Kaveriporukassa päätettiin hankkia synttärisankarille tuollanen digitaalinen valokuvakehys. Kateltiin vaihtoehtoja ja pixmaniassa oli yksi joka miellytti muita enemmän, koska tarkkuudeksi ilmoitettiin 800x600 pikseliä. Tilattiin vekotin mutta oikea tarkkuushan tuossa on 600x480. Tuotetta ei oikein voi enää palauttaa kun juhlat ovat jo aivan nurkan takana ja sinne tuon lahjan tarvisi. Kirjoittelin asiakaspalveluun josta tuli perus "pahoittelemme" viesti, mutta ei näköjään mikään hirveä kiire ole tietoja korjaamaan sillä ainakin nyt näytetään vielä tuo huuhaa tarkkuus. http://www.pixmania.com/fi/fi/415280/art/coskin/digitaalinen-valokuvakehy.html Ei vissiin pulju halua sitten laittaa oikeita tietoja laitteesta/korjata virheitä nopeasti?
Pixmanian asiakaspalvelu ja kiinnostus virheiden korjaamiseen ovat täysin ala-arvoiset. Pari tuttua tosin on onnistunut saamaan kerralla oikean tuotteen joka on toiminut, heillä ei ole valittamista ollut - muuten en ole hyvää sanaa koko puljusta kuullut Tilasin kameran ja vähän oheistarvikkeita - muuten meni tilaus varsin kohtuullisesti, mutta "jotain pientä" (akku+laturi) unohtui paketista joten kamera on käyttökelvoton. Asiakaspalvelu lupasi yhteenoton jälkeen puuttuvat osat "postiin huomenna", kolme viikkoa ja paria kyselyviestiä myöhemmin selviää ettei heillä ole olemassakaan akkuja/latureita kyseiseen kameraan - eikä ole tulossa. Tilalle ei tietenkään ole lähettää toista kameraa koska tuote on odotteluaikana poistunut valikoimista. Asiakaspalvelu koittaa jostain mystisestä syystä syyttää panasonicin maahantuontia puutteesta, käskee minun ottaa yhteyttä sinne - selkeää luukulta luukulle pompottelua siis, eikä pienintäkään mielenkiintoa tehdä asialle mitään. Koska kameraa ei pysty käyttämään ja alkuperäisestä lupauksesta huolimatta akkua eikä laturia ollakkaan toimittamassa niin ilmoitan haluavani rahat takaisin, vastaus on "ei onnistu, yli 14vrk toimituksesta". Tilalle tarjotaan jotain PixSäästöpossua osalle kauppahinnasta. Tämähän on täyttä sontaa koska olen ilmoittanut puutteesta toimituspäivänä ja he eivät ole tehneet asialle mitään. Nyt kuluttajaneuvojan ohjeistuksen ja lakituvalla uhkailun jälkeen olen lähettämässä puutteellista pakkausta takaisin kuukausi sen saapumisen jälkeen ja odotettavissa on jopa Pixmanian oman ilmoituksen mukaan toinen kuukausi odottamista ennenkuin voin odottaa minkäänlaista kompensaatiota. Ja korvaukseksi ei vieläkään luvattu rahaa, tosin jos en saa rahojani takaisin niin olen valmis vaikka haastamaan heidät oikeuteen Suosittelisin kaikkia kiertämään Pixmanian kaukaa.
Täysin perseestä koko pulju. Tilaus piti tulla DHL 48h. Tilauksen toimitukseen meni 7 pv. Asiakaspalvelu on täysin pihalla, eivät tiedä yhtään enempää kuin itse näkee nettisivuston omasta osiosta (käsittelyn seuranta). En kyllä tilaa tuolta enää mitään :sick:
No voi kettu sentään, kun löydän tämän ketjun vasta nyt. Itse olen tehnyt tilauksen kyseisestä puljusta ja luvattu 3-5 päivän toimitusaika on ylitetty jo rajusti. Nyt näyttäisi paketti kuitenkin olevan jo Suomessa, saapi nähdä mikä päivä tulee ovelle ja mitä se paketti sitten lopulta sisältääkään. Toivon vain kovasti, että itse laite ainakin toimii...
