaistilauksesta varsinkaan. Voisivat nyt lähettää ne puuttuvatkin tuotteet, niin voisin ilomielin maksaa laskun pois.
     
  15. Noki_

    Noki_ Uusi jäsen

    Liittynyt:
    11.09.2024
    Viestejä:
    4
    Saadut tykkäykset:
    0
    Samaa vikaa kuin yllä. Nimenomaan viimeisen 2-3 kuukauden aikana tilatut import-tuotteet tuntuvat olevan kiven alla. Itselläkin 7 tuotetta kolmesta eri tilauksesta ja aina päivittyy toimitusaika tuotesivulla myöhemmäksi. Kaikkia kuitenkin "on varastossa" ja osaa myydään vielä alennuksilla.
     
  16. Burkitsville

    Burkitsville Lähes henkilökuntaa

    Liittynyt:
    15.06.2010
    Viestejä:
    4 604
    Saadut tykkäykset:
    1 165
    ^ Tuollainen toiminta on kuin kesäteatteria aivovammaisille. Täältä tullaan, lataamo!

    Henkilökohtaisesti en edes muista milloin viimeksi olisin jotain tuolta tilannut. Sanomattakin on tietenkin selvää kuinka hyvä asia on, että fyysisen formaatin soihdunkantajia pohjoismaista vielä ylipäätään löytyy. Liiketoimintalogiikka vain on paikoin äärimmäisen kiusallista myötähäpeäryöppyjen riemujuhlaa.
     
  17. 71 dB

    71 dB Lähes henkilökuntaa

    Liittynyt:
    19.01.2005
    Viestejä:
    11 618
    Saadut tykkäykset:
    856
    On se kumma, että tuotteiden kohdalla lukee "VARASTOSSA", vaikka ovat oikeasti kiven alla. Lukisi sitten rehellisesti "TUOTE LOPPUUNMYYTY"! Nykytekniikalla pitäisi pystyä asiakkaan näkemään reaaliaikainen varastotilanne tuotteiden kohdalla: Tätä leffaa on 3 kpl jäljellä, tuota toista 14 kpl ja kolmas on loppu jne.

    Sitä joutuu tilaamaan mistä pystyy. CDONin kohdalla on se plussa, että ollaan tullimuurien sisäpuolella (esim. Arrow-lätyt, eli ei tarvitse hermoilla IOSS:n toimivuuden kanssa) ja postimaksutkin ovat järjelliset. Negatiivistakin on paljon kuten ketjustakin ilmenee, mutta minkäs teet? Näiden puljujen kanssa on pakko säätää, jos haluaa kerätä fyysistä mediaa...
     
  18. scented

    scented Lähes henkilökuntaa

    Liittynyt:
    22.02.2005
    Viestejä:
    2 089
    Saadut tykkäykset:
    303
    Pohjoismaiset julkaisut tulleet tänne ainakin normaalisti, ja voi sanoa, että suht nopeaankin. Mitenköhän tällaisen kokoisessa lafkassakin voi sivujen päivitys olla näin huonolla tolalla? Joku aloitteleva opiskelijajamppakin varmaan hoitaisi asian paremmin.
     
  19. Damned

    Damned Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    04.07.2001
    Viestejä:
    200
    Saadut tykkäykset:
    19
    Vox tykkää tästä.
  20. El Grande

    El Grande Lähes henkilökuntaa

    Liittynyt:
    25.07.2007
    Viestejä:
    3 852
    Saadut tykkäykset:
    353
    CDONin supportin automaattivastauksessa on tikettitunniste. Lähetin pari päivää sitten viestiä ja tänään toisesta asiasta, tunnisteen numero noussut siinä ajassa melkein 10 000. Taitaa olla useampi käärmeissään tilanteesta.
     
    Vox ja h3mb3 tykkäävät tästä.