No ei taida olla merkitystä, itse tein reklaamaationtapaisen asiakaspalveluun 28.12. viime vuonna, eikä muuta vastausta ole vielä tullut kuin kuittaus vastaanottamisesta på svenska. Mutta tarkista kuitenkin ennen katsomista että onko levyissä "grammarilevyn uria", se kun hiukkasen tappaa tunnelmaa jos katsominen menee edestakaisin kelailuksi.
Omapostiin tuli 30.12 tieto, että CDONilta tulossa paketti, mutta CDONilta ei ole tullut mitään tietoa eikä seurantakaan ole tuon jälkeen päivittynyt.
Sain aspasta vastauksen liittyen Gonjiam-leffaan ja vastaus on perseestä: Kiitos sähköpostistasi. Näyttää siltä että kyseessä oli tekninen virhe. Maksukumppanimme Qliro hoitaa kaikki laskuusi liittyvät kysymykset. Siksi meidän on ohjattava sinut suoraan ottamaan yhteyttä Qliroon. Voit tehdä tämän puhelimitse, sähköpostitse tai chatissa. Löydät kaikki yhteystiedot alta. Puhelinnumero: 020 - 0430 030 (maanantai - torstai 8.00 - 17.00, perjantai 8.00 - 16.00) Sähköpostiosoite: kundservice@qliro.com (vastaa 24 tunnin sisällä) Chat: https://www.qliro.com/sv-se/kontakt/ (maanantai-perjantai 8-17) Haluamme neuvoa, että löydät helposti tietoa laskuistasi Qliro-sovelluksen kautta tai kirjautumalla heidän verkkosivuilleen: https://www.qliro.com/sv-se/. Sieltä saat yleiskatsauksen kaikista laskulla tehdyistä ostoistasi ja voit myös maksaa laskusi suoraan. Toivotan sinulle mukavaa päivää! Alex CDON Support Qliron puoleen lykkivät, kun haluan tietää, aikovatko joku päivä toimittaa tuotteen! Minkä laskun osalta lähestyisin Qliroa ja mistä syystä, kun en ole edes tuotetta saanut laskusta puhumattakaan! Lähetin vastausviestin, joka sisältää ärtynyttä kieltä huutomerkkeineen, koska meikäläisen kärsivällisyys alkaa loppua tämän paskapuljun kanssa! Hittosoikoon mitä perseilyä! Ainoa asia, mikä tässä oli positiivista oli se, että vastaus kyselyyni tuli 8 päivässä, kun lupaus on 2-3 viikkoa, mutta valitettavasti vastaus sai minut vain ärsyyntymään ja turhautumaan enemmän! Kai tämä on sitten käsitettävä jotenkin niin, että ovat peruuttaneet tilaukseni ja "teknisen virheen" takia minua ei ole informoitu asiasta. Tai mihin tuolla teknisellä virheellä viitataan? Eiväthän tuo tolvanat näytä tietävän millaisia kauppoja on tehty asiakkaiden kanssa! Kun ei edes asiakastilejä enää ole, johon voisi mennä tutkimaan tilauksen statuksia, vaan jonkun ääliö-Alexin (AI?) kanssa saa vääntää ruotsi-suomi käännöskukkasineen siitä, mistä on edes kyse ongelmassani! Huh huh! EDIT: kävin katsomassa Qlirosta tilanteen. Siellä ei ole mitään tähän tilaukseen liittyvää laskua. CDON ei ole lähettänyt tuotetta eikä Qliro tietenkään minua laskuta tyhjästä! Nyky-CDONiin verrattuna Qliron toiminta on ollut osaltani just eikä melkein! Ei ole ongelmat siellä päässä. On se jännä, että tulee ihan tilausvahvitus sähköpostiin ja sen jälkeen ollaan kuin en olisi mitään tilannut. Olen