No lisäänpä minäkin tähän kokemukseni pixmaniasta. Kahden viallisen television jälkeen ja noin kahdenkymmenen sähköpostin sekä neljän kuukauden kokemuksella voisin melko varmasti todeta ettei tuo pulju vaan kertakaikkiaan toimi. Aloitin 'seurustelun' pixmanian kanssa 13.03.2007 jolloin heille tuotti suuria ongelmia saada viallinen televisioni takaisin. 27.03.2007 on kuriiripalvelun viesti jossa pixmania kuittaa viallisen tuotteen vastaanotetuksi. Tämän jälkeen noin kymmenen viimeistä viestiä ovat noudattaneet mallia 'Missä mun rahat?!' -> 'Pixmania tiimi pahoittelee bliiblaa - mutta nyt todenteolla aiomme tehdä asialle jotakin!'. Tällä hetkellä (25.06.2007) on käynnissä Euroopan Kuluttajavalituskeskuksen ja pixmanian välinen keskustelu. Kuluttajavalituskeskuksen mukaan pixmania oli vastannut heille palauttaneensa rahani 'luottokorttitililleni'. Tämä tietysti kätevää kun olin pixmanian kanssa sopinut palautuksesta pankkitilille jota varten he varta vasten IBAN/SWIFT kooditkin kyselivät. Mutta siis tällä hetkellä ei vielä ole rahoja kuulunut. Sinäänsä mielenkiintoista kuinka rahat voidaan 'palauttaa luottokortille'. Jo telkun palautusvaiheessa lähes kaikista kyselyistä tuli kahdet eri vastaukset/ohjeet jotka kummatkin olivat keskenään ristiriitaisia sekä vähintään poikkesivat veppisivuilla annetuista ohjeista. Mikä näitä ihmisiä vaivaa - onko ne aineissa?! Tyypeiltä puuttuu täysin maalaisjärki ja ovat näemmä kykenemättömiä mihinkään yli kaksi virkettä vaativaan toimintaan. Siis jos sanon haluavani rahat takaisin, rahat palautettavaksi pankkitililleni IBAN koodia käyttäen. Pixmanian oma weppipalauturkaavake nämä kohdat jo kysyvät - Pixmanian vastaus on: 'Ai hei joo, siis ai niinku rahat takas? - Öö me laittaa ne johonki. Onks sulla niinku esimerkiks niinku pankkitilii tai jotain - jaa ai tossahan se onkin - mä itse sen taisin just 15 sekunttia sit kysyy vai... Öööh mut joo nyt mullon niinku nää rahat tässä mun kädessä - pitiks näillä tehdä jotain vai? Ai nii joo mä olin töissä hei - mikäs maa tää on...' jne jne jne. No jokainen tehköön valintansa. Onhan tuolla hinnat vähän verkkokauppacomia halvemmat. Mun nykytelkkuni on verkkokauppacomista niin että on edes olemassa puhelinnumero ja sähköpostiosoite johon voi ottaa yhteyttä. Lisäksi mukavampaa jutella suomen laista ja kuluttajansuojasta kuin laittaa ton euroopan kuluttajavalituslautakunnan kautta noottia vaikka se näytti pixmanian hampuuseja vähän herättelevänkin.
Ei mitenkään mairittelevia ole nämä jutut täällä. Avovaimon veli on tuolta useamman kameran ja muuta hilpettä tilannut. Ja on kuulemma tullut aina muutamassa päivässä tilatut tuotteet. Eli hänellä ei ollut huonoja kokemuksia firmasta. Tosin ei ole kyllä kertaakaan joutunut sinne mitään palauttamaan.
Joo kyllä, jos tuuria on ja tuote varastossa, voi tulla nopeastikin - mulla kesti telkun tulo noin viikon eli ihan kuin luvattiinkiin. Sen jälkeen ei sitten mikään ole mennytkään niinkuin piti. Varmaan ihan ok jos tuote on sen hintainen että on valmis itse ottamaan takkiin kun homma kusee. Toisaalta samalla vaivalla voisi tilailla viron mafialta ja takuuehdot sun muut olisivat samaa luokkaa - hinta vain alhaisempi.
