Valkotasapaino: kaikki 0 (= kaikissa oletukset, kuten ilmeisesti aina ennenkin TM:n testeissä) Gamma-säätö: +2 (ainakin perinteisesti Sonyissa on vain muutama esivalinta, joista mikään ei ainakaan X4500:ssa tunnu parantavan asiaa ja vaikutuskin ulottuu vain vaaleisiin sävyihin, toisin kuin muissa näkemissäni gamma-säädöissä. Mutta ehkäpä ko. säätö on HX900:ssa fiksumpi...) Dynaaminen LED-ohjaus (= Local Dimming): Pois :hitme: Ilmeisesti he jääräpäisesti vanhasta tottumuksesta pistävät aina kaikki Advanced-menun asetukset OFF:iin. Eli tismalleen sama juttu kuin Sony X4500:n ja erään Samsungin LD-mallin kanssa kävi aiemmin. Toki moinen "laita-kaikki-aina-offiin" on yleisesti ottaen ihan hyvä nyrkkisääntö, mutta joku roti pitäisi olla. Heille sentään maksetaan palkkaa testien tekemisestä, joten voisi odottaa näkevänsä hieman suurempaa perehtymistä asiaan. Tai perusteluja sille, että miksiköhän ihmeessä kaikki muut toimivat eri tavalla kuin TM. Itsellänikin LD on aina käytössä (Sony X4500:ssa). Kontrasti taaskin melkein tapissa, mutta eri mallien välillä ei toki kannata liikaa vertailla, paras olisi itse nähdä (etenkin kun LD on taas pois päältä). Taustavalo on korkealla (6...Max), eli ilmeisestikin ovat varsin valoisassa tilassa katselleet. Mikä ainakin osittain selittäisi Local Dimming:n käyttämättömyyden. LD tosin lisää kontrastia myös valoisassa, eli se ei ole vain lokaali himmennys, vaan alue/zone-kohtainen taustavalon kirkkaussäätö, perinteisen koko ruudun kattavan taustavalon säädön sijasta. Ja juuri ko. ominaisuus nostaa HX900:n hintaa merkittävästi, koska on väkisinkin suhteellisen monimutkainen viritelmä. Ei LD toki ihmeisiin pysty, eikä alueita (zone) ole teoriassa tarvittavaa paria miljoonaa (1 920 x 1 080), vaan hyvin paljon sitä vähemmän. Siksi tähtitaivas tms. vaativampi kuva saattaa olla sen verran haastava homma, että sillä ei ole käytännössä suurtakaan väliä, että onko LD juuri silloin päällä vai ei (oletus tässä: logiikka sama kuin X4500:ssa, eli ennemmin harmaa musta, kuin että kadotetaan kohteita raa'asti sammuttamalla ko. alueen ledit). Mutta monissa helpommissa tapauksissa ero voi olla suurikin LD-toiminnon eduksi (ja viimeistään kokomustalla ruudulla jo tähtitieteellisen suuri). Mustien palkkienkin kohdalla LD:stä on etua. Eikä koskaan ole mikään omasta mielestäni LD:n kanssa huonomminkaan (ainakaan X4500:ssa). Joten: miksi sammuttaa moinen huomattavaa lisähintaa vastaan saatu toiminto? Nimenomaan aikanaan "tekniikaltaan hieno", eli siis ensimmäinen Sonyn LCD jossa oli Local Dimming. Ja ainakin siitä johtuen parempi mustan taso, kuin missään aiemmassa mallissa. Siksi(kin) X4500 oli mielestäni aiempaa merkittävämpi askel eteenpäin, vaikkei nyt ehkä vallankumouksellinen sentään. Eihän se musta täydellistä X4500:ssakaan ole, mutta suhteellisen hyvällä tasolla kuitenkin, varsinkin julkaisuhetkellään. HX900:ssa on testien mukaan X4500:aa parempi mustan taso (LD aktivoituna...), mikä kuulostaa kivalta parannukselta. Tosin aivan kaikki asiat eivät kuulemma ole paremmin kuin X4500:ssa (väritoistossa pientä hämminkiä ja joku banding-probleemi). Itse en ole HX900:aa vielä nähnyt. Melkoinen paksukainenhan X4500 kieltämättä on, oma 46" on 144 mm syvä. Seinälle jos moisen laittaisi, olisi etureuna reilut 20 cm irti seinästä. Silloin "taulutelevisio" on jo varsin kyseenalainen nimitys. Mutta tv-tasolla ei paksuus ainakaan itseäni haittaa. Massa 38/33 kg (46" jalustalla/ilman) ei nyt aivan kauhea ole, vaikka uusimpiin malleihin verrattuna onkin painava.
Jeps, 46HX900:n 3D on nyt testattu ekaa kertaa. Jos valot laittaa pois, 3D vaikutelma on erinomainen n. 1.5-2,0 m:n päässä TV:stä. Etäisyyden kasvaessa efekti hieman heikkenee mutta ei ole huono vielä 3 m:nkään päässä. 3D kestää katselun hyvin vielä n. 20-30 asteen kulmasta laadun heikentymättä eli muutaman metrin päästä nelihenkinen perhe voi nauttia kolmiulotteisuudesta samalla tavalla. Television kontrasti tai kuvanlaatu yleensäkään ei ole herkkä tällaisella kulma-alueella. Valkoisissa kohdissa olen havainnut pientä värinää ja päätä kääntäessä sivuttain 3D-vaikutelma heikkenee. Pimeässä huoneessa kokemus on mielestäni lähes yhtä vaikuttava kuin leffateatterissa ja Sonyn mukana tulleella demolevyllä olleet pätkät olivat hienoja, jotkut jopa uskomattomia. Etenkin pätkä amerikkaisesta futiksesta jäi mieleen, kun cheerleaderit, katsojat ja valmentajat tuntuivat välillä seisovan aivan edessä "käsinkosketeltavissa" pelaajien ollessa kauempana ja ainakin omasta mielestäni kuvanlaatu muutenkin (värit, kontrasti, resoluutio) oli uskomattoman hyvä ja todentuntuinen. Eli: urheilu tulee paljon mielenkiintoisemmaksi näin mutta valitettavan vähän 3D-tarjontaa on vielä leffoissa ja peleissä. Pistän joitakin valokuvia ja asetuksia myöhemmin tälle palstalle. Kannattaa kuitenkin käydä tsekkaamassa eri merkkejä kaupoissa, koska etenkin 3D-telkut tuntuvat jakavan mielipiteitä ja toiset tykkäävät ehkä jostakin muusta mallista enemmän kuin minä Sonysta, johon päädyin katseltuani myös Samsungin ja Pansun vastaavia malleja.
HX-900 46" hinta 3D lähettimellä ja laseineen on noin 3000 eur Suomessa. Onko kukaan tilannut Saksasta tai mualta halvemmallla? Onko sieltä tilattaessa sama kone kyseessä ja toimiiko softapäivitykset OK netin kautta ? -JJ
Olisikos kellään hyväksi havaittuja asetuksia - erityisesti "normaaliin", jonkun verran valaistuun olohuoneeseen, 2D-katseluun? Olen kokeillut etsiä valmiita internetseistä, mutta harvassa ovat. Nyt on koeajossa ihan kohtalaiset CNETin asetukset: http://forums.cnet.com/7723-19410_102-399409.html. Tämän lisäksi voi laittaa MotionFlowta siten miten tykkää (ja Clear Plussalla nostaa taustavaloa pari pykälää). Mainittakoon myös Doug Blackburnin asetukset pimeään huoneeseen, http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?p=18872162#post18872162. Pitänee kokeilla sitten, kun katsoo leffaa pimeässä. TM:n asetuksista en pitänyt alkuunkaan, eikä pelkästään local dimmingin poiskytkennän vuoksi.
