Voisiko joku ystävälliseti selittää suomeksi miten Samsung on omissa telkkareissaan toteuttanut 3D:n?
Samanlailla kuin esim Sony, Philips... Kuva vaihtuu 200 kertaa sekunnissa joista joka toinen kuva on tarkoitettu oikealle ja joka toinen vasemmalle silmälle. Lasit sitten erottelevat ja näyttävät oikeille silmille tarkoitetut kuvat. Vuoden 2011 halvimmassa tulevassa 3d-mallissa tosin kuva vaihtuu vain 100 kertaa sekunnissa.
Vielä tarkemmin, aktiivilasiperiaatteella. Silmien eteen asetettavissa 3D-laseissa on kaksi suljinta, jotka sulkeutuvat vuoronperään näyttäen täten kuvaa vain yhdelle silmälle kerrallaan. Lasit toimivat pattereilla ja ne synkataan televisioon IR-signaalin avulla.
Eiköhän tuo 100fps riitä ihan hyvin. Toisaalta, jos pelit tukevat väh. 120fps, silloin tuo ei riitä. Kuitenkin kuvia tulee kuvia on yhteensä 24fps kummallekkin silmälle. Eli kuvanpäivitysnopeus 48fps. Eihän 200fps mene tasan 48fps kanssa mitenkään. 4*48fps tekee 192fps, eli minne se 8fps oikein menee?
Eivät nuo ymmärtääkseni näytä mitään 24Hz, aina joko 25/30 (+kerrannaiset). 3D-pelit taitavat ainakin PS3:lla pyöriä kaikki 120Hz.
Joskus kokeillut samsungin 120hz tietokonenäyttöä 3d-tilassa ja ainakin minusta kuva välkkyi ja 10min jälkeen oli pakko ottaa lasit pois päästä.
Jaa, riippuu miten haluaa laskea ja mikä peli kyseessä... GT5 päivittää 3d:nä kuvaa "parhaimmillaan" 60 kertaa sekunnissa joten jos haluat laskea molemmat, oikean ja vasemman silmän kuvan erikseen niin sitten voi puhua 120frames per sec. GT5 kyllä repii niin pahasti että haittaa pelaamista, en kyennyt montaa minuuttia pidempään tuota katselemaan. Motorstorm 3d demo päivittää 3d kuvaa 30/s.