Onhan se jo täällä, suomalaiset ostaa vaikka mitä Amazon.de,es,it,fr,jp,uk,ca ja com kaupoista, ei tänne tarvitse omaa suomenkielistä sivustoa.
Kävin historiasta katsomassa, että Amazon.co.uk olin ostanut 2003 X-Files, Sopranos, Deep Space Nine, Babylon 5 kausia. Amazon USA alkaa myöhemmin 2006, mutta on sieltäkin kohta 20 vuotta tilattu tavaraa.
Tilasin Amazon.comista vuonna 1997 kirjan, mutta sen aikaisia tunnuksia tai sähköpostia ei ole enää tallella.
Amazonin kanssa pääsääntöisesti sujunut ihan hyvin lukuunottamatta yhtä katastrofia, josta vaivannäkö ja itselleni aiheutuneet ylimääräiset kulut lopulta korvattiin lahjakortilla. Ilomielin toivottaisin Amazonin tervetulleeksi Suomeen varsinkin, kun vertaa CDON:n viimeiaikaiseen toimintaan. Esim. Saksan ja brittien Amazonia on tullut käytettyä. Myös Italian Amazonia pari kertaa, mutta sieltä elokuvat tulevat aina jonkun paketinmurskaimen läpi En tosin hirveästi välitä näistä saksan-/italian-/ranskankielisistä kansista, niin lähinnä olen tilannut muuta tavaraa kuin elokuvia. Olisi kyllä jees, jos Amazonista saisi Nordic-julkaisuja kohtuullisilla postikuluilla. Amazonin kohdalla olen keskimäärin ollut jopa positiivisen yllättynyt siitä, miten mutkattomia ison firman kansainväliset palautukset voivat parhaimmillaan olla. Mutta joo, CDON lankahan tämä on. Laitoin äsken kyselyä siitä Se7en steelbookista, jonka tilannetta aiemmin päivittelin. Saa nähdä milloin ja mitä vastaavat.
Laitoin kiukkuisen viestin rahtikirjasta ja tuotteen tuotepaketista. Sain tällaisen vastauksen: Pari lausetta kirjoitin capsilla, jossa ihmettelin, miten he voivat vaatia asioita, joita eivät toimita, ja miksi heidän prosessinsa on aivan sekaisin. Ei täältä voi tilata enää mitään, kun ei tiedä koska saa tavaraa, ja jos siinä on vikaa niin hyvitystä ei saa, mutta asiakasta kyllä läksytetään tekstin muotoilusta. Pitääköt tunkkinsa ja toivottavasti Amazon syö pois!
Ainut syy miksi olen täällä kitisemässä uusimmasta epävarmasta CDON tilauksestani on se, että Ginza möi jo haluamani tuotteen loppuun
On tämä mennyt hulluksi! Hoitaisivat omat leiviskänsä kunnialla, niin asiakkaiden ei edes tarvitsisi pommittaa aspaa viesteillänsä isoilla kirjaimilla kirjoittamisesta puhumattakaan. Luulevatko he, että me maksavat asiakkaat siedämme mitä tahansa perseilyä mukisematta? Emme tietenkään! Se, että meillä edelleen on ollut tilauksia sisässä tässä lafkasta johtuu siitä, että pulju on mennävuosina ollut melko hyvä nettikauppa, ja tämä toiminnan järkyttävä huononeminen viimeisten 4-5 kk aikana on yllättänyt dramaattisuudessaan. Itse en ole tehnyt mitään tilausta tuolta päivämäärän 7.11.24 jälkeen, mutta 5.9.24 tehty Gonjiam tilaus on vahvistumassa joksikin bittiavaruuteen hävinneeksi pieruksi, vaikka vahvistusmeilikin siitä tuli. Eli tässähän taistellaan viimeisten tilausten loppuunsaattamisen kanssa, mutta tästä eteenpäin ainakin meikäläinen pistää CDON:n boikottiin. Pakko tulla toimeen muiden toimijoiden kanssa (tai olla ostamatta kokonaan), ei voi mitään. CDON:n kanssa puljaaminen on nykyään aivan liian masokistista puuhaa. Jos pulju saa tulevaisuudessa toimintansa taas järjelliselle asiakaslähtöiselle uralle, niin olen valmis palaamaan asiakkaaksi, mutta nykymuotoisen CDON:n kanssa ei asiakkuus kiinnosta. Mikä järki maksaa siitä, että hermot menee riekaleeksi? Nykyään melkeinpä miellyttävimmät ostokokemukset tulevat ostettaessa tavaraa yksityishenkilöiltä netin huutokaupoista. Meikäläinen panostanee tuommoiseen jatkossa enemmän jos mahdollista.