Hintaseurantaa HX903 malleille (DE & löytää myös UK hintoja) 52" http://www.heise.de/preisvergleich/eu/a502241.html http://www.twenga.co.uk/prices-KDL-52HX903-SONY-LED-TV-584573-0 40, 46"http://www.google.fi/ http://www.heise.de/preisvergleich/a556793.html (ei löydä viel...) http://www.currys.co.uk/gbuk/r/sony 903/0_0_0/ (lx 903 , mutta myyvät kuulemma edullisesti hx903; 52HX903 at £2499 ~2953,-) Antenniverkon teräväpiirtoviritimillä (DVB-T2) olevat Sonyn mallit http://www.kauppalehti.fi/5/i/yrity...p?selected=kaikki&oid=20100901/12844513814520 edit: 903:ia saa myös T2:lla Suomesta ja listahinta noin satkun enemmän kuin 900:lla.... Vakiona olevalle muoviselle ala-arvoiselle alustalle korviketta http://www.sony.fi/product/tpa-tv-stands---wall-brackets http://preisvergleich.getprice.de/preisvergleich/getprice2005/Produkte/287999.html Kääntyvän jalustan pitää olla kunnon alumiinia kuin tässä
Itselläni on ollut 46HX903 nyt viikon. Edellinen TV oli Sony 46X4500. Fiilis on hieman ristiriitainen ja suoraan sanottuna X4500 oli joissain osa-alueissa parempi. HX903:ssa on lisäksi joitain omituisuuksia joista jäljempänä lisää. Mutta tässä jotain vertailua: HX903:ssa mustan taso on parempi .. myös todellisella kuvamateriaalilla. Eron huomaa selvästi. CNET:in arvostelussa mainittua tummien sävyjen vivahtamista siniseen en ole (omilla asetuksillani) huomannut. X4500:ssa on mielestäni parempi erittäin tummien sävyjen erottelykyky. Huom! Kun säädin kuvaa testikuvioiden avulla huomasin, että HX903 ei kykene näyttämään "blacker than black" mustaa (eikä "whiter than white" valkoista). X4500:ssa on paremmat värit. En ole vieläkään saanut HX903:n sävyjä täysin kohdalleen ja tähän liittyy eräs omituisuus: kuvan ominaisuudet (mm värilämpötila, gamma) muuttuvat kun TV lämpenee. Aluksi kuva on silmin nähden liian punainen (varsinkin tummat sävyt) mutta kun TV on ollut päällä esimerkiksi tunnin, on värilämpötila muuttunut selvästi kylmempään suuntaan. X4500:ssa on yleisesti ottaen vähemmän halo -ilmiötä .. mutta joissain tapauksissa HX903:ssa on vähemmän haloa. Aika ristiriitaista. Jos kyse on täysin mustasta taustasta esim. valkoisin lopputekstein, on HX903:ssa vähemmän haloa. Mutta jos kyse on tummasta ohjelmasta jossa tekstitys, aiheuttaa tuo valkoinen tekstitys HX903:ssa selvästi tumman taustan vaalenemista. Myös vuotoa mustiin sivupalkkeihin on HX903:ssa enemmän. Jotenkin tuo halo -ilmiö on HX903:ssa häiritsevämpi kuin X4500:ssa. Katselukulmat ovat HX903:ssa hitusen paremmat. Ulkonäkö on makuasia, mutta itse pidän HX903:n ulkonäöstä enemmän. Kiiltävä kuvaruutu ei ole häirinnyt normaalikatselussa vaikka heijastuksia onkin enemmän kuin X4500:n semi-himmeässä ruudussa. Viellä yksi omituinen juttu tuon kuvan muuttumisen lisäksi HX903:een liittyy: kuva on hieman tarkempi kun TV:lle syöttää RGB -signaalia YCbCr 4.2.2:n sijaan. Olen tämän itse todentanut vaihtamalla käyttämässäni videoprosessorissa lähtevän signaalin muotoa näiden kahden välillä.
Tuohan on nyt ihan puppua, perustele. Koko ketjun pitää tukea esim. Full RGB:tä niin kuin varmaan tiedät. Mikä on lähde, materiaali ja ketjussa olevat laitteet ja niiden asetukset?
En ole itse asiaan sen tarkemmin tutustunut, enkä edes ole HX90x:ää omin silmin vielä nähnyt. Oma töllöni kun on edelleen 46" Sony X4500. Mutta kun laitoin googleen "blacker than black" -tekstin, löytyi useampiakin viestejä, jossa ko. asiaa ihmetellään. Esimerkki: "This display does not show blacker than black."(Official Sony XBR HX909 owners' thread). Myös tuosta HX90x:n lämpiämisen myötä muuttuvasta väritoistosta olen lukenut paristakin lähteestä. Kuten myös tuosta RGB-signaalin erilaisesta kohtelusta. Lisäksi nimimerkki deko:lla on aiemmin ollut asiallisen oloisia kirjoituksia Sony X4500:n asetusketjussa. Eli ainakin sen pohjalta hän vaikuttaa tietävän tv:nsä säätämisestä vähintäänkin keskivertokäyttäjää enemmän. Omat säätöni ovatkin nykyään melkein identtiset hänen X4500-asetuksiinsa verattuna.
