Ärsyttävimmät mainokset?

Тема в разделе "TV-ohjelmat ja -sarjat", создана пользователем simo, 6 авг 2001.

  1. Kusni

    Kusni Vakiokasvo

    Регистрация:
    25 янв 2014
    Сообщения:
    863
    Симпатии:
    223
    Odottakaa pojat vaan sitä, kun ikä tai geeniperimä tuo kuulonaleneman ja vaimon kanssa kiistelette siitä, mitä mainoksessa sanottiin. Mulle enemmän kuin joka toinen mainos menee ohi enkä enää kovin aktiivisesti yritä ymmärtää niitä.
     
  2. Katselija

    Katselija Vakiokasvo

    Регистрация:
    27 окт 2004
    Сообщения:
    561
    Симпатии:
    12
    Menossa olevan ohjelman peittävä 20% ruudusta täyttävä jonkun tulevan ohjelman mainos. :-(
     
    Brahms и KILLPATRICK нравится это.
  3. Brahms

    Brahms ent. antiHD

    Регистрация:
    9 май 2011
    Сообщения:
    341
    Симпатии:
    30
    Olen ihan samaa mieltä tuosta, samaten se ärsyttää että lopputekstit pienennetään lukukelvottomiksi ja samalla rinnalla mainostetaan jotain muuta ohjelmaa. Jotkut meistä haluaa lukea ne lopputekstit koska niissä on kiinnostavaa infoa. Vaikka kaikkia ne ei toki kiinnostakaan.
     
    Katselija нравится это.
  4. 3JJ

    3JJ Lähes henkilökuntaa

    Регистрация:
    3 мар 2006
    Сообщения:
    1.790
    Симпатии:
    432
    No nyt ollaan asian ytimessä. Se 20% ruudusta peittävä mainos peittää pahimmillaan näyttelijän pään. Tosi fiksua. Sitten lopputekstien aikana voi olla hyvää musiikkia tai jotain pätkiä joissa on ääntä. Aikaisemmin pienennyksen aikana ei kuullut muita ääniä mainoksesta, mutta nyt lopputekstien äänet pistetään hiljaiselle ja mainosääni puhuu päälle. Ja samalla yrittää saada selvää mitä lopputekstien aikana olevassa kohtauksessa sanotaan ja tapahtuu...
     
    Katselija нравится это.
  5. bluesmood

    bluesmood Vakiokasvo

    Регистрация:
    21 ноя 2013
    Сообщения:
    537
    Симпатии:
    34
    Noissa mainoksissa väliin tuntuu olevan asiaviihde-puoli kohdallaan. Muutama esimerkki.

    Jokin aika sitten tuossa Verkkokauppa.comin mainoskampanjassa television osalta pyöri se "Hintahäiriö" -teksti siinä ruudulla.

    Tarina jatkunut siitä, mitä onko se oikotie.fi vai mikä työpaikka-saitin juonellinen mainos, mitä ensimmäisessä "Palkataan niitä kesätyöläisiä, ko ei niille tartte maksaa palkkaa ollenkaan", ja nyt tarina kehittynyt "Arvotaan nämä uusi roolijako firmassa", niin siinä taustalla on se fläppitaulu, tai jokin esitys, niin pomo kirjoittanut sen otsikonkin väärin :) Siinä muistaakseni lukee "Projekti", missä on yksi kirjain tai kahden kirjaimen paikat väärinpäin. Se ja viestittää sitä, että jos on sellainen työpaikka, missä tyyliin tuollainen projektipäällikkö tai esimies, niin on varmaan syytä katsella ja etsiä uutta työpestiä.

    Terveystalo myy minulle yksityisiä lääkäripalveluita, niin siellä on käytössä "Lääkintä-laser".

    Mitä se televisiomainosfilmin maksimipituus vissiin on 20 vai onko se 25 sekuntia, niin enimmässä osassa mainoksia on lakisääteistä "jargonia" niin pienellä präntillä ruudun alareunassa, että alkuunkaan ehdi lukea mainoksen keston aikana sitä koko liturgiaa, niin vaikea mitään ostopäätöksiä niiden perusteella tehdä, kun ei tiedä, mihin sitoutuu.

    Noita eri firmojen vitamiineja ja tyrkytetään paljon, vaikka en syö vitamiineja paitsi hedelmistä ja normaalista ravinnosta saa tarpeeksi vitamiineja, sitrushedelmät mandariinit ja appelsiinit on hyviä. järkyttävin on VitaePro, missä ne henkilöt tottakai on ostettu sanomaan se, että ne on hyöltyneet siitä tuotteen säännöllisestä käytöstä, vaikka eivät koskaan olisi käyttäneetkään sitä tuotetta. Sinnekin ko joku hairahtaa voimatoiston seurauksesta lähettämään sen tekstiviestin, niin tilauksesta pääse millään eroon, mitä se jatkuvalla tai toistaiseksi voimassa olevalla sopimuksella varmaan sitten tulee säännöllisesti vitamiineja pitää postista hakea ja maksaa niitä laskuja.

    Koiran kuivaruoka-mainos oli hyvä, missä ensin kehoitettiin ostamaan koira, "Osta koira", jonka jälkeen sitten tuli se koiran kuivaruokasäkin kuvat siihen, ja sitten kehoitettiin ostamaan sitä. Muista nyt sitä firiman nimeä, mutta muistaakseni se oli kotimainen ruokavalmistaja.

    Noista mainostunnuslauseista, iskulauseista on jotkut ihan mukavastikin jäänyt elämään, tyyliin

    Keskon Pirkka-tuotemerkin osalta oliko se sama äijä, joka toteaa siinä lopussa "Muista jaksaa", niin parempi saman konsernin osalta on "Ole tarkka, ota Pirkka" ja teleoperaattori DNA:lla on hyvä ja "Elämä kallis, DNA Halpa".

    Sen voisi vielä lisätä, että nyt Kakkosen Tokmanni ilmoittelee televisiossa tuon P*S*A-paperisäkkiä oliko se peräti alta 15 euron, sitä vois hakea satsin.
     
    Последнее редактирование: 27 авг 2023
  6. bluesmood

    bluesmood Vakiokasvo

    Регистрация:
    21 ноя 2013
    Сообщения:
    537
    Симпатии:
    34
    Mitä itselläni Youtuben videoita katsellessani viime viikon perjantaista lähtien tullut jonkin verran enemmän katseltua eri profiilin omistajien sisältöjä, ja mitä ei enää Firefoxin AdBlocker Pro ole sallittu pitää päällä, ja yhä useammin tulee Googlen se kysymysikkuna eri aiheistsa liittyen niihin mainosten sisältöjen saatavuuteen siinä ennen videon alkua, niin nyt on Keskolla hyvä verkkomainoskampanja.

    Kupittaan Citymarketissa, mitä työkyvyttömyys/sairaseläkkeeltä kauppias palkanaa työllistämmistuella, tai vastaavaa erään mukavan oloisen jo iäkkään ihmisen töihin niin video on tietyllä tapaa hyvä, mitä mies työskentelee Kupittaan cittarin juomaosastolla, ja lajittelee niitä oluttölkkejä siinä hyllyyn mitä siinä se televiosta tuttu kasvo palauttaa rapakaljatölkkejä aluksi sinne pullonpalautuskoneeseen. Toinen on ja, mitä jossain päin suomea on lähikaupan nuorisoa lähentävästi "Nuorten mopopäivä" järjestetty kauppiaan toimesta, sekin on samaan Keskon kampanjaan liittyvää sisältöä.

    OP-Kevytyrittäjä niissä nettimainoskmpanajan niissä jokaisessa mainoksessa on hyvällä tavalla todettuna "Kannatti muuten yrittää!", ni siinä ja oikeassa mielentilassa asiaviihdepuolta "No se tosiaankin kannatti P*R*K*L*, juu".

    Näistä kahdesta nyt jäänyt pysyvämpi muistijälki viime aikojen sisällöistä mitä tullut vastaan.
     
  7. Katselija

    Katselija Vakiokasvo

    Регистрация:
    27 окт 2004
    Сообщения:
    561
    Симпатии:
    12
    LIDLin superbonus-mainos jossa painonnostaja nostaa feikkipainoja. Viitannee tahattomasti sen bonuksen realismiin?
     
