Suomesta kyseisen töllön saa käteisellä 1800llä. Varmaankin Saksaan onnistuu lähettää 1450+pk käteistä kirjekuoressa, mutta en ole varma homman laillisuudesta. Ero osamaksuhintoihin on näissä tapauksissa 300 ja 600. Mikäli edes tarvitsee miettiä osamaksua, niin varmaankin todellinen lisä on tuo 600.
Siis osamaksu lisä tulee siitä mikä on suomessa halvin hinta jollekin telkkarille ja mikä on osamaksuhinta jossain tietyssä paikassa tinkaamatta hinnasta? Asia selvä Kannattaa kyllä pitää varansa ettei tule huijatuksi osamaksukaupoissa, sen verran korkealentoista matematiikkaa tuntuu olevan
Kuinka pitkään ostohetkestä tämä pikselitakuu on voimassa? Itsellä punainen pikseli oikeassa alakulmassa.. Ei häiritse enkä haluaisi kovin pitkää aikaa olla ilman telkkaria.
Mainitsemaani halvinta hintaa ei tietääkseni saa osamaksulla. Saahan sitä tietenkin pankista varmaan muutaman tonnin lainoja telkkarin ostamiseen, jolloin tilaaminenkin tulee kyseeseen. En kyllä tajua ns. keskitason/paremman töllön ostamista muuten kuin löysillä rahoilla. Mikäli sama homma jatkuu muissakin ostoksissa, niin onpahan ainakin televisio mistä voi katsella Dr. Phillin talousneuvontaa samanlaisille. :sleep:
No hyvä jos sulla toimii ongelmitta. Täälä taas näkyy dvb-c kunnolla ja dvb-t pätkii ja palikoituu oikein urakalla welhon kaapelissa. Mutta niinhän se on että jos vain itsellä toimii niin sitten toimii kaikilla ja jos ei toimi niin ovat vain tyhmiä. Ja lopuksi voisi vielä sanoa että kaikki eivät asu welhon kaapelin päässä.
Ei mitään tietoa. Sanottiin vain että yli 28" telkkareissa yksikin kuollut pikseli niin telkkari vaihdetaan uuteen. Kysyivät onko alle 2 viikkoa sitten ostettu, sanoin ettei ole niin menee kuulema Powermillin kautta vaihtoon. Jos oikein ymmärsin puhelimessa niin tuo vaihto menee näin: DHL hakee laitteen huomenna, Powermill toteaa että kuollut pikseli siellä on, Samsung hyväksyy tuotevaihdon, haen uuden laitteen ostopaikasta.
Olisipa itelläkin varaa maksella osissa muuta kuin asuntoa. Mareksille kuulemma vain vittuiltiin huollosta kun tiedusteli toimenpiteitä ekan bugisen sampan suhteen joka tuli bumerangina takaisin multa eli se lähti takaisin saksaan ja uusi tilalle. Pikselitakuun suhteen pientä epäselvyyttä. Ensin 1 pikselin takuu ja sitten vaihtuikin 10 pikseliin (ilmeisesti suomen huollosta väitettyä, liekö vittuilua). Joka tapauksessa Suomessa ostetuissakaan ei ole on-site takuita ja juuri ostettua telkkaria en todellakaan minnekään huoltoon tule henkilökohtaisesti ikinä luovuttamaan. Ennemmin myisin näille osamaksajille kalliilla pois kun kysyntää ylihintaisille monitoreille näyttäisi olevan ja uusi tilalle saksasta puolessa ajassa. Todellisuudessa kuitenkaan en telkkaria suoraan ulkomailta ostaisi, tälläisissä kuluttajahintaisissa tuotteissa näyttäisi kaikissa olevan sen verran tasottomat paneelit/laadunvalvonta, että pilviä/valovuotoa tulee joko a) vitusti tai b) homona. Jokaisella eri tarpeet, mutta sisäinen dvb-t viritin ja welhon päätös lähettää dvb-t signaalia vuosikymmenen loppuun asti tarkoittaa itselleni ainakin keharidigiboxiluodin väistämistä. Olisi pitänyt varmaan mainita, etten ole katsonut TV-ohjelmia muutamaan vuoteen ennen tätä.
