Sanyo-videotykkien huolto muuttuu

Keskustelu osiossa 'Videotykit ja -projektorit' , aloittajana Sovi, 31.12.2007.

  1. Sovi

    Sovi Uusi jäsen Blokattu

    Liittynyt:
    31.12.2007
    Viestejä:
    24
    Saadut tykkäykset:
    0
    Sanyo-projektorien takuuhuolto muuttuu vuodenvaihteessa, tähän mennessä digi serviceen toimitetut tykit tulee vuoden 2008 alusta toimittaa Sovi Serviceen www.soviservice.fi

    Firma keskittyy pääasiallisesti juuri näiden laitteiden huoltoon, joten palvelun laatu ja huoltoajat on astetta parempaa kuin Digi servicessä.

    Toivon tähän myös kootut mielipiteet huoltojen toimivuudesta.
     
  2. makemich

    makemich Lähes henkilökuntaa Tukijoukot

    Liittynyt:
    04.09.2002
    Viestejä:
    1 701
    Saadut tykkäykset:
    256
    Ei saamari, pitääkö myös meidän ihmisten ilmoilla asuvien toimittaa laitteet sinne jänkhälle?
     
  3. ZED

    ZED Mitä kävi, ketä tietää? Tukijoukot

    Liittynyt:
    19.03.2002
    Viestejä:
    3 715
    Saadut tykkäykset:
    247
    Aika paha juttu jos Tampere on Lappia... Ei tuolla ole poroja näkynyt, mutta parit juopot tänään näyttivät kyllä kallistelevan "kuksaa"... ;) Tuskin on tosin maantieteeseen sidottu tänään... :D

    Onkohan tämän firman kanssa odotettavissa (kop kop) yhtä jouhea huoltopolitiikka muualta Euroopasta hankittujen Sanyoiden kanssa kuin edellisellä puljulla?
     
  4. Sovi

    Sovi Uusi jäsen Blokattu

    Liittynyt:
    31.12.2007
    Viestejä:
    24
    Saadut tykkäykset:
    0
    Laitteiden toimituksessa käytetään mahdollisimman nopeaa ja sujuvaa palvelua myös. Eli ei kannata huolehtia siitä.

    Euroopasta ostettujen projektoreiden huolto sujuu varmasti yhtä mutkattomasti, kun Suomestakin ostettujen. Kunhan asianmukaiset takuutodistukset löytyvät laitteen mukana.
     
  5. makemich

    makemich Lähes henkilökuntaa Tukijoukot

    Liittynyt:
    04.09.2002
    Viestejä:
    1 701
    Saadut tykkäykset:
    256
    Tampere on aina ollut paha juttu, joka suhteessa. Suurin yksittäinen ryhmä kuluttajista joutuu tästä lähtien postittamaan laitteensa huoltoon sen sijaan että voisi heittää sen duunimatkalla autolla...
     
  6. koomapoika

    koomapoika Guest Guest

    Liittynyt:
    13.09.2006
    Viestejä:
    883
    Saadut tykkäykset:
    0
    tasapuolisuuden nnimissä vaadin palvelun siirtoa Korvatunturille tai sit firma saa vastaanottaa vain postitse tuotteita. ;)
     
  7. Sovi

    Sovi Uusi jäsen Blokattu

    Liittynyt:
    31.12.2007
    Viestejä:
    24
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tällä hetkellä huollossa laite otetaan työn alle saman tien kun laite saapuu huoltoon. Jonoa ei ole, eikä sitä päästetä muodostumaankaan.

    Laitteet kannattaa toimittaa matkahuollolla, jolloin ne ovat nopeiten perillä.
    Takuutapauksissa takuu kattaa laitteen toimituksen huoltoon.
     
  8. sakali

    sakali Lähes henkilökuntaa

    Liittynyt:
    26.10.2004
    Viestejä:
    1 206
    Saadut tykkäykset:
    2
    Mikä näissä Sanyon euroopasta hankituista projektoreissa, esim. z5:ssa on takuu tykille? Lampulle? Onko jotain poikkeuksia muita poikkeuksia (kuten esim, lamppu)?
     
