Täytyypä ite myös kokeilla tuota A.R.O korjausta. Olen alusta lähtien käyttänyt anti-modea, kun kuvittelin sen hoitavan korjauksen paremmin, mitä A.R.O. Pistän kommenttia, kun olen saanut testattua kummatkin korjaukset. ps. Todella tyytyväinen kyllä ollut F113 subiin. Ainakin omassa kuuntelutilassa hakkaa aikaisemman svs ultran selvästi, jota ei kehdannut musiikilla edes pitää päällä.
Pikaisen googlauksen perusteella A.R.O tekee yhden filtterin kaikista voimakkaimpaan huonemoodiin. Se ei siis ole lähellekään yhtä kykenevä kuin Antimode. Uusissa JL Audioissa on D.A.R.O, joka lienee kyvykkäämpi.
No sattuu olemaan oikeata kokemusta asiasta eikä pelkkää guugletusta. Valitettavasti mittauskäppyrät jäi vanhaan hajonneeseen läppäriin mutta voin sanoa, että Anti-Mode jäi toiseksi. Sekä mittauksissa että korvakuulolla.
Ja minä uskon 100x ennemmin stereophile.com :iin tuon asian tiimolta kun sinun sanaasi. sorry. Tuollahan noi ennen ja jälkeen kuvatkin oli nähtävillä, ei kyllä vakuuttanut. sry.
Ei kai tuo ultra kuitenkaan niin huono ole ettei päällä kehtaisi pitää? Luojan kiitos en ole ns. kultakorva ja ihan hyvälle itsestä kuulostaa. Fathom on kyllä varmaan parempi suljettuna ja huomattavasti kalliimpana, ainakin musiikilla.
Suljettu tai passiivi tai refleksi ei sinänsä tee subwooferista paremmin sopivaa musiikille tai elokuville. Ei se subwoofer taikka signaali tiedä, onko toistettava materiaali ihmisten määritelmän mukaan musiikkia vai efekti. Se on vain ääntä. Elokuvilla on käyttöä toistolle 20hz saakka tai jopa ali. Musiikilla harvemmin, vaikkei se poissuljettua olekaan. Refleksivirityksellä on sinänsä helpompi päästä alas, joten monet "leffasubbarit" olivat/ovat refleksejä. Alas saakka toistava suljettu on vaikeampi ja siten kalliimpi toteuttaa. Tämä johtaa ilmeisen usein sivuvaikutuksena siihen, että suljettu "soi"'paremmin - se on parempi subbari. Tämä ei kuitenkaan johdu pelkästään suljetusta kotelosta.
Kaikki totta mutta ei sulje pois sitä tosiasiaa että samassa hintaluokassa suljetut pärjäävät musiikilla lähes aina refleksejä paremmin ja leffoilla sitten toisin päin. Siksi olisin aika yllättynyt jos tuplasti kalliimpi suljettu olisi musiikilla huonompi kuin halvempi refleksitoteutus.
Mikä lie sitten huoneeseen sopivin. Osa laittaa useamman subin hervottomalla refleksikotelolla ja sitten lanaa vasteen useammalla huonekorjaimella
SVS pb12 ultra. Lisäksi ollut myös svs pc12-plus dsp, epik empire, velodyne hgs18 ja useita muita subeja tässä kämpässä ennen tuota fathomia. Voihan tietysti olla, ettei nuo svs:n subit soveltuneet omaan huoneeseen. Tuli myös kokeiltua tulpattuna noita, mutta en anti-moden kanssakkaan saanut mieleiseltä niitä kuulostamaan.
Jep, eiköhän tuo Fathomi ole noista aika omassa luokassaan, maistuis kyllä itsellekin Vaativammalle musiikin kuuntelijalle nuo SVS:n PB/PC-sarjalaiset eivät varmaan riitäkään, leffasubejahan ne pitkälti ovat ainakin oman kokemuksen mukaan, musiikilla vähän "löysiä". Lähti omakin PB-sarjalainen vaihtoon tuosta syystä. Leffoissa kyllä mainioita kapistuksia.
Pitääpä koittaa, jääny koko ARO testaamatta, aattelin ihan samaa et antimode osais homman fiksummin. Mites te pidätte virtoja Fathomis? käytättekö etupaneelisto Off ja On asentoa vai Auto asentoa?. Meinasin aluks pitää vaan etupaneelista On:lla ja kaukosäätösellä pistorasialla kytkee päälle ja pois, mutta tuosta ei taida oikeen vahvistin tykätä?.
On/off -rasia on sama, kuin vetäisit töpselin seinästä tai kääntäisit jatkoroikan katkaisijasta virrat pois. Ne muutamat ilmoitukset plazalla, että aktiivikaiuttimille on tullut vahinkoa, ovat olleet Master/slave -roikkien kanssa.
No mites se Master/slave roikan virrankytkentä eroaa töpselin irroituksesta tai jatkoroikan katkaisijan kääntämisestä?
Joku ko. teknologiaa paremmin tunteva voi kertoa, mutta Master/slavessahan se master tavalla tai toisella nuuskii, että meneekö virtaa läpi ja sen perusteella kytkee slavet päälle. Kaukosäädettävissä on vain simppeli rele on/off.
Samamoisen rele ohjaa virtoja oli se masterslave pistorasias tai kaukosäätö rasias, eli ihan sama kun nyppää johdon seinästä tai kääntä roikan kytkimestä. Mietin vaan voisko toi "pää virran" katkominen aiheuttaa jotain hallaa vahvarille, vahvarin ollessa On:lla?, voisko siitä tulla kovempi piikki kuin käyttämällä etupaneeli kytkintä?
Siten, että kun master/slave roikan ohjauselektroniikalla lopulta tulee käyttötunnit täyteen, niin itse roikan mukana saattaa huonolla tuurilla poistua myös siihen kytkettyjen laitteiden toimintasavut, tai ainakin sulakkeet. Eihän tuota tietysti ihan jokaiselle satu kohdalle, itsellänikin oli pari vuotta käytössä ongelmitta G-setin kanssa. Kyse on lähinnä riskistä. Toisia se kiinnostaa, toisia ei. Jos tavallinen on/off nappi hajoaa, niin yleensä muut laitteet säilyvät ehjänä.
Mikä siinä subbarin auto-asennossa sitten niin häiritsee ? Maapallo tuhoutuu kun laite on päällä n. 20 min. sen jälkeen kun signaalia ei enää tule ?