Joo ei, mutta esim. minuutin mainoskatkos neljän minuutin välein tulee sallituksi ja sitten nuo mainitut "split screen" mainokset eli lyödään trillerin jännimmässä kohtaa vauva jokeltamaan pampersit päällään johonkin ruudun reunalle! Lisäksi tulevien ohjelmien jatkuva mainostaminen, kuten Ameriikassa joillain kanavilla.
Tämähän on toimivaa logiikkaa: kun mainokset ärsyttävät, lopetetaan ainoan mainoksettoman vaihtoehdon tukeminen.
Logiikka on ihan toimivaa, sillä tv-maksu pitää maksaa jos katsoo mitä tahansa televisiolähetyksiä. Jos seuraa pääosin kaupallisia kanavia ja niiden "tuotteissa" on ongelma, niin eikö silloin ole loogista luopua televisiovirittimen käytöstä ja samalla vapautua maksuvelvoitteesta? Kun/jos mediamaksu joskus korvaa nykyisen järjestelmän niin siinä vaiheessa tämän pohdinta on tosin turhaa...
Melkoista marinaa tämä ketju. Jos ei kaupallisten kanavien meininki miellytä niin älkää katsoko noita kanavia. Loppujen lopuksi kaupallisten kanavien mainosmyynnille tärkein asia on peitto ikäryhmästä. Olen aivan varma, että mainoskanavien johdossa ollaan valmiita menemään vanhaan malliin jos katsojat kaikkoavat kanavilta. Mainostajat etsivät aina sitä oikeaa mediaa kohderyhmänsä tavoittamiseen joten jos porukat kaikkoavat mainoskanavilta niin .... ymmärrätte varmasti ajatuksen kulun.
Olisihan se varmasti mukavaa, jos kukaan ei koskaan kritisoisi mitään ja kaikki otettaisiin aina sellaisena vastaan kuin tarjotaan. Voi sitä auvoa. Kanavat kuitenkin itse haluavat palautetta uudistuksistaan ja tokkopa uudet entistä ärsyttävämmät tavat esittää mainoksia ensimmäisenä vaihtoehtona saavat katsojia luopumaan itselleen mieluisista ohjelmista, kun kerran asioihin voi ensin muillakin tavoilla yrittää vaikuttaa.
Olisit tyytyväinen, että jotkut jaksavat marista ja pistävät palautetta eteenpäin tässä ja monessa muussa samankaltaisessa asiassa. Yksi tapa on tosiaan "äänestää kaukosäätimellä, jaloillaan, lompakolla, vaikenemalla" jne, mutta uskoisin suoran, asiallisen ja perustellun palautteen silti vielä olevan parempi tapa vaikuttaa.
Kylmähermoinen olet. Mutta x-factorin katson, jos katson, tallenteena, jolloin kaiken joutokäynnin ja muun löysän höpötyksen voi ohittaa. Ohjelman laadusta olen samaa mieltä, mutta esiintyjissä puutteineenkin on se suola, joka jää jäljelle kaiken kuonan alta. Tämä todella lyhyiksi jaksoiksi ohjelmat pätkivä mainosten esityskäytäntö häiritsee rankasti niissä (juonellisissa) ohjelmissa, jotka haluaa tai haluaisi katsoa, mutta heikoista ohjelmista tulee jo sellaista sillisalaattia, että ne toivottavasti tukehtuvat omaan mahdottomuuteensa. Katsojaluvut laskevat. Arvoisat mainostajat, onko enää mitään väliä ohjelmaympäristöllä? Siis sillä, minkälaisessa yhteydessä haluatte arvokkaita merkkejänne esillä pitää? Tällä en nyt tarkoita pelkästään ohjelmia, vaan myös sitä, miten ne rattailta roiskitaan katsojien silmille. Haju tarttuu.
Laitoin myös Sinebrychoffille palautetta, kanavajohtajat myy kaikkea, mutta ei pidä ostaa, mitä on saatavilla. Itse myös voisin vielä kaupata sellaisia äänijinglejä kesken ohjelman, niillä saisi varmaan huomioarvon kohdalleen, kun kesken vuorosanojen pärähtää +10 desibelillä, että ostakaa ostakaa, sitten tauolle ja taas vähän ohjelmaa ryyditettynä pyörivillä bannereilla ja äänijinkuilla. Avot, näin tallentavat katsojat eivät voi kelata mainoksia ja joutuvat katsomaan aina ohjelman sponsoreiden ja mainostajien kalliit pätkät. Mainostauoillla voisi sitten esitellä kanavan muuta ohjelmavirtaa niille, jotka tosiaankin haluavat katsoa livenä ohjelmansa.
Joo, omassa tapauksessa paistaa jo lävitse epäusko parempaan tulevaisuuteen tässä esiintymistiheys-asiassa ja epäusko ehkä jopa koko "mainoskanava"-konseptiin jos tulevaisuus on tämmöistä jatkuvaa taistelemista ja pettymyksiä. Siinä mielessä olen kuitenkin samaa mieltä (myös Sampankin kanssa), että asian itselleen tärkeäksi kokevien on syytä tuoda mielipiteensä julki (siis muutenkin kuin täällä kirjoittelemalla) koska muuten ei muutosta tapahdu.
