Samsung DTB-P850Z ja Samsung DCB-P853Z

Keskustelu osiossa 'Digi-TV' , aloittajana arskaxx, 31.08.2006.

  1. equilibrer

    equilibrer Guest Guest

    Liittynyt:
    24.11.2003
    Viestejä:
    943
    Saadut tykkäykset:
    0
    Noin puoli vuotta käytössä moitteetta toiminut DTB-P850Z rupesi sekoilemaan viikonloppuna.

    Ongelma on seuraava: kun laittaa nauhoitukseen vaikkapa kanavan 3, ja siirtyy katsomaan kanavaa 4 (tai mitä tahansa muuta kanavaa kuin 3), niin ruutu pimenee ja tulee teksti "ei signaalia". Eli toisin sanoen, kun on jollain kanavalla nauhoitus käynnissä, niin mitään muuta kanavaa ei pysty katsomaan.

    Mitään kytkentöjä ei ole muutettu. On myös kokeiltu nollata asetukset ja hakea kanavat uudestaan, sama jatkuu. Onko siis toinen viritin paukahtanut vai onko mahdollista selvitä jollain kikalla?
     
  2. terssi

    terssi Guest Guest

    Liittynyt:
    01.11.2005
    Viestejä:
    378
    Saadut tykkäykset:
    0
    Vähän kuulostaisi siltä, että toinen viritin on rikki. Voit toki kokeilla vielä vaikka toisella antennikaapelilla ensin ja katsoa vaikka signaalitiedot laitteesta kummankin virittimen osalta (kolme kertaa Info-nappi)
     
  3. Xinot

    Xinot Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    14.11.2005
    Viestejä:
    234
    Saadut tykkäykset:
    0
    Taitaa olla vähän vaikeaa koska menuun mennessä aloituskohta määräytyy sen mukaan mihin olet siellä valikossa edellisellä kerralla jäänyt.
     
  4. equilibrer

    equilibrer Guest Guest

    Liittynyt:
    24.11.2003
    Viestejä:
    943
    Saadut tykkäykset:
    0
    Miten katsotaan signaalitiedot "kummankin virittimen osalta"? Signaalitietoihin kyllä pääsee, ja näyttää olevan noin 88/80 (voimakkuus/laatu), mutta ei tuossa ole mitään mainintoja kummasta virittimestä on kyse, tai miten pääsee ylipäänsä erikseen tarkistamaan.
     
  5. terssi

    terssi Guest Guest

    Liittynyt:
    01.11.2005
    Viestejä:
    378
    Saadut tykkäykset:
    0
    Varsinaisesti et voikaan valita, että kumman virittimen tietoja katsot, mutta sen voi tehdä niin, että alat esim tallentamaan jotain kanavaa ja sen jälkeen menet jollekin toiselle kanavalle, niin silloin kone tottakai käyttää toista viritintä. Sitten kun olet toisella kanavalla niin sieltä taas Info nappia kolme kertaa, niin näet käytössä olevan virittimen tiedot. Jos näyttää ihan pelkkää nollaa, niin silloin se viritin on luultavasti risa.
     
  6. equilibrer

    equilibrer Guest Guest

    Liittynyt:
    24.11.2003
    Viestejä:
    943
    Saadut tykkäykset:
    0
    Juu, näin katselinkin, ja nollaa näyttää tosiaan. Uusi laite on jo matkalla (Canal Digitalin kautta hankittu laite), joten rikki se taitaa olla tosiaan.
     
    Viimeksi muokattu: 18.10.2008
  7. tuuri

    tuuri Guest Guest

    Liittynyt:
    15.10.2008
    Viestejä:
    4
    Saadut tykkäykset:
    0
    Lisää lukemista kaikille-ostettu digiboksi Samsung DCB-P853Z ostettu 2.3.2007 ja nyt sitten ne punaiset valot:OI

    Tarina seuraava-vein korjaamoon(powermill) 6.10.2008 ja korjattuna sain sen 14.10.2008 eli 9 päivää ja lapussa lukee Samsung digibox takuukorjaus.Suoritettu työ:Virtalähde ja emolevy korjattu
    Katotaan kauanko laite kestä:)
    Ne on nyt varmaan ruvenut vaihtamaan heti sen emolevynkin kerrallaan!?
    Tiedoks vaan muille,että täälläpäin jälleen yks kaapeliverkon boxi rikki.
     
