Eihän kellään muulla oo ollu mitään ongelmia Playn ja Sammon kanssa? Mulla uusiutu Sammon kortti mutta nyt Play valittaa ettei se oo kunnossa. Syötin tiedot uudestaan mutta vieläkin herjaa: Thank you for your recent order with Play.com. The card details you have specified appear to be incorrect. Although you do not need to resubmit your order, please can you check your account and re-enter the following details: Card number Expiry date Valid from date (if applicable) Issue number (if applicable) CV2 (3 digit Security Code on back of card) We will then attempt to re-process your original order.
En tiedä onko kukaan maininnut (haulla en löytänyt), mutta Bondia triplapakettina suomiteksteillä aika kohtuulliseen hintaan: http://www.play.com/DVD/DVD/PROD/3-..._Golden_Gun_Goldfinger_Goldeneye/Product.html Eli: The Man With The Golden Gun / Goldfinger / Goldeneye 21,99 .
Juuri näin tapahtuu nykyään minullekin. Minulla on Sampon Visa Electron ja muutin tässä noin puoli vuotta sitten uuteen osoitteeseen ja vaihdoin tietoni Playn tietokantaan. Aina tilatessani saan sähköpostiini saman herjaustekstin. Olen saanut tilattua haluamani tuotteet samaan hintaan muualta, joten en ole vielä ottanut yhteyttä Playhin. Mutta en näköjään ole yksin tällaisen ongelman kanssa...
Minäkään en onnistunut tilaamaan tuolta nordean electronilla. Mitkä kohdat tulee täyttää rekisteröinti kaavakkeesta, koskien siis kortin tietoja.
En tiedä onko tästä apua, mutta minulla ainakin oli vastaavanlainen ongelma Playssä ja monissa muissakin nettikaupoissa Sammon Electronin uusiutumisen jälkeen. Sain Sammosta uuden kortin jo noin vuosi ennen edellisen kortin vanhenemispäivää. Yritin ottaa uuden kortin samantien käyttöön, mutta nettikaupat herjasivat sopimattomuudesta. Vaihdoin vanhenemisajankohdan takaisin entiselleen ja sen jälkeen kortti taas hyväksyttiin normaalisti.
Minulla taas kävi niin, että sain uuden kortin jo aikoja sitten, mutta en kuitenkaan muuttanut play.comin tietoja. Nyt kun yritin pitkästä aikaa tilata levyjä sieltä, niin järjestelmä valitti että kortti oli vanhentunut. Noh, muutin tietenkin tiedot vastaamaan uutta korttia (sama numero). Ja tämän jälkeen on aina tullut tuo sama virheviesti kun olen yrittänyt tietoja muutella Eikä noita samoja levyjä ole missään läheskään samaan hintaan..
Onko kukaan joutunut palauttelemaan play.com:lle viallisen DVD:n viime aikoina? Kuinka nopeasti on onnistuttu saamaan ehjä DVD tilalle? Joutuuko tappelemaan paljonkin? Omalla kohdallani ainakin tuntuu kestävän kun piti jo lähettää uusintakysely. Palautus oli saapunut jo 23.02 perille trackingin mukaan, uutta ei ole vielä kuulunut postista. Mitään tietoja palautuksesta ei ole ainakaan order historyssa, eikä myöskään ole postikulujen korvauksia missään visa-tiedoilla. Uusinkyselykin piti tehdä tuon webbilomakkeen kautta (se I would like to return a Item) kun ei sähköpostirajapintaa ole. Olisiko tuonne sitten joku puhelinnumero? Aika huono sähköinen asiakaspalvelurajapinta tuossa on. Muutamia vuosia sitten väärän tuotteen vaihtaminen oikeaan toimi ihan ripeästi ja automaattisesti.
Tässä lainausta sieltä tulleesta mailista (koskien postiin hukkuneeksi luultua tuotetta). Should you receive the missing order in the future please contact our Customer Service Department on 0845 800 1020 (UK only) or +44 (0)1534 877 595 (outside UK) between the hours of 9.00am to 8.00pm Monday to Friday, and 9.00am to 5.00pm weekends. Varoitus: puhuvat nopeasti ja aksentilla
Näköjään play.com oli sitten hereillä kun lupasivat lähettää tuotteen. Tuli myös sitten "ORDER POSTED" meili. Että ilmeisesti nyt sitten lähti matkaan boxi. Mutta herää kysymys olisiko tuota tapahtunut ilman muistuttamista...
Ja nyt tuli sitten uusi boxia perille. Oli ainakin nopeaa. Vielä pitää katsoa onko postikuluja hyvitetty vai ei.
Hmmm... Todella rohkaisevaa lukea näitä tekstejä täältä. Itse jouduin lähettämään viallisen leffan juuri eilen takaisin Playlle. Helvetinmoinen projekti kahdeksan euron leffan takia. Saamari jos sitä vielä joutuu kyselemään sen perään. Ennemmin tilaan saman leffan uudestaan kun rupean soittelemaan rallidraiverenglishilläni kenellekkään. Sääli vaan, että Playlla tuntuu muiden kokemusten mukaan olevan todella huono asiakaspalvelu. Itselläni kerta on ensimmäinen ja hiukan jänskättää lopputulos. Toimitukset kyllä lähtevät todella nopeasti, postikin kulkee rivakasti ja viime aikoina on ollut todella hyviä tarjouksia. Kyllä Playlla silti tulee asioitua jatkossa...
Itsellä asiakaspalvelu toiminut aina nopeasti ja rahat ovat palautuneet tilille postikuluista/kadonneista paketeista/yms. parissa päivässä.
Avasin toissapäivänä erään noin vuosi sitten tilaamani tupla-DVD:n. Pettymyksekseni huomasin, että sisällä oli kaksi samaa levyä. Sen jälkeen aloin metsästää Playn sivuiltä sähköpostiosoitetta (tuloksetta) tai toimintaohjetta viallisen tuotteen varalta (tuloksetta). Tältä foorumilta ja vanhasta sähköpostista (tilausvahvistus) löysin kaksi sähköpostiosoitetta (info ja orders @play.com), joista kumpikaan ei toiminut (tuli joku herja vastauksena kun niihin viestit lähetin vuorotellen). Sivuiltaan läysin lopulta jonkun refund-linkin, joka ei ihan täysin vastannut sitä mitä halusin, mutta jota kautta viestin pääsi kuitenkin lähettämään. Nyt sieltä tuli standardimallinen vastaus, etteivät tee politiikkansa mukaisesti hyvityksiä, koska olen avannut (!) paketin ja koska 35 päivää on kulunut. Ehdotuksia, mitä seuraavaksi? Rahallinen tappio ei maailman suurin ole, mutta ikävää laittaa Playtä boikottilistalle.
Ensi kerralla kannattaa avata ja tarkistaa tavara heti kun se saapuu, jotta vältyttäisin kuvaamaltasi tilanteelta.
Kyllä, tuo 35 päivää kuulostaa jopa varsin anteliaalta. Ainakin nyt muistelen valitusajan olevan joissakin paikoissa vain pari viikkoa. Niinhän homma ei nettiostoksissa alkuunkaan toimi, että vielä vuoden päästä olisi mahdollisuus valittaa. Ihan siis yleinen politiikka joka paikassa, ei mikään Playn oma tapa.
Miten ihmeessä Play on vastuussa siitä, ettet tarkista levyjäsi vuoteen? Tuskin sitä mikään kauppa kotimaassakaan vaihtaisi yhtään mitään jos menet sanomaan "ostin vuosi sitten elokuvan, avasin sen eilen, levyt olivat väärät". Play kyllä toimii palautuksissa ja vaihdoissa ihan hyvin, mutta maalaisjärkeä saa toki tässä tapauksessa käyttää. Se on jopa täysin suotavaa. Pistätkö kaikki k-kaupat myös boikottiin jos ostat leipää, se makaa vuoden ja kun avaat sen, se onkin homeessa? :thumbsup:
Tuo leipävertaus ei oikein toimi, koska dvd-levyt eivät yhtä helposti pilaannu ajan kanssa kuin leipä. Sinänsä tuo tuote on viallinen, joten itse ainakin menisin kaupasta kysymään, että mikäs on homman nimi. Playn kanssa voi tieten olla vähän vaikeampi toimia, koska kyseessä ei ole suomalainen liike. Jos ostat vaikka 5000 projektorin, mutta jonkin ihmeellisen syyn takia et avaakaan pakettia vuoteen (esim. teatterin remppa) ja avatessasi huomaat, että projektorissa ei ole sisuskaluja ollenkaan, niin oletko oikeutettu hyvitykseen? Mielestäni kyllä. Ehkäpä joku paremmin asioista perillä oleva voisi valaista mitä laki sanoo tällaisessa tilanteessa. Itsekin omistan muoveissa olevia dvd-leffoja jotka ovat jo vuoden pari vanhoja, mutta ehkä kuitenkin laitan se omaksi tyhmyydekseni, jos levyt ovat väärät, koska dvd-leffojen tarkistaminen on aika simppeliä: muovit pois ja kotelo auki.
Tulipas monta Playta puolustavaa viestiä ilman mitään apua. Näinhän se kannattaisi tehdä. En sanoisi tuota anteliaaksi, vaikka se käytäntö monissa paikoissaa olisikin. Ei Play minun avaamisistani vastaakaan, mutta toimittamistaan tuotteista sen pitäisi vastata. Ei se levy ole vialliseksi ajan vaikutuksesta tullut, joten kyllä se on ihan Playn vika (tai oikeammin sen tahon, jolta ovat nuo hankkineet). Olen kyllä lukenut, että Play olisi tuossa hyvä, oma kokemus ei vaan tue tätä. Ennenkaikkea tuo yhteydenoton vaikeus on kyllä mielestäni ala-arvoista (se harmittaa minua yhtä paljon kuin tuo "kieltävä päätös"). Taisitkin olla peikko? Vastaan kuitenkin: jos tuoreleipä ei ole vuodessa homehtunut, niin saatankin lähteä kaupasta kyselemään, että mitäs on tullut myytyä. Tämä ei kyllä liity mitenkään DVD-levyihin tai Playhin.