Mniin.. Noilla joku 8x hintaeroa. AVSForumilla nähtäis varmaan punasta jos joku ehdottais että verrataampa NZ8 -> Sony VPL GTZ380 -sarjalaiseen yhtälailla.
NZ8 alkaa olla sen hintaluokan laite, että ostajalla ei ole pulaa rahasta ja haluavat kuvanlaadun olevan viimeisen päälle hyvän. N5 tuottaa itselle ihan riittävän kuvanlaadun, mutta tuntien lisääntyessä alkaa tuntua, että kirkkautta voisi olla enemmänkin. Olohuoneessa on vielä sen verran vaaleita pintoja että N5 kontrastistakaan ei saa kaikkea irti. Epsonin TW9400 oli myös hyvä tykki, mutta häviää JVC:lle HDR kuvassa. Epsonin pölypallo-ongelmat, pixel shifterin ulina ja iriksen äänekkyyys saivat lopulta vaihtamaan JVC:hen, kun 185h käytetty yksilö löytyi kohtuu hintaan. Jos Valerio pystyy yhtä hyvään mustaan kuin Epson, niin se riittäisi kyllä itselle. Myös Valerion dynaaminen tone mapping on saanut kehuja.
FYI : agent.5 said: Valerion did mention anamorphic lens on FB and am looking for supplier. So, there may be lens options in Max. Dave : I talked to Eason and he mentioned a replacement faceplate that had an anamorphic lens integrated into it. Aika mielenkiintoista että tälläinen "halpis" laite saa (mahdollisesti & toivottavasti) moisia ominaisuuksia jotka tyystin puuttuu kalliimman pään laitteista.
Tuossapa olisi taas yksi arvostelu Valeriosta -> Moiré -efekti AT valkokankaan kanssa ei kuulosta hyvältä.
Saa nähdä mikä on tuon korvaavan etulevyn hinta. Hyvä asia joka tapauksessa, jos hinta on kohtuullinen. Tuollainen integroitu anamorfinen linssi on todella kätevä. Itselläkin oli aikanaan erillinen anamorfinen linssi harrastuksen alkuaikoina, kotimainen Anssi Leppäsen valmistama laite.
Sinulla taitaa olla kudottu ääntäläpäisevä kangas? Ilmeisesti tuo kudonta aiheuttaisi tuon Moire ilmiön? Hankala tilanne, jos noin on.
Sellainenpa hyvinkin. Ei ole mitenkään uusi ilimiö, jos valkokankaan pintakuvio osuu yksiin projektorin pikselikuvion kanssa. Aikoinaan mulla oli Full HD tykkien kanssa sama ongelma kahden eri valkokankaan kanssa. Focus piti säätää vähän ohi, että ilmiöstä pääsi eroon. Todella ärsyttävä ilmiö. Lopulta vaihdoin valkokangasta.
Mietin jo tuossa, että tarttuisin Valerion Visionmaster kickstarter kampanjatarjoukseen Max mallilla. Moiré -efekti kuitenkin kuulosti sen verran pahalta, että täytynee jatkaa JVC DLA-N5:lla toistaiseksi. Tilasin kuitenkin toisen harrastajan innoittamana Eurokankaasta pienen palan Lux Satin kangasta ihan mielenkiinnon vuoksi, miten se toimisi ääntä läpäisevänä valkokankaana. Täytynee mittailla, miten se vertautuu XYScreensin kudottuun Soundmax 4K kankaaseen.
Käyppä vähän tutkimassa blogia, sieltä saattaa löytyä lisää vinkkejä aiheeseen! Itsellä ollut eurokankaan Fun ICE 6 kangas joka on ollut todella hyvä, mutta nyt tuli juuri tuo sound max 4K tilalle ..-Leffafriikki
Olikohan tämä jo täällä: https://www.projectorjunkies.com/valerion-visionmaster-pro-2-full-review/ Ainut ongelma itselle tällä hetkellä paitsi miten MAX pelittää scope-käytössä, niin se että EBL toimii vain max teholla jolloin kuva niin kirkas että polttaa läpi seinän. Uusi firmis toivottavasti korjannee tämän. Plus 2-malli useimmille kohtuu kokoisen kankaan omistajille jopa parempi valinta. Pitäisköhän moden siirtää nää kaikki jo omaan Valerion ketjuun...