  8. Lettubatman

    Lettubatman Guest Guest

    Liittynyt:
    18.09.2004
    Viestejä:
    9
    Saadut tykkäykset:
    0
  9. tuuri

    tuuri Guest Guest

    Liittynyt:
    15.10.2008
    Viestejä:
    4
    Saadut tykkäykset:
    0
    tarkistin oman version,niin mulla on se 4/30
     
  10. equilibrer

    equilibrer Guest Guest

    Liittynyt:
    24.11.2003
    Viestejä:
    943
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tuli postissa eilen "uusi" laite tilalle. Laite oli hirvittävillä naarmuilla päältä ja etupaneeliinkin oli jotain ihmeellisiä hakkaamia saatu aikaiseksi. Kotelon päällä näkyy selvät painaumat, kun sen päällä on pidetty jotain toista laitetta. Eli takuukorjattu laite ja karseassa kunnossa. Soitto Canalille, ja uusi laite tulemaan. Kovasti väittivät, että heillä ei ihkauusia ole lainkaan mahdollista tarjota tilalle, joten ilmeisesti tämä seuraavakin on takuukorjattu laite. Katsotaan nyt mitä sieltä tulee. Jos siinä on yksikin naarmu, niin vaihtoon lähtee niin kauan, että saa virheettömän tilalle / rahat takaisin.
     
  11. terssi

    terssi Guest Guest

    Liittynyt:
    01.11.2005
    Viestejä:
    378
    Saadut tykkäykset:
    0
    Eli ne on kaikki vaihtolaitteet jossain canal digitalin varastossa pölyttymässä päällekäin pinottuna ilman laitteen alkuperäistä laatikkoa. Eipä ihme, että näkyy painaumia ja naarmuja.

    Kyllä mä sinänsä ymmärrän periaatteen, että kun asiakkaalla on rikkinäinen boksi, niin tilalle annetaan vastaava takuukorjattu laite uuden laitteen sijasta, mutta jonkunlainen raja olis hyvä vetää laitteen ulkonäön suhteen.
     
  12. Lettubatman

    Lettubatman Guest Guest

    Liittynyt:
    18.09.2004
    Viestejä:
    9
    Saadut tykkäykset:
    0
    Osaako joku joka on boksinsa päivittänyt sanoa että onko kuvanlaadussa eroa päivitysen jälkeen?
    Mielestäni Samsungin kuva on todella huono verrattuna toiseen boksiini joka on Topfieldin TF-100. Sampan kuva pikselöityy helposti ja ns. digitaalipakkauksen höttö näkyy paljon selvemmin tässä. Myöskin sahalaitaa on huomattavasti enemmän.

    Vai voisiko tuo johtua siitä että signaalin voimakkuus/laatu on 68/87?
     
  13. Xinot

    Xinot Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    14.11.2005
    Viestejä:
    234
    Saadut tykkäykset:
    0
    Laitoin ihan testimielessä DIY scart-komponentti palikan kiinni ja hyvin antaa kuvaa pihalle.
     
  14. equilibrer

    equilibrer Guest Guest

    Liittynyt:
    24.11.2003
    Viestejä:
    943
    Saadut tykkäykset:
    0
    Taas tuli viikolla toinen takuukorjattu laite tilalle, ja yllätys yllätys naarmuilla ja iskemillä tämäkin laite. Taas kerran soitto canal digitalin asiakaspalveluun, ja taas kerran pahoiteltiin ja laitettiin vielä yksi tulemaan.

    Tämä asiakaspalvelija totesi itse, että vaihtolaitteiden pitäisi olla "uudenveroisia". Se taho taas joka päättää takuukorjatun laitteen "uudenveroisuuden" todennäköisesti laskee riittäväksi, että laite toimii teknisesti. Tässä lienee se pullonkaula, ja luulenkin, että vaikka vaihdattaisin näitä boxeja maailman tappiin saakka, vain todella hyvällä tuurilla voi tulla oikeasti uudenveroisessa kunnossa oleva laite.

    Jos seuraavakin laite on viallinen, vaadin joko ihan oikeasti uutta tilalle tai sitten niin, että he hyvittävät digiboxin hinnan, ja voin itse hankkia uuden tilalle. Tämä jälkimmäinen vaihtoehto olisi parempi, mutta harvemmin tällaisiin suostutaan.

    Joka tapauksessa aion vaatia hyvitystä puhelinsoitoista ja postireissuista tulevien laskujen osalta (näin kuluttajaneuvoja kehotti vaatimaan, koska se on asiakkaan ihan perusoikeuksia, jokaisessa virhevastuun piiriin kuuluvassa tapauksessa, vaikka harva siitä tietää tai sitä hyödyntää).
     
  15. Oldfart

    Oldfart Guest Guest

    Liittynyt:
    29.09.2008
    Viestejä:
    4
    Saadut tykkäykset:
    0
    ja rupeaa tämä lokakuukin lähestymään loppuaan eikä sitä luvattua prkl:een päivitystä löydy antennilla.. :OI
     
  16. terssi

    terssi Guest Guest

    Liittynyt:
    01.11.2005
    Viestejä:
    378
    Saadut tykkäykset:
    0
    Eikös noissa canal digitalin jutskissa ollu se, että boksi tulee kylkiäisenä mukaan, eli maksat vain niistä tv-kanavista? Vai muistanko ihan väärin? Jos näin on, niin tuskin hyvittävät mitään digiboksin hintaa.

