Kaverin koneessa aivan samanlaiset oireet, vikana oli viallinen virtalähde. Kuva tuli sekunniksi kahdeksi, sitten ruutu pimeni ja punainen merkkivalo jäi vilkkumaan. Ja kai tuossa lampussakin nyt takuu on...? Edit: Ilmeisesti siis Saksasta tuotu, saattaa mutkistaa asioita.
Eikös takuu muka korvaa laisinkaan jos lamppu pimahtaa vuoden sisällä? Eikä käyttötunteja oo paljo paskaaka? Sonyn huollosta: oman kaukosäätimen nuolinapit naksu ilkeesti ja kävin sit Sonyn huollossa kysymässä asiaa. Tiistaina/keskiviikkona pitäis uuden kaukosäätimen olla haettavissa. Vähän se kokeili, että se kyllä toimi, mutta sano itekki että se naksuminen on ärsyttävää.
Suomesta ostetuilla koneilla normaali takuu, esim. NetAnttilassa vuoden takuu, jossa lamppua ei ole rajattu ulkopuolelle.
Tarvitseekohan sitä rajata sen kummemmin takuun ulkopuolelle?? Suomen Sonyllä sanottiin että tuo heidän takuu on tuollainen good will takuu jonka he voivat vetää tarvittaessa pois.
goodwill ja takuu ovat täysin eriasia. Takuu on se mitä takuuehdoissa on luvattu, goodwill maksetaan ja hoidetaan vaikka ei siihen takuuehtojen tai kuluttajasuojalain perusteella olisi pakkoa. Sony Suomi hoitaa vain itse maahantuomiensa tuotteiden lamput takuuajan puitteissa, muut joutuvat maksamaan (ellei sitten myyjä niitä hoida saksanmaalta).
No johan myrkyn lykkäs! Sonylta ilmoitettiin että takuu kyllä kattaa saksasta ostetun television mutta itse pitää toimittaa huoltoon! Hih...lähin valtuutettu on yli 100km päässä Sen ainakin opin että pidän tulevaisuudessa sormet irti paskasta nimeltä sony!
No eihän tuo Sonyn vika ole? Mieti nyt mitä maksais roudata joka ikinen rikkinäinen töllö 100km päähän huoltoon. Kaupat saattavat tuon tehdä, mutta eivät nekään kovin usein. Ellei ole sitten jotain extra-takuuta ostettu tms (Gigantin Immu tjsp). Ei niitä Suomestakaan ostettuja töllöjä Sonyn puolesta mihinkään kanneta, enkä tiedä kannettaisko minkään muunkaan merkin puolesta. Nyt muutaman päivää töllö katselleena voi todeta, että hintaisekseen hyvä kuva. Se sokeri-ilmiö ei haittaa, kun ei keskity siihen, vaan keskittyy olennaiseen, eli elokuvaan. Lisäksi sisäinen digiboksi on täysin onneton, mutta kyllä silläkin katsoo vähittäistarpeet. Kohta onkin HTPC kasassa, niin voi tuosta erillisestä antennista luopua. Lisäksi sellaisen olen huomannut, että jos on tumma kohtaus josta siirrytään vaaleaan, niin töllöllä kestää hetken saada oikea valoisuus. Välillä kirkastuu pykälittäin, välillä lineaarisesti, joskus kerrasta. Ei sitä aina huomaa, mutta esim lätkää katsottaessa ja pelatessa sen huomaa niin helposti. Mutta hintaansa nähden todella hyvä valinta. Vaikka on tuo 42", niin kyllä se tossa mukavan iso on. 50" olis ollu kuvanakin vähän liian iso, kun tuotakaan ei oikein illalla kestä pimeässä katsoa. Alkaa päätä särkemää, kun katse joutuu vaeltamaa kuvan laidasta toiseen.
Meinasi mennä kahvi väärään kurkkuun kun luin Mustan Pörssin mainoslehteä. Eihän tuo ole mikään laajakuva-LCD vaan proju!! Eivät saisi näin tälläistä kuluttajaa kusettaa
"Ei ole Sonyn vika että meni rikki!":hitme: No huhhu..kait se on sitten mun vika kun se kesti vaan kaksi päivää. Myönnän tuijottaneeni sitä.:weep: Sonyn asiakaspalvelu ilmoitti että Suomesta ostetut televisiot haetaan kotoa tai korjataan paikanpäällä! Asiakkaan ei tarvitse silloin kuljettaa sitä! Sen sijaan Saksasta ostetut joutuu kuljettamaan itse tai tilaamaan korjaaajan paikanpäälle. Tällöin asiakas maksaa korjaajan matkakulut! Itse korjaus on takuun piirissä!
Suomen maahantuoja on tuonut lisäedun Suomessa myymiinsä töllöihin, miksi heidän pitäisi tarjota ulkomailta tulleille samaa lisäetua? Sama homma Saksassa, sielläkin on oma maakohtainen lisäetu, mutta miksi pitäisi ulottaa sama etu Suomeen asti?
No huh huh. Tämähän vaan osoittaa a) miksi saksasta saa halvalla kun ei tarvitse kantaa huolto takuukuluista b) miksi hinnat suomessa ovat korkeammat mutta riski pienempi Haluat siis ostaa halvalla mutta saada samat edut kuin henkilö joka on ostanut saman tuotteen ja maksanut siitä vähän enemmän? Jos haluat halpaa ja otat riskin että jotain menee pielee niin tilaa saksasta. Mahdollisuus että jotain menee pieleen on aika pieni mutta kuitenkin on olemassa. Saatat siis säästää selvää riihikuivaa rahaa tai sitten et. Pahimmassa tapauksessa koko huoltokeikka tulee niin kalliiksi että olisit loppupelissä saanut saman tuotteen halvemmalla suomesta. Olisiko kannattanut tämäkin selvittää etukäteen?
Siis totta on että kaikkein eniten säästää kun ei osta telkkaa ollenkaan. Selvästi pienin riski. Itse olen pelimiehiä ja ostin Saksasta. Kunhan se nyt vaan tulee ensin. Viikko sitten maanantaina oli lähtövalmiina eikä ole kuulunut sittemmin mitään. Onko kaikille tullut DFDS:ä kautta? Talvilomat kuulemma vähän ruuhkauttanut tuontia.
Hou..hou rauhallisesti mäessä! 1. Sonyn takuu kuten useimpien tunnettujen merkkien takuu kattaa koko Euroopan alueen! On siis aivan sama mistä telkan ostat! Lisäedut ovat kauppa- ja maakohtaisia! Saksan takuut ja edut ovat varmasti Suomalaisella tasolla! Tämänkin television takuu on Saksassa 2-vuotta, Suomi-versioiden vain 1- vuosi. 2. Hinnoitteluun vaikuttaa enemmän maahantuojan hinnoittelupolitiikka ja maan omat lakisääteiset maksut, kuin jotkut mitättömät lisäedut! Tämänkin television mukana tuli Eurooppalainen takuuilmoitus jossa todetaan 10:llä kielellä takuun OLEVAN VOIMASSA myös muualla EU:n alueella! Kyse on ainoastaan kuljetuksesta! Sonyn surkean takuuhuoltoverkoston vuoksi tässä meinasi joutua roudaamaan tuota sen 100km! Onneksi Paikallisella huoltoliikkeellä on sopimus sen 100km:n päässä olevan Sonyn takuuhuoltoliikkeen kanssa. Joten loppujen lopuksi tässäkin kävi hyvin! Sony on nyt huollossa ja edelleen olen sitä mieltä että se on paskA Ps. Enään ei voi hinnoitella tuotteita ihan mutu-meiningillä! EU:n alueella kun tavaroiden pitää saada liikkua vapaasti!
Takuuehdothan ovat http://www.sony.fi/view/ShowArticle.action?article=1082027537582&site=odw_fi_FI ja kohdassa kolme todetaan 3.Tämä takuu ei kata kuljetuskustannuksia eikä kuljetusriskejä, jotka liittyvät tuotteen kuljettamiseen Sonylle tai valtuutettuun huoltoliikkeeseen ja takaisin asiakkaalle.