Niinpä. :grr: (No ei kai toivottavasti pysyvästi jaettu...) http://www.tv5.fi/fi/b2b: "Spottimainonnan lisäksi meiltä löytyy uusia erikoistuotteita kuten esim. Split screen ja Ticker, josta kerromme mielellämme lisää."
Muuten samanlainen kuin edellinen, mutta nyt ovat siis oikeasti jo tehneet jotain! Hyvä me "marisijat" :thumbsup: Lohdutukseksi olisivat voineet vielä postittaa korillisen Kar...eiku Batteryä
Mainonta EI kuulu hyötyvideokuvan päälle tai edes viereen. Mainonta pitää erottaa videokuvasta ajallisesti erilliseksi blokikseen ja jättää videokuva puhtaaksi. Minä en katsele ohjelmia, joissa on videokuvan päälle animoituja mainoksia. Netistä saa puhtampaa videokuvaa, eli jos 100% videosta tulevaisuudessa pilataan mainoksilla, 100% katselustani siirtyy nettipiraatteihin, ja tällöin mainoksia näen 0%. Kun mainokset sijoitellaan perinteisesti erilleen hyötyvideosta, pikakelaan toki mainoksien yli, mutta pysähdyn katsomaan ne mainokset, jotka minua kulloinkin kiinnostavat. Eli katson kaikki ruokatarjoukset silloin kun olen menossa ruokaostoksille. Katson kaikki kenkätarjoukset kun olen ostamassa kenkiä. Ja niin edelleen. Product Placement sopii minusta ohjelman sisään silloin kun se nivoutuu saumattomasti itse ohjelmaan. Esimerkkinä toimivasta tällaisesta (minun mielestäni) on ******miehen ja Lapin Kull*n ripottelu tv-sarjaan Kenraali Pancho ja Pojat Pohjoiskalotilla. Vaikka tuotteiden käytön tunnisti mainonnaksi, ne sopivat asiayhteyteen erinomaisesti. Samoin olisi sopivaa jos jossain muussa ohjelmassa käytetään toistuvasti N*kian kännyköitä tai ajetaan V*lvo-henkilöautoilla. Kun tuotteet siis sopivat ohjelmasisältöön. Mitään epäluontevia tamppoonimainoksia tai hajuvesiä en ainakaan Pancho-sarjaan hyväksyisi, silloin loppuisi sarjan katsominen kuin seinään. Tuollaiset tuotteet kyllä sopisivat mainiosti hameväelle suunnattuihin tv-sarjoihin kuten esim. Sex and the City. Eli tuotesijoittelumainonta on erinomainen mainostustapa silloin kun tuotteet luontevasti limittyvät käyttötilanteeseen. Lopuksi vielä kauhuskenario Panchon tulevasta kakkoskaudesta: Hissu Hietalahti sanoo nuotion äärellä: Jokohan lohi olisi kypsynyt? Tulikin mieleeni, että vaimoni käyttää Tampaxin Uutta Extra-Imukykyistä SiivekeSidettä, ja lapsetkin siitä tykkäävät, liimailevat niitä pitkin seiniä ja Pancho käy niitä sitten nuolemassa. Pitääkin paluumatkalla ostaa lisää Tampaxin Uutta Extra-Imukykyistä SiivekeSidettä. Tähän Tommi Korpela vastaa: Lohi on kypsää nyt. Se tosin kaipaa mausteeksi Sillin Hajuista Anttilan IntiimiHajuvettä, joka korostaa kalan aromia. Hyvä, että otin litran putelin mukaan, siitä riittää moneen lohiateriaan. Kaadanko samalla sinunkin loheesi Sillin Hajuista Anttilan IntiimiHajuvettä? .
Hyvä kun lopettivat. Minusta nämä Nelosella nyt-jutut voisi myös poistaa. Tai sitten Seuraavaksi... Ohjelma on ohjelma, eikä sihen kuvaan kuulu mitään ylimääräistä.
Telkusta tulee nykyään katsottua livenä ainoastaan YLE:n kanavia ja hätätilassa joskus joku ohjelma kaupallisilta kanavilta - sen verran a) hömppää kaupallisilta tulee ja b) niin paljon mainokset häiritsevät. Lostia n tullut seurattua nyttemin aina tallenteena, jolloin pikakelausnappi on katsojan paras ystävä. Nyt kun energiajuomamainos pamahti ruutuun tuli kommentoitua "&#¤* mitä *%?"%". Viihdettä saa BR/DVD-levyiltä ja uutiset/dokumentit/urheilun YLE:n kanavilta harvoja poikkeuksia lukuunottamatta. :thumbsup: Kaiken kaikkiaan TV lähetysten katselu on vähentynyt huimasti kohdallani. :sleep:
Onko nykyään siis ihan luvallista esittää mainoksia varsinaisen ohjelman päällä? Ainakin joskus mainokset ja varsinainen ohjelma piti selvästi erottaa toisistaan. Muistan että Nelonen testaili "overlaytään" jo viime vuoden puolella kun se puffasi saman konsernin radiokanavaa, mutta itselläni vaikutus oli pelkästään negatiivinen. Iso cgi-tölkki peitti Hauskoista kotivideoista juuri sen kohdan jossa hauska kohtaus tapahtui.