Jantsa, Repo: Alkoiko DPD:n seurannasta näkymään jotain? Toiko paketin suomen posti vai DPD:n oma kuriiri? Lukemani perusteella tiettyihin osiin suomea DPD toimittaa loppuun asti ja loppusuomeen postin kautta.
Tilattiin faijalle Pixmaniasta tulostin ja sen kuljetuksen hoiti tuo DPD. Paketin toi kotiovelle ihan oma postilaitoksemme eikä DPD. Näin siis Helsingissä.
Missä vaiheessa sait tuon seurantakoodin? Tuossa päivällä oli ilmestynyt seuranta sivulle, että paketti on toimitettu, mutta ei siellä vielä ole tuota seurantanumeroa
Ajattelinpas laittaa tänne vähän omia kokemuksia kyseisestä puljusta. Tilasin 2 viikkoa sitten samsungin 32" R7:n, halvalla kun sai. Tilaus sujui ongelmitta, tilausnumerot tuli ja pystyin seuraamaan pakettia netistä. Sitten kuitenkin huomasin, että ruudussa on 2 jumittunutta sub-pikseliä, punainen ja sininen. Plazan ja avforumsin lueskeluiden jälkeen päätin soittaa suomen samsungin tukeen ja sieltä sanottiin, että ei ole samsungin maahantuoma, ota yhteyttä sinne mistä ostitkin. No sitten soitin pixmanian asiakaspalveluun, jossa vastattiin noin minuutin odotuksen jälkeen, tosin ei siellä suomea osattu. No englannilla sitten pärjättiin, ja sieltä sanottiin, että asia on selvä, täytä palautuskuponki ja pakkaa tv, 3 päivän sisään tulee kuriiri hakemaan sen. Kävi helposti, mutta sitten mietitytti vielä, että meneekö se varmasti takuun piikkiin, joten soitin sinne uudestaan. Sama mies sieltä vastasi, tarkisti asian, ja sanoi, että kunhan 15 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta sen lähettää takaisin, ei ole ongelmaa. No, kuriirilta tuli mailia, että tulevat paketin huomenna noutamaan (tänään siis soitin pixmaniaan). Yllättävän nopeaa toimintaa! Ehkä tässä nyt menee muutama viikko, että ruudun saan takaisin, mutta mikäli tästä todellakaan ei mitään ylimääräisiä kuluja koidu, olen todella positiivisesti yllättynyt Pixmaniaan. No, eikun odottelemaan.
Varsinainen takuu tolle tv:lle on 2 vuotta, mutta noiden pikselien suhteen ilmeisesti vain toi 15 päivää (tosin eikös noi vialliset pikselit yleensä ole alusta lähtien, eikä niitä yleensä lisää tule(?)).
Itse taistelen juuri Samsungin 26" LCD:n kanssa. Powermillissä tv ollut nyt noin 1,5kk ja viime viikolla kaveri soitti että paneeli sökö ja kuulemma ei ole Samsungin maahan tuoma eli pixmaniaan töllö, ei ole vain vielä saapunut tv powermillistä ,ja yritin soittaa pixmaniaan ja joku ranskalainen naikkonen sieltä vastaili ja jäi jutustelu sikseen kun suomen "edustaja" ei ollut paikalla. mutta täytin palautus kupongin ja laitan saman tien postiin kun töllön saan ja saas nähdä miten käy. Tietääkseni joudun postit itse maksamaan mutta voin anoa kulut takaisin jos lähetän kuitit takaisin. mutta toivotaan että uusi töllö saapuu :OI
Löytyykö tämmöinen lappu? "Mitä tapahtuu, jos olen ostanut tuotteeni ulkomailta? Samsung Electronics Nordic AB antaa rajoitetun takuun tuotteille, jotka on ostettu ulkomailta, jos mukana tulee sininen "Original Warranty Card", jonka on myöntänyt Samsung Electronics. Etusivulla on luettava "Samsung European bloc warranty". Lisäksi Pohjoismaiden on oltava mukana luettelossa." Samsungin sivuilta suoraan bongattu tuo. Lisäksi siellä on mainittu TV:n huoltopaikaksi ELFA, eikä Powermill: Nimi ELFA Elektroniikka (Suomen Huoltopalvelu Oy) Puhelin +358 -9 560 504 Käyntiosoite Karvaamokuja 1 Postinumero 380 Postitoimipaikka Helsinki Kotisivut http://www.elfa.se Powermill käsittääkseni vastaa lähinnä tietokoneiden näyttöjen korjauksesta, raja tosin alkaa hieman hämärtyä nykypäivänä .