Kyllähän luottokortille voi rahaa siirtää. Itselleni ainakin on pariin kertaan palautettu rahat visa-tilille kun olen ko. kortilla ostoksen maksanut. Näkyy sitten vain luottokunnan laskussa eri etumerkillä varustettuna se summa. Suosittelen tietenkin tarkistamaan sen luottokortin tilin esim. nettipankista jos rahat vaikka siellä sattuisivatkin makaamaan.
Lyhyesti: Tilasin 20.6.07 hullulasta cd-soittimen. Maanantaina 25.6.07 rahat olivat menneet perille kun maksoin tilisiirrolla. Samana päivänä tuli viesti jossa kerrottiin tilauksen lähteneen menemään. Tänään Itellooni kuskasi paketin tuossa tunti sitten kotiin, joten positiivinen kokemus jäi. Tiedä sitten uskaltaako kokeilla enään onnea..
Tilaus sisään 26.6. ja maksu tilisiirrolla. 28.6. lähetyksen seurannan mukaan paketti lähti liikkeelle Pariisista, ja 3.7. aamupäivällä (eli eilen) kuljetusliikkeen mies soitteli että oletko kotona, täällä olisi pari pakettia tulossa sinulle. Nyt on TV kytkettynä paikalleen, ja Logitech Harmony 555:n konffausta ajattelin tuossa illalla katsella hieman tarkemmin. Kaiken kaikkiaan positiivinen kuva jäi Pixmaniasta (ensimmäistä kertaa asioin siellä). En tiedä sitten takuukäytännöistä ynnä muista vielä tässä vaiheessa, mutta täytyy koputtaa puuta ettei laitteitten kanssa tulisi mitään ongelmia.
Kyllä ostin. Vaikuttaa hintaansa nähden hyvältä ostokselta (tosin tämä on ensimmäinen LCD jonka omistan) mitä nyt eilen illalla ehdin sitä hieman katsella ja kokeilla. Jos tänään illalla kävisi nuo asetukset ja säädöt huolella läpi...
Tilasin Fujin digipokkarin ko. lafkasta. Nettisivut mainostivat isoon ääneen DHL:n nopeudesta ja "98% paketeista saapuu 48h sisällä", niimpä otin moisen lähetystavan. Ei ollut kuin vitosen kalliimpi kuin tavallisen postin. Suurin piirtein nyt umpeutui 48h, joten eipä pitänyt suuret puheet paikkaansa. Toki kun selasi eteenpäin niin löytyikin maininta "48-72h" ja luottokorttivarmennukseen voi mennä päivä. Jokatapauksessa tänään on paketti DHL:llä ja tulossa tännepäin eli luultavasti saan sen huomenna. Toistaiseksi ihan tyytyväinen, vaikka meneekin periaatteessa valheellisen mainonnan puolelle tuo alle 48h korostus. Saa nähdä mitä sieltä sitten tulee. Onneksi en ottanut mitään pakettitarjousta, niin on vähemmän riskejä tavaran puuttumisestä. EDIT: Eilen tuli työpaikalle DHL:n kuriiri, eli alle 72h oli toimitus. Ei siis mitään valittamisen aihetta tässä tilauksessa. Kaik mänt niinkuin piti, joten toistaiseksi pelkästään positiivistä sanottavaa pixmaniasta.
Olen aika vakavasti ajatellut tilaavani Pixmaniasta Acer AT3720 -LCD telkun. Hinta kun on melkoisen houkutteleva ja se saanee ottamaan "riskin" josta olen jossakin määrin tietoinen luettuani tämän threadin sisältöä. Kysymys kuitenkin kuuluu: Mitä eri hintaiset toimitusvaihtoehdot oikein tarkoittavat: 1. Kotipaketti 3-5 päivää 26,90€ 2. Postipaketti 3-5 päivää 34,90 € 3. UPS normaali 3-6 päivää 64,90 € 4. UPS Express 24-48 tuntia 116,90€ Lähinnä kummastuttaa että miten "postipaketti" voi olla kalliimpi kuin kotiovelle kannettava Kotipaketti? Uskaltaako 37" LCD -televisiota edes ylipäätään antaa Itellan romut...eikun kuljetettavaksi? Vaikka vauriot toki menevät muiden kuin asiakkaan piikkiin varsinkin luottokortilla maksettaessa...Olisiko suosista viisaampi valita UPS:in halvempi vaihtoehto? Houkuttaisi tuo sentinvenytys, kun halvimmillaan töllön saisi kotiovelleen hintaan 674,90...
