Onkohan tähän tapaukseen tullut ratkaisua? Itselläni täysin samanlainen tapaus - tilasin 2 DVD boxia 12.12.06, joista kummastakin tuli seuraavana päivänä sähköpostiin "Your order has been posted" kuittaus.. Toinen paketti tuli jossain vaiheessa (en kaikkien joulukiireiden vuoksi muista kuinka kauan sen kanssa meni) - mutta toisesta oli Order history sivulla statuksena "Ee430401330gb: 14/12/2006" - mitä tuo ikinä sitten tarkoittaakaan. Ajattelin että jälkitoimitusta tms. kunnes tänään tuli luottokortti-lasku, jossa molemmat dvd-boxit oli veloitettu. Huom! Play.comin sivuilla sanotaan selvästi että ostoksia _ei_ veloiteta ennen kuin ne ovat valmiita lähetettäväksi (paitsi jos tuote on unavailable, jolloin sivujen mukaan veloitetut rahat palautetaan tilille).. Anyway - yritin pistää postia play.comille ja tuolta aiemmin löysin privacy@play.com osoitteen josta ei ainakaan vielä ole tullut kuittausta, että ko. osoite ei vastaanota viestejä.. Muuten olisin tehnyt selvityspyynnön web-sivujen kautta, mutta ilmeisesti koska ko. tuotetta ei ole edes lähetetty - ei siitä voi tehdä reklamaatiotakaan.. helvetin typerää varsinkin kun mieluusti ovat luottokorttia veloittamassa.. Kertoilen myöhemmin jos/kun asia etenee.. -t- ps. mutkikkaaksi tämän tekee vielä se, että tilauksessa käyttämäni luottokortti ei ole enää käytössä, joten en ole lainkaan varma miten hankalaksi mahdolliset palautukset tulevat.. ja viimeisen laskun eräpvä on jo muutaman pvän päästä...
Pystyköhän Playlle lähettämään takaisin tuotteen asiakaspalautuksena, jos kuoreen rustaisi sen lontooksi. Lähettivät erään tuotteen, joka piti olla 2 disc set (Art of Harold Lloyd), mutta sisällä oli vain levy #2. Laitoin mailia ja käskivät palauttamaan viallisen tuotteen, mutta ei huvittaisi maksaa kustannuksia. Kukaan palauttanut tuolla tavalla takaisin?
Itse ainakin olen laittanut kuoren tiedot sinne päin lähettäessä englanniksi. Helpommin Suomessa ymmärretään englantia, kuin Englannissa suomea.
Itse ainakin palautin tuossa kuukausi pari takaperin yhden t-paidan, joka oli liian iso. Kiltisti ottivat takaisin ja maksoivat tuotteen sekä toimituskulut kokonaisuudessaan takaisin.
Tuo numerosarja tilatun tuoteen kohdalla on lähettifirman seurantanumero jolla voit tarkistaa paketin kulun täältä: http://www.parcelforce.com/portal/pw/track?catId=7500082 Suomen päässä tuollaisen Playn paketin minulle perille toimitti gls-finland (tai siis hain sen heidän paikallisesta terminaalista ettei tarvinnut erikseen sopia koska joku on kotona kuittaamassa paketin), mutta niiden sivulla ei tuo seurantanumero toimi.
Ensimmäinen testitilaus t-paitojen osalta: Tilasin kerralla kaksi kappaletta t-paitoja koolla L. Toinen paidoista oli se Godfather - Respect ja toinen Janis Joplin paita. 5. tammikuuta tilasin ja tänään tulivat perille. Olen tosi tyytyväinen tuotteisiin, painatukset näyttävät laadukkailta ja paidan materiaalitkin ihan päteviltä, ei kuitenkaan mitään premium laatua. Hinta oli halpa vastaaviin, mitä Suomessa joutuu maksamaan ja toimitus pelasi hyvin. Koko L oli minulle (183/78) pikkasen iso. Siis normaalisti vaatekokona on M/L. Ja näissä helmanpituus tuntui olevan aika reilu. Joutuu siis kesällä pitämään paitaa housun sisässä kummassakin mallissa. Play.comille :thumbsup:
Kiitos tuosta infosta, sain itsekin paketin tuossa viime viikolla.. Sinänsä outoa että Play.comin status sivulla on edelleenkin vain tuo tracking code, eikä "posted" kuten muissa tuotteissa.. ja ilmeisesti tuosta syystä en pystyisi tekemään esim. saapumattomuus-ilmoitusta (ei sillä että sille nyt olisi tarvetta - mutta vähän alkoi tökkimään tuo firman tukipalvelu.. tai siis sen puuttuminen).. Sama kuljetusfirma - GLS Finland tms. - toimitti myös minun pakettini, oli kuulemma seikkaillut ympäriinsä, tosin tracking login mukaan olisi seissyt Suomessa miltei 3 vkoa.. Ainakin minulla tuo tracking code ja lähetyspvm antoivat suht tarkat tiedot paketin vaiheista.. Niin siis tuo tracking code koski ainakin tässä tapauksessa vain paketin vaiheita ulkomailla, Suomen osalta oli vain maininnat paketin saapumisesta terminaaliin.. Mutta hyvä näin, luulempa että en nyt ainakaan tämän kokemuksen perusteella jätä seuraavaakaan tilausta tehdessä Play.comia pois listoilta. -t-
