Traileri Siisti traileri, Clive Owen on cool, ja Sigur Ros on pop! Vaikuttaa siis oikein hyvältä. :thumbsup:
Traileri näytti erittäin mielenkiintoiselta. Clive Owenista en sano mitään. Ihan hauskaa, että tällaisia 70-lukumaisia sci-fittelyitä alkaa tulla taas.
Vuoden paras leffa!!! Uskomaton!! Mahtava!! Ei saakeli, iski ihan tajuttoman kovaa. Oikeasti koskettava tarina upealla teknisellä toteutuksella. Etenkin ohjaajan tapa käyttää pitkiä ottoja toimintakohtauksissa oli upeaa katsottavaa ja sai katsojan tuntemaan olevansa keskellä itse tapahtumia. Ja lopun kohtaus jossa käytettiin tusinoittain extroja jotka joutuivat ihan oikeasti näyttelemään kameran edessä oli koskettavimpia kohtauksia mies muistiin. Tästä on vaikea pistää paremmaksi. :king: 5/5 :thumbsup:
Loistoleffa. Luulisi oscarin tippuvan kuvauksesta, sen verran uskomattomia oli pari pätkää. Soisi yleistyvän tämän leikkausten vähentämisen, taistelukuvauksesta sai ihan eri tavalla selvää (ja koki olevansa eri tavalla mukana) kun jatkuvasti ei leikattu eri kuvakulmiin. IMO saving private ryan jäi toiseksi tällä saralla. :thumbsup: myös näyttelijöille ja lyhyehkölle pituudelle. Ei tästä paljon pahaa sanottavaa ole.
Juuri näin... aivan loistava elokuva. Muutama yhdellä otolla kuvattu kohtaus loksautti kyllä oikeasti leuat. Esim. se alkupään autokohtaus, eli Spoiler väijytys, jonka yhteydessä Julianne Mooren hahmoa ammuttiin. oli aivan mielettömän hienosti kuvattu ja ohjattu, ei voi hehkuttaa liikaa. Ja tietty se lopun pitkä sotakohtaus, jossa Spoiler Clive Owen taistelee tiensä taistelukentän läpi Keetä ja vauvaa pelastamaan Kohtauksissa on AIVAN eri tunnelma kun niissä ei ole sitä salamaleikkausta, vaan kaikki vedetään purkkiin yhdellä otolla. Spielbergin Private Ryan todellakin jää jalkoihin ainakin tässä tapauksessa. Children of Menin tunnelma on käsinkosketeltava ja tulevaisuuskuvauskin toimii hienosti. Ei mitään ylivedettyä hömppää, vaan ränsistynyt yhteiskunta joka on täydellisessä sekasorrossa. Surumielinen, mutta kuitenkin toiveikas elokuva. Children of Menissa oli kaiken muun hyvän lisäksi oivaltavat musiikkivalinnat. Esim. King Crimsonin In the court of the Crimson Kingin käyttäminen sen erään kohtauksen taustalla veti aika hiljaiseksi.
Loistava elokuva. Muidenkin jo hehkuttama kuvaus oli todellakin aivan uskomattoman hienoa, aivan kuin olisi ollut itse keskellä tapahtumia. VFXWorldin sivuilla on muuten kiinnostava artikkeli elokuvan tehosteiden luomisesta ja siitä miten esim. ne pitkät otot oikein saatiin aikaan. Hienosti alkaa tämä elokuvavuosi, ensin Pan's Labyrinth ja nyt tämä. Vau.
