Tilasin eilen allposters.comista kolme julistetta. Kunkin hinta oli web-sivuille merkittynä 4,95e (siis euroina). Siirryin maksamaan Visalla. Ennen ja jälkeen maksun oli kokonaishintana 18,97e. Maksun jälkeen otin kuvakaappauksen tuosta maksuerittelystä. Seuraavaksi tuli vahvistusmaili, jossa olikin julisteiden kappalehinta noussut arvoksi 7,39e ja VAT ja shipping-kulut myös nousseet. Loppuhinta oli 34,54e. Kysyin selitystä asialle e-mailin kautta, ja ensimmäinen vastaus oli täyttä tuubaa tyyliin: "hinta oli US-dollareina 41,81, sinun hintasi on 34,54e." Kysyin uudestaan mistä hinnanmuutos johtui, johon vastattiin, että: "We have the right to increase our prices due to the vendors we have to order the items from." Siis heillö on oikeus nostaa hintojaan, koska tavaroiden tilaaminen maksaa heille. Tätä kohtaa en löytänyt mistään sopimusehdoista ja kaiken lisäksi kaikki tuotteet löytyivät varastosta. Onko jokin asia mitä en ole tajunnut tai huomannut, vai yrittääkö liike velottaa minulta liikaa?
Yrittää vissiin velottaa liikaa ainakin infosi perusteella ja vaikuttaa inhottavalta toiminnalta. Hms.. minä kun luulin että allposters olisi jees paikka, monet sitä ainakin on kehunut.
Laitoin vastauksen jossa kerroin epäkohdat ja perusteettoman hinnan noston. Painotin, että tilausta maksaessa luulin ettei muita kuluja tule, koska niistä ei ole minua mitenkään informoitu. Jos veloittavat suuremman summan, niin pitää kertoa heille, että otan yhteyttä luottokuntaan asian hoitamiseksi. Sen luulisi toimivan, ja sen teenkin ellei asiaan tule selvyyttä. Olisi mukava kuitenkin täysin varmistua asiasta ennen mahdollista uhittelua ja reklamaatiota.
Joo itsellä ei ole kyseisestä paikasta kokemusta mutta samaa mieltä kanssasi siitä että LOPPUUN asti kannattaa yrittää olla ystävällinen kaupoissa koska yleensä se kuitenkin on se helpoin tapa toimia sekä varsinkin siinä tilanteessa jos ei itse ole täysinvarma siitä että vika on kauppiaassa.
Yritän kyllä selvittää tämän ystävällisin keinoin, mutta alkaa pikkuhiljaa jo ärsyttämään liikkeen toiminta. Ensin ei vastata suoraan kysymykseen vaan kierretään se. Sen jälkeen sanotaan, että heillä on oikeus nostaa hintoja, koska joutuvat tilaamaan tuotteen. Sama asia jos menet kauppaan ja kassatäti sanoo, että 20,00euroa loppusumma. Lyöt kortin tiskiin ja kassaneiti velottaakin 35,00euroa ja kertoo että meidän pitää maksaa siitä, että elintarvikkeet on kuljetettu tänne. Kolmas ärsyttävä asia on se, etteivät saa sähköpostin liitetiedostoja auki ja neljäs että eivät ole vaivautuneet vastaamaan viimeiseen viestiin vaikka muihin vastattiin suht nopeasti. Pitää nyt katsoa, että veloittavatko korttia liikaa ja jatkaa sitten vasta taistelua. edit: Katsoin nettipankin kautta ja olihan se 34,54euron veloitus tullut. Pitääpä laittaa vaihde nro. 2 silmään.
Mulla kävi ihan samalla tavalla. Ensimmäisessä vahvistuksessa loppuhinnaksi tuli 26,83 euroa ja vahvistin tilaukseni. Sähköpostiini tulleessa vahvistuksessa loppuhinta olikin 48,85 euroa. Tämä summa on myös varattu luottokortiltani. Lähetin saman tien sinne sähköpostia, jossa pyysin selitystä yli 20 euron nousulle hinnassa. Tästä on nyt kaksi vuorokautta aikaa, enkä vieläkään ole saanut vastausta. Allpostersin sivuilla sanotaan hyvin selvästi, että VAT (arvonlisävero) sisältyy sivuilla näkyvien julisteiden hintoihin. Kuitenkin tilaamieni julisteiden hinnat olivat nousseet vahvistamisen jälkeen 11,60 eurosta 17,25 euroon. Tämän LISÄKSI arvonlisäveroa pitäisi maksaa yli 8 euroa. Vaikuttaa erittäin kummalliselta, eli huijaamiselta. Vastausta siis odotellessa.
Olin yhteydessä luottokuntaan (Visa-asiakaspalvelu) ja sieltä päästä tuli ohjeet, että odota tuotteen perille saapumista ja tee sitten reklamaatio. Jos sen tekee heti ja julisteet eivät saavukaan pitää tehdä uusi ja kumota vanha. Onneksi on screencapture tallessa ensimmäisestä hintaerittelystä. Ei ole mitään perusteluja nostaa hintaa tällä tavalla, kuten allposters.com teki.
Mulla on kanssa tallella printti siitä ensimmäisestä tilausvahvistuksesta, joten voin esim. faksata sen niille jolleivat muuten usko hinnan nousseen. Kunhan nyt vaan viitsisivät vastata sieltä, että pääsisin esittämään mielipiteeni heidän liiketoiminnastaan ja tekemään vaatimukseni asian hoitamiseksi. Mihin osoitteeseen muuten lähetit sinne postia ja kuinka kauan kesti että vastasivat?