  8. bluesmood

    bluesmood Vakiokasvo

    Регистрация:
    21 ноя 2013
    Сообщения:
    537
    Симпатии:
    34
    Se viesti varmaan jotenkin liittyy mitä kyseinen saksalaismiljardöörin elintarviikeketju hiljattain Suomessa otti sen älypuhelimiin ladattavan kanta-asiakasohjelman käyttöön ja jäänyt sellainen muistikuva jostain, että ovat uudistamassa sitä palaavien sovellusta käyttävien kanta-asiakkaiden palkitsemisjärjestelmää, niin siitä tulee sitten että tarpeeksi tekee ostoksia keskittää LIDLiin, niin saa vähän paremman alennusprosentin.

    Noissa isojen ruokakauppakonsernien kanta-asiakas Plussa-kortissa ja S-bonuskortissa isompi potentiaali nousee sitten vasta esiin, mitä älykkäät jääkaapit vakiinnutavat paikkansa, mitä sen asiakkaan ostohistorian perusteella sitten ohjelmoitu integroituna niihin älyjääkaappeihin, niin sitten esim. kyseisen kauppaketjun mobiilisovellukseen sitten tulee jonkinlainen "kauppalista" -suositus, mitä se Plussa-kortin omistajilla tulee jo sähköpostin sinne liittäneillä niitä niiden toimipisteiden tarjoussuosituksia räätälöitynä louhittuna siitä aiemmsta ostoshistoriasta, kun on vetänyt sen kortin siitä, mitä on liitettynä ostoksia siihen korttiin tai rinnakkaiskortinhaltijaan.

    Tuossa nyt ainakin yksi positiivisen sävyn omaava puoli noista äkkiseltään. Tupakasta ja kaljakorista ei saa missään noista kolmesta Suomessa toimivasta elintarvikekonsertista bonuspisteitä, vaikka kortin vetää mutta kierrätetystä panttisaldosta saa bonuspisteet.
     
  9. 3JJ

    3JJ Lähes henkilökuntaa

    Регистрация:
    3 мар 2006
    Сообщения:
    1.790
    Симпатии:
    432
    Tuo uusi Trivago mainos! Onko tuo ukko jokin AI:n generoima puhuva pää? Suu liikkuu vähän sinne päin mutta joskus näyttää väärältä äänteeseen nähden. Sen verran oikean suuntainen kuitenkin ettei näyttäisi vieraskielinen suomeksi dubattukaan olevan. Eikä pielessä oleva lipsynkkakaan oikein selittäisi outouksia. Tulee tosiaan mieleen joku AI:n generoima tekele. Jotta että Annikan jos vaihtoivat puhuvaan päähän niin se on ikuinen boikotti...
     
    klmake нравится это.
  10. Burkitsville

    Burkitsville Lähes henkilökuntaa

    Регистрация:
    15 июн 2010
    Сообщения:
    5.165
    Симпатии:
    1.424
    Jenkki purukumi -mainoksen, katsojan mieltä kaikilla tasoilla raiskaava, vajaaälyinen kusiloiske hip-hop "enemmä hymyy..." saa välittömät vihatsunamit liikkeelle.
     
    nepa нравится это.
  11. srout

    srout Vakiokasvo

    Регистрация:
    24 апр 2007
    Сообщения:
    573
    Симпатии:
    13
    Kanarialla osui silmiin sama äijä puhumassa saksaa ja espanjaa...
     
    3JJ нравится это.
  12. Burkitsville

    Burkitsville Lähes henkilökuntaa

    Регистрация:
    15 июн 2010
    Сообщения:
    5.165
    Симпатии:
    1.424

     
    Последнее редактирование: 7 июн 2024
    WesleySnipes нравится это.
  13. JaySee

    JaySee swiftly and with style Tukijoukot

    Регистрация:
    20 мар 2002
    Сообщения:
    1.228
    Симпатии:
    80
    Ärsyttää, mutta väärällä tavalla. Kohdeyleisö on tuskin IKEAn potentiaalisia asiakkaita.

