Eli saldo on nyt kaksi huollettua boksia, joista kumpikaan ei tullut kuntoon? Vähän epäilyttikin se maahantuojan henkselinpaukutus vian paikallistamisesta ja helposta korjattavuudesta...
Siis ostitko uuden boksin vai oliko vanha napsuva korjattavana? Kysyin maahantuojalta, ovatko he vetäneet vialliset boksit pois vähittäismyynnnistä eli voinko luottaa, että boksi, jonka ostan tänään, ei napsu. Vastausta ei kuulunut, mistä voinee päätellä, että viallisten boksien myynti jatkuu. Minusta tietoinen viallisen laitteen myyminen on petos, ellei viasta kerrota asiakkaalle.
Scartin kautta kulkeva äänisinkku ei ole digitaalista. Käyttäkää siis niitä coax- tai S/PDIF- digitaalisia ääniliitäntöjä jos vain mahdollista. Jos SCART olisi ainoa vaihtoehto äänelle minä ainakin jättäisin tämän ketjun perusteella tuon laitteen ostamatta.
Voihan v... äänet tosiaan napsuu ja todellakin häiritsevästi. Ostin omani maanantaina. Laite oli tullut myyjälle maahantuojalta samana päivänä. Joten toimittavat edelleen näitä napsuvia laitteita. Taidan mennä valittamaan myyjälle...
Siis sun mielestäsi laite on OK, jos ääni pieree ainoastaan Scartin kautta? Entä ne joilla ei ole Anttilan "kotiteatteria", siis ei s/pdif-liitäntää?
Reilut kaksi kuukautta käytetty ja napsuminen on vähentynyt. Ääni näyttää liittyvän kovalevyyn koska laitetta päälle laitettaessa näyttöön tulee run ja samalla kaiuttimista kuuluu naps. Napsahdus kuuluu myös rca-liittimien kautta. Katselin oston jälkeen tallennettua ja eilen tallennettua ja tuoreempi materiaali ei napsahtanut kertaakaan:thumbsup: .
Napsuminen tuntuu vaihtelevan päivittäin. Esimerkiksi perjantaina ei muista kuulleeni ensimmäistäkään napsausta ja lauantaina niitä tuli taas pahimmillaan muutaman sekunnin välein.
Ostin omani kolme viikkoa sitten. Äänessä kuului napsahduksia sekä RCA:n että SCARTin kautta. Vaihdoin uuteen, mutta siinäkin oli sama vika. Laite oli pari viikkoa huollossa, ja vikaa ei ole näemmä kyetty korjaamaan. Voi mennä tunteja ettei kuulu napsahtelua ja välillä taas häiriöitä on 10 sekunnin välein.
Joo ite ostin vehkeen kuukausi sitten, eikä mitään napsumisia ole ainakaan vielä ollut. Mulla on boxista scart piuha telkkuun ja telkun toisesta scartista piuha vahvistimeen.
Tänä iltana napsuu 10 - 30 sekunnin välein:OI . Kukaan ei ilmeisesti ole löytänyt lääkettä tähän - ei huoltokaan . Pidetäänpä asiaa yllä:grr: .
Olen samaa mieltä eli pidetään asiaa yllä! Nimittäin oma laitteeni tosiaan tuli huollosta noin 3 viikkoa sitten, aluksi napsasi ehkä kerran mutta sen jälkeen oli pitkään hiljaista, kunnes taas eilen aloitti napsunnan. Ehdin jo ajattelemaan että ehkä se eka napsaus huollon jälkeen oli vain luulotautisen kuvittelua mutta eilisiä napsahduksia ei mitenkään voinut kuvitella. Lähetin myös n. 3 viikkoa sitten (vähän ennen kuin sain laitteen huollosta takaisin) emailin tuonne maahantuojan sivulle mutta vieläkään ei mitään vastausta! Kysyin sitä että ovatko tietoisia tästä ongelmasta (jota tuntuu olevan monella) ja pystytäänkö edes korjaamaan. Näköjään eivät pysty
Minulle on syntynyt käsitys, että maahantuoja vastaa sähköpostikyselyihin, vain jos vastaus on heille edullinen. Voidaan päätellä, että maahantuoja tietää ongelman, muttei osaa korjata sitä. Olen itse ostamassa TF5100PVRc HDMI:tä, mutta en tee sitä ennen kuin saan maahantuojalta tiedon, että tyyppiviallisia laitteita ei ole enää vähittäismyynnissä. Toivottavasti mahdollisimman moni toimii samoin.
