Mainosten esittämistiheys muuttuu

Тема в разделе "TV-ohjelmat ja -sarjat", создана пользователем Samppa, 23 сен 2008.

  1. Make73

    Make73 Lähes henkilökuntaa Tukijoukot

    Регистрация:
    10 янв 2004
    Сообщения:
    3.404
    Симпатии:
    130
    Joo ei, mutta esim. minuutin mainoskatkos neljän minuutin välein tulee sallituksi ja sitten nuo mainitut "split screen" mainokset eli lyödään trillerin jännimmässä kohtaa vauva jokeltamaan pampersit päällään johonkin ruudun reunalle!
    Lisäksi tulevien ohjelmien jatkuva mainostaminen, kuten Ameriikassa joillain kanavilla.
     
    Последнее редактирование: 17 апр 2010
  2. KenSu

    KenSu Vakiokasvo

    Регистрация:
    6 сен 2005
    Сообщения:
    872
    Симпатии:
    0
    Tämähän on toimivaa logiikkaa: kun mainokset ärsyttävät, lopetetaan ainoan mainoksettoman vaihtoehdon tukeminen.
     
  3. Katselija

    Katselija Vakiokasvo

    Регистрация:
    27 окт 2004
    Сообщения:
    557
    Симпатии:
    12
    KOhta ne jakaa ruudun kahtia ja toisella puolella pyörii koko ajan mainoksia.
     
  4. ZED

    ZED Mitä kävi, ketä tietää? Tukijoukot

    Регистрация:
    19 мар 2002
    Сообщения:
    3.715
    Симпатии:
    247
    Logiikka on ihan toimivaa, sillä tv-maksu pitää maksaa jos katsoo mitä tahansa televisiolähetyksiä. Jos seuraa pääosin kaupallisia kanavia ja niiden "tuotteissa" on ongelma, niin eikö silloin ole loogista luopua televisiovirittimen käytöstä ja samalla vapautua maksuvelvoitteesta? Kun/jos mediamaksu joskus korvaa nykyisen järjestelmän niin siinä vaiheessa tämän pohdinta on tosin turhaa...
     
  5. Maxi

    Maxi HT-hörhö mallia 101 Tukijoukot

    Регистрация:
    15 апр 2002
    Сообщения:
    2.626
    Симпатии:
    10
    Melkoista marinaa tämä ketju. Jos ei kaupallisten kanavien meininki miellytä niin älkää katsoko noita kanavia. Loppujen lopuksi kaupallisten kanavien mainosmyynnille tärkein asia on peitto ikäryhmästä. Olen aivan varma, että mainoskanavien johdossa ollaan valmiita menemään vanhaan malliin jos katsojat kaikkoavat kanavilta. Mainostajat etsivät aina sitä oikeaa mediaa kohderyhmänsä tavoittamiseen joten jos porukat kaikkoavat mainoskanavilta niin .... ymmärrätte varmasti ajatuksen kulun.
     
  6. Samppa

    Samppa Lähes henkilökuntaa Tukijoukot

    Регистрация:
    13 июн 2000
    Сообщения:
    14.061
    Симпатии:
    26
    Olisihan se varmasti mukavaa, jos kukaan ei koskaan kritisoisi mitään ja kaikki otettaisiin aina sellaisena vastaan kuin tarjotaan. Voi sitä auvoa.

    Kanavat kuitenkin itse haluavat palautetta uudistuksistaan ja tokkopa uudet entistä ärsyttävämmät tavat esittää mainoksia ensimmäisenä vaihtoehtona saavat katsojia luopumaan itselleen mieluisista ohjelmista, kun kerran asioihin voi ensin muillakin tavoilla yrittää vaikuttaa.
     
  7. Make73

    Make73 Lähes henkilökuntaa Tukijoukot

    Регистрация:
    10 янв 2004
    Сообщения:
    3.404
    Симпатии:
    130
    Olisit tyytyväinen, että jotkut jaksavat marista ja pistävät palautetta eteenpäin tässä ja monessa muussa samankaltaisessa asiassa.
    Yksi tapa on tosiaan "äänestää kaukosäätimellä, jaloillaan, lompakolla, vaikenemalla" jne, mutta uskoisin suoran, asiallisen ja perustellun palautteen silti vielä olevan parempi tapa vaikuttaa.
     
  8. zekeman

    zekeman Tuttu käyttäjä Tukijoukot

    Регистрация:
    22 ноя 2004
    Сообщения:
    151
    Симпатии:
    2
    Kylmähermoinen olet. Mutta x-factorin katson, jos katson, tallenteena, jolloin kaiken joutokäynnin ja muun löysän höpötyksen voi ohittaa. Ohjelman laadusta olen samaa mieltä, mutta esiintyjissä puutteineenkin on se suola, joka jää jäljelle kaiken kuonan alta.

    Tämä todella lyhyiksi jaksoiksi ohjelmat pätkivä mainosten esityskäytäntö häiritsee rankasti niissä (juonellisissa) ohjelmissa, jotka haluaa tai haluaisi katsoa, mutta heikoista ohjelmista tulee jo sellaista sillisalaattia, että ne toivottavasti tukehtuvat omaan mahdottomuuteensa. Katsojaluvut laskevat.

    Arvoisat mainostajat, onko enää mitään väliä ohjelmaympäristöllä? Siis sillä, minkälaisessa yhteydessä haluatte arvokkaita merkkejänne esillä pitää? Tällä en nyt tarkoita pelkästään ohjelmia, vaan myös sitä, miten ne rattailta roiskitaan katsojien silmille. Haju tarttuu.
     
  9. JJT

    JJT Guest Guest

    Регистрация:
    20 окт 2004
    Сообщения:
    56
    Симпатии:
    0
    Laitoin myös Sinebrychoffille palautetta, kanavajohtajat myy kaikkea, mutta ei pidä ostaa, mitä on saatavilla. Itse myös voisin vielä kaupata sellaisia äänijinglejä kesken ohjelman, niillä saisi varmaan huomioarvon kohdalleen, kun kesken vuorosanojen pärähtää +10 desibelillä, että ostakaa ostakaa, sitten tauolle ja taas vähän ohjelmaa ryyditettynä pyörivillä bannereilla ja äänijinkuilla. Avot, näin tallentavat katsojat eivät voi kelata mainoksia ja joutuvat katsomaan aina ohjelman sponsoreiden ja mainostajien kalliit pätkät. Mainostauoillla voisi sitten esitellä kanavan muuta ohjelmavirtaa niille, jotka tosiaankin haluavat katsoa livenä ohjelmansa.
     
  10. Maxi

    Maxi HT-hörhö mallia 101 Tukijoukot

    Регистрация:
    15 апр 2002
    Сообщения:
    2.626
    Симпатии:
    10
    Joo, omassa tapauksessa paistaa jo lävitse epäusko parempaan tulevaisuuteen tässä esiintymistiheys-asiassa ja epäusko ehkä jopa koko "mainoskanava"-konseptiin jos tulevaisuus on tämmöistä jatkuvaa taistelemista ja pettymyksiä.

    Siinä mielessä olen kuitenkin samaa mieltä (myös Sampankin kanssa), että asian itselleen tärkeäksi kokevien on syytä tuoda mielipiteensä julki (siis muutenkin kuin täällä kirjoittelemalla) koska muuten ei muutosta tapahdu.
     
  11. tsinivuo

    tsinivuo Guest Guest

    Регистрация:
    23 мар 2002
    Сообщения:
    3.907
    Симпатии:
    1
    + mainoskanavien pyrkimys laittaa katsottavat ohjelmat maksullisiksi esim. urheilu. :mad:
     
  12. Imot

    Imot Guest Guest

    Регистрация:
    9 апр 2002
    Сообщения:
    8
    Симпатии:
    0
    Niinpä. :grr: (No ei kai toivottavasti pysyvästi jaettu...)

    http://www.tv5.fi/fi/b2b:
    "Spottimainonnan lisäksi meiltä löytyy uusia erikoistuotteita kuten esim. ”Split screen” ja ”Ticker”, josta kerromme mielellämme lisää."
     
  13. lantti

    lantti Guest Guest

    Регистрация:
    17 дек 2006
    Сообщения:
    2
    Симпатии:
    0
    Seuraavanlaisen vastauksen sain:
    (Kai tuo palautteen antaminen joskus kannattaa...)

     
  14. Samppa

    Samppa Lähes henkilökuntaa Tukijoukot

    Регистрация:
    13 июн 2000
    Сообщения:
    14.061
    Симпатии:
    26
    Hyvä kuulla. Josko Nelonenkin ottaisi palautteet nyt vakavammin, kun mainostajakin reagoi.
     
  15. Make73

    Make73 Lähes henkilökuntaa Tukijoukot

    Регистрация:
    10 янв 2004
    Сообщения:
    3.404
    Симпатии:
    130
    Muuten samanlainen kuin edellinen, mutta nyt ovat siis oikeasti jo tehneet jotain!
    Hyvä me "marisijat" :thumbsup:

    Lohdutukseksi olisivat voineet vielä postittaa korillisen Kar...eiku Batteryä ;)
     
  16. DVB-G

    DVB-G Lähes henkilökuntaa

    Регистрация:
    5 мар 2003
    Сообщения:
    10.281
    Симпатии:
    30
    Mainonta EI kuulu hyötyvideokuvan päälle tai edes viereen. Mainonta pitää erottaa videokuvasta ajallisesti erilliseksi blokikseen ja jättää videokuva puhtaaksi.

    Minä en katsele ohjelmia, joissa on videokuvan päälle animoituja mainoksia. Netistä saa puhtampaa videokuvaa, eli jos 100% videosta tulevaisuudessa pilataan mainoksilla, 100% katselustani siirtyy nettipiraatteihin, ja tällöin mainoksia näen 0%.

    Kun mainokset sijoitellaan perinteisesti erilleen hyötyvideosta, pikakelaan toki mainoksien yli, mutta pysähdyn katsomaan ne mainokset, jotka minua kulloinkin kiinnostavat. Eli katson kaikki ruokatarjoukset silloin kun olen menossa ruokaostoksille. Katson kaikki kenkätarjoukset kun olen ostamassa kenkiä. Ja niin edelleen.



    Product Placement sopii minusta ohjelman sisään silloin kun se nivoutuu saumattomasti itse ohjelmaan. Esimerkkinä toimivasta tällaisesta (minun mielestäni) on ******miehen ja Lapin Kull*n ripottelu tv-sarjaan Kenraali Pancho ja Pojat Pohjoiskalotilla. Vaikka tuotteiden käytön tunnisti mainonnaksi, ne sopivat asiayhteyteen erinomaisesti.

    Samoin olisi sopivaa jos jossain muussa ohjelmassa käytetään toistuvasti N*kian kännyköitä tai ajetaan V*lvo-henkilöautoilla. Kun tuotteet siis sopivat ohjelmasisältöön.

    Mitään epäluontevia tamppoonimainoksia tai hajuvesiä en ainakaan Pancho-sarjaan hyväksyisi, silloin loppuisi sarjan katsominen kuin seinään. Tuollaiset tuotteet kyllä sopisivat mainiosti hameväelle suunnattuihin tv-sarjoihin kuten esim. Sex and the City. Eli tuotesijoittelumainonta on erinomainen mainostustapa silloin kun tuotteet luontevasti limittyvät käyttötilanteeseen.



    Lopuksi vielä kauhuskenario Panchon tulevasta kakkoskaudesta:

    Hissu Hietalahti sanoo nuotion äärellä:

    Jokohan lohi olisi kypsynyt? Tulikin mieleeni, että vaimoni käyttää Tampaxin Uutta Extra-Imukykyistä SiivekeSidettä, ja lapsetkin siitä tykkäävät, liimailevat niitä pitkin seiniä ja Pancho käy niitä sitten nuolemassa. Pitääkin paluumatkalla ostaa lisää Tampaxin Uutta Extra-Imukykyistä SiivekeSidettä.

    Tähän Tommi Korpela vastaa:

    Lohi on kypsää nyt. Se tosin kaipaa mausteeksi Sillin Hajuista Anttilan IntiimiHajuvettä, joka korostaa kalan aromia. Hyvä, että otin litran putelin mukaan, siitä riittää moneen lohiateriaan. Kaadanko samalla sinunkin loheesi Sillin Hajuista Anttilan IntiimiHajuvettä?

    .
     
    Последнее редактирование: 19 апр 2010
  17. Samppa

    Samppa Lähes henkilökuntaa Tukijoukot

    Регистрация:
    13 июн 2000
    Сообщения:
    14.061
    Симпатии:
    26
  18. Katselija

    Katselija Vakiokasvo

    Регистрация:
    27 окт 2004
    Сообщения:
    557
    Симпатии:
    12
    Hyvä kun lopettivat.

    Minusta nämä Nelosella nyt-jutut voisi myös poistaa. Tai sitten Seuraavaksi...

    Ohjelma on ohjelma, eikä sihen kuvaan kuulu mitään ylimääräistä.
     
  19. HardSoft

    HardSoft Haec habui, quae dixi Tukijoukot Guest

    Регистрация:
    1 ноя 2005
    Сообщения:
    2.280
    Симпатии:
    0
    Telkusta tulee nykyään katsottua livenä ainoastaan YLE:n kanavia ja hätätilassa joskus joku ohjelma kaupallisilta kanavilta - sen verran a) hömppää kaupallisilta tulee ja b) niin paljon mainokset häiritsevät. Lostia n tullut seurattua nyttemin aina tallenteena, jolloin pikakelausnappi on katsojan paras ystävä. Nyt kun energiajuomamainos pamahti ruutuun tuli kommentoitua "&#¤* mitä *%?"%". :mad:

    Viihdettä saa BR/DVD-levyiltä ja uutiset/dokumentit/urheilun YLE:n kanavilta harvoja poikkeuksia lukuunottamatta. :thumbsup:

    Kaiken kaikkiaan TV lähetysten katselu on vähentynyt huimasti kohdallani. :sleep:
     
  20. Fagor

    Fagor Guest Guest

    Регистрация:
    17 окт 2007
    Сообщения:
    53
    Симпатии:
    0
    Onko nykyään siis ihan luvallista esittää mainoksia varsinaisen ohjelman päällä? Ainakin joskus mainokset ja varsinainen ohjelma piti selvästi erottaa toisistaan.

    Muistan että Nelonen testaili "overlaytään" jo viime vuoden puolella kun se puffasi saman konsernin radiokanavaa, mutta itselläni vaikutus oli pelkästään negatiivinen. Iso cgi-tölkki peitti Hauskoista kotivideoista juuri sen kohdan jossa hauska kohtaus tapahtui.