Minä lähetin sen vahvistuksen sähköpostilla mutta eivät kuulemma saa liitetiedostoja auki. Lähetin uudestaan osana tekstiä ja senpä jälkeen ei ole vastausta kuulunut. Vastauksen saaminen alussa kesti noin viisi tuntia. Iltaisin tulee vastausta jos on tullakseen. edit: order ja Orders alkuisiin lähetin, samaan paikkaan luultavasti menevät mutta varmuuden vuoksi kumpaankin Hauskaa on myös se, että hinnat ovat edelleen samat web-sivuilla eli ei ne noin voineet nousta
Minäkin lähetin siihen orders-alkuiseen, mutta mitään ei tosiaan ole kuulunut. Oho! Justiin katoin uudestaan niiden julisteiden hintoja ja ovat nyt nousseet. Silloin kun tilasin, niin ne olivat 11,53 tai 11,56 euroa kpl. Seuraavan päivänä ne olivat 11,60 euroa. Nyt 20,60 euroa! Ei h*lvetti mitä toimintaa! Odotettavissa luultavasti tänään vastaus postiini, jossa väitetään hintojen olleen koko ajan tuollaiset... Onneksi on se alkuperäinen vahvistus tallessa, jolla voin todistaa olevani oikeassa. edit: näköjään kuljetuskustannuksetkin nousseet reilut kaksi euroa. Asiallista kusetusta.
Laskin huvikseni molempien hintojen suhteen (34,54/18,97 ja 48,85/26,83) ja tuli neljän desimaalin tarkkuudella sama luku: 1,8207. Tällä kertoimella näköjään nostelevat hintaa.
Tänään tuli tilatut julisteet, ei ongelmia toimituksen suhteen. Vastausta en ole allposters.comilta saanut. Huomenna lähtee reklamaatio luottokunnalle. Harmi että näin pääsi käymään, oli ihan hyvä valikoima tuolla.
Kappas vaan! Vastasivat just äsken: "We apologize for the delay in resolving your issue. We will be issuing the appropriate refunds. Please reply to this email the total Euro Amount that was charged on your credit card and the amount that your confirmation states. Your refund will be issued when we receive this information." Viikko sitten sunnuntaina vastasivat, että he tutkivat asiaa ja palaavat 48 työtunnin kuluttua. Olin aikeissa ottaa taas yhteyttä huomenna, mutta kerkesivätpähän ensin. Positiivinen yllätys. En tosin usko, ennen kuin olen saanut erotuksen takaisin tililleni. Julisteetkin olivat lähteneet viime viikolla, joten tulevat varmaan tällä tai ensi viikolla. En siltikään taida vastaisuudessa tuolta mitään tilata, enkä suosittele sitä muillekaan. Sen verran vaikeaksi meni.
Mulla tuli tänään kolme julistetta Allposters.comista. Eipä olis voinu täydellisemmin kyllä mun osalla sujua. Julisteet tuli just siinä ajassa kun pitkin, maksu oli täysin oikein ja kun pelkäsin että tulis jotain tullijuttuja, ni ei niitäkään. Tosin tää nyt ei johdu liikkeestä, mutta jäi tilauksesta positiivinen kuva. Meikäläinen voi suositella tuota puljua.
Koska tilasit julisteet? Nopeasti ne tulivat minullekin ja varsin hyvässä pakkauksessa. Oli muuten merkitty putkeen hinnaksi 34,27 dollaria. Taas aivan ihmehinta, ei täsmää muihin hintoihin. Saattoi olla, että siellä allpostersissa sattui tietokoneilla jokin virhe, joka muutti hinnat vääriksi silloin kun tilasin (ja pekkae tilasi). Kuitenkin allpostersin vastaukset ja suhtautuminen asiaan oli mielestäni ala-arvoista. "We apologize for the inconvenience" oli aina vastaukissa, muuta sisältöä ei löytynyt. En jaksa alkaa enää kirjoittelemaan sinne ja odottelemaan josko viitsisivät hoitaa tilanteen kuten pekkae:n tapauksessa. Luottokunta hoitakoon asian. edit: testasinpa tässä tällaista paikkaa, jonka löysin: popartuk.com. Hyvin samantyylinen paikka kuin allposters, pienempi valikoima vain. Postikulut 2,75puntaa aloitus, 0,75 lisää/1 kpl. Tuli tilausvahvistus oikeilla hinnoilla.
Lopetan omalta osaltani ketjun tähän (kai). Luottokunnalta tuli hyvitys parissa päivässä tililleni. Ei heidän mielestään ollut epäselvää kuka oli menetellyt väärin.
Julisteet hain eilen postista. Olivat jopa lähettäneet oikeat julisteet ja pakkauskin oli moitteeton. Tänään oli myöskin hyvitys tullut tililleni. Loppu hyvin, kaikki hyvin siis. Taisi kuitenkin olla viimeinen kerta kun tuolta mitään tilaan, ei nimiitäin kiinnosta juurikaan käydä tuollaista selvittelyä joka tilauksen yhteydessä.
Itsekin tuli tilattua tästä putiikista viime viikolla pari julistetta. Eipä ole mitään valittamista, toimitus oli todella nopea, (3 työpäivää) ja julisteet tulivat hyvässä kunnossa perille. Rahaa minulta ei edes yritetty "huijata" kuten edellisiltä ketjun kirjoittajilta, vaan kaikki meni kuten pitikin. Suosittelen.
Kellään viimeaikaisia kokemuksia vieläkö yrittävät huijata? Sammon electronilla tilaan, joten sen puoleen ei ole huolta jos ei oikea summa kelpaa niin olkoot sitten.