Tilauksen lähetyksestä tasan 5 päivää niin paketti napsahti Postiin. Eli pysyi nippa-nappa 3-5 päivän toimitusajan sisällä. Kaupanteko on onnistunut tähän mennessä.
Tilaamani Acer AT3720 saapui alle viikossa. Hankinnan kokonaiskustannus oli 674,90€ kuljetuksen maksaessa 26,90€. "Itellooni" toi paketin kotiovelle sovitun aikahaarukan puitteissa joten palvelusta ei voi moittia ei niin Pixmaniaa eikä myöskään suomalaisen postikonsernin haarakonttoria. Tokkopa olisi UPS tuonut 64,90€ hintaan pakettiani juurikaan ripeämmin perille... Nätisti ja terävästi näkyy tämä teksti 37" "lättänätelkun" ruudulla joten olen tyytyväinen myös tilaamaani tuotteeseen. Minulta 1+ -piste Pixmanialle tämän kauppakokemuksen perusteella
Pakko hieman dissata tätä Boordille kirjoittelutapaa. Montakohan negatiivista palautetta vastaa positiivista tai edes neutraalia tapausta oikeasti!? Omalta kohdaltani voin todeta, että tilasin maanantaina 23.7. Samsungin LE32R81-töllön, saman päivän aikana pystyin seuraamaan tilauksen käsittelyä pixmanian omalta sivultani, sain ensin varmistuksen tilauksen vahvistuksesta, samana päivänä tuli vielä tieto, että tilaustani käsitellään, seuraavana päivänä tilaukseni oli käsitelty ja 25.7. lähti paketti kohti Suomea! Pystyin seuraamaan lähetystä PNL-sivujen kautta, eli en. Mutta tämä ei todellakaan Pixmanian ongelma vaan toimittajien. Mutta Suomen postikin oli jo saanut tiedon paketin liikkeellelähdöstä. Paketti saapui Suomeen 30.7. ja koti-ovelle postipoika toi sen 31.7. Töllö on hieno ja mukana oli kaikki tarvittava materiaali. Joten minulta Pixmania saa :thumbsup: ja saatan asioida siellä jatkossakin! Tietysti kannattaa varmistaa, että tavaraa varastossa, ettei joudu odottelemaan. Mutta jotenkin tuntuu, että ihmisillä ei ole yhtään malttia, ja hymiöitä ja kirosanoja vaan satelee, kun ei heti tavara tipukaan. Tottakai, kun maksaa vähemmän, pitää olla valmis hieman joustamaan. Muussa tapauksessa suosittelen vaikka Stockmannia, palvelu huippua, mutta niin hinnatkin.
Niinhän se on, että hyvästä työstä kukaan ei taputa olalle, mutta paskasta hommasta kaikki haukkuu ja kovaan ääneen.
Tämän asian uskallan sanoa kun väitän tietäväni, että pixmania mainostaa tuota 48h takuuta väärin, ja DHL tämän kyllä varmasti kertoo jos sinne soittaa ja kysyy. Todellisuudessa tuo DHL:än 48h takuu on siis 2 työpäivää (48h), eli tuohan suomentuu niin että kun paketti on DHL:än hallussa, niin siitä 2 työpäivää eteenpäin paketin pitäisi olla perillä. (huom. viikonloput pidentävät myös toimitusta), ie. perjantaina tilattu paketti on vasta tiiistaina perillä. Eli ei ole olemassa mitään 48h taikarajaa jos tilaa 00:05 tiistaina niin ei kannata odottaa korvauksien toivossa että paketti olisi perillä viimeistään torstaina 00:05, vaan käytännössä se luultavasti on perillä torstain tai perjantain aikana. (Jos kaikki menee hyvin ennen DHL toimitusta) Itselläni on tullut tuo ainoa pixmaniasta tilaama paketti kyllä kahdessa päivässä. (mutta ei 48h toimituksesta, 54h tarkalleen)
Niinhän se on. DHL:n toimistus kesti alta 24h. Pixmanialta meni se kaksi päivää toimittaa se paketti DHL:lle.