Oliko myyjänä Cdon vai joku muu ? Itsellä myös eilen tilattuna kolme leffaa joista 2 myy cdon yhden Ginza. Ginzan leffa on jo postissa, muut ties missä odotustilassa.
CDON AB. Tilausvahvistuksen jälkeen ei kuulunut mitään. Yllätyin hieman kun elokuva löytyikin eilen postilaatikosta.
Tilasin blu-rayn, jossa toimittajana CDON ja jota oli varastossa ja toimituspäivä tilauksesta seuraava päivä tuotesivun mukaan. Sen jälkeen toimituksen päivämäärä tuotesivulla on mennyt eteenpäin tulevaisuuteen useamman kerran. Laitoin peruutuksen cdonin asiakaspalveluun, josta vastattiin, että peruutus ei enää onnistu, kun tuote on pakkausvaiheessa. Mutta silti toimituspäivämäärä on jossain tulevaisuudessa (muuttuu joka päivä) ja toimitusvahvistuksesta ei ainakaan toistaiseksi ole kuulunut mitään. No eipä tällä kiirettä ole sinänsä (ja laskulla maksettu), mutta "vähän" on "hienosäädettävää" uusissa sivuissa. Sivusto toimi erinomaisesti yli 25 vuotta. Toivottavasti tämä ei enteile lopun alkua. Nordic blu-ray:den ostopaikkoja ei kuitenkaan kovin montaa ole.
Pärstäkertoimen mukaan ehkä tekee hyvälle asiakkaalle poikkeuksia. Yrittäjä on kuitenkin sanonut suoraan, että koska hän ei saa maahantuojalta mitään korvauksia naarmuisista levyistä (pitäisi kuulemma olla videotodisteet että kuva/ääni ei toimi), niin hänkään ei voi omaksi tappioksi näitä ottaa. Juttu on vaan niin, että kuluttajansuoja ei välitä siitä, mitä maahantuoja puuhailee. Ylipäätään Nordic-julkaisujen määrä on näyttänyt todella pahalta viime aikoina.
Nyt on niin moni saanut täällä myöhäiset pakettinsa, että taidan sitten itsekin odottaa vielä hetkisen. Ajattelin laittaa uudelleen asiakaspalveluun kyselyä (aikaisempaan eivät ole vastanneet yhtään mitään vieläkään), mutta jospa nuo kohta tulisivat sitten itsellekin. Elokuussa tehdyt tilaukset kuitenkin.
Nyt näyttäisi löytyvän tuo uusi Deadpool ja Wolverine myös CDONin "myymänä". Esim. bluraynä hintaero Ginzan myymään kuitenkin todella iso. Ginza 25,52€ ja CDON 18,90€. Harmillisesti steelbookin hinta näyttää olevan 39,90€ eikä se "perinteinen" 32,95€.
Pistin aspaan kyselyä puuttuvista tuotteista ja jokaisesta tilauksen leffasta tuli sitten oma sähköpostinsa erikseen; kaikki ruotsiksi. Pitääkö tässä oikeasti laittaa jokaiseen automatisoituun sähköpostiin erikseen vastaus "saisiko rahat takaisin?" ja vielä ruotsiksi? Mitä vittua tämä oikein on. Taisi olla viimeinen tilaus CDONista.
No ei kyllä nykyaikana paljon haittaa vaikka vastaisivat japaniksi. Tarjolla on tekoälyt, jotka osaavat kieliä kuin itse C-3PO! Toista se oli 15-20 vuotta sitten, kun edes englanti - suomi online-kääntäjistä ei ollut muuhun kuin käyttäjien naurattamiseen.
Omat elokuussa tilatut reiskat sain lopulta tällä viikolla. Onneksi en sittenkään perunut, vaikka lähellä oli. Laskua ei tosin ole kuulunut, se ei niin edes haittaa mutta kaipa tulee sentään.
Mulla on vielä 19.8. tilatut ale-Arrowt kaksi kappaletta tulematta. En ole kyllä kysynytkään niiden perään.
Omaa viestiäni lainaten Kaksi viikkoa kulunut tästä tilauksesta. Yksi tuote on lähetetty ja se saapui ihan siedettävässä ajassa. Olen myös maksanut tätä yhtä tuotetta koskevan laskun. Sen sijaan en ole vielä saanut: - Tilausvahvistusta - Kahta muuta tilaamaani tuotetta, joista toista on ollut varastossa jo reilun viikon - Vastausta kaksi viikkoa sitten lähettämääni tiedusteluun koskien tilauksen onnistumista Yleisesti CDON:lla on ollut kyllä tapana lähettää varastossa olevat tuotteet jo aika pian, mutta voihan olla, että tässä tapauksessa ovat jääneet odottamaan viimeisenkin tuotteen saapumista. Asialla ei sinällään ole kiire ja ei nyt erityisemmin jaksa nostaa edes verenpainetta, kun en ole senttiäkään maksanut näistä kahdesta puuttuvasta tuotteesta. Mietin vaan, että peruisiko tilauksen puuttuvien tuotteiden osalta, kun samat tuotteet saisi Ginzasta jopa vähän halvemmalla. Pitäisi vaan sitten kerätä vähän muutakin roipetta, kun postikulut kyseisessä liikkeessä ovat aika kovat yksittäisille tuotteille.
Kuten tuolla vähän ylempänä kirjoitin, ei ainakaan itselläni onnistunut peruutus vaikka tuotteita ei ole vieläkään lähetetty eikä ole tullut toimitusvahvistusta tms. "Jag kan tyvärr inte hjälpa dig med att avbeställa ordern då den redan har börjat packas på vårt lager"
No niin, heti seuraavana päivänä (14.10.) tulikin yllärilähetys, jossa oli toinen tilatuista leffoista. Mitään lähetysilmoitusta ei tullut, eikä myöskään laskua. Ilmeisesti odottavat lähettävänsä toisen leffoista joskus tulevaisuudessa ja vasta sitten laskun perään.