Eikö homma mene niin, että laitevaihdot tehdään aina ostoliikkeen (ostomaan) kautta? Jos laitetta ei saada huollossa kuntoon, niin sen joutuu lähettämään Saksaan (jos tilattu Saksasta) vaihtoon?
Kommentoin tuota osamaksujuttua vain siksi kun ilmassa pölisi täysin käsittämättömiä väitteitä 600e - 2000e lisämaksusta osamaksukaupassa. Nuo on täyttä puppua, yleensä nykyisillä koroilla osamaksulla ostettaessa laitteen hintaan tulee 5-10% lisää vajaassa vuodessa. Lisäksi luottoyhtiöt tarjoaa monesti jopa 4kk korotonta ja kulutonta maksuaikaa, tuollainen tarjous kannattaa ehdottomasti hyödyntää ja pitää rahoja mieluummin omissa sijoituksissa sen 4 kuukauden ajan. Syy miksi ehdottomasti ostan elektroniikan nykyään Suomesta on juurikin tuo huolto / tuki. Olen hankkinut valokuvaus- ja audiolaitteita Saksasta ja huomannut että niiden takuu toimii Suomessa todella vaihtelevasti. Joillain merkeillä se toimii, joillain ei käytännössä ollenkaan, vaikka virallisesti pitäisi toimia. Muutaman merkin laitteita lähetin suoraan Saksaan huoltoon omalla kustannuksella koska Suomen huolto sanoi suoraan että se tulee heille, vika tarkistetaan, jos on Saksasta ostettu laite niin lähetetään _jossain vaiheessa_ Saksaan huoltoon riippumatta viasta ja palautetaan omistajalle kunhan tulee Saksasta takaisin. Saksaan lähettämällä huolto kyllä toimi mainiosti, laite 5 työpäivässä takaisin kotona korjattuna. Tuollaisten säätämisten välttämiseksi maksan oikein mielellään hiukan enemmän siitä että saan laitteen suoraan varastosta naapurissa olevasta liikkeestä ja tiedän että tuki toimii.
Tuossa tapauksessa olisin voinut viedä sen suoraan huoltoliikkeeseen. En tiedä miten olisi käynyt jos olisi pitänyt postittaa huoltoon. Käsittääkseni postikuluja ei olisi tarvinut maksaa. Saksaan lähetetyn paketin maksoin itse, takaisin tuli valmistajan laskuun. Voi olla että olisi mahdollista saada ne lähetystkulutkin jotain kautta perittyä takaisin.
Samsung Nordic hoitaa Saksasta ostetut laitteet. En tiedä tuollaisessa tilanteessa. Eikö Saksassa ole takuukin vuoden pidempi? Yleensähän nämä laitteet toimii aika pitkään jos kaikki on ostohetkellä kunnossa. Itse en ainakaan ala maksamaan yli 2000€ enempää paremmasta mielenrauhasta. En siis ole ostamassa mitään halvinta mallia. Ostan mielummin vaikka kummallekin silmälle omansa, kuin maksan tuplahinnan Suomessa.
Kyllä huoltaa. Itse muistelen myös lukeneeni sellaista tietoa, että jos laite pitää vaihtaa, niin vaihto suoritetaan ostoliikkeen kautta. Mallimerkintähän on muuten Pohjoismaissa XEE ja Keski-Euroopassa XEC. Saksassa Samsungin takuu on 2 vuotta, mutta Suomessakin on virhevastuu, joten tässä suhteessa ei käytännön eroa. Se riski tuossa taitaa juuri olla, että jos saa valmiiksi viallisen television (isompaa laitevikaa, viallisia pikseleitä tai pilvisyyttä, jotka katsotaan viaksi) ja joutuu lähettämään television vaihtoon Saksaan, niin suostuuko ostoliike tai Saksan Samsung maksamaan vaihdosta aiheutuneet kuljetuskustannukset kokonaisuudessaan vai jäävätkö ne osittain asiakkaan maksettaviksi? Vai onnistuuko television vaihto myös Suomessa? Saattaa myös olla, että ovat valmiita tekemään televisiolle isompaakin remonttia Suomen huollossa, mutta tällöin saattaa joutua odottamaan yli kuukaudenkin, että ennen kuin saa televisionsa takaisin, jos joutuvat erikseen tilaamaan televisioon esimerkiksi uuden paneelin? Pilvisyys ei välttämättä oikeutta takuuvaihtoon, mutta kun on ostanut postimyynnillä Saksasta, niin on vähintään 14pv palautusoikeus, mutta jos palauttaa, niin osa kuljetuskustannuksista taitaa jäädä asiakkaan maksettaviksi? Suomessahan liike maksaa asiakkaalle myös kujetuskustannukset takaisin, jos palauttaa, kun on ostanut postimyynnillä. Näissä Samsung M8 -televisioissa tuntuu olevan todella paljon vikoja ja joillekin käyttäjille on taidettu vaihtaa koko televisio, koska alkuperäistä ei ole saatu huollossa kuntoon.