Tämmöinen Warranty Card löytyy: Tällä Samsung -tuotteella on ostopäivästä lukien 24kk takuu,joka koskee raaka-aine- ja valmistusvirheitä. Jos tuotteessa on takuun kattama vika, tuote tulee palauttaa ostopaikkaan.Samsungin valtuuttamat jälleenmyyjät ja huoltopisteet vastaavat takuusta myös muissa EU-maissa kyseisessä maassa olevien takuuehtojen mukaisesti. Mahdollisessa ongelmatilanteissa lisätietoja valtuutetuista huoltopisteistä saa osoitteessa...Samsung electronics nordic AB yms.. Se kyllä mietityttää koska Samsung oli sanonut että tuotetta ei voida vaihtaa koska ei ole Suomen samsungin maahantuoma.. v*** väliä sillä olisi,samasta p*** ne tulevat!
Itselläni on sama ongelma..... 3pv mennyt, eikä näy numeroa. Mitenkähän sen sais? -Joo, no nyt oli numero ilmestynyt. Eli se 3-4 pv minkä lähetyksen olisi pitänyt kestää, onkin mennyt jo siihen, että paketti on saatu heidän toimesta postiin...
Tilasin tuossa 3.8.06 Tykin maniasta benq w100 ja paketti tulee perille tänään 15.8.06 ennen klo 14.00. Nopeaa toimintaa hyvä. Kuljetus tuli dpd:n kautta. Suomen puolella dpd oli laittanut paketin postin toimitettavaksi. DPD:n seurantakoodi toimi täten myös posti seuranta palvelussa. Nyt asentamaan tykkiä ja säätämään :naminami:
Laitetaanpas tähän kaverin tilaus. Tilaus: 2x VIEWSONIC TFT-näyttö 19" VA1912wb Maksu joskus heinäkuussa, jolloin luki: varastossa. Maksun jälkeen tuotetta ei löytynytkään varastosta joten siitä pieni viivästys. 8.8. näytöt lähtivät suomea kohti ja saapuivat perille tänään. Suora lainaus näytön ominaisuuksista: "VA1912wb näytössä on lisäksi tuplaliitäntä joka koostuu analogisesta sisäänmenosta, digitaalisesta DVI-D sisäänmenosta ja audio-sisäänmenosta." Kummassakaan näytössä ei ole DVI-D liitäntää, joten näytöt ovat käsittääkseni VIEWSONIC TFT-näyttö 19" VA1912wb-2 malleja. :grr:
Tänään lähti Creativen MP3-soitin tilaukseen ja heti tuli tilauksen aikana ilmoitus, etteivät ilmeisesti voi toimittaa mitään tilauksia tänään. Mahtaako Ranskanmaalla olla jokin juhlapäivä tänään? Nimenomaa toimitus viivästyy vuorokaudella. EDIT: Edelleenkään ei mitään ongelmia kyseisen puljun kanssa. Paketti tuli ajallaan perille, eikä mitään ongelmia tullut tälläkään kertaa. Viime vuonna ostin tykin ongelmitta tilisiirrolla, ja nyt ongelmitta ostaminen tapahtui visan kautta.
Hommat hoituivat pitkään hyvin pixmanian kanssa, kaikki tapahtui nopeasti ja asiallisesti. Nyt alkaa kuitenkin olemaan kohta kuukausi siitä, kun sieltä väittivät rahojen lähteneen (palautus siis kyseessä), ja mitään ei tilillä näy. On tullut sinne kirjoteltua ja soiteltua, ja asiakaspalvelusta on todettu, että ei siinä noin kauaa pitäisi mennä, "ilmoitan hallinnolle, he palaavat mahdollisimman nopeasti spostilla". Siitäkin on kohta viikko. Nyt tuli laitettua sinne vähän vihaisempaan sävyyn mailia, saa nyt nähdä, tapahtuuko mitään. Viikko siinä rahojen palautuksessa piti maximissaan mennä, kohta kuukausi täynnä... Jotenkin vaan tuntuu tyhmältä, että noinki iso firman pitää pelleillä tällaisessa asiassa, kun kaikki muu onnistui todella jouhevasti. Ilman tätä lopun pelleilyä olisin varmasti harkinnut jatkossakin sieltä tilaamista, mutta tämän kokemuksen jälkeen hintojen pitää olla vähintään puolet siitä mitä muualla, että sitä viitsisi edes harkita..
