No kyllä ainakin nuo Jimillä näkyvät dokkarit mitä olen sattunut katsomaan ovat ihan "leikkaamattomia". Monta jenkki dokkaria olen Jimiltä katsonut joissa on ollut nuo "mainoksia edeltävä tulevan aiheen kertominen" ja sitten heti perään on alkanut se "mainoksien jälkeinen kertaus", vaikka missään välissä ei ole noita mainoksia esitetty. Ehkä tämä on nyt muuttunut kun tuo mainosten esitystiheys on kasvanut myös meillä täällä Suomessa. Mutta eipä se silti sitä tosiasiaa muuta että "60 minuutin" jenkki dokkarissa on itse asiaa vain vajaat puoli tuntia, loput menee sitten noihin mainoksiin, tulevan sisällön kertomiseen ja vanhan kertaamiseen. :hitme:
Eiköhän tuolta kapitalismin kehdolta, eli Amerikan Yhdysvalloilta, saatu datamäärä ole markkinatutkimusta yllin kyllin. Ja ei tämä Suomen uudistunutkaan tilanne ainakaan vielä ole lähellekään samaa kuin siellä. Ideahan on yksinkertaisesti vain ja ainoastaan se, että mainoksia katsottaisiin enemmän. "Jääkaappikäynnit", randomi kanavasurffaus yms. mainoskatkojen aikana ilmeisesti vähenee katkojen lyhyyden takia ja todennäköisyys sille että suurempi määrä katsojista itseasiassa näkee suurimman osan mainoksista kasvaa. Sillähän ei tunnetusti koskaan ole niin ollut väliä ärsyttääkö mainokset tai mainoskatkot. Kunhan ne nähdään.
Snadisti alkoi eilen vituttaa kun koitin katsoa The Mentalistin uusinta jaksoa kello näytti 21.11 kun tuli ensimmäinen mainoskatko, oliko ohjelma kesänyt jo joku 6-8minsaa ku aletaan mainoksia paukuttaa:OI Ei tartte enää maikkarin skeidaa katsella sitä vähääkään.
Eilen kattelin Animal Planetilta Phoenixin eläinpoliiseja tjsp. Jonkinsortin ennätys, kun eka mainoskatko putkahti ruutuun kahden minuutin jälkeen. Tuohan on normaali tapa amerikkalaisilla kanavilla, mutta yleensä ensimmäiset mainokset tulee reilun viiden minuutin jälkeen. Vaikka harvemmin tulee katseltua valtakunnallisia, niin nykyinen systeemi, jossa mainostetaan tulevia ohjelmia, ennenkuin edellinen on kunnolla loppunut, ärsyttää suunnattomasti. Pop-upit tai ruudun puolittamiset hehkutustarkoituksessa pitäisi lailla kieltää.
Huvittavaa kieltämättä, sai tiistaina Paonkin aikana käydä jääkaapilla..Tosin sitten nää katkot on välillä taas niin pirun lyhyitä että ehtii vain katkaista katselun. Eilen taisi tulla sitten lähinnä mainoksia boksille kun talletukseen oli mennyt vain ekat 19 min. jostain syystä. :grr:
Kyllä silti eniten vituttaa nuo "previously" ja "coming up next". Katsot vaikkapa jotain jenkki Hells Kitcheniä ni ihan koko ajan näytetään tota paskaa, tekee mieli huutaa että perkele mä katon tätä ei mua kiinnosta tietää mitä tässä tulee kohta tapahtumaan. Poikkeuksetta ne aina vielä saadaan soveltavalla leikkauksella näyttämään päräyttävimmiltä kuin mitä onkaan. Jos noi tulee ihan kotimaisiin ohjelmiinkin ni täytyy muuttaa pois. Edit. Hyvä idea tuo palaute, täältä lähti jo. Kyllä jos tuosta tarpeeksi iso meteli nousisi niin varmasti tulisi muutoksia. Saas nähdä viitsiikö saman siiven alla olevat lehdet asiaa ottaa esille.
Ja eilisen Mentalistin toinen mainostauko loppui n. 21.30 ja kolmas alkoi n. 6 minuuttia siitä. Ei mitään järkeä katsoa suorana...
Vaikka melkein kaiken boksilta katsonkin, niin tämä nykyinen mainostiheys häiritsee jo melkoisesti. Koita siinä nyt syventyä ohjelmaan, kun katkoja tulee tuollaista tahtia. Siinä ei paljoa lohduta tieto siitä, että muualla asiat voivat olla vieläkin huonommin. http://www.nelonen.fi/palaute http://www.mtvmedia.fi/yhteystiedot/index.shtml?palaute
Eilen tuli _katsottua_ pitkästä aikaa telkusta jotain kun uusi Flashforward -sarja alkoi. Ihmettelinkin jo että kylläpäs on aivan unohtanut miten paljon noita mainoksia onkaan. Mutta selvisihän se syy plazaa lukiessa. Täytyypä itsekkin pistää palautetta menemään, melkoisen ärsyttävää touhua.
Mielenkiintoinen keskustelu. Elokuvathan eivät ole ihan ilmaisia tv-yhtiöille ja jostainhan tv-yhtiöiden rahatkin on tultava. Vai haluttaisiinko palata aikaan, jossa meillä on vain tv-maksulla rahoitettuja "yleisradion" tv-kanavia ja radiossa pari kanavaa sinfoniaa? Hieman outoa, että nykytrendin mukaan kun mistään ei haluta maksaa mitään, niin kuitenkin kaikki pitäisi olla koko ajan saatavilla. Sisältö maksaa, se on fakta. Ja joku tämän hinnan jotenkin maksaa ja jos sisällöntuottaja pidemmän päälle rahojaan saa, loppuu tuotanto ennenpitkää siihen ja tekijät pötkivät muille maille mantuville. Noh, tuskimpa näin tulee ihan heti käymään Mutta on vaan hyväksyttävä se tosiasia, että ns ilmaiskanavlla mainoksia vaan on ja niitä tulee olemaan jatkossa entistä enemmän. Ja tosiaankin, kun katsoo mm. noita jenkkien tekemiä reality-sarjoja, niin ei voi käsittää kuinka he itseasiassa viitsivät enää katsoa tv:tä jatkuvien mainoskatojen vuoksi. Toisaalta lähetysajoista riippumattomaksi-tekevät ja mainoksien helpon skippauksen mahdollistavat tallentavat digiboksit, tv-kaistat, elisaviihteet ja mitkä lie asettavat mainostajille ja tv-kanaville varmasti melkoisesti harmaita hiuksia. Koska eihän kukaan halua maksaa mainoksista joita ei kukaan katso. Hauska nähdä mitenkä mainostajat ja tv-kanavat vastaavat haasteeseen. Maksu-tv on toisaalta mielenkiintoinen ilmiö, koska vaikuttaa siltä, että yllättävän moni maksaa mielellään vuositasolla melkoisia summia maksullisista kanavista. 300 euroa vuodessa ei tunnu missään kun taas tv-lupa tai tuleva mediamaksu koetaan itsensä antikristuksen juoneksi. En tiedä yleistänkö tässä nyt liikaa. Ehkä tuo trendi on syntynyt nimenomaan sen vuoksi, että ollaan kyllästytty tunnelman tappaviin tamppoonimainoksiin jne. Eli olinkohan kuitenkin väärässä tuossa kaikki-mulle-heti yleistyksessä Jokatapauksessa, yleisesti olisi kuitenkin sisäistettävä se, että vekottimien lisäksi myös sisältö maksaa. Piste. Ja jos haluaa nauttia sisällöstä "ilmaiseksi", taitaa tv-maksun maksaminen ja mainosten sietäminen olla ainoita laillisia keinoja. Ja toivottavasti tv-kanavien välinen kilpailu pitää huolen siitä, että kermankuorijat ja rahastajat katoavat markkinoilta nopeasti. Eli ei muutakun parempaa kanavaa silmään, jos vaikka maikkari ei innosta. Jo alkaa muutosta tapahtumaan kun katsojaluvut laskevat.
Mieluummin niin, että tulee vähemmän mainoskatkoja ja ne olisivat sitten pitempiä kuin se, että 8 minuutin välein katkaistaan katselukokemus ja sekin tauko on niin lyhyt, ettei ehdi edes vessassa käydä. Mutta eihän niitä silloin katseltaisi, vaan oltaisiin paskantamassa, tekemässä leipää tms., ilmeisesti tällä tähdätään siihen ettei katsoja viitsi edes kanavaa vaihtaa "kun se ohjelma jatkuu kuitenkin ihan kohta" Eilen tosiaan katselin toisella silmällä FlashForwardia ja vaikka olin jakson jo nähnyt, täytyy sanoa että alkoi oikeasti vituttaa tuo jatkuva mainoskatkoille meno. Ja se "jatkuu"-ruutu oli tietenkin FlashForward-aiheinen :thumbsup: Ei ole oikeastaan tullut katseltua Maikkarilta, Neloselta tai Subilta ohjelmia tämän mainoskatkouudistuksen jälkeen, mutta pitihän se tämäkin kokea. Karkottaa aika tehokkaasti tv:n äärestä tällainen toiminta ja tämä viimeistään taitaa ainakin omalla kohdallani sinetöidä sen, ettei tule "livenä" seurattua varmaan enää mitään sarjoja jos tämä tällaisena jatkuu. Mainokset ymmärrän ja hyväksyn näillä mainosrahotteisilla kanavilla, mutta joku raja. Ei tällä nykymeiningillä voi syventyä ohjelmaan, menee tunnelma ja kaikki ihan pilalle viimeistään tässä vaiheessa. Joten ei muuta kuin paremmille vesille.
Ei tässä keskustelussa olekaan siitä ollut kyse, etteikö mainoksia saisi olla, vaan siitä, miten niitä esitetään. Mainosten määrähän on pysynyt ajallisesti samana, joten tiedä sitten miten tämä taukouudistus on kanavien mainostuloihin vaikuttanut. Jonkin ennakkolaskelman mukaan varmasti huomattavankin hyvin, koska tuskin muuten moiseen olisi ryhdytty. Ongelmana vain on, että kaikki eivät tyytyväisinä "tätä tosiasiaa hyväksy", vaan ohjelmien ahkerampi pätkiminen karkoittaa katsojia entisestään vaihtoehtoisten medioiden pariin, jolloin pitkällä aikavälillä taajemman mainostenesittämisen mielekkyydestä voi kannattavuusmielessäkin olla montaa mieltä. No, tuntuipa ainakin eilisen FlashForwardin mainoskatkoilla ahkeraan esiintynyt Canal+ olleen tässä tilanteessa kovinkin osuvaa mainontaa.
Eiköhän kanavien ratkaisu ole sitten se, että lähetyksen päälle tulee skrollaavia mainosbannereita tai mainoksia johonkin pip-boksiin.
Joo ehkä hieman lipesin topicista, sorry. Enkä todellakaan edusta mitään kanavaa, ehkäpä pitkähkön uran it-alalla tehneenä olen vaan oppinut arvostamaan digitaalisen median ja -materiaalin arvoa ja toisinaan innostun paasaamaan aiheesta
Eilen taisi rävähtää molemmilla mainoskanavilla eli maikkarilla ja nelosella varsinainen mainosrumba päälle, molemmat taisivat parhaimmillaan pitää kolme mainostaukoa puolessa tunnissa? Eli kutakuinkin tuplaantui "normi" mainostaukojen määrä.
Jes! Sen verran nykykäytäntö häiritsee itse ohjelmaan keskittymistä, että molempiin lähti palaute. Vaikka katoisikin tallennetta niin kokoajan saa olla sormi kaken nappuloilla. Ärsyttävää!
Totta. Aiemmin vaikkapa American Chopperissa näytettiin jakson alussa tiivistelmä, mitä tulee tapahtumaan. Jo siinä vaiheessa nähtiin kuvaa valmiista pyörästä. Sitten ennen joka mainoskatkoa näytetään, mitä tuleman pitää ja katkon jälkeen kerrataan mitä nähtiin. Todella ärsyttävää, vaikka kyseessä onkin varsin kevyttä katseltavaa. Tunnin katseluajasta suurin osa menee ennakoihin, kertauksiin ja mainoskatkoihin. Discoveryllä oli joskus mielestäni hyvä käytäntö näyttää mainoksia, mutta nyttemmin tuokin on muuttunut. Jos ohjelman kestoksi oli merkitty tunti, oli katkoja muistaakseni kolme. Katkot olivat lyhyitä, vain parin mainoksen mittaisia, mutta ohjelma kerkesi loppumaan 10-15 minuuttia ennemmin, kuin aikataulu määräsi. Tuo 10-15 minuuttia tuli sitten mainoksia, joten ei pahasti katkonut itse ohjelmaa. Taisi kuitenkin olla vielä sitä aikaa, kun kaupallisia mainoksia ei Discoveryllä juuri näkynyt, vaan lähinnä mainostivat omia ohjelmiaan.