saatana vieköön odottanut leffaa NELJÄ KUUKAUTTA!!! Palauteviestini kuului näin: Kiitos vastauksesta, mutta tämä ei auta minua yhtään. En ole saanut tilattua tuotettakaan! En siis vielä tässä vaiheessa murehdi laskujen perään. Maksan kyllä laskut ajallaan (sitten kun Qliro sen lähettää), kunhan nyt edes tilatun tuotteen saisi ensin! Kysymykseni kuuluu edelleen: Aiotteko te toimittaa minulle tämän tilaamani tuotteen joku kaunis päivä, vai oletteko te minua informoimatta peruuttaneet tilaukseni? Nimittäin jos ette aio tätä tuotetta minulle toimittaa, niin tiedän sitten etsiä tuotteen käsiini jostain muualta, mutta ensin tarvitsen tiedon siitä, mikä on tilaukseni status! Tekniset virheet eivät ole meidän asiakkaiden murhe! Ne ovat teidän murheitanne. Olette muuttaneet toimintaanne ja näköjään teillä on pasmat sekaisin sen takia. Vähän enemmän voisitte ottaa asiakkaistanne (olen ollut asiakkaanne yli 20 vuotta!) vastuuta sen sijaan, että ohjaatte heitä kumppanienne luokse riesaksi. Tässä vaiheessa en tarvitse apua laskutuksen suhteen. En ole saanut edes tilaamaani tuotetta saatika laskua. On kuin en olisi koskaan mitään tilannutkaan, mutta olen kyllä saanut tilausvahvistuksen (pdf liitteenä) ja olen ollut siinä uskossa, että tilaukseni on hyväksytty! Toivottavasti ymmärrätte, että kärsivällisyyteni alkaa pikkuhiljaa loppua. Yli 4 kuukautta mennyt tilauksen tekemisestä ja en ole hullua hurskaampi mistään! Jumankauta sentään tätä meininkiä! Haluatteko tuhota maineenne kokonaan? En ole todellakaan ainoa, joka kiroaa nykyistä toimintaanne!
^En tiedä mitä kysyit ja _miten_, mutta kannattaa ottaa huomioon että heillä ei taida ollla enää varsinaista suomenkielistä palvelua. Pitäisi ilmeisesti kysyä på svenska, på engelska tai på rautalanka, jos kuitenkin aikoo suomeksi kommunikoida. Jonkin käännöskeinoälyn avulla ilmeisesti operoivat itänaapuriensa kanssa ja osin vain copypasteavat jostakin vakiovastauspankista. Eli se "HUUDA LUJEMPAA, SE ON ULKOMAALAINEN EIKÄ YMMÄRRÄ" -metodi tuskin auttaa.
Kysymysviestini tein sekä suomeksi että englanniksi: Suomeksi: Hei, Tein tämän tilauksen tasan 4 kk sitten! Mitään ei ole kuulunut tai näkynyt. En ole myöskään saanut mitään ilmoitusta mahdollista tilauksen peruuntumisesta. Onko tämä tilaus peruutettu, vai onko se yhä voimassa? Terveisin, xxxxxxxxxxx ---------------------- In English: Hello, I made this order exactly 4 months ago! Nothing has happened. I haven't received any notification about order cancellation either. Has this order been canceled or is it still valid? Regards, xxxxxxxxxxx Koska kysymys on tehty tilausnumerolla, ajattelin aspan pääsevän sen avulla HETI kiinni siitä, mistä on kysymys, mutta saamani vastauksen perusteella siellä ollaan ihan pihalla mistä on kysymys. Nyt tekemääni vastaukseen liitin mukaan pdf:n tilausvahvistuksesta josko se auttaisi asiaa.
