Mites tän asian suhteen on? Itsellä vahvari tilauksessa ja sama ongelma. :hitme: EDIT: Itse itselleni vastaten. Hätähousu olin, nyt on kirjautunut vasta dpd:n sivuille. Viimoinen numero jätetään pois tuosta 12 numeron sarjasta. Nyt vain odotellaan, luultavasti maanantaihin.
Aikomuksessa tilata Sonyn LCD telkku ko. putiikista. Saatan olla puusilmä kun ei ole vielä silmiin osunut, mutta kai noissa Saksasta ostetuissa telkuissa on myös Suomen kattava takuu
24kk eli 2 vuoden takuu/virhevastuu kaikille tuotteille ellei valmistaja anna tuotteelleen pidempää takuuta. Toimii ainakin EU:n sisällä.
Edellinen tilaus DPD:n kautta tuli ongelmitta, nyt on vähän epätietoisuutta uusimman tilauksen ja eri kuriirifirman kanssa. Technikdirekt hoiti tilauksen parissa päivässä ja ilmoitti viime torstaina lähetystiedot. Tutun DPD:n sijasta oli nyt kuriirina "Auslandsab.Spedition Geis". Sain myös pakettinumeron, mutta ei ole tunnuksia Geis'in pakettiseurantaan, joka on näemmä tarkoitettu vain asiakkaille (lue: lähettäjille) eikä viitsisi omaa pakettiaan träkätä valehdelluilla yhteystiedoilla. Würzburgin toimiston puhelinnumeron kyllä löysin, joten tuolta voisi yrittää, mutta perkuleet eivät välttämättä puhu englantia? Eli edellisestä voinee päätellä, että on ongelma. On. Tänä aamuna - sen verta aikaisin, että olin vielä turhan unenpöpperössä - soitti neiti "private number" ja pöpperöissäni en kuullut firman nimeä. Kysyi kuitenkin, milloin sopii hakea suurikokoinen lähetys, jota olen lähettämässä Saksaan... Sain selvitettyä, että en ole lähettämässä yhtään mitään, vaan päinvastoin vastaanottamassa. "Jaa, meillä on varmaan Saksan edustajallemme tullut jokin virhe". Ei ollut seurantanumeroa käsillä, eikä oikein ole tietoa oman paketin kohtalosta. Lähetin nyt ensimmäiseksi Technikdirektille kyselyn, heillähän on myös "Tracing shipments" -kyselymahdollisuus. Saas nähdä, mitä tästä seuraa.
Siis pitääks sinne todella laittaa visa-kopio meilillä? Ajattelin tilata videokameran, mut ei tota viittis emailiin laittaa..
Ei tarvitse mitään visa-kopioita laittaa, varmistavat asian Visan/Mastercardin kautta. Mitä tulee Spedition Geisiin niin itselläni telkun tulo kesti 3 vrk Saksasta (Finntrader laivalla) ja rahdin Suomessa perille toimittaa DFDS Transport tai voi itse noutaa Rekkaterminaalista (DFDS) Pakkalasta.
Älkää nyt menkö mitään luottokortin kuvaa meilillä lähettämään! :hitme: Ne vaatii luottokorttitilauksissa kuvan henkilöllisyystodistuksesta (esim. passi), jos tilaus on arvoltaan suuri. Itse tilasin sieltä visalla n. 1500 tilauksen ja silloin piti lähettää kuva henkkareista.
Toimiiko tässä firmassa sammon visa electron? :hitme: Lueskelin, että on joskus toiminut, mutta mikä on tilanne tällä hetkellä.
Tilasin TD:ltä vahvistimen ja kuriiriksi tuli tuo DPD. Äkkäsin mahdollisuuden lähetystenseurantaan vasta pari viikkoa tilauksen jälkeen kun aloin miettimään homman kestoa ja DPD:n sivuilta selvisi että pakettia oli kaksi kertaa yritetty toimittaa minulle kotiin, mutta olin noina hetkinä juuri töissä. Mitään infoa näistä yrityksistä ei minulle tullut, en missään vaiheessa tiennyt että paketti oli jo tullut Suomeen. Nyt lähetystenseuranta kertoo paketin olevan jo matkalla takaisin Saksaan :hitme: DPD:n asiakaspalvelussa pahoittelivat tapausta, sillä kuljettajan pitäisi aina jättää lappu mikäli toimitus ei ole onnistunut. Asiakaspalvelun täti käski ottamaan yhteyttä lähettäjään, ja maili TD:lle on nyt lähtenyt. Toivottavasti suostuvat lähettämään paketin vielä takaisin ilman häslinkiä, pelkään kuitenkin että joudun maksamaan uudestaan toimituskulut :grr:
Onkos kellään kokemusta, mikä kuriirifirma toimittaa nuo Spedition Geisin kuljettamat lähetykset täällä Helsingin päässä? Vai käyttävätkö ihan postia?
Niin, siis Technikdirekt käyttää useampaa kuljetuspuljua, joista yksi on DPD, joka hoitaa kuljetuksen koko matkalla Saksasta kotiovelle. Itselläni kuljetuksen Saksasta Suomeen hoiti Spedition Geis, jolla ei kuitenkaan ole omaa toimintaa täällä Suomen päässä. Mutta asia selvisikin jo, kun kysäisin suoraan Geisiltä; Suomen päässä homman hoitaa DFDS (kuten tuossa muutama viesti ylöspäinkin oli todettu, nyt kun otin silmän käteen ja luin uudemman kerran :hitme: ). Kerrotaan nyt vielä omia Technikdirekt-kokemuksia sen verran, että TD, ja online-lähetysseurannan puuttumista lukuunottamatta myös Geis, ovat hoitaneet hommansa toistaiseksi hyvin; tilauksen telkkarista pistin sisään viikko sitten maanantaina, tiistaina aamupäivällä kyseltiin henkkareiden ja luottokortin kuvia ja telkku lähti matkaan samana iltana. Ja oli eilen (maanantai-) illalla saapunut DFDS:n Vantaan-terminaaliin. Mutta ei nyt tällä erää enempää kehuta, ennen kuin näen paketin kunnon Edit: sekä paketti että sen sisältö olivat priimakunnossa, joten kokonaisarvosanaksi Technikdirektille voin varauksetta antaa kiitettävän
Telkku tilattiin siis viime kesänä, joten todellakin sähköpostilla kuvat lähetimme! Tosin Visa-kortin kuvasta sai poistaa neljä (4) viimeistä numeroa, joten kaipa tuota on vaikea jäljittää. Henkilötiedot lähetimme toki eri sähköpostilla. Kyllähän se jotenkin riskialttiilta tuntui, mutta kun ei muuta voinut.
Mites se asia nyt onkaan - Jos tilaan Panasonicin 42" plasma tv:n Technikdirektiltä, niin onko tuossa euroopanlaajuinen takuu? Ainakin veljeni tilaaman Sonyn taustaprojektiotelevision mukana tuli 2 vuoden mittainen. Tiedän, että tämä riippuu valmistajasta, mutta onko se ihan sama mistä laitteensa ostaa? Täälläkin palstoilla olen monesti lukenut lauseen: "Suurilla valmistajilla on yleensä euroopanlaajuinen takuu", mutta ei se paljon lämmitä jos ei olekaan ja laite on paskana olohuoneen lattialla. Koetin tutkia asiaa kuluttajasuojalaki-sivuilta ja Panasonicin omilta sivuilta, mutta ei sieltäkään asia selvinnyt. Onko joku tilannut Technikdirektiltä jotain Panasonicin telkkaria, jonka mukana olisi tullut takuutodistus?
Sanyon tykin laitoin ko. liikkeestä keskiviikkona tilaukseen ja tänään tuli ilmoitus, että on lähtenyt matkaan. DPD näemmä kuriirina (toimitus näkyi seurannassa ja noutona) ja eivätkä kyselleet mitään kopioita luottokortista/henkkareista, vaikka kortti ei omalla nimellä ollutkaan. Toimitusta odotellessa PS: tietääkö kukaan noista Sanyon takuista Saksassa tilatessa?
Eipä enää tarvitse lähetellä kuvia henkkareista ja kortista.. verified by visa käytössä nykyaan Technikilläkin, mielestäni ihan hyvä että kaupat ovat menossa tarkempaan suuntaan tuon kortin kanssa. Tai katsotaan nyt mitä tuolta tulee - kuvittelisin ainakin että tuo OP:n sivuilla käynti riittää tunnistukseksi.