Heh, vedän takaisin pahat sanani Playn kalleudesta. Heti etusivulta osuu silmään 32" LCD-telkku 10 eurolla ja 19" monitori 8 eurolla. Aika halpaa. Tosin vastapainona on sitten Jamelian Walk With Me CD-levy, joka maksaa 1229,99 . Kaikki eurohinnat tuntuvat olevan ihan sekaisin. Onnea vaan sille, joka tuon sotkun joutuu huomenna selvittämään.
Eivät ne tietenkään voi noin tehdä, ei olisi laillista moinen. Peruvat vain virhehinnoiteltujen tuotteiden tilaukset kuten tähänkin asti. Voisi kuitenkin aavistella, että annetulla palautteella on ollut vaikutusta ja siellä kammetaan nyt euron kurssia kohdilleen oikein urakalla. On vaan tuo kalibrointi vielä hiukan hakusessa...
Playhin ollaan näköjään asentamassa PlayTrade-nimistä kauppapaikkaa, eli vastaavaa kuin Amazonin Marketplace. Vai onko sellainen jo ennen ollut enkä vain ole huomannut?
Onko tähän ketjun sivuilla 43-46 puituun "Invalid card details" -dilemmaan olemassa jotain patenttiratkaisua (muutakin kuin 'unohda koko juttu')? Ei ainakaan osunut silmään, että joku aiemmista kysyjistä olisi ilmoittanut saaneensa korttinsa toimimaan. Kyse on siis Sammon Electronista ja moneen kertaan tarkistetut tiedot ovat varmasti oikein, mutta virheilmoitusta vain pukkaa joka kerta. Laskutus ei kuulemma onnistu, mutta testivarausten tekemisessä ei kuitenkaan näytä olevan ongelmia. Sähköpostiinkaan ne ryökäleet eivät vaivaudu vastaamaan, joten ideat pulman ratkaisemiseksi alkavat olla jo lopussa.
Millanenkohan olisi PLAY:n intressi perua esimerkiksi Star Trek Nemesis SE, jonka hinta on 104.99. £7.99 olisi puntahinta. Jos haluaisin tuosta elokuvasta maksaa 105, niin miksi ylipäänsä mennä tuota perumaan. Kaikkein loogisinta varmasti tulee olemaan se että tiettynä kellonaikana tehdyt tilaukset perutaan ja lähetetään pahoitteluviesti. Varmasti sen verran paljon tilauksia on maailmalla tehty että menisi ikä ja terveys henkilökunnalla tarkastaa jokaisen tilatun tuotteen oikea hinta. Joka tapauksessa parikymmentä tilausta kehissä niin DVD kuin XBOX360 puolelta. Varmaan yksikään noista ei lähde, mutta olempahan omalta osalta työllistänyt PLAY:tä heidän todellisen kämmin vuoksi
Taitaa Play muuttaa sivujensa koodia siten että eurohinnat vastaavat puntahintoja paremmin ja koodaaja sählää koodinsa kanssa. Olisivat nyt vaan pistäneet eurohintansa kuntoon ennenkuin estävät punnilla oston.
No kokeillaan perkele. Mario and Luigi: Partners in Time DS:lle 5.99€ ja Super Princess Peach (Nintendo DS) 9.99€ Ei kai ne noin pieni ostoksia peru, eihän
Itse pistin BSG:n 2 kauden tulemaan n. 4.50€:lla, joten pakkohan se on noinkin pienet tilaukset perua. Itse ainakin odotan tässä jo sitä "anteeksi että peruimme tilauksenne, tässä min. -10% lennuskoodi" -viestiä. Sillä eihän tuolta ilman tuollaista alea oikein mitään ole kannattanut vähään aikaan ostaa.
Näyttää olevan hinnat nyt kunnossa. Huomenna vai pitäisikö sanoa tänään tulevia sähköposteja jään mielenkiinnolla odottamaan. Noh, päivällä on viisaampi ja tietää, kuinka kävi, onko kaikki tilaukset peruttu. EDIT: We are currently performing essential maintenance and hope to have this completed in a few minutes. Sorry for the inconvenience. Noin tuli, kun omaa tiliä oli menossa katsomaan. Ei tainut mitään tulla.
En yleensä tänne kirjoittele vaan tyydyn lukemaan näitä, mutta nyt on jo ihan pakko kommentoida! Siis miten KUKAAN kuvittelee että Play.com (tai mikään muu saman kaliiberin eli suom. kielellä Suomeen levyjä myyvä lafka) maksaisi lähetyskuluja jokaisesta paketista erikseen! Herranjumala. Systeemi on tasan sama kuin Suomen postissa eli Play maksaa postille kiinteän summan JOKA VUOSI ja tämä sisältää Play:n koko vuoden postitukset. Really, ASK ANYONE. Eli tuo eurokikka johtuu tästä, siellä Jerseyssä/Briteissä on tapahtunut postin päässä jotain joka on Playn saattanut tähän asemaan. Vaikka samapa tuo, lopputulos on sama. Mutta älkää nyt enää puhuko että Play maksaa jokaisen paketin lähetyskulut :hitme: (kirjatut kirjeet ym. erikoislähetykset ovat asia erikseen)
Jos olen oikein asian käsittänyt, Playlla tarkistetaan ainakin osa tilauksista "fyysisesti", eli työntekijä joutuu hyväksymään tilauksen ennenkuin se lähtee varastolta eteenpäin. Tällä pyrkivät kuulemma estämään hinnoitteluvirheiden hyväksikäytön. Koko juttu voi olla myös puuta heinää. EDIT: Valitin tuosta eurohinnoilla kikkailusta, ja juuri tuli vastauksena pahoittelua ja voivottelua ja lupausta tarkistaa eurohintoja. Epäilen, että asiaan tulee muutosta, mutta toivotaan parasta. Jos tuo asia korjataan, tulisi pelkästään lähipäivien ostoslistalla oleviin tuotteisiin Playn kautta tilattuna säästöä reilut 20 euroa.
Eilä niitä varmaan tulla ikinä kuulemaankaan, sillä ainakin itseltäni oli systemaattisesti peruttu kaikki tilaukset.
Nyt eurohintoja ei saa sivulla lainkaan esille, eikä siis myöskään tilauksia pysty tekemään, koska valitus puntahinnan käytöstä tulee yhä tilausta tehtäessä.
Voivoi, kaikki 18 eilen illalla tilaamaani tuotetta on peruttu... Ei ole tullut vielä sähköpostiin mitään mutta Playn tilauksenseurannan kautta näkyy kaikkien kohdalla Cancelled. Toivottavasti eurohinnat tämän sähläyksen seurauksena laskisivat puntahintoja vastaaviksi.
Itseltä peruttiin kaikki muut paitsi 17,99 maksanut Prisoner -boksi. No katsotaan peruvatko vielä tuonkin vai kävisikö onni