F1 pitäisi näkyä viihdeportaalin kautta MTV3 katsomopalvelun avulla. Tänään kuitenkin kisan aikaan näytti pelkkää mustaa ruutua. Ennen kisaa ja kisan jälkeen toimi hyvin. Muilla samoja ongelmia? Ettei vaan olisi alimitoitettu rauta serveripäässä...
Ihan hyvä vastaus, ongelmia oli ja ne on korjattu (siis toivottavasti on oikeasti paikannettu ja korjattu). Ei yrityksen asia ole kuluttaja-asiakkaille alkaa selittämään teknisesti mikä oli vikana jne jne... Mielestäni riittävä tieto on juurikin: - Vika tunnistettiin ja paikannettiin - Vika on korjattu --> tämän jälkeen kuluttaja lähtee taas urheasti leuka pystyssä kohti uusia pettymyksiä ;o)
Ongelma on vain siinä että tällaista ilmoitetaan myös silloin kun vikaa ei ole löytynyt eikä korjattu.
Itselläni pätki Elisa Viihteen kautta vastaanotettu Eurosport HD toukokuun alusta lähtien. Mitään vikaa yhteysnopeudessa tai laitteissa ei löytynyt, mutta tajusin kokeilujen jälkeen, että kanava näkyy ongelmitta, mikäli minulla on samanaikaisesti tietokone päällä ja verkossa. Luulisi hetikin, että asia on juuri toisin päin, mutta näin vain empirian perusteella näyttäisi olevan.
Tällä hetkellä ADSL-modeemin ohjelmisto ei tue minkäänlaista liikenteen priorisointia, mutta tuohon on jollain aikataululla tulossa muutos. Pyrimme siis korjaaman tilanteen niin, että yhtä aikaa IPTV-kanavia katsoessa ja surffaillessa edelliselle pyritään takaamaan riittävä kaista.
Nonni.. käytiin hakemassa tuo elisan viihde paketti. Lueskelin kirjotuksia täällä ja rupes polvet tutisee et oliko vikatikki Ihmettelen suuresti elisaa et miten on mahdollista et ne saa mainostaa 24 megasta nettiä jos se ei sitä kuitenkaan ole mahis saada?!hmmm kummallista.osaako kukaan sanoa mistä tuo mahtaa johtua? mielenkiinnosta kyselen vaan ku kaapeliin saa sen 100 megasen et miten se mahtaa toimia jos 24:sta ei muka pysty toteuttaa. Jos en väärin lueskellu noita kommenteja niin vissiin kuitenkin ihan tyytyväistä sakkia noin muuten. Itellä netti ja tallentava boksi oli suurin syy hankkia tuo paketti Kiitti vastauksesta ja kuten nimi kertoo oon hiukan ulapalla tästä asiasta Ihanaa kesää kaikille!
Kun myydään palvelu, joka perustuu toimivaan tiedonsiirtoyhteyteen - siis sellaiseen joka ei katkeile ja jossa on riittävä tiedonsiirtonopeus (-kapasiteetti) - niin vähimmäisvaatimuksena lienee se, että tuo tiedonsiirtoyhteys toimisi. :king: Kun kuitenkin käyttäjät raportoivat, että yhteysnopeus ei riitä ja yhteys katkeilee, niin missä on tämän tuotteen pihvi?? Matti Ranin koki mainoksessa ainoaksi ongelmaksi sen, että videovuokraamosta ei löydy Komisario Palmu -elokuvia. Mitä sitten vaikka ei löydy, jos ei voi olla varma, että niitä tarjolla oleviakaan voi katsoa silloin kun haluaa. Samuli Edelman kertoo mainoksessa, että hän tallentaa haluamansa viihteen kätevästi verkkoon ja katsoo silloin kun paremmin sopii. Ongelmana on kuitenkin se, että eipä niitä tallenteita voi katsoa, jos verkko katkoo ja/tai siirtonopeus ei riitä. Toinen ongelma on se, että ei sinne verkkoon voi tallentaa kaikkia ohjelmia. Ainoastaan ns. vapaat kanavat (ei siis mitään maksukanavia) voi tallentaa. Konsepti on ihan kohtuullinen. Luotettavuus samalle tasolle kuin oli lankapuhelimissa ja mainonta rehelliseksi (ml. rajoitukset) niin johan puhuu ja juttelee.
Todella ala-arvoista toimintaa ja palvelua. Omassa asunnossani juoksevan veden, ja sähkön lisäksi lasken internetyhteyden ja television lähes yhtä tärkeiksi. Jos haluat maksaa siitä, että nettiyhteytesi pätkii, etkä voi katsella tallenteita kun haluat ja roikkua asiakaspalvelulinjoilla turhaan, niin Elisa Viihde on juuri sinulle. Elisan foorumilla parhaita ehdotuksia ovat olleet, että jos ei sinulla ei ole mitään muuta kuin negatiivista sanottavaa, niin ole hiljaa. Tai jos se on noin vaikeata elää pätkivän nettiyhteyden tai surkean boxin käyttöliittymän kanssa, niin voisitko irtisanoa palvelun ja mennä muualle valittamaan. Hauska esimerkki on vaikka viihteen kuvallinen pikakelaus. Ruutuun tulee kolmanneksen ruudusta ja tekstityksen täysin peittävä palkki jota ei saada millään pois nyt eikä kuulemma ikinä. Ihan aikuisten oikeesti se on Elisalle täysin ylivoimainen haaste hukata palkki 3 sekunnin jälkeen pois. Eli tällä asenteella mennään Viihteenssä puolen vuoden kokemuksella. Boxiin kosketaan vain tikulla ja ollaan kädet ristissä odotellen seuraavaa kertaa koska netti taas katkeaa.
