Soitin hetki sitten maahantuojan huoltoon (020-7513800) ja tiedustelin tälläkin palstalla paljon huomiota saanutta ongelmaa liittyen äänen napsumiseen. Huollossa vastanneen kaverin mukaan ongelma on paikallisetettu ja se on korjattavissa. Kaveri lupasi, että ongelma korjaantuu huollossa. Tosin tällä hetkellä huolto on kuulemma aika kuormitettu ja korjaaminen saattaa viedä aikaa. Huojentava tieto, sillä Topfield oli juuri lähdössä asiakaspalautuksena takaisin myyjäliikkeeseen. Nyt se lähteekin huoltoon ja palaa takaisin entistä ehompana.
Minulla on ollut Toppyja käytössä reilu pari vuotta, heti ostin kun oli saatavilla. Olen ollut laitteeseen erittäin tyytyväinen, ilman sitä en tulisi toimeen. Huvittaa ja itketyttää tällä palstalla kirjoitukset Toppyn vioista. Pari vuotta laite ollut markkinoilla ja uutta softaa pukkaa pari-kolme kertaa vuodessa ja aina laitteesta löytyy vikoja, osa uusia ja osa korjaamattomia ongelmia. Tai ongelma tulee uudestaan. Itse olen softayrityksessä töissä, paskaa valuisi niskaan jos tuollainen pääsis asiakkaalle asti ja korjaus tehtäisiin heti, jos korjattavaa olis. Kuvitelkaa vaikka autoon Toppyn ominaisuudet, kesken kaistanvaihdon se paukahtaisi, tankkauksen jälkeen pitäisi repiä akun kaapelit irti (vrt. softan päivittäminen ), joskus se saattaa toimia pitkään ongelmitta mutta välillä temppuilisi aivan miten sattuisi. Taikka kännykkään. Tulisi mellakoita jne. Boxille on helppo antaa paljon anteeksi, koska se on uutta tekniikkaa. Kun julkaistaan uusi Windows, puhutaan jo SP1:stä. Ei helv. Sama kuin ostaisi uuden auton, myyjä kertoo että kaikki autot kutsutaan huoltoon, muttei tiedä minkä takia tai mitä sille tehdään. Mä en edes jaksa välittää boxin oikuista, antaa sekoilla jos sekoilee. Mutta mitään ylimääräisiä ääniä mä en kestä, olivat ne satunnaisia tai kanavanvaihdon yhteydessä tapahtuvia. Varmaan parempi jättää ostamatta koko HDMI-boxi (dbv-c) ja kikkailla 2 kk vanhaan T-malliin sisäantenni... ja myöhemmin 500 Gt kovo!
Odotan mielenkiinnolla kokemuksia siitä, kuinka kauan huollossa menee ja auttaako se todella ongelmaan. Ei huvittaisi olla kuukausi-pari ilman boksia ja todeta lopuksi että se naksuu edelleen.
Päivää vain kaikille. Toivon mukaan en nyt toista kenenkään muun juttuja... Omistan TF5100PVRc:n ilman mitään HDMI-hienouksia. Ei ole tapeja ja kaapelit/liittimet ja oheislaitteet on kaikki samoja kuin ennekin, mutta vähän aikaa on nyt ollut minullakin kasvavan ärsytyksen aiheena nuo napsunat ja äänen katoamiset. Ääni ei katoa pitkäksi aikaa, vain sana tai pari on yleensä mykkänä. Olen niin käsi, mitä tulee tietokoneen ja TF:n yhteiskäyttöön, että en todellakaan ole myöskään asennellut uutta FW:iä. Kaapeliverkkoni tarjoaa Welho. Kiinnostaakin siis tietää, onko TF-huollolla lääke meikäläisenkin koneen mystisiin ongelmiin, vai ovatko keksineet ratkaisun vain HDMI-version korjaamiseen? Ehkä annan tämän toosan äidilleni ja ostan itse uuden Tai toivon, että vika katoaa yhtä kummallisella tavalla itsestään kuin se alunperin ilmestyikin.
Tyttöystäväni soitti ja kertoi Toppyn tiltanneen. Kesken katselun oli alkanut pätkimään kuvaa jonka jälkeen musta ruutu. Oli sammuttanut boksin ja neljä pistettä vilkkunut ruudussa. Topseli irti ja takaisin käyntiin eikä tule muutakuin musta ruutu. Kanavia laite ei vaihda eikä tee muutenkaan mitään. Sammuttaessa taas neljä pistettä. Kolmannella käynnistyskerralla tuli inforuutu joka kertoi: Suoritetaan kovalevyn ja tiedostojen tarkastusta. Odota ole hyvä. Testi loppui kaikki ok, mutta kuvaa ei tule. Huollossa sanottiin että laite tulisi laittaa sinne. No kysyimpä vielä Oulunpuhelimelta, josta sanottiin että suorittavat jotain huoltotöitä jotka kestävät klo 14.00 asti. Joten tuo neljä pistettä viittaa signaalin saamattomuuteen. Jos se ei saa kunnon signaalia ei laite suostu vaihtamaan myöskään kanavaa tai tekemään muutakaan toimintoa, kuten työkaverin tapauksessa. Heillä tilanne on se että Oulunpuhelin on myöntänyt vian joka kuulemma ei ole ihan pieni ja aikovat korjata sen. Olisiko tämän hetkinen huolto juurikin se korjaus? Lisätty: Hmm. Väärään ketjuunpa tungin tämän. No asia on ratkennut. Ongelmat johtuivat verkon huollosta ja Toppy taas pelaa kuin junan vessa.
Alkaa kyllä vituttamaan nää napsumiset.. Eikö näitä paskoja testata ollenkaan ennen ku ne laitetaan myyntiin???! Digitaalista, "häiriötöntä" ääntä ja kuvaa - my ass....
Täälläkin on tuollainen boksi, ja äänet napsuu scartilla, hdmi:tä tai digi-liitäntää äänelle ei ole saatavilla. Mikäs tämän maahantuoja on? Entä missä on huolto? edit: olen puusilmä , näköjään Kjaerulff Toivottavasti tulee kuntoon huollossa.
Täällä napsuu myös. Soitin huoltoon - sinne ei pääse millään. Onko joku saanut huollosta korjatun laitteen - toimiiko nyt. Kauanko korjaus kesti? Kjaerulff:illa näkyy olevan huolto vain Turussa - kökkö homma!
Palautteen laittaminen maahantuojalle ei tuottanut näemmä minkäänlaista vastausta, joten täytynee käydä boksin myyneestä liikkeestä kysäisemässä miten aikovat asiaa hoitaa eteenpäin. Vanha vuokraboksi on vielä onneksi palauttamatta, joten boksittomaksi ei sentään tarvitse jäädä jos Topfield lähtee huoltoon. Mutta olisi tosiaankin mukava saada ensin varmistus siitä, että vika tulee aikuisten oikeasti huollossa myös kuntoon...
Eilen hain ko. boksin ja koko illan tuijotettuani en huomannut minkäänlaista napsuntaa. Äänet tosin ovat boksista koko ajan täysillä koska olen tottunut säätelemään ääntä mielummin tv:n kaukosäätimellä. Pitänee testata volumea pienentämällä josko napsumisen saisi aikaiseksi.
Ostin kyseisen laitteen tänään ja minulla ei ole mitään ongelmia havaittavissa. Ääni ja kuva kulkevat scarttia pitkin. Olen testannut kovilla äänillä ja hiljasilla äänillä. Tiedä sitten missä teillä vika. Ehkä olen vain niin kuuro, etten tätä kuule Verkkona ttv.
Maahantuojan mukaan: Jollain tv:llä on ollut yhteensopivuusongelmia ja Asia saadaan huollossa kuntoon jos naksunta on Häiritsevää . :OI (Kylläpä tuo ainakin itseäni tämän hintaluokan vehkeessä ottaa pattiin...) Eli täytynee joku päivä huollattaa napsevärkki kuntoon. (kestää varmaan viikkoja jos ei kuukausia...)
Kolme viikkoa meni huollossa ja tänään tuli takaisin. Jonkin aikaa tässä meni katsellessa ja sieltähän se napsahdus taas tuli. Voi per.. Huollon antamassa lapussa lukee että "Virtalähde korjattu". Mitähän sekin tässä tarkoittaa, ei näköjään auttanut. Minä ainakin pyrin palauttamaan tuotteen takaisin. Ei viittis kuunnella jatkossa napsuntaa tämän hintaluokan vehkeessä
Tämähän ei tullu mitenkään yllätyksenä, ettei huollossa korjaantunu. Kun ei spostiinkaan huollossa vastaa, täytyy jatkaa äänet täysillä :hitme: ja ihmetellä.
Jep. Täälläkin äänet napsuvat todella ärsyttävästi. Soitin viime viikolla huoltoon ja ihmettelivät vikaa, ei kuulemma ole ennen tavattu HDMI puolella vaan scartiilla!!?? Huomenna laite lähtee huoltoon ja jos ei tule kuntoon niin sitten palautan laitteen takaisin kauppaan. Tällä hetkellä en suosittele laitetta kenellekkään.
Minullakaan ei mitään ongelmia. Ostakee kunnon tv. TV: Samsung LCD, HD Ready, LE26R71B Liitäntä: HDMI Boxin firmis: v2.83 Kaapeliverkko: Welho/Helsinki
Yep! Napsuu täälläkin! Boxi lähti maahantuojalta perjantaina ja haettu eilen maanantaina kämpille. Alkuillasta boxin volumet oli kaakossa ja en kyllä mielestäni kuullu napsetta. Mutta sitten illemmalla kun laitoin boxista volumea pienemmälle: "NAPS" Sieltähän se tuli! 10s => 10min väliajoin napsuu. :hitme: Scartilla kiinni. EDIT: Topfield 5100PVRc HDMI
TV: Fujitsu Siemens Myrica VQ40-3SU Liitäntä: HDMI Boxin firmis: v2.83 Kaapeliverkko: Opoy/Oulu Ei napsu.
Niin laitteisto oli: Toshiba 37WL66z kaapeliyhtiö:welho firmis:2.83 Liitäntä: HDMI Ääni pätkii, jää sanoja välistä.:OI ...kele