  9. Sovi

    Sovi Uusi jäsen Blokattu

    Liittynyt:
    31.12.2007
    Viestejä:
    24
    Saadut tykkäykset:
    0
    Euroopasta hankituissa tykeissä takuu tykille 36kk ja lampulle yleensä 3kk/300h, kumpi ensin täyttyy. Lampputakuissa Sovi Service pystyy vaikuttamaan takuuseen, vaikka tuo 3kk/300h olisi ylittynyt.

    Poikkeuksia lampputakuisiin on annettu joillekkin tietyille malleille, kannattaa olla Sovi Serviceen yhteydessä ja tiedustella näistä.
     
  10. tixa68

    tixa68 Käyttäjä

    Liittynyt:
    16.08.2006
    Viestejä:
    34
    Saadut tykkäykset:
    0

    Eipä voi paljon kehua Sovi Servicen palvelua. Lähetin Sanyo Z5 tykin kesäkuun alussa sinne, koska ei käynnistynyt aina ensimmäisellä yrityksellä. No vika todettiin siellä olevan lampussa (vaihto filttereineen 324€) joten pyysin jättämään vanhan lampun paikoilleen, koska muutoin se toimi vielä ihan hyvin vanhallakin lampulla.
    Tykki lähetettiin takaisin 16.6 ja kun sain sen kotona paikoilleen niin huomasin, ettei HDMI 2 liitäntä ota vastaan mitään singnaalia ja HDMI 1 hyväksyi vain PS3 singnaalin. Digiboksilta ei siis kumpikaan HDMI ottanut enää kuvaa vastaan. Tv:hen kytkettynä digiboksin HDMIstä ei ollut mitään ongelmaa, joten vika ei voinut olla kuin tykissä.
    Soitin Sovi Serviceen ja käskivät lähettämään tykin sinne takaisin ja lupasivat korjata vian HETI.
    Laitoin tykin heti matkahuollolla sinne takaisin. Odottelin....koitin soittaa.....odottelin....koitin soittaa....odottelin eikä mitään kuulunut.
    Lopulta 3 viikkoa lähetyksestä sain puhelimella sieltä jonkun vastaamaan niin kerrottiin tykin olevan valmis ja lähtevän seuraavana päivänä takaisin. No meni taas viikko eikä tykkiä kuulunut. Taas soittelua ja jossain vaiheessa sieltä vastattiin ja kerrottiin tykin lähteneen edellistä puhelua edeltäneenä päivänä takaisin:eek: kun sitä ihmettelin niin luvattiin tutkia Matkahuollon ja Postin laput ja sit ilmoittaa, että mihin tykki on jäänyt. Koskaan mitään ei ilmoitettu.
    No siitä meni sit taas reiluviikko kun tuli ilmoitus Matkahuollosta, että tykki on noudettavissa. Oli muuten lähetetty samanapäivänä kuin soitin viimeisimmänkerran Sovi Servicelle. Eli viimeisinreissu kesti reilut 5 viikkoa ja luvattiin korjata HETI.
    Työselosteen mukaan vaihdettu HDMI-IC, mutta kun sain tykin paikoilleen niin :OI:OI tilanne on sama kuin ennen "korjausta" SOVI SERVICELLÄ eli HDMI 2 täysin pimeä ja HDMI 1 näyttää vain PS3:n kuvaa.
    Tarvinneeko enempää kertoa SOVI SERVICEN huollon toimivuudesta....!

    Kerronpa kuitenkin.

    No niin se kesä on vaihtunut syksyksi ja katseltu jalkapallon MM:t sunmuut ohjelmat pikku tv:stä tykin reissailessa Tampereella. Kävi siellä vielä yhdenkeikan ja nyt molemmat HDMI-liitännät toimii pleikan kans ilman ongelmia, mutta mutta jotain outoa on vielä tykin ja Maxximum digiboksin suhteessa kun eivät tuu enää juttuun HDMI:n kautta. Ennen ensimmäistä huoltokeikkaa tykki toimi hyvin HDMI:lläkin tykkiin. SCART-VGA piuhalla pelittää kyllä tykki ja Maxximum. TV (LG) toimii kuitenkin ilman ongelmia samaisen digiboksin kanssa myös HDMI:llä liitettynä. Osaako kukaan selittää syytä moiseen?
    Lupailivat Sovi serviceltä jotain hyvitystä koko kesän kestäneeseen ongelmaan (esim. uutta lamppua tms.) kun ei varmaankaan ainakaan lisännyt lampun ikää lukuisat käynnistelyt ja sammuttelut vian takia. Saatikka se kun piti koittaa tihrustaa 3kk säälittävää 42" kuvaa, mutta eipä mitään kuitenkaan hyvitetty.
     
