Hauskaahan se on näitä 3-D -kokemuksia lukea. Pitää muistaa että jokaisen kokema 3-D-kuva on yksilöllinen. Toinen näkee paremman syvyysvaikutelman ja kasvojen eteen ilmestyviä esineitä. Toinen ei näe kunnolla syvyysvaikutelmaa ja kasvojen eteen ei ilmaannu mitään muiden mainitsemista esineistä. Sitä voi miettiä, että missä on se wow-efekti, jonka muut näkivät. Osa saa elokuvasta pahoinvointisuutta ja näkee sen vain 2-D:nä. Elokuvateattereiden tekniikkaa ollaan kehitetty huimasti "Matka maan keskipisteeseen" -leffan jälkeen ja uusinta uutta on "Avatar". Seuraavaksi tulee teatteriin uutta tekniikkaa, jossa tarkkuus saadaan tasolle 4K vs nykyinen 2048x1080. Uusia elokuvia on myös tarkoitus kuvata 48 fps -kuvataajudella 24 fps sijaan. :naminami:
Eilen tuli 5min istuttua samsungin 3d töllön edessä (tupla)lasit päässä. Jokin demopätkä pyöri töllössä (kauppakeskuksessa oli esillä), kyllähän tuossa olis syvyysvaikutelmaa ihan mukavasti, ainakin kun oli tekemällä tehty animaatiopätkä missä lennneltiin kaupungissa ja sukellettiin mereen jne. pika-testin vaikutelmia (ei pidempään tohtinut olla, oli ruuhkaa): + syvyysvaikutelma yllätti positiivisesti. - lasit kömpelöt, ainakin itselle kun on jo lasit päässä (näitä toki voi olla useampiakin malleja tarjolla). - ulkopuoliset valolähteet tv:n takana välkkyi ärsyttävästi, tulisi luultavasti silmät kipeäksi jos pidempään tuijottaisi. - kuva nyki aika pahasti välillä, ihan kuin animaatio olisi laskettu reaaliaikaisesti ja laskentateho olisi loppunu aina välillä kesken, mikä lie ongelma. jos muistan väärin niin hyllyhinta oli jotain 5.500.000 wonin luokkaa (3400-3700e), koko oli 42" tai 46". sinne jäi hyllyyn, saa jäädä varmaan vielä vuosiksi, ei oikeen innosta lasien käyttö eikä tuolla vielä mitään käyttöä muutenkaan olisi, paitsi ehkä täällä kun aloittavat soulissa 3d testilähetykset terrestiaalissa tässä kuussa.
Ensimmäinen tutkimus 3D:n kiinnostuksesta: http://blog.nielsen.com/nielsenwire...high-interest-in-3dtv-but-cite-some-concerns/ Ongelmat: - Hinta 68% - Lasit 57% - Lähdemateriaalin puute 44% Kokemukset: - Tuntui kuin olisi ollut osa toimintaa 57% - Katselukokemus oli mielenkiintoisempi 48% - Katsoisi ohjelmia 3D:nä, joita ei normaalisti katselisi (ns. Avatar efekti) 47% Pelaaminen: - Vastanneista kiinnostunut pelaamisesta 3D:nä 42% - Pelaajista kiinnostunut pelaamisesta 3D:nä 71%