Joo...en suosittele kyseistä putiikkia kenellekkään!! n.3 kk sitten TV:ssä ilmeni ongelmaa joten suomeen powermilliin yhteyttä ja tv sinne, todettiin että paneeli vika ja tv jouduttiin lähettämään sinne Ranskaan koska töllöä ei ollut hommattu suomen samsungin kautta. 2.8 tv lähtenyt maasta ja eivät ole kuulemma pakettia vielä saanut. Oma tyhmyys yksi syy mutta osittain paikallinen posti koska eivät maininneet että Economy postilla ei voi seurata kulkua kuin suomen sisällä. Jos olisi kehdannut vielä laittaa 30e lisää postitukseen niin lentorahtina ja pakettia olisi voinut seurata, ilman muutahan ton olisi maksanut jos olisi tiennyt. Saas nyt nähdä,,,mutta en pkle osta tuolta p**sta enää yhtään mitään. V** postitustin economyllä 66,20 vaikka voi olla että saa rahat takaisin jos kuitit sinne lähettää.. Melko epämääräistä p**kaaaa!!
Noni tuli 28-8-2006 tilattua tämä telkkari http://www.pixmania.com/fi/fi/263551/art/samsung/lcd-televisio-16-9-26-66.html. Paketti toimitettiin 31-08-2006 DPD:lle. DPD kuittas paketin 09-01-2006. Ja nyt on puoltoista viikkoa ollut tuolla DPD sivuilla, että tuo minun paketti on lajittelukeskuksessa. 09/01/2006 • 21:29 • Unna (DE) skannauslaji: lajittelukeskus Kauan teillä on ollut paketti tuolla keskuksessa? Ja pixmanialta on tullut 2 kertaa saman "kiitos tilauksesta" maili. Eka tuli 4.9 ja toinen 11.9. :hitme:
Itse tilasin tavaraa englannista. Se lähti matkaan ihan eri firman nimissä, mutta eikös sitäkin pikkuista pakettia haudottu DPD lajittelukeskuksesssa (Unna DE) neljä päivää. Kotimaassa sitten postipekka toimitti sen kotiovelle. Itse käytän aina DHL:ää tai UPS:ää jos on tarve saada jotain nopeasti. Vaikka ovatkin kalliimpia, ovat myös pitäneet luvatun aikataulun hyvin.
Noni. Paketti oli 12 päivää ollut Unnassa. Tänään 13-9-2006 • 08:09 se oli saapunut Ouluun. Paketin päämäärä on Sodankylä. Sieltä se tulee Edit, telkkari on saapunut kotia.
Joku päivä laitoin Pixmaniaan kysymyksen tuosta telkkarin jalasta ja tänään huomasin että UPS.com:sta oli tullut sähköpostia. "Tämä ilmoitus vahvistaa, että PIXmania.com on pyytänyt palautuslähetystä seuraavalta lähetyksen vastaanottajalta: Pirjo Kuusela. UPS-palautustarra on luotu ja se on matkalla lähetyksen nouto-osoitteeseen. Arvioitu noutoaika: Seuraavana arkipäivänä Viesti lähettäjältä PIXmania.com: Mail de retour UPS Kauppatavaran kuvaus: Televiseur LCD 16/9 26 (66 cm) HD Pakettien määrä: 1 UPS-palvelu: Standard" Mitä nyt? Sen takia telkkaria takaisin hakevat, kun ei ole jalkaa matkassa?
Tilanne päivitystä asiaan. Näyttöjen palautus tapahtui nopeasti samalla viikolla. Rahoja ei tosin ole palautettu vieläkään lupauksista huolimatta. Lisäys. Lainattu viesti on kirjoitettu 15.08.2006, niin ei tarvitse katsella edelliseltä sivulta aikoja.