Nettisivut näyttää edelleenkin tuolle 3.12.2024 tilaamani elokuvalle, että sitä olisi varastossa vaikka vastasivat, ettei maahantuoja ole pystynyt toimittamaan tuotetta eikä toimitusajasta ole mitään arviota. Tilasin eilen kolme Blu-ray elokuvaa. Kahden ja puolen tunnin päästä sähköpostiin tuli toimitusvahvistus ja postin seurantakoodi. Kaikissa leffoissa oli myyjänä+toimittajana CDON AB ja arvioitu toimituspäivä 3. helmikuuta.
Nyt on mennyt 2 viikkoa siitä, kun sain aspalta "vastauksen", joka ei auttanut yhtään mitään. Vastasin lisäkysymyksellä "Onko Gonjiam tilaukseni PERUTTU vai ei?". Tähän ei ole siis kahteen viikkoon mitään vastausta tullut. Vittu, mikä firma, kun ei edes hoida asiakkaan kanssa asioita niin, että hommat tulevat tavalla tai toisella selväksi. No, melkein 5 kk tilauksesta, joten sitä voinee jo empiirisiin kokemuksiin vedoten päätellä asiantilan. Tilaukseni on näköjään jo alunperin hävinnyt bittiavaruuteen heti sen jälkeen kun olen tilausvahvistuksen saanut. Aspa voisi yksinkertaisesti todeta tämän: "Meillä on ollut organisaatiouudistuksen takia teknisiä ongelmia ja tilaukseni on näköjään hävinnyt. Aktiivista tilausta ei enää ole voimassa". Tuon jos olisivat vastanneet, niin suhtautumiseni puljuun olisi positiivisempi. Sen sijaan tuli joku "Käänny Qliron puoleen" käsienpesu, joka ei auttanut minua yhtään. Tämä epäonninen tilaus lienee nettiostamisen historiassani huonoin kokemus, mitä tulee myyjän toimintaan. (yleensä huonot kokemukset liittyvät postin toimintaan). Minua ei ole huijattu rahallisesti, koska en ole mitään maksanut, mutta silti tästä jäin vahva paskanmaku suuhun. Asiakkuuteni ei selvästi ole heille (enää?) tärkeä asia, joten enpä sitten asioi CDON:ssa ainakaan entiseen malliin, jos ollenkaan. Asiakastilin puuttuminen tekee tilaamisesta "sokeampaa" ja näköjään tilauksia katoaa bittiavaruuteen tilausvahvistusten jälkeen... Kaipaan entisiä hyviä aikoja, jolloin CDON:kin oli hyvä nettikauppa. Leffat ehkä joutui ostamaan DVD:nä kun ei parempaakaan ollut, mutta elämä oli huolettomampaa ja hauskempaa*. Tilaukset tulivat varmasti ja nopeasti muutamassa päivässä. Nettisivut olivat paremmat ja ostaminen oli mukava kokemus tällaisen inhorealistisen teatterin sijaan, jonka rinnalla Grönlannin ostaminen Tanskalta on helppoa... * Sitä tuntuu, että mitä enemmän tekniikka "kehittyy" nykyään, sitä vähemmän elämästä nauttii. Tekniikka ei kehity enää meidän ihmisten ehdoilla, vaan pääoman ehdoilla. Tekniikan tarkoitus on siirtää meidän rahat superrikkaille. Vastustan tällaista "kehitystä". Teknisen kehityksen pitäisi parantaa kaikkien ihmisten elämänlaatua.
Näköjään ohjaa pankkitunnistautumiseen jos CDONissa valitsee Qliron 14 pv -laskuvaihtoehdon. Eli asia lienee kunnossa.
Ei ainakaan mun tarvinnut tehdä mitään tunnistautumista, kun tilasin eilen elokuvia tuolla maksutavalla.
Joskus vaatii, joskus ei. Yleensä pitemmän tauon jälkeen vaatii. Mutta samalla laitteella samoilla tiedoilla lyhyellä aikavälillä ei.