Jos kyseessä palkki, joka peittää ruudusta osan kelauksen aikana niin seuraava auttaa: Menu / Asetukset / Tietopalkin viive-kohtaan valitse 'ei näytetä' Muusta olen aika pitkälti samaa mieltä, tosin Elisa Viihteen ADSL-boksin vaihtaminen Telewellin boksiin poisti suuren osan tökkimisongelmista. Tosin linjanopeus putosi samalla 17->13Mbit eli tuo Elisan boksi lienee hieman optimistinen mikä tulee linjanopeuden neuvotteluun. Yksi Elisaviihteen ongelmista, joka oikeasti ärsyttää on se että boksi lopettaa kaukosäätimeen reagoinnin jos TV:n näytössä on ns. musta ruutu :OI
Ei tuo silti kunnolla bugia poista, koska silloin palkki ei vilahda koskaan edes kanavaa vaihdettaessa. Eli tuon säädön pitäisi vaikuttaa myös pikakelauksessa, mutta ainoastaa kokonaan pois toimii.
Täysi susi, boksi jää jumiin, pätkii, bootattatava useamman kerran viikossa, nettinopeus vaihtelee 8-12 mb välillä, onneksi on erillinen tallentava boksi. Sopimus on voimassa vielä vuoden ja sen jälkeen irtisanominen.
Ei mitään ongelmia. Toki HDTV-kanavat räpsyy joskus kerran tunnissa mutta so not. http://www.elisa.fi/viihde/tekniset/ Saavutettavaan nopeuteen vaikuttavat asennusosoitteen etäisyys ADSL-keskittimestä sekä tilaajayhteyden laatu. Tässä liittymässä nopeus on pääsääntöisesti yli 8 Mbit/s / 1Mbit/s.
Viihteen käyttö, siis tallenteiden katselu ja erityisesti HD materiaalin katselu, edellyttää Elisankin mukaan vähintään 12-13Mbit/s nopeutta. Miten on mahdollista, että myydään tuotetta, jonka ei sinun mukaasi edes myyjä odota toimivan?
Täällä ollaan myös oikein tyytyväisiä. Ennen maksoin Soneralle 33.90€ 2Mb yhteydestä, nyt tulee n. 12Mb. Ei ole kaduttanut hetkeäkään. Itse kysyin etukäteen Elisan teknisestä tuesta arviota toteutuvasta nopeudesta eikä tuo ole paljoa heittänyt. Lupasivat myös purkaa sopimuksen mikäli nopeus ei riitä Viihde-käyttöön. Boksin olen puolen vuoden aikana buutannut ehkä kerran kuussa. HD-kanavat todellakin pätkivät harvakseltaan, mutta sen kestää kun eivät maksa mitään ja kuva on jotain ihan muuta kuin normaali SD. Ei tuo boksi käytettävyydeltään ole aivan paras mahdollinen, mutta kaikkeen tottuu eikä meidän normitallentava ole juuri enää päällä ollut. E: Minulle kertoivat, että Viihde vaatii n. 8Mb nopeuden toimiakseen.
Elisan edustaja kertoo Elisa Viihteen keskustelusivulla, että 12Mb pitäisi riittää SD videoihin, mutta HD videoihin (omatallenteet tai vuokraelokuvat) pitäisi olla yli 13Mb.
Niinhän tuo näyttää sanovan. Omasta kokemuksestani väitän, että vähempikin riittää. Mittasin äsken Speedtest.netillä nopeuteni: 11.72 Mb/s. Olen katsellut ilmaiset vuokraelokuvat HD:nä ilman pätkimistä. Jalkapallon ja Eurosportin katselen HD:nä ja maksukanavapaketti on tilattuna. Kaikki toimii lähes moitteetta, silloin tällöin kuva juuttuu (max kerran per jalkapallon puoliaika noin sekunniksi tai kahdeksi). Kannettavalla voi surffailla samaan aikaan kuvan siitä kärsimättä. HD-kanavaa katsellessa netin nopeustesti antaa tulokseksi n. 3 Mb/s, joka tukisi tuota arviota, että HD-kuva tarvitsee tuon 8 Mb/s toimiakseen. Voisiko siis Viihteen toimivuuteen vaikuttaa muutkin tekijät kuin pelkkä kaistanopeus?
ADSL linjan yli vietävä UDP IPTV on erittäin herkkä RF-häiriöille. Nopeus ei paljon merkitse jos linja tuottaa paljon virheitä. Naapurin väärin toimiva laite tai valojen kytkeminen päälle/pois näkyy helposti kuvassa.
Tulipa eilen tilattua laajakaista Super ja viihde pilottiversio.. Kahden viikon päästä testailee. Ei ainakaan netin nopeudesta (100/10) iptv kanavien näkyminen kiinni.