Itsekkään en ole päässyt vielä testaamaan kyseistä mallia joten olin ehkä liian kärkäs, pahoittelut, (mutta haluan nähdä myös omin silmin, yksi AVS:n hemmo ei vielä vakuuta). Onhan näitä "bugeja" tietysti ennenkin ollut ihan materiaalista lähtien kuin myös laitetasolla, asetuksissa 0-255 onkin tarkoittanut 16-235 ja toisinpäin. Niin ja jos käyttää Sonya esim. tietokoneen näyttönä niin ei siinä mitään testikuvia tarvitse käyttää jotta huomaa onko blacker than black tai whiter than white, kyllä harjaantunut silmä osaa sen eron löytää... siksi vähän epäilin dekon sanoja koska siellä puhutaan myös erillisestä videoprossusta välissä(?) eikä mainittu testikuvien alkuperää eikä vertausta X4500 malliin samalla testikokoonpanolla. Kannattaa myös tarkistella ettei tulona ole "rajoitettu" asetus tehdasasetuksena (tai kokeilla onko rajoitettu -> Täysi....bugi tai tahallinen virhe ohjelmistossa): Home -> Näyttö -> Videon tuloasetukset -> RGB-dynamiikka -> HDMI (1-4) -> Täysi Olen 100% varma että HX700 sarjan töllöt on 0-255 näyttäviä ja koska HX900 sarjassa on eri ohjelmisto niin se voi hyvinkin olla että on buginen. deko: CNET:in arvostelussa mainittua tummien sävyjen vivahtamista siniseen en ole (omilla asetuksillani) huomannut. Tulet tämän huomaamaan. Tätä ei voi korjata valkotasapainon säädöillä täydelliseksi millään värilämpötiloilla, uskoisin että kaikissa 2010 malleissa on sama "toteutus"...niin monta kolirimetrin käyrää on vastannut omaan HX700 malliin eri testeissä (kolorimetristä riippumatta eri lämpötilojen vaikutus on samassa suhteessa) ja yksittäisten käyttäjien mittauksissa joten en pidä sitä enää sattumana vaikka eri paneeleista puhutaankin. Edit: Groke...mistähän moinen rajoitus voisi johtua käytännössä tai teoriatasolla (jos ohjelmiston virheitä ei lasketa)?
Lähteenä pelkästään Lumagen Radiance XD videoprosessorin sisäänrakennetut testikuvat, prosessori kytketty suoraan TV:n HDMI input 1:een, säätöjä varten asetin prosessorin HDMI outputin YCbCr 422. Testikuviona reference contrast 1 test pattern jossa +4 ja -4 IRE palkit 0 IRE taustalla. -4 IRE ei näy vaikka brightnessia lisäisi tappiin asti. Täytyy tutkiskella lisää näitä asioita kun joku ilta on aikaa
Jep, voihan se olla että Sony syö RGB:nä ainostaan täyttä aluetta, pitää testailla omalla joskus kun jaksaa. Eihän tuo tosiaan mikään harvinainen asia ole eikä leffoja katsellessa haittaa kunhan kalibroi vaan tuon mukaan. Voisko IRE 0 olla tuossa videoprosessorin tapauksessa IRE 7.5 tai Sonyn loppupää on niin sininen että on pakko leikata, heh en tiiä, meen jo itsekkin sekaisin.