Cinemascope pitäisi onnistua HDMI:n kautta: Spekseissä luvataan kaikille malleille tuki 4:3, 16:9, 21:9 ja 32:9 kuvasuhteille. Toteutuksesta ei ole tarkempaa tietoa. Melkein kaikissa arvosteluissa on käytetty Valerion omaa Google TV käyttöjärjestelmää ja sen mukanaan tuomia suoratoistopalveluja. Olisi kiva tietää miten 21:9 tuki on toteutettu. Jonkin verran tulee käytettyä JVC:llä myös 1.85:1, 2.0:1 ja 2.20:1 kuvasuhteita.
Nonih, nyt on oikeita mittauksia ja kunnon testiä. Ja paneehan tuo ajattalemaan, että voi juma, miten hyvän laitteen ovat tehneet.
Kiinnostaa yhä enemmän tuo plus-malli. Pro malli ei sovi omalle 105" kankaalle näköjään. Olisiko tuo max malli sitten sopiva minun kankaalleni. Taitaa mennä sitten tuo skriinikin uusiksi kaikesta päätellen. Ei ilmeisesti tavallinen alr-kangas toimi optimaalisesti. Sitten pitäisi hommata 120" kangas samalla. Täytynee odotella testiä tuolla fresnel-kankaalla.
Omalla kohdalla tuon täytyisi tarkoittaa motorisoitua zoomia ja pysty lens shiftiä sekä näille muistipaikkoja. Itse myös käytän useimmille kuvasuhteille.
Lisää mittauksia ja testiä Valerion Visonmaster Pro 2:sta -> https://www.projectorreviews.com/valerion/valerion-visionmaster-pro-2-projector-review/
Tosi hyvältä vaikuttaa. Ja mukavasti riittää myös kirkkautta. Pelaamisesta sellainen pieni kommentti, että vaikka tykki ottaa vastaan 120fps-signaalia niin, kuten monet muutkin dlp-tykit, niin se kuitenkin itse pystyy "vain" 60 fps:n toistoon. Ilmeisesti tuosta 120 fps:n vastaanottamisesta on jotain hyötyä, koska ainakin muiden tykkien kohdalla jotkut pelaajat ovat kertoneet, että pelaaminen on parempaa, kun koneelta lähettää 120 fps:nä. Voihan tuo toki olla korvienkin välissä.
Taitaa olla 4K XPR tekniikan rajoitus, koska 0.47" DLP Full HD siru joutuu piirtämään kuvaa 240 kertaa sekunnissa 60 fps signaalia toistettaessa. 120fps tarkoittaisi jo 480 kuvaa sekunnissa. Varmaan myös pikseli aktuaattorin rajakin tulee vastaan.
Joo, olet ehkäpä oikeassa. En ihan loppuun asti ajatellut, koska onhan mulla ollut myös dlp-tykkejä, joissa päivitystaajuus on suurempi kuin tuo 60Hz. Mutta nämä nykyiset laser dlp 4K -tykit eivät käytännössä pysty yli 60Hz päivitykseen. Mutta tällaisena kasuaalipelaajana olen oikein tyytyväinen tuohon 60 Hz:n päivitystaajuuteen. Varsinkin, kun pleikalla enimmäkseen pelailen, niin eipä tuota korkeampaa edes oikein peleissä ole.
Optoma julkaisi ISE messuilla uuden High End tykin. https://www.whathifi.com/tv-home-ci...projector-with-dolby-vision-and-hdr10-support
Valotehoa Optomassa olisi ainakin riittävästi, mutta miksiköhän DLP projektoreihin ei ole saatu vieläkään motorisoitua zoomia ja lens shiftiä sekä näille muistipaikkoja?