No siltä se omien kokemusten perusteella vaikuttaa, mutta jokainen toki tekee omat johtopäätöksensä. Saat toki itse tehdä vuodatuksistani ne päätelmät, mitkä haluat tehdä ja tottakai jonkun muun henkilön kokemukset CDONista voivat olla erilaiset. Eihän tässä se pääasia ole tuo yksi elokuva, vaan CDON:n toiminta viime aikoina, tosin jotkut täällä sanovat saaneensa tilaamansa leffat sutjakkaasti. Ilmeisesti tuo Gonjiam sitten on erityisen hankala tuote, mutta CDON voisi sitten avoimemmin ilmoittaa peruvansa kaupan pahoitteluiden kera (ja ehkä 5 euron etuseteli päälle korvaukseksi mielipahasta ).
Itse laitoin myös kyssäriä omasta roikkumaan jääneestä tilauksesta (tehty joskus elokuussa), josta eivät koskaan tiedottaneet mitään. Kysymys englanniksi järjestelmään ja vastaus tuli ystävällisesti på svenska. Olivat peruneet tilauksen jo kuukausia sitten. Eli ei kannata enää odotella El Topoa . Oman kokemuksen perusteeella tuoreet Nordicit tulevat todella nopeasti, joitain katalogi-Nordiceja on saanut joskus odotella pidempään ja UK-importit sitten voivat jäädä tulematta kokonaan. Edit: Unohdin mainita, että vastaus kyselyyn tuli jo seuraavana päivänä.
Mtään erikoisuuksia tuskin tosiaankaan kannattaa tuolta tilata, vain sitä "peruskauraa". Ihan riippumatta siitä että millaisia saatavuus- tai toimitusaika-arvioita sivulla lukee.
Miksi sitten edes pitävät niitä erikoisuuksia myynnissä, jos ovat kusessa tavaran toimituksen kanssa? Kas kun eivät pistä Mona Lisa -taulua myyntiin hintaan 999,90 € Jos heillä on sitten ollut vaikka 5 kpl jotain erikoisuutta oikeasti myytävänä ja ne on sitten myyty loppuun, niin tuotetta ei pitäisi voida tilata, vaan sen status pitäisi olla "LOPPUUNMYYTY!" Miksi annetaan tilata tavaraa, jota ei ole varastossa eikä tule? Kyllä minä sen ymmärrän, että jotain tuotetta ei pystytäkään toimittamaan, mutta sitten pitäisi informoida asiakasta tilauksen peruuntumisesta. Tottakai minä yritän saada haalittua erikoisuuksia sieltä, mistä niitä voi ehkä saada jotenkin järjellisellä hinnalla (postimaksu!). Saahan näitä erikoisuuksia ulkomailta (jos saa), mutta heti esim. postit pamahtavat taivaaseen ja loppuhinta alkaa olemaan liian suolainen. Päälle tullimurheet, niin mieluiten hommaan jostain CDONista, jos mahdollista. Eli tilanne on niin perseestä, että "erikoisuuksien" hankkiminen ei ole helppoa oikein mistään. Gonjiamin tilasin siis hintaan 25 euroa posteineen. Tuokin on jo suolaista. Kuinka paljon tuosta oikein pitäisi maksaa? Joo, mutta vain ihan tajuttoman pieni osa "peruskaurasta" oikeasti kiinnostaa minua. Jostain syystä aika suuri osa leffoista, jotka meikäläiseen iskevät ovat joistain syystä "erikoisuuksia." samalla kuin jotkut Barbie ja Beetlejuice Beetlejuice -leffat eivät kiinnosta sitten yhtään. Joker 2 kiinnosti*, kunnes luin netissä, että se on kuulemma huono. * Koska Joker oli yllättävä hyvä minusta, mutta Lady Gaga ei kyllä iske yhtään.
Juu, siis väärinhän silloin on tehty jos kaupitellaan olemattomuuksia, se on selvä se. Ihan vaan tosiasioita tuossa toin esiin varoituksenomaisesti.
Joo, varoituksesi ovat kyllä paikallaan, ei siinä mitään. Tämän Gonjiam-kokemuksen jälkeen ei tee yhtään mieli tilata mitään "erikoisuutta" tuolta, mutta ei siis myöskään "peruskaura" oikein iske, joten jää ostelut minimiin/kokonaan. Ehkä tuo CDON pysyy pystyssä ilman minuakin muiden tilatessa ties mitä hiuskihartimia ja pihagrillejä tuolta... Näissä vuodatuksissa näkyy syvä turhautumiseni nykyaikaan. Niin moni asia on ollut paremmin ennen. Koko ajan elämänlaatu vain heikkenee. Suklaakin on nykyään miljardöörien herkku, kun ei riitä että kahvi on kallista*. Melkein kaikesta jää paskan maku suuhun nykyään. CDON on vain osa tätä asioden heikentyvää tilaa. * Ilmastonmuutoksen syytä, tiedetään, mutta ilmastonmuutos onkin yksi syy, miksi nykyaika on niin hanurista. Ilmastotoimet olisi pitänyt aloittaa pari vuosikymmentä aikaisemmin, jotta suklaa ja kahvi pysyy edullisempana, mutta ei käynyt öljyteollisuudelle moinen. Saatanan fossiilisilla polttoaineilla jättiomaisuuden haalineiden paskiaisten takia saadaan maksaa itsemme kipeäksi monesta asiasta ja elämänlaatu on heikko, murto-osa siitä, mitä se voisi olla jos olisimme voineet toimia järkevämmin. Vituttaa olla tällä paskaplaneetalla, mutta poiskaan ei pääse kuin vain kuoleman avulla...
Levyssä naarmu, tein reklamaation, jossa oli kuva naarmusta ja vaadin hyvitystä, CDONIN vastaus: Vaativat kuvia asioista (rahtikirja), joita eivät toimita. Ja kuka säästää levyjen kelmut? Siellä on todellakin pallo pudonnut pahemman kerran ja harhauduttu todellisuudesta. Tätäkin levyä odotin 2 kk eikä heiltä tullut mitään viestiä, kun paketti lähetettiin. Omaposti kertoi, että jotain on tulossa.
Kiitos vinkistä! Toivon vielä saavani virallisen tiedon CDON:ilta, että tilaukseni on peruttu ja sitten voi hyvin mielin hommata leffan vaikka tuolta. Olen nimittäin omasta mielestäni tilauksen tehtyäni lupautunut ostamaan tuotteen sieltä 25 eurolla, mutta siltähän tämä näyttää, että CDON:n puolella tilaukseni on mennyt saman tien ö-mappiin.
Ajatella kuinka kätevää olisikaan jos olisi sellainen "omat tilaukset" osio niiden sivuilla jossa näkisi tilauksen statuksen ilman että sitä tarvitsisi kysellä aina erikseen asiakaspalvelistusta 2 viikon vastausajalla... Miten voi firma mennä noin paljon kehityksessä taaksepäin.
Pomot päättäneet tehdä jotain radikaalia säästösyistä kuuntelematta suorittavaa porrasta pystyykö tämän käytännössä toteuttamaan? Voisiko olla jotain tämän suuntaista?
Miten paljon sitä voi "säästää" tällä touhulla? Siellähän ne kauppasivut pyörivät serverillä joka tapauksessa ja se maksaa. Kuinka paljon lisää se muka maksaa, jos siinä softassa on mukana asiakastilit? Nyt sitten aspa joutuu hiki hatussa vastailemaan kyselyihin päivien viiveellä ja turhautuneet asiakkaat kaikkoavat muihin nettikauppoihin. Aika kallista säästämistä minusta, mutta en minä mikään yrittäjä olekaan. Kai nuo pomot tietävät parhaiten... Luulin syksyllä, että tämä on joku kuukauden mittainen ylimenokausi ennen kuin tuovat uudistetun asiakastilin "takaisin", mutta eihän tämä tilanne ole mihinkään paranemassa. Lienee siis pysyvä asiantila.
Saattaa olla että tuo omien tilauksien -sivujen poisto liittyy enemmänkin siihen että CDOn haluaa jostain syystä olla markkinapaikka jossa muut myyvät kuin että CDOn itse myisi mitään.