     
  14. Burkitsville

    Burkitsville Lähes henkilökuntaa

    Регистрация:
    15 июн 2010
    Сообщения:
    5.165
    Симпатии:
    1.424
    Sillä sekunnilla, kun videon "tukkajumala" jatkaa: "...Mut meit oottaa myös tosi kaunis tulevaisuus", tekee mieli oksentaa kivekset suusta. Noin sokeripuuteroitu liimahöyryoptimismi lyö suorastaan ällikällä, ja ansaitsee osakseen "muutakin mukavaa" kuin pelkät myötähäpeäryöpyt. Käsikirjoittaja lienee nauttinut reseptivapaiden lisäksi jotain poikkeuksellisen ensiluokkaista?


     
    klmake нравится это.
  15. Burkitsville

    Burkitsville Lähes henkilökuntaa

    Регистрация:
    15 июн 2010
    Сообщения:
    5.165
    Симпатии:
    1.424
    Nimeltä mainitsemattoman sekä tässä yhteydessä muiltakaan osin mainostamattoman teleoperaattorin ilmiselvästi jonkin sortin ilopilleripöllyssä tuottama egotrippi, jossa hyödynnetty - alunperin Allu Tuppuraisen esittämän Rölli-peikon - "Omituisten otusten kerho" -laulu persraiskataan korvamadoksi jollaista kenenkään täysissä sielun ja ruumiin voimissa olevan on vaikea edes kuvitella kykenevän vastaanottamaan menettämättä järkeään --- siis kenenkään muun kuin masentuneen Jone Nikulan.

    Yhtä tarpeeton kuin hävettävän typeräkin, itseään toistava tyrkky, joka on niin huono mainoksena, että sen huonous estää sen katsomisen viihteenä. Tekijät lie olleet liian kiireisiä vaivatakseen päätään sellaisilla pikku seikoilla kuin juoni, kerronta tai järki. Tällaisen jälkeen paskan puistelu näkö- ja kuuloelimistä on jo enemmän sääntö kuin poikkeus.
     
    WesleySnipes нравится это.
  16. latexii

    latexii Lähes henkilökuntaa

    Регистрация:
    14 мар 2004
    Сообщения:
    3.234
    Симпатии:
    628
    Tää v*tun dippaa haukkaa, dippaa haukkaa alka ottaa ohimoon
     
  17. tiistai

    tiistai Käyttäjä

    Регистрация:
    17 янв 2023
    Сообщения:
    45
    Симпатии:
    9
    Pohjolan mainos joskus ehkä 20-30 vuotta sitten, alkoi helvetillisellä rockhuutopaukutuksella ja sai käteni salamana äänenvoimakkuusnapille. Ei ollut vakuutukseni Pohjalassa, mutta jos olisi ollut, olisin vaihtanut yhtiötä. Taitaa kuulua nykyään osuuspankille, en tiedä.
     
  18. Burkitsville

    Burkitsville Lähes henkilökuntaa

    Регистрация:
    15 июн 2010
    Сообщения:
    5.165
    Симпатии:
    1.424
    Vihaan koko maailmaa!

     
  19. Burkitsville

    Burkitsville Lähes henkilökuntaa

    Регистрация:
    15 июн 2010
    Сообщения:
    5.165
    Симпатии:
    1.424
    Kaverin muksutkin piti dorkana tämän nähtyään, että edes yhtä laitetta ei mainoksessa näy. Ketä kiinnostaa jokin yhdentekevä tarinallinen pohjustuksen tynkä, jolla ilohuorataan itse asiaa epäonnistumisen tappiin asti typerine tanssiliikkeineen tavalla, joka muistuttaa lähinnä jonkun Terhokodin asukkaan tajunnanvirtaa.

    Missä on mielihalut räjäyttävä mässäily g-voimilla ja nopeudella, vain pari syytä mainitakseni, jotka osaltaan saattaisivat jättää edes etäisen muistijäljen jostain, jonka vuoksi paikan päälle ylipäätään viitsisi vaivautua pidemmältäkin!?

    Yksi paskimmista (nyky)mainoksista, mikä onnistuu ainoastaan alleviivaamaan kaiken sen mikä menee päin persettä, kun ei yksinkertaisesti edes viitsitä yrittää mitään parempaa. Hyh...


     
    WesleySnipes нравится это.
  20. vps358

    vps358 Lähes henkilökuntaa

    Регистрация:
    11 фев 2005
    Сообщения:
    4.955
    Симпатии:
    543
    Kun ei huvipuistossa saa tiettyä rajaa ylittää g-voimissa, niitä testataan.
    Muoks: Em. mainosta kuulematta kuulunee samaan huippuärsyttävien ryhmään Huuhamaan ja Pisulahden kanssa.