Oma netistä tilattu 46" (säästöä 1000-1500 eur vastaavaan "aitoon suomitelevisioon" (vrt. "aito suomiauto" tuontiautopiireissä )) makasi muutaman viikon Powerpillillä, jossa kyllä sentään saatiin uusimmat firmikset aikaiseksi, mutta ei osattu tutkia vihreänä loistavaa pikseliä. Kyllästyneenä odotteluun otin töllön "vihreä pikseli loistaa kirkkaana" diagnoosin jälkeen tilapäisesti takaisin himaan. Nyt sitten venaillaan uutta paneelia joka pistettiin tilaukseen. Ja Suomen Samsunghan ei ota vastaan näitä viallisia töllöjä, jonka takia uuden paneelin tilaaminen eikä esim. DOA palautus. No kunhan hoituu... Eipä tässä muu oikeastaan harmita kuin takuiden, vapaan sisämarkkinakaupan, tavaran vapaan liikkumisen, alkuperäinen suomiXXX jne. paskan jauhamisen epäkonsistenttisuus (huh, mikä sana ) ... tavallisen kuluttajan silmissä kusetusta koko homma ...
Syntyikö tuosta operaatiosta sinulle mitään kuluja? Onnistuiko Samsungin Nordicin kautta uuden paneelin tilaus? Varsinkin näissä paremmissa malleissa(46-52) osamaksulisä on oikein mukava summa. Kyllä sitä viallista pikseliä kestää jonkin aikaa jos homma kuitenkin hoituu. Ehkäpä se on Suomesta ja Saksasta ostamisen ero, että samalla rahalla saa kaikki lisävarusteet. Aidolla suomi-töllöllä joutuu tyytymään Suomi-digi-tv:seen.
miten helvetissä te erotatte 1080 screenissä jumipikselit normaaleilta katseluetäisyyksiltä? katson itse reilun 1.5 metrin päästä 40" eikä toivoakaan spotata yhtään ja silmät on sentään laseroitu ekasta etsimällä etsin koemielessä jumiutuneen pikselin ja sai olla silmä screenissä, että erotti. nykyisestä tajuan olla etsimättä. sisäisen virittimen nykimistä pelkääville: en ole sale onko omassani tämä vika vai oliko jotain welhon signaalin pätkimistä, mutta jos oli ns freeview judder niin esiintyy todella todella todella harvoin tyyliin kerran viikossa.. alan epäillä koko vian olemassaoloa
No jos pistää vaikka 4000€ töllöön, niin mielummin haluaa sellaisen missä jumipikseleitä ei ole. Vaikkei niitä näkisikään kilometrin päästä. Helpottaa vaikkapa jälleenmyyntiä(vaikkei sillä vuoden päästä arvoa enää olekaan) jne.
Joo mulla oli kanssa tollasia periaatteita aikoinaan ekaa LCD:tä ostaessa. Käytännössä edes 4k hintaisissa halpapaneeleissa täysin jumipikselittömän ja valovuodottoman yksilön löytäminen alle n+1 vaihdolla on valitettavasti utopiaa. Kannattaa pyrkiä lähinnä siihen pilvettömyyteen.