Mulla tollanen 853Z. Ostin sen heinäkuussa. Kesti jopa 5 päivää ennen kuin hajos. Rupes 3 valoo palaa etupaneelissa, eikä lähde millään käyntiin. Oli huollossa vajaa 4 vk. Sain eilen sen takasin. Virtalähde oli lapun mukaan vaihdettu. Laite oli kiinni noin 13h (josta päällä ehkä 2-3h), kunnes teki saman tempun. Pikkusen ottaa päähän. Samsung on aivan täyttä paskaa. En enää ikinä osta niiden romuja. Pitiki säästää muutama kymppi ja ostaa tollanen paska ku olis saanu Topfieldinki.
DCB-P853Z malli löytyy täältäkin ja ainakin vielä on toiminut hyvin. Ihmetyttää vaan, kun boxin kello on n. 5 min jäljessä. Voiko kelloa mitenkään säätää?
Sen se suurin piirtein kestää. Juttelin tutun huoltomiehen kanssa joka näitä samsungin bokseja joutui edellisessä työpaikassaan ropaamaan ja ilmeisesti laitteessa on liian pieneksi mitoitettu virtalähde. Hajotessaan virtalähde tarjoilee kivan pikku virtapiikin emolevylle, josta hajoaa *jotain* ja tämän jälkeen laitteen virrankulutus kasvaa entisestään. Koska vain virtalähde varsinaisesti "hajoaa", ja vain se vaihdetaan, ei se uusikaan poweri jaksa sitä entisestään kasvanutta virrankulutusta ylläpitää, vaan hajoaa entistä herkemmin. Suomeksi; Kerran sökö, aina sökö. :thumbsup:
Noniin, viime viikolla kone tuli takaisin ja ainakin vielä toimii. *thumbs Up!* Sitä en tiedä mitä ne on Tammer-Visiossa korjannu. Piti mennä powermillille korjaukseen, mutta näköjään jäi puoleen väliin. Korjattu power ja firmware päivitetty. Katsotaan minne asti tällä päästään.
Minun digi toimi muutaman kuukauden sitten hajosi virtalähde ehti toimia runsaat kaksi viikkoa ja taas kolme punaista lediä näytössä. Lisäksi ohjelmisto on alusta asti sekoillut esim. aina kun käynnistän digin niin se on löytänyt kuusi uutta kanavaa. eivät suostuneet päivittämään ohjelmistoa powermillillä.
No huh huh :OI :OI :OI Olis varmaan pitäny etsiä tää foorumi ENNEN ton Samsungin (850z) ostoa "Hobbarista" :OI Ostin laitteen kesäkuussa ja nyt maanantaina läks Powermillille :sick: Meillä kanssa laite jässähti: Rec valo vaan paloi, mikään namiska ei reagoinu mihinkään... ainoastaan laitteen takana oleva virtakytkin pelitti :sick:
Nyt on siis digiaika, oujee. Kivaa kun PlusTV:llä nyt pitäisi näkyä MTV, Eurosport, Nickelodeon ja muut kivat kanavat, mutta en kyllä saa näitä näkyviin tällä Samsungilla. SVT Europa kyllä näy mut ei näitä muita kanavia. Onko teillä muilla PlusTV:n omistajilla sama ongelma? Tein vanhalla Finlux-boksilla uuden kanavahaun, pistin PlusTV:n kortin siihen ja siellä kyllä nämä kanavat näkyvät... Miks ei sitten Samsungilla?!?
Meilläkin Finluxin boxilla löyty nuot kanavat, Samsungist en tiedä kun se on siellä remontissa Soitin muuten eilen Hobbariin.. Niillä "ei ollu tietoo" siitä et toi Samsungi on sekunda tuote Eli myyvät sitä edelleen. Pitäisköhän JOKAISEN tän palstan kirjottajan joka on ostanu laitteensa tuolta soittaa sinne ja kertoa tarinansa ??
Itsellä marraskuussa 2006 ostettu DTB-P850Z. Toimi kesäkuuhun 2007 saakka. Jolloin 3 valoa vilkkui eräänä aamuna etulevyssä. Samsungin tekniseen tukeen soittettuani sain ohjeeksi irroittaa boksin 15:sta minuutiksi töpselistä. Ei auttanut->Kone huoltoon. Virtalähde oli hajonnut. Huoltoaika 2,5vkoa. Sen jälkeen laite käytössä 2vkoa jonka jälkeen jumiutui täysin. Töpseli seinästä irti vähäksi aikaa ja takaisin seinään->kone ei enää inahtanutkaan. Takaisin huoltoon, jossa luvattiin hoitaa laite nopeasti alta pois kun tuli noin nopeasti takaisin. 1 vko:n jälkeen soitto huoltoon->ei oltu aloitettu, 2 vko:n jälkeen-> ei edelleenkään tietoa milloin saa, 3 vko:n jälkeen->sama shitti jatkuu. 4 vko:n jälkeen soitto kuluttaja-neuvojalle, joka kertoo kohtuullisen huoltoajan käsitteestä, joka on digiboksien ja tv:iden osalta n.2vkoa(pidemmät huoltoajat jo sinällään voivat oikeuttaa kaupanpurkuun samantien oli laite huollossa ensimmäistäkertaa tai ei). Eli laite myyjälle takaisin, joka lupasi selvittää asian (oli kuitenkin toimitanut sen takaisin huoltoon?->emolevy rikki). Viikon odoteltuani soitin myyjäliikkeelle ja uhkailin asian eteenpäin viemisellä samantien yms. yms. Kaