Oman 850:n sain powermillin huollosta parin viikon jälkeen. Lähetteessä luki "poweri vaihdettu, testattu OK!" Versio on edelleen 7, joten ei siihen mitään päivitystä saatu:hitme: Toivottavasti laite nyt kuitenkin pelittäis, ettei tarvi laittaa maailmalle:thumbsup:
Saapuipas viimein. Olisiko neljä viikkoa mennyt aikaa. Virtalähde korjattu/testaukset/-> ok. 2 kpl 1000µF 25V kond. elko vaihdettu. Arviolta peukalonpään kokoisia pötköjä. Kovalevyllä tallessa mitä sinne oli jäänyt ja versiota en vaivautunut edes tarkistamaan, mihin se olisi siitä vaihtunut jos ei muillakaan. Toivottavasti varaosat on parempaa laatua, ettei tarvitse saman vaivan takia lähettää uudestaan. Takuuaikaa on jäljellä yli 1½ vuotta. Siinä ajassa ehtisi korjauttaa neljä kertaa jos vika uusiutuu yhtä usein.
Viisi kuukautta sitä kesti. Toimi hyvin ja muutamaan "ominaisuuteen" ehti tottua. Viikonlopun aikana kuitenkin ilmestyi uusi ominaisuus, johon ei enää halua tottua: P853Z haluaa aina parin minuutin jälkeen sammuttaa itsensä. Boksi kyllä käynnistää itsensä ihan kiltisti uudestaan, mutta kyllä se vähän häiritsee, kun siihen käynnistykseen menee kuitenkin aina melkein se minuutti. Jää säätiedotuksestakin aina juuri se oman kylän ennuste kuulematta... Eli paska mikä paska. Yritin soittaa kodinkoneliikkeeseen, mutta eihän ne vielä vastaa. Tarkoittaako tämä nyt sitä, että laitteen mennessä huoltoon, joudun olemaan jopa kuukauden (tai näin kesäaikaan varmaan reilusti pitempäänkin) ilman digiboksia. Eikö muka saa suoraan uutta tilalle tai ainakin korvaavaa?
Jos lähetät laitteen huoltoon niin kannattaa varautua siihen ettet saa sitä ihan heti takaisin ja noin kuukausi siinä todennäköisesti menee. Minä sain myyjäliikkeestä boxin tilalle kun oma 850Z oli huollossa, tosin se ei ollut tallentava vaan ihan perusboxi
Täysin kauppiaan päätettävissä. Kauppiaathan nykyään pesevät kätensä näissä huoltoasioissa jos vain suinkin pystyvät. Etenkin digiboxihommissa itsellä risoi maksullisten kanavien (mm. Canal+) kohdalla synytvä tappio... Tää on just tätä nykypäivää jossa asiakas ottaa aina riskin tehdessään kauppoja.:sick: Todennäköisesti kun periaatteessa ei ole kuin paskaa liikenteessä niin kuluttajien on todellakin otettava laitteiden huonous mukisematta vastaan. Kuluttajansuoja on mm. digiboxikauppojen suhteen auttamattoman myöhässä!
Huoltoon meni. Sain perusboksin lainaan huollon ajaksi, kuten sinäkin. Enköhän minä ilman tallentavaakin kuukauden tai pari pärjää...
:OI nyt tuli sitten semmonen juttu eteen, että tuota urheilu+kanavaa ei 850 löydä ollenkaan mistäköhän sekin johtuu
Hah, nyt sitten kajahti oma boksi..punaisten ledien katveessa koitin virtajohdon irroitusta ja muuta, eipä auta -> boksinpaska lähtee huoltoon.