    Viimeksi muokattu: 13.09.2010
  11. pasiph

    pasiph Guest Guest

    Liittynyt:
    02.12.2003
    Viestejä:
    12
    Saadut tykkäykset:
    0
    Samanlaista säätöä täällä.

    Perjantaina tuli 8 viikkoa kun laite ollut pajalla.

    Samanlaista lupailua korjauksesta ja vääristä osista jne jne. Tuntuvat olevan ihan hukassa.

    Muuten niin loistava laite mutta huolto on suoraan perseestä. Uskomatonta, että maahantuoja tekee tuollaisen firman kanssa yhteistyötä.

    Uskomatonta.
     
  12. Huppe

    Huppe The Pilot Tukijoukot

    Liittynyt:
    08.02.2000
    Viestejä:
    3 611
    Saadut tykkäykset:
    2
    Tykki pitäisi hommata mutta enpähän ainakaan Sanyota sitten osta.
     
  13. pasiph

    pasiph Guest Guest

    Liittynyt:
    02.12.2003
    Viestejä:
    12
    Saadut tykkäykset:
    0
    Voe elämän kevät.

    Laite oli 10 viikkoa päivälleen pajalla ja kesti n. viiikon käytössä ja hajosi jälleen.

    Eli Laite lähtee takaisin korjaamolle.

    Alkaa sanat loppumaan...
     
  14. anzelmosm

    anzelmosm Uusi jäsen

    Liittynyt:
    31.12.2006
    Viestejä:
    8
    Saadut tykkäykset:
    0
    Onkos porukalla hajua mikä soviservicen tilanne tällä hetkellä? Oma sanyo plv-z4000 kävi joskus elokuulla -13 huollossa ja reissu oli siedettävän nopea -> lampun virtalähde ja tuuletin uusittiin, rikkoontuneen lampun vaihdoin itse. Venähtäneestä remontista (ei siis tykin vaan kotona) johtuen sain tykin uudelleen käyttöön vasta tammikuun puolella ja "ilokseni" sain heti huomata, että tykin linssin eteen tuleva liukuluukku ei aukene tykkiä käynnistäessä, niin kuin sen normaalisti tykin käynnistyessä pitäisi. Hitaahkon sähköpostivaihtelun jälkeen Sovi servicen kanssa todettiin, että tykki takaisin huoltoon. Lähetin tykin Sovi serviceen 12.2.2014, jonka jälkeen ei ole kuulunut mitään sähköpostikyselyistä ja vastaajaviesteistä (soitettaessa puhelut ohjautuvat suoraan vastaajaan) huolimatta. Matkahuollon seurannan perusteella tykki on kuitenkin matkahuollosta luovutettu eteen päin.
    Mielestäni hieman erikoista toimintaa ja pikkuhiljaa epäilyttävääkin. Muilla mitään kokemuksia, positiivisia tai negatiivisia viime ajoilta kyseisestä laitoksesta?
     
  15. anzelmosm

    anzelmosm Uusi jäsen

    Liittynyt:
    31.12.2006
    Viestejä:
    8
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tasan 7 viikkoa tykki reissussa. Huoltoraportin mukaan luukun mekanismi huollettu ja toiminta tarkistettu. Tunnin työstä veloitettu. Edelleenkään luukku ei aukea virrat kytkettäessä. Nyt vissiin sitten odotellaan taas pari viikkoa, että saadaan sähköpostiin vastaus, kun puhelutkin ohjautuu edelleen suoraan vastaajaan. :hitme:
     
  16. jjabi

    jjabi Vakiokasvo

    Liittynyt:
    04.01.2011
    Viestejä:
    523
    Saadut tykkäykset:
    2
    Elkää nyt herranjumala lähettäkö tuonne enää yhtään mitään. Kivuttomampaa varmaan laittaa johonkin aivan eri firmaan huoltoon tai yhteydenottoa maahantuojaan tai Sanyolle.