Erittäin mukava elokuva ilta kun ensin Prestige ja sitten tämä. Leffassa oli todella onnistunut ja vahva tunnelma. Hienosti ohjattu ja kuvattu kuten tuossa aikaisemmin ovat muutamat jo todenneet. Näyttelijäsuoritukset ovat hyviä kautta linjan. Clive Owen nostaa itseään pikku hiljaa jo terävimpään kärkeen. Jos jotain miinusta haluaa heka niin se on ehkä käsikirjoituspuolella kun elokuvan maailma jää hitusen liian vieraaksi. Ei kaikkea tarvitse selittää mutta hieman enemmän olisi voinut kertoa. Minä en ainakaan ymmärtänyt (tai ehkä meni vaan ohi) miksi laittomat maahantulijat olivat niin inhottuja ja miksi heidät laitettiin leireihin. **** /5
Olen samaa mieltä sinun kanssa. Elokuva kaiken kaikkiaan oli hyvä. Aihe-alue oli kiinnostava ja puoleensa vetävä. Sir oli kyllä hellyttävä hippi. Siitä ei pääse yli eikä ympäri. Clive on tullut yksi uusista suosikeistani. Ei vielä yyper luokassa, mutta hyvä kuiteski. ****/*****
Joitain nämä häiritsee, itseäni tällaiset selittämättömät yksityiskohdat viehättävät suuresti. Viedään juonta eteenpäin - ei luentoa miksi mikin on. Vähän samaa kuin CSI-jaksoissa joissa työkaverit pitävät toisilleen esitelmiä että että mitä on juuri tekemässä. Mutta itse elokuvan juoni ei itsenikään erityisesti säväyttänyt - sekin enemmän siksi kun kuvaus oli niin rautaa. Lyhyiden leikkausten vihaajana oli kyllä yhtä juhlaa. 4/5
Tämä jätti vähän kaksijakoisen tunnelman. Sisällöltään mielenkiintoinen, brittityyliin mukavan sumuinen ja turhasta glooriasta karsittu scifipätkä, jossa toimintakohtaukset ovat mielestäni elokuvan heikoin lenkki. Vasta myöhemmin huomasin, että elokuva perustuu P.D. Jamesin kirjaan. Leffaa katsoessa yhdistin näkemäni heti Christopher Priestin Fuuga synkälle saarelle -kirjan sukulaissieluksi.
En tiennyt elokuvasta tai sen aiheesta oikeastaan yhtään mitään mennessäni tätä katsomaan ja ehkä hieman erilaiseen elokuvailtaan olin varautunut. Mutta ihan hyvä se oli näinkin, sillä kyllä tämä ihan mielenkiintoinen katsottava oli. Eniten ehkä harmittaa että elokuvan loppupuoli oli juoneltaan hieman mielikuvitukseton, koska alku mielenkiintoisine maailmankuvine ja asetelmineen oli onnistunut lupailemaan enemmän. Sinällään kyllä nuo lopun pitkät toimintakohtaukset olivat omassa tyylilajissaan hyvin tehtyjä ja myös toimivia. Mitäs muuta...näyttelijöistä ei pahaa sanottavaa, musiikki ja varsinkin King Crimson toimi, mutta muutamat yllättäväksi tarkoitetut juonenkäänteet oli turhan helposti ennakoitavissa. Eiköhän se arvosana sitä kautta muotoudu 3½/5:een.
Syyskuusta asti olen tämän elokuvan rantautumista Suomeen odotellut, eikä pettänyt yhtään, ylitti jopa omat odotukset aivan täysin. Kaikki kliseet oltiin vältetty, eikä missään vaiheessa osannut arvata mitä seuraavaksi tapahtuu. Myös turhat rautalangasta vääntelyt jätettiin pois ja joitan asioita jätettiin katsojan omaksi pohtimiseksi. Synkkä, masentava ja pelottavan realistisen oloinen tulevaisuus, eikä esim. Blade Runnerin tapaisia ylilyöntejä helvetin korkeine taloineen ja valoineen ja lentävine autoineen nähty (jotkut siitä tykkää, minä en ). Pitkät otokset mielyttivät itseäni myös todella paljon, varsinkin toimintakohtauksissa tuntui kuin itse olisi mukana (tulihan sekin muutaman kerran sanottua jo aikaisemmissa postauksissa). Lopun kohtaus, jossa Spoiler Theo ja Kee kantavat vauvaa alas rakennuksesta ja laittomat maahanmuuttajat ja sotilaat katsovat ihmeissään oli aivan törkeän upea kohtaus. / Vuoden 2006 paras elokuva
Tuli tämäkin sitten katsottua ja pakko myöntää että muutama kohtaus oli todella tyylikkäästi kuvattu, pitkät otot kyllä vakuuttivat. Elokuvan tulevaisuus oli myös harvinaisen realistinen ja todenmukainen. 4 / 5
Elokuvan parasta antia olivat mielestäni heijastukset tähän päivään, sota terrorismia vastaan ja pelon ilmapiiri. Turha scifistely loisti poissaolollaan, tulevaisuus oli synkkä ja uskottava mikä oli plussaa. Loppukohtaus oli hienosti tehty ja leffasta jäi hyvät fiilikset. Pieniä kliseitä lukuunottamatta hyvä elokuva.