Tuli testattua Sony HX700 töllöllä ja Sony BDP-S350 blu-ray soittimella eri asetuksia AVCHD ITU-R BT.709 DVD - Black Clipping Pattern testilevyllä. Mitä ao. testistä voi päätellä? Menee vähän toki OT mutta ei paljoa. Sony HX700 RGB-dynamiikka: Rajoitettu (16-235) Sony BDP-S350 asetukset: yCbCr (4:2:2) Kirkkaus 54: näkyy arvosta 16 ylöspäin Kirkkaus 70: näkyy arvosta 02 ylöspäin yCbCr (4:4:4) Kirkkaus 54: näkyy arvosta 16 ylöspäin Kirkkaus 70: näkyy arvosta 02 ylöspäin RGB (16-235) Kirkkaus 54: näkyy arvosta 16 ylöspäin Kirkkaus 70: näkyy arvosta 02 ylöspäin RGB (0-255) Kirkkaus 54: ei näy mitään Kirkkaus 70-Max: näkyy vain arvosta 16 ylöspäin ---- Sony HX700 RGB-dynamiikka: Täysi (0-255) Sony BDP-S350 asetukset: yCbCr (4:2:2) Kirkkaus 54: näkyy arvosta 16 ylöspäin Kirkkaus 70: näkyy arvosta 02 ylöspäin yCbCr (4:4:4) Kirkkaus 54: näkyy arvosta 16 ylöspäin Kirkkaus 70: näkyy arvosta 02 ylöspäin RGB (16-235) Kirkkaus 54-Max: näkyy arvosta 02 ylöspäin RGB (0-255) Kirkkaus 54-Max: näkyy vain arvosta 16 ylöspäin Eli tässä tapauksessa normaalilla (54) kirkkaudella näkyy 0-255 alue ainostaan kun blu-ray soittimen asetus on RGB (16-235) ja töllön Täysi.
Sony Bravia KDL 46HX900 Kreikan review 25.10. http://66.196.80.202/babelfish/tran...d.gr/2008-03-14-21-37-34/in-depth-review.html Norjasta lyhyt testi: http://translate.google.no/translat...ed-3d/d.epl?id=48728&sl=no&tl=en&hl=&ie=UTF-8 LG 47LX9500 Panasonic TX-P50VT20 Philips 46PFL9705 Samsung UC46C9005 Sony KDL-46HX900 HX900 asetuksista: http://www.avforums.com/forums/13473572-post752.html http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1261223
MustaBörssi, 2490€ ja laite 46" on hyllyssä. WAU! Kuva on ilman twiikkaustakin aivan messevä ja silmiä hivelevä. Huippu ostos! * Win7 tunnisti verkotetun (100LAN) TV:n ja antaa "Play To" listauksessa TV:n, mutta kun yritän kertoa DivX:lle että soita TV:ssä tulee "Failed to initialize playlist". - Mitä hemmettiä! pystynkö minä muka työntämään leffoja verkon yli ruudulle!??? EDIT: SE ONNISTUI!! Libraries/Videos/Sample Videos/Wildlife.wmv - Play To Bravia ja TV hyppäsi näyttämään videon!!! En usko että pc raudalla on paljoakaan tekemistä asian kanssa... TV sanoi "Remote device controll..." tms... Noh, pitihän ne ostaa.. 50 euroa lähetin ja 100 euroa aikuisten lasit.. aika hyvä vaikutelma tosiaan.. oudoksuttaa tuo "sirinä" eli kuva "vilkkuu"... EDIT: TV näkee Win7 koneen myös DLNA serverinä eli materiaalia voidaan vetää.. .avi & .mkv ei näy (( EDIT: Lähetin 50€ ja lasit 100€ kappale!!!! Jeesus, eihän ne ole kuin 10€ edestä tavaraa! ir-vastaanotinDiodi, logiikkaa, oskilaattori, kaksi polarisoivaa LCD kalvoa ja paristo!! Mistä noita nvi ostaa ei-suomesta-halvemmalla?
Hienoa ! Oliko 52:sta tyrkyllä? 52:n pitäisi sitten irrota, jos laitetaan noin hieman vajaa tonni lisää 46:n hintaan. Kerro millä resolla laitoit menemään PC:ltä (LAN vai WLAN?) ja oliko laatu kohdallaan. Millainen WIN7 PC rauta oltava jotta potku riittää. Jos oli WLAN, niin millä kokoonpanolla ?
Menin itsekin ostamaan tämän. Pari kysymystä: 1. Ohjekirjaa lukiessa (kuka näitä lukee?) pistää silmään varoitus TV:n mahdollisesta kaatumisesta mukana tulevalla pöytätelineellä. Jonkinlainen ruuvi+naru-purkkaviritys myös tuossa mainitaan tämän estämiseksi. Kuinka todennäkösitä on että TV kaatuu eteen telineen kanssa? 2. Mistä saa game moden päälle? Ohjekirjassa ei mainita, PS3:n ollessa päällä kaikki valikot käyty läpi eikä tuollaista vaihtoehtoa tule esiin (kuten aiemmissa käyttämissäni Sonyissa).