Tästä Samsungista on vissiin Veikokoneessa (tms.) sellainen tarjous, että 449 hinta ja kylkiäiseksi saa Finnkinon leffakortin jolla vuoden ajan elokuviin kaksi yhden hinnalla. Jos en ihan väärin ymmärtänyt. Aika hyvä tarjous jos käy elokuvissa. Vaikka eihän kotiteatteriharrastajat oikeissa elokuvissa käy
Piti sen verran sanoa; Tamperelaisten on turha lähettää boksia Helsinkiin huoltoon. Tammer-Visio Hatanpään Valtatiellä Tampereella korjaa kanssa näitä. Oman boksini huoltoajaksi arvioitiin max. 1 viikko, 'jos osia pitää tilata' Ovat kuulemma 'erinäisiä' antenniverkon laitteita..850 ilmeisesti..korjanneet. 853:sta ei tule niin paljoa. Omassani todennäköisesti on emolevyvika kun kerroin mitä kaikkea olen havainnut niin arvioivat emolevyn vaihdon tulevan kyseeseen.
Täällä myös tuo 3 vilkkuvaa lediä vika.. Boksi 850 ja ostettu Helmikuussa. Huoltoon meni, katsotaan milloin saan takaisin... :grr:
Ei ole todellista, tänä aamuna taas kolme vilkkuvaa lediä ja päivä pilalla :grr: Laite oli jo kuukauden huollossa ja sen jälkeen olen ehtinyt käyttää noin kuukauden, todella säälittävää SAMSUNG. Nyt minusta alkaa tuntumaan että toivo on menetetty ja nämä DTB-P850Z mallit on täysin surkeita viritelmiä. Ei hyvä Ja taas pitäisi kiikuttaa myyjäliikkeeseen toimitettavaksi huoltoon.. :OI
Raportoidaan yksi hajallinen 850z lisää listalle. Kolme kaunista punaista vilkkuvaa lediä etupaneelissa. Onneksi lappeenrannassa näitä huoltaa nykyään Teleme ja lupailivat olevan kunnossa jo perjantaina.
Mutta mites kaapelimallit, onko ne sitten jostain syystä luotettavampia? Omani meni heti hankinnan jälkeen tammikuussa huoltoon, kun ei suostunut käynnistymään. 6 viikon odottelun jälkeen tuli ja on siis nyt toiminut lähes puoli vuotta ongelmitta. (knock on wood) Vai alkaako kriittinen piste lähestyä...?
853Z tänään huoltoon Powermillille. Myyjä lupasi 2 viikkoa, mutta myönteli kun kerroin sen saattavan kestää 4 viikkoa. Ilmeisesti näitä kaapeli malleja ei mene huoltoon niin paljoa. En tiedä mikä minun vehkeessäni on vikana, mutta oire on ainakin se ettei mokoma käynnisty enää. On jumitellut muutaman kerran aikaisemminkin, mutta tänä aamuna valot syttyivät kyllä mutta mitään ei tapahtunut. Eli kerrataanpa vielä opittu läksy. Paska on paskaa laittoipa kylkeen minkä firman logon tahansa. Onneksi en ollut vielä irroittanut kiintolevyä ja laittanut tietokoneeseeni kiinni (sen vuoksi, ettei boksissa olevalla USB väylällä voi siirtää videotiedostoja!!!), niin ei ollut takuu vielä ummessa. Laitettiin huoltolähetteeseen mukaan viesti "kiintolevyn tiedot eivät saa hävitä". Ans kattoo. :hitme:
Tämä laite ollut nyt huollossa 3 viikkoa. Vielä ei ole kuulunut mitään, mutta enpä toisaalta niin olettanutkaan.
Hohhoijaaa... Taas hajosi tuo 850Z. Kolme kuoleman valoa tervehti taas kotio tullessa, johan tuo kolme viikkoa ehti jo toimiakin. Kolmas kerta huoltoon, nyt tarttee jo alkaa miettimään kaupan purkua...
Kuinkas kauan oot jo tuon boksin omistanut, ittellä ollut 850Z noin pari kuukautta, pitäisköhän alkaa jo huolestumaan. Näitä hajoamisia alkaa olemaan jo aika paljon, kaiken lisäksi huoltokin näyttää kestävän ikuisuuksia.