Laitatko todisteeksi tänne kuvan leffan mukana tulleesta saatekirjeestä.Ei ainakaan kukaan tuntemani sitä ole cdonin ennakkotilaajista saanu tähänmennessä se7en 4k nordic steelbokkia.Ginzan varmaan on saanut joka toimii cdonin alustalla myöskin mutta se onkin eri asia.
Laitoin oman se7en 4k steelbookkini kuukautta aiemmin ennakkotilaukseen kuin sinä WesleySnipes mutta omani he peruivat ja sain tämmöisen viestin heiltä.Eli on täysin arpapeliä saako omaansa vai ei.Eivät he ainakaan tilausjärjestyksessä näitä toimita.Veikkaan että niiden järjestelmät on täysin sekaisin kuin seinäkellot kuten storen nettisivutkin.
Niin mitään saatekirjeitähän ei tilauksen mukana tule. Ihan pelkkä steelbook oli tälläkin kertaa paketissa. Ja mulla ei oo mitään tietoa millä systeemillä noita lähettivät. Ginzalta tätä en tilannut, kuten en ole sieltä mitään muutakaan tilannut. Tällainen tuli sähköpostiin kun olivat lähettäneet. Tuosta 31.joulukuuta päiväyksestä ei hajuakaan mitä tarkoittaa. Pahoittelut että onnistuin tämän itse heiltä saamaan.
On se hullua, että melkein anteeksi pitää pyydellä, jos on sattunut saanut CDON tilauksensa. Sen verran pitäisi pystyä olemaan onnellinen muiden puolesta, että kuullessaan jonkun muun saaneen tilauksensa onnellisesti ottaisi tiedon positiivisella asenteella vastaan. Samassa (vuotavassa) veneessä tässä ollaan kaikki fyysisen median kerääjät.
Mulle tuli pari päivää (5 tai 7.2 ) sitten yksi import blu-ray (They Live) jonka tilasin joskus joulukuun alussa. Olin aikeissa kohta ottaa yhteyttä koskien sitä kun se vain uupui tilauksesta, ei tullut ilmoitusta että olisi lähetetty.
Jälleen oiva veto CDONilta. Tilasin kuukausia sitten The Penguin Limited steelbookin (4k), tosin toimittajan piti olla Ginza. Sain tuon saman lässyn lässyn viestin että myyty loppuun toimittajalta... Toki myyvät sitä sivuilla edelleen ja Ginza myy myös. Ainoa ero että hinta nostettu CDONin puolella noin 40 euroa ylöspäin. Vaikka alkuperäinen hinta saattoi olla virheellinen (37€), nyt cdon 78 ja ginza 69, niin eihän se mun ongelma ole. Ja voisihan sitä olla rehellinen että hinnassa virhe, eikä selittää että myyty loppuun, ja silti myydä tuotetta sivuilla edelleen....
Harmittaahan nää aina, kun jää tilattu tuote saamatta, mutta CDONilla tuskin kuitenkaan oli mitään tekemistä tuon vedon kanssa, kun kerran Ginzan toimittama tuote olisi ollut.
Meitillä on 60€ tilaus peruttu, kaksi kertaa on kerrottu että maksu suoritettu tilille, mitään ei näy, taitaa olla aika alkaa valittamaan jonnekkin. Ei iso raha, mutta periaate.
Noniin, veikkauksia pystyyn. Tuleeko Panic room steelbookista uusi Se7en steelbook? Itse en uskaltanut edes tilata. Se7en steelbookista tiedustelin julkaisuviikolla ja silloin sanottiin, että tilaus on vielä sisällä ja pyrkivät toimittamaan sen haasteista huolimatta. Ostin jo muualta, mutta en vaivautunut edes perumaan tilausta.
Osta 4 ja maksa tuotteista vähän enemmän! Paljousylennys! Meikäläisellä on vieläkin niin paskan maku suussa syksyn ja alkuvuoden perseilystä, että pitää olla kyllä vuosituhannen huikein tarjouskampanja kyseessä, että meikäläinen edes harkitsee tilaamista tuosta puljusta.