1. Baari-illan jälkeen 99% todennäköisyydellä kellahtaa, niin kuin kaikkien merkkien litut joissa painopiste ei ole CRT-putkien luokkaa. 2. Scene
Ostettu 46HX903, Amphion Ion kaiuttimet ja nuforce Icon2 vahvistin. Ensivaikutelma on erittäin positiivinen olohuoneeseen PS3 BR materiaalilla. Vidzone on myös parantunut päivityksen myötä. Kotiteatteri laitteet (+ tykki) suuremmalle äänenpaineelle on olemassa erikseen. Subbarilla pääseen sitten fiilistelemään enemmän. Olen aika paljon hankkinut Sonyn laitteita, eikä ole tarvinnut pettyä. Uskon myös asiantuntevan myyjän suosituksia ja toistaiseksi valinnat ovat menneet putkeen. Säätäminen ei liiemmin kiinnosta, laitteet pitää pelata heti ja perusasetukset löytyy kätevästi näiltä palstoilta.
Nappasin nuo Dougin asetukset pohjaksi ja tein 2D pikasäädöt hämärään -mutta ei säkkipimeään- katselutilaan. Led Dynamic Controllin (+muut parannuspiirit) otin pois päältä säädön ajaksi, tosin brightness (contrast) säädöt nostivat samassa kohden PLUGE-kuvassa sen vaaleamman palkin juurijajuuri esiin täysmustasta oli LD päällä tai ei. Myös automaattiset valonsäädöt olivat luonnollisesti pois. Asetukset tehtiin General/Common päälle (jolloin TV Dougin mukaan tekee vähiten omia säätöjään) ja RGB auto PS3:ssa ja HX900:ssa kun ei tule pelattua. Koska contrast säätö ei ääripäissäkään leikkaa HX900:ssa mustaa tai valkoista (ainakaan näillä säädöillä) sen voisi säätää myös mittarilla (teen myöhemmin). Nyt luotin Dougin sanaa, että yli 82 vääristää sävyjä. Eli tastavalo 2, contrast 82 ja brightness 47(48 ehkä niin) antoivat testikuvalla mustan säätöpalkin juurijajuuri esille taustamustasta. Tästä oli hyvä jatkaa . (Huomaa, että valkotasapainon säädöt pätevät vain kullekin uniikille näytölle, ei liene hyötyä kopsata niitä!) Warm2 antoi eri asetuksista lähimmäs 6503K väriä Croma5 mittarilla. Säädin 30% ja 80% valkotasapainon biaksella ja Gainilla ja (katso arvot alta) ja sain 30% 6475K ja 80% 6485K eli varsin hyvät. Harmaasävyt siis 30% R100.3/G100.0/B99.6. 80% R100.4/G99.6/B99.9 --> DeltaE 0.11 ja 0.34 Gamma oli siis -2 Dougin ohjeiden mukaan. Color decoderin säädin filtterin läpi silmämääräisesti --> Color(saturation) 52 ja Hue jäi oletukseen eli nollaan. Seuraava setti tuli aikaiseksi. Tosin aikomus on ehtiä tehdä vielä kunnon mittaukset läpi harmaa-alueen 0-100% --Home Menu>Settings>Picture & Display-- --Picture Adjustments menu-- Setting Memory: General (Common) Picture Mode: Custom Backlight: 2 Contrast: 82 Brightness: 47 Color: 52 Hue: 0 Color Temperature: Warm 2 Sharpness: Min Noise Reduction: low MPEG Noise Reduction: Off Motionflow: Off CineMotion: Auto 1 --Advanced Settings menu-- Black Corrector: Off Adv. Contrast Enhancer: Off Gamma: -2 LED Dynamic Control: Standard (off kun säädin) Auto Light Limiter: Off Clear White: Off Live Color: Off White Balance: [katso alla, elä kopsaa] Detail Enhancer: Off Edge Enhancer: Off Skin Naturalizer: Off [grayed out] --White Balance menu-- R-Gain: -9 G-Gain: 0 B-Gain: 0 R-Bias: -1 G-Bias: 0 B-Bias: 0 Home Menu>Settings>Ambient Sensor: Off --Scene Select menu-- General --Eco menu-- Power Saving: Off