Tuntuu kuin asiakaspalvelulla ei olisi mitään suodattimia tai pisaraakaan itsekritiikkiä edustamansa tahon törppöilyjen purkamisessa ymmärrettävään muotoon. Liekkö mikään ihme, että moinen johtaa noinkin tuskallisen tökeröihin ja sinne tänne sekavasti ontuvaan henkiseen kompurointiin. Noin kertakaikkisen säälittävän umpimielinen tekoloukkaantuminen vetää noloudellaan tehokkaasti maton altaan. Kaltainen oman pään seinään hakkaaminen ei ansaitse pienimpiäkään sympatian rippeitä pohjattomien myötähäpeäryöppyjen lisäksi. Toimissa eikä toiminnassa ole enää järkeä, mutta ikävä kyllä ei edes mitään erityisen tahattoman huvittavaakaan. Edustavimmillaankin meno on sellaista tunnelivisiota, että asiakaspalvelusta vastaaville voisi yhtä hyvin laittaa valjaat olalle ja näköesteet ohimoille. Sanomattakin lienee selvää, että puljun laadullinen lakipiste saavutettiin kauan sitten...
Ei ihme, jos siellä päässä henkilöstön mitta alkaa täyttyä, kun asiakkailta tulee kiukkuisia viestejä roppakaupalla joka päivä, mutta tämä tilanne ei ole meidän asiakkaiden syytä, vaan CDON:n pomojen syytä kun ovat ajaneet puljun tuohon surkeaan tilaan.
Kysyin 3.12.2024 tehdyn tilauksen tilaa 10.1.2025 ja sain parin tunnin kuluttua seuraavanlaisen vastauksen: Ilmoitin, että haluan perua tilauksen, johon vastasivat seuraavasti: Tarkistin vielä verkkopankista, että olivat palautteet rahat heti tilauksen jälkeen samana päivänä. Taisi jäädä mun viimeiseksi tilaukseksi tuolta...
Saitko käyttämäsi 10e lahjakortin takaisin käyttöösi? Pyysin että palauttaisivat lahjakortin uudelleen käyttööni no hugo ei enää vastannutkaan yllätys.Samainen Hugo peikko mikä sinullekkin vastasi perui tilaukseni pyynnöstä kyse oli 1,5kk aiemmin ennakkotilaamastani se7en 4k steelbookista tätä eivät saaneet toimitettua laisinkaan.Kysyin parista suomalaisesta kivijalka myymälästä saisivatko tilattua uudelleen tätä kyseistä steelbookkia.Molemmat vastasivat että maahantuojalla ei ole näitä enää eikä lisää tule.Cdonille nähtävästi ei ole tainnut tulla ainuttakaan se7en 4k steelbookkia vähän tuntuu siltä kun täällä on muitakin jolle ei sitä ole toimitettu.Paska firma tilatkaa Ginzasta tai vaikka futuremovieshopista homma toimii niillä.
Joo itsellä kävi jo 2024 toukokuussa etteivät toimittaneet 2kk aiemmin ennakkotilaamaani dune part 2 4k uhd steelbookkia.Vastasivat että ovat lähettäneet ja hukkunut postissa(empä usko) no jouduin sitten soittamaan maksulliseen qliron palvelunumeroon jotta sain lisää maksuaikaa jos vielä saapuu no eipä saapunut mitätöivät laskun 1kk päästä.Onneksi ehdin toisesta firmasta tuon vielä viiimetingassa ostaan 2 viikkoa ilmestymisestä tosin kalliimpaan hintaan ja postit päälle.Ikinä aiemmin ei ole noin 1500 leffasta mitä tuolta olen tilannut niin hukkunut postiin.Päätin sitten antaa toisen mahdollisuuden vielä syksyllä vaikka olin firman toimitusongelmista ym muista lukenut varoittavia arvosteluita ja viestejä.Sain 20e lahjakortin syyskuun alkupuolella no tartuin tilaisuuteen ostin ennakkotilauksena red sun uk steelbookin.No eipä kuulunut 3 viikkoon ja tuote poistui sivuilta hitto kävin kuumana sain peruttua vihdoin tilauksen aspa vastasi 2 viikon jälkeen ja sain 20e lahjakortin takaisin uudelleen käyttööni.Tilasin uutuus steelbookin tuolla 20e lahjakortilla no se tuli nopeasti perille.No marraskuussa sain 10e lahjakortin joten kokeilin vielä kepillä jäätä.Tilasin 28 marraskuuta seven 4k uhd nordic steelbookin ennakkoon.Nyt viime perjantaina kyselin missä ajoissa ennakkoon tilaamani se7en steelbook viipyy maahantuojalla kuulemma vaikeuksia toimittaa.Muista firmoista kun kysyin maahantuojan varasto on loppuunmyyty ja lisää ei tule viimetingassa taas sain oman nordicini muulta tosin huimasti kalliimmalla kun vielä postit päälle ilman lahjakortin tuomaa alea tietty.No otin cdoniin yhteyden että palauttaa lahjakortin siinä tapauksessa perun tilaukseni no cdonin hugo vastasi että tilauksesi on nyt peruttu mutta heti perään kun kysyin milloin palauttavat lahjakorttini loppui vastailu.Miten mulla on ollu näin huono tuuri en tilaa tuolta enää mitään mennyt ihan mahdottomaksi meno viime kevään jälkeen ainakin ellei jo aiemminkin.