No tänään tuli viestiä että yksi tilauksen tuotteista on "mitätöity" ja rahat palautuu viiden arkipäivän kuluessa. Viestin lopussa oli vielä unohtunut "tarkista tilaushistoriasi omilta sivuilta" joka vie tuonne infosivulle joka kertoo katsomaan sen sähköpostista. Noh tätä mitätöintyä tuotetta edelleen myydään tuolla sivulla joten ihan muodon vuoksi tekisi mieli lyödä tilaus sisään ja katsoa meneekö se läpi vaikka tämän vuoden puolella mutta totta puhuen ei kauheasti innosta tukea kyseistä puljua just nyt.
Päivitystä omalta osaltani. Vasta yksi kuudesta tilaamastani elokuvasta on tullut. Vastausta asiakaspalvelusta viestiini ei ole vielä tullut, jonka lähetin siitä asiakaspalvelun "Onko muita kysymyksiä?" kohdasta (11 päivää sitten). Onkohan siitä mitään iloa lähettää tuonne lisää kysymyksiä? Sivullahan lukee tuo "sinun ei tarvitse ottaa meihin uudelleen yhteyttä. Tällä hetkellä arvioitu vastausaika on yli viikon," mutta vähän kyllä alkaa ymmärrys loppumaan. Olisi edes jonkinlainen vahvistus siitä, että tekevät tilauksen eteen jotain, vaikka tulihan toki se yksi elokuva kuitenkin, mikä kai kertoo jostain. Pakko sanoa, harvinaisen huonoa asiakaspalvelua. Olen tilaillut netistä tavaraa jo varhaisteinistä asti joskus 00'n alkupuoliskolta ja negatiivisia kokemuksia eri kaupoista ja myyjistä on koettu, mutta harvemmin näin surkeaa meininkiä tulee todistettua näin isolta lafkalta kuitenkaan. Jopa sellaiset epäilyttävät, 2- 3 ihmisen pyörittämät, viimeksi 90-luvulla päivitetyt nettikaupat ovat tarjonneet parempaa palvelua kokemukseni perusteella. Vaikka tilaukseni on jopa €96,70 arvoinen ostos, ärtymyksen sijasta olen enemmänkin häkeltynyt.
Tämä saapui tänään. Mitään sähköpostia itselleni ei tullut tilauksen lähettämisestä. Mutta onneksi itse steelbook saapui postilaatikkoon.
Itsekin laitoin viikonloppuna tilauksen sisään, joka sisälsi vain yhden heti varastossa olevan tuotteen ja pari tilaustuotetta. Ei siis itsellä mitään paniikin aihetta todellakaan, mutta ihmettelenpä vaan, kun ei vieläkään ole tilausvahvistusta tullut sähköpostiin, vaikka tilaus näytti kyllä onnistuneen. Ennätin jo maanantaina laittaa aspaan kyselyn, että onnistuikohan tilaus. Ei ole vielä kuulunut vastausta, mutta tänään aamusta tuli Qliron sovellukseen ilmoitus saapuneesta laskusta, jonka summasta päätellen ilmeisesti tämä yksi varastotuote on toimitettu. Selvyyden vuoksi siis vielä, että ihmetyksen aiheena oli siis lähinnä se, että tilausvahvistusta, joka yleensä tulee 5min sisällä tilauksesta, ei ole tullut useamman päivänkään jälkeen. Etenkin siksi aiheuttaa epäselvyyttä, kun omaa tiliä ei enää ole. Ei ollut vanhassa verkkokaupassa tällaista ongelmaa koskaan. Tuotteiden toimitusaika tai aspan vastausaika eivät tässä vaiheessa kumpikaan anna vielä aihetta valitukseen. Kannattaa aina valita maksutavaksi lasku, jos siitä ei tule mitään kuluja. Eipähän tarvitse huolehtia rahojen palauttamisesta, jos tilausta ei ala kuulua.
Nyt näyttää siltä, että mitään uutuusjulkaisuja ei CDON enää itse myy, vaan tulevat myyjältä Ginza ja hinnat pompanneet pilviin ainakin mitä 4k julkaisuihin tulee.
Joo, ainakin tämä jää kauppaan tällä hintaa: https://cdon.fi/tuote/deadpool-wolverine-4k-ultra-hd-blu-ray-3020ce8d26ac58e9/
Ginza on selkeästi lisäännyt postikulut tuohon hintaan, kun Cdon on ilmainen toimitus. Suoraan Ginzalta tilattuna hinta postikuluineen.
Ilmaisten postikulujen sijaan asiakas maksaakin niin monet postikulut kuinka monta tuotetta tilaa... Harmi, että CDONilla ei näy hintahistoria. KKV tuskin olisi kovin tyytyväinen tästä kuullessaan.
Kirjoitin hakuun "kaukosäädin". Mielessä oli television yleiskaukosäätimet. Ei yllätys, että ruotsalaisesta verkkokaupasta löytyi tällaistakin, taas: https://cdon.fi/tuote/realistic-vibrator-8-5-kaukosaadin-156b9ea391a35dac/
Miten oli pakattu? Hiljattain pakkasivat hyvin tukevaan pahviin, mutta sekin on voinut muuttua uudistuksen myötä.
Oli tukevassa pahvissa pakattuna. Samanlaisessa mitä ovat viime ajat käyttäneet. Sai onneksi huokaista, kun näki että steelbook on mint-kunnossa.
Onhan tämä karmeata, jos Cdon menee tähän jamaan, että levyjä on lähes mahdotonta ostaa tai vähintään niiden löytäminen heidän sivuiltaan on tehty äärimmäisen hankalaksi. Onko tilanne pohjoismaissa oikeasti näin huono? Mistä Svedut, Norskit ja Tanskalaiset ostavat levynsä? Voisiko jonkun heidän parhaan netti-kauppansa ottaa omakseen? Onko muilla kokemuksia?
Muiden muassa Coolshop:sta on jäänyt positiivinen mielikuva viimeisen tilauksen jatkoilta, vaikka aikaa on jo vierähtänyt.
Tanskalainen iMusic on Ginzan lisäksi ihan hyvä paikka tilailla https://imusic.fi/ Sieltä yhden levyn tilaaminen edullisempaa kuin Ginzasta.
Cdon pyysi arvioimaan elokuussa tekemäni ostoksen. Leffaa vaan ei ole vieläkään lähetetty. Tuttu juttu ja pari kertaa tapahtunut aiemmin. Ei hyvältä näytä.
Ei elokuvien ostamisen pitäisi olla näin vaikeaa. Cdonista minäkin olen tilannut suurimman osan. Hinnat alkavat vaan olla aika tolkuttomia ja tarjolla on enenevässä määrin kaikenlaista collectors edition -versioita. Jos kerran levyjä ei haluta enää myydä niin toisivat sitten tarjolle vastaavalla laadulla olevat ladattavat/suoratoistettavat versiot.
Tällä putiikilla ei ole kuluttajansuojaa, jos levy on naarmuilla mutta kuitenkin toimii (jos edes toimii jossain toisessa soittimessa). Mukavaa sitten maksaa 30+ euroa pitkäaikaiseen kokoelmaan.