    Tietenkin voisit yrittää, että ne lähettää sen sun alkuperäisen boksin huoltoon ja palauttavat sen sitten takasin sulle.Eikös sen pitäis olla ihan hyvässä kunnossa ulkoisesti?
     
  17. equilibrer

    equilibrer Guest Guest

    Liittynyt:
    24.11.2003
    Viestejä:
    943
    Saadut tykkäykset:
    0
    Asian voi ymmärtää monella tavalla. Omasta mielestäni kyseessä on pikemminkin kytkypuhelimiin verrattavissa oleva tilanne. Eli olen sitoutunut canalin asiakkaaksi 24kk määräajaksi, ja tämän takia saan kytkynä boxin, josta muuten meni vielä 50e toimituskulut. Eli oikeastaan maksan tuosta boxista 24 * 29 + 50e = 706e. Koska muutenhan kyseessä olisi vain toistaiseksi voimassa oleva sopimus, josta pääsen irti milloin haluan. Nyt olen sitoutunut maksamaan tuon yli 700e, sillä ehdolla, että saan (tuohon aikaan) ~350e arvoisen boxin.
     
  18. owl70

    owl70 Käyttäjä

    Liittynyt:
    10.08.2005
    Viestejä:
    32
    Saadut tykkäykset:
    0
    Sain tämän boxin (welhon kaapelimalli) reilu viikko sitten. Toinen kotiboxi on vanha Topfield5100.

    Joitakin ajatuksia:
    • Ajastusten määrä on näemmä rajoitettu 16 ajastukseen? Aika vähän kun viikkoajastuksiin saa menemään yli 10, eikä sitten jää montaa satunnaisiin ajastuksiin.
    • Laite osaa fiksusti olla kiinni (ei lähetä kuvaa), kun ajastettu nauhoitus alkaa - ei turhaan avaa telkkaria, kuten Topfield tekee. Ja osaa mennä kiinni ilman nauhoitusten keskeyttämistä.
    • Toimintanopeus on hyvä, vaikka välillä on pientä tahmaa EPG:tä selatessa.
    • Ihan ok käyttöliittymä. Paljon parempi kuin Topfieldin.
    • Avainsana-ajastusta ei ole. (Ei varsinaisesti Topfieldissäkään, mutta TAPilla saa lisättyä)
    • Tuuletin ei ainakaan minua häiritse.
    • Toistaiseksi ollut luotettavan tuntuinen laite - käyttö on sujuvaa. (Topfield on aina tahmean tuntuinen)

    Tuo avainsana-ajastus olisi ihan ykkönen... Saivat sellaisen kuulemma jo lisättyä uudempiin Topfield-malleihin vakiona.
     
  19. equilibrer

    equilibrer Guest Guest

    Liittynyt:
    24.11.2003
    Viestejä:
    943
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tuon äskeisen quoten voisi melkein copy pasteta tähän. Eli nyt tuli KOLMAS vaihtolaite, ja taas sama juttu. Naarmuilla päältä ja paneelista. Piti mennä oikein tuota omaa alkuperäistä laitetta erikseen tuijottaa, ja tosiaan: boxin päällä tai etupaneelissa ei ole _yhtään_ naarmua tai jälkeä.

    Soitin sitten taas kerran asiakaspalveluun, ja sanoin etten ota näitä romuja enää. Palvelijalla ei tietenkään ollut valtuuksia muihin ratkaisuihin ja laittoi asian menemään jonnekin ylemmäksi, josta sitten otetaan yhteyttä. Joka tapauksessa ilmoitin vaativani hyvitystä puhelinsoitoista (4 kpl á 10 min tähän mennessä) ja postireissuista (3 kpl tähän mennessä, aikaa mennyt yhteensä noin 1h). Katsotaan..

    edit: Niin sehän tässä on vähän surkeata, että toistaiseksi kaikki mitä olen vaatinut, on ihan kuluttajasuojalakiin merkittyjä asiakkaan oikeuksia. Kuitenkin nyt käsittääkseni tätä asiaa käsitellään ikäänkuin erillistapauksena ja olenkin varmaan asiakasrekisterissä "hankala asiakas", vaikka vaadin vain kuluttajasuojan perusoikeuksien noudattamista. Se on sääli, että kuluttajan oikeuksista ollaan niin heikosti perillä, puolin ja toisin. Myyjäpuolella ilmeisesti tahallaan, ostajapuolella tietämättömyyttään.

    edit2: melkeinpä pitäisi johonkin muuhun ketjuun valittaa tätä. Löytyisköhän palstalta joku yleinen whine thread.
     
    Viimeksi muokattu: 27.10.2008
  20. equilibrer

    equilibrer Guest Guest

    Liittynyt:
    24.11.2003
    Viestejä:
    943
    Saadut tykkäykset:
    0
    Noniin, tuli sitten lopulta ihan uusi ja virheetön laite tilalle, jossa taas molemmat virittimet toimivat. Sitten vaan palautukseen kaikki 4 kappaletta Canal Digitalille.. Lopulta saatiin hommat kuntoon.