Sizing Guidehan kertoo seuraavaa: T-Shirts (chest measurements) Small 3638 Medium 3941 Large 4244 Extra Large 4547 Ei nyt satu olemaan täällä suomalaisia paitoja, mutta portugalilaisissa paidoissa ainakin tuo koko lukee. Niissä 40 on L ja 42 XL. Eli Playsta tilattaessa ainakin noiden perusteella kannattaa tilata yhden koon pienempää kuin normaalisti. Ite tilasin M-kokoa ja hyvin istuu. S-kokoisen paidankin tilasin, mutten itselleni. Pakko oli kuitenkin kokeilla, ja se on aika, hmm.. ihonmyötäinen Ja vähän offtopiccina, tossa äsken huomasin yhdessä paidassani että se on tarkoitettu 13-15 -vuotiaille ja 158-170cm pituisille. Iteltä löytyy ikää jo aivan liikaa ja pituuttakin 191
Normaalisti vedän päälleni M-koon paitoja (joissa tuntuu kyllä olevan melkoisia heittoja tapauskohtaisesti sopivasta "hamemalliin"), joten mikäli tilaan Playsta muutaman rätin, pitäisikö valinnan kohdistua S-kokoon? Aika hurjalta tuntuisi, että S-koko venyisi meikäläisen torson päälle ilman vaikeuksia, mutta näin se kai sitten on, mikäli tuota kokotaulukkoa on uskominen. Yhtään S-koon paitaa en entuudestaan omista, koska vatsalihakseni ovat mystisesti kadonneet, joten näky saattaa olla vähemmän mieltä ylentävä mikäli joudun survomaan itseni jonkin ihokkaan sisään.
play on näemmä nostanut eurohintoja, eilen vielä oli £4.99 -> 7.49 nyt 7.99 eli nyt myös eurohinnat päätyy aina ysysiin.
Onko muilla ollut viivytyksiä Play:sta tilatessa viime aikoina? Itselläni on ollut Yksi dvd-boxi ja yksi leffa matkalla suhteellisen kauan. Ensi viikolla ajattelin hätyytellä Playn tyyppejä, että missä mättää. Dvd:t ovat lähteneet kyllä aikaa sitten, mutta perille ne eivät ole vielä tulleet...:hitme: Ensimmäinen kerta kun joutuu Play:lta kyselemään tilauksen perään. Kyllä ovat aina muuten tulleet varmasti 5-7päivässä...
Miten pitkään ovat olleet liikenteessä? Tuskin kannattaa alkaa sähköpostilla häiriköimään jos viikon matkassa on vasta ollut.
Turhaan sieltä kyselet. Tästäkin asiasta on yllättävää kyllä monta mielipidettä, mutta itse uskon ettei Play voi olla tietoinen lähettämiensä pakettien vaiheista. Postiketjussa Jerseyn saarilta Suomeen on mukana ihan muiden firmojen ihmisiä. Katoamisilmoituksen voi tehdä aikanaan, ohjeet Playn sivuilla.
Mulla on viimeaikoina ollut vähän vaihtelevampia nuo toimitukset playsta. Välillä tulee viikossa, välillä menee useampi. Kerran piti jo tehdä katoamisilmoitus, mutta sekin tuote tuli pari päivää myöhemmin, eli oliko se nyt 3 vai 4 viikkoa matkalla. Voi tietysti vaikuttaa asiaan, että tilailen tällä hetkellä Saksaan.
Emäntä ilmoitti, että postiluukusta tipahti Playn paketti (tai paketteja) eli kaikki kunnossa. Kuun alusta tilasin boxin ja leffan kuun puolivälissä, että sanotaanko tavanomaista pidempään on tällä tilauskerralla mennyt. No pääasia, että ovat tulleet ja toivottavasti vielä ehjänä perille. :thumbsup: Pitää vain ottaa huomioon ensi kerralla kun jotain tulee tilattua...
Mulla on taas viime aikoina paketit tullut todella nopeasti. Monta tilausta on tässä kuussa tehty ja kaikki on tullut keskimäärin 3:ssä työpäivässä. :thumbsup:
Ensimmäistä kertaa ajattelin tilata play.com:sta. Tarkoitus oli tilata 103.99€ maksavan boxin. Nyt kiinnostaisi tietää millaiset verot tuohon tulisi, jos tuo sattuisi jäämään tullin haaviin. Tullin sivuja tuli kahlattua läpi, mutta ei siitä tullut hullua hurskaammaksi. Suomessa tuo sama boxi maksaa 160€ niin jääkö tuo play:n hinta halvemmaksi vaikka siihen tulisi lisäksi tullimaksut ?
Tuommoinen paketti jää melkein varmuudella tullin haaviin ja maksettavaa tulee 22% eli 22,88 €. Tarkista ettet saa esim. Amazon.co.uk:sta halvemmalla koska sieltä tilatessa veroja ei mene.