No täältä löytyy yksi osallistuja tuohon hiljaiseen protestiin. Vanhan TF5100PVRc:n tilalle pitäisi ostaa uusi T-mallin boksi, mutta näitä juttuja lukiessa ainakin Toppyn HDMI-malli jää toistaiseksi ostamatta. Vanhaan Toppyyn olen kyllä ollut oikein tyytyväinen, joten ehkä koko merkin boikotoinnille ei ole tarvetta. Ei taida kukaan luvata HDMI-Toppylle "rahat takaisin" -takuuta, jos/kun kohdalle osuu napsuva yksilö. Boksin lähettäminen 3 viikoksi valohoitoon ei oikein houkuttele.
Olisi kiva tietää, kuinka yleinen tämä napsumisongelma on. Koskeeko se kaikkia vai onko jollakulla TF5100PVRc/t HDMI, joka ei napsu, kun se on kytketty scartilla televisioon?
Moro foorumille, Olen aikeissa hankkia otsikon lootan, mutta tämän keskustelun innoittamana päätin lähestyä pääkallonpaikkaa tällä napsumis..öö..ominaisuudella. Alla tähänastinen vuoropuhelu, josta on siivottu vain headerit. Vastannevat vielä viimeiseen jotain. Saan tästä kaikesta sen käsityksen, että laitteissa on ollut joku isompi moka, mutta ovat korjanneet sen. Jos fiksatut laitteet kuitenkin vielä pykivät, niin huollossa väännetään jotain trimmeriä. Rohkea rokan syö, joten joku päivä tepastelen tästä kauppaan. Yritän kumminkin ensin vääntää tehtaalta vielä lisää tietoa. ---- Original Message ---- SCART audio crackling/popping (TF5100PVRc HDMI,Finland) Dear Sirs, There is an ongoing discussion in Finland about audio problems in the system. Reportedly there is an intermittent crackling/popping sound on the analog audio. The discussion has been going on for a couple of months and the problem seems to be still unresolved, even though the local imported/maintenance organisation is aware of the problem. I am considering buying the unit in question, but obviously I am unwilling to take a chance of getting a faulty unit. Will you please let me know the current status of the problem. Also pls let me know the Serial Number range of affected units so I know if a unit is OK when purchased. Some of the discussion - in Finnish, unfortunately - is found here: https://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?t=57749 I am sure the importer will be happy to let you know what is said there. --------------------------------------- We know that problem. And we have also fixed it. You may buy the product. --------------------------------------- Happy to hear that. However, I am still interested in the S/N range as faulty units are apparently still in stores. I would not want to purchase an unit just to have it shipped for repairs the next day. I am sure you understand. --------------------------------------- You're right, but it's not always that the problem happens. It's up to your television's characteristic. Of course, if you are not lucky, you would have to return the product for repair. But the repair is very simple. It's just to adjust an variable resistor. So it will not take long time. ---------------------------------------
Moro ja kiitos hyvästä selvitystyöstä. Tämähän tarkoittaa, että ongelmat ovat poispyyhityt. Kuitenkaan ei kenelläkään taida olla kokemusta, että laite olisi onnistuneesti huollossa korjattu? Itse tilasin boksin myös, ans kattoo napsuuko...
Oma oli huollossa, tuli pari viikkoa siten takaisin. Alkuun vaikutti siltä että napsuminen on poistunut. Muttamutta, nyt taas napsuu iloisesti. Täytyy miettiä vieläkö tuon laitta ahuoltoon vai yrittääkö kaupan purkua.
Toki Topparin voi sillä idealla ostaa, että jos huollossa vikaa ei saada korjattua, on napsuminen 100-varma kaupanpurkuperuste. Ainoa huono puoli on, että voi mennä muutama viikko, kun laitetta huolletaan Suomen yhdessä ja ainoassa Topparihuollossa.
Itselläni on C-boksi ollut jo huollossa pari viikkoa, saa nähdä koska ilmestyy takaisin. Jos ei napsuminen lopu huollon jälkeen niin puran kaupan ilman muuta. Boksiahan mainostetaan isoilla HDMI-kirjaimilla ja jos ei HDMI toimi niin se on selvä kaupanpurkuperuste. Tietysti kuluttaja-asiamieheen voisi ottaa yhteyttä, että ne vetäisi tyyppiviallisen tuotteen markkinoilta, kun kaikilla tuntuu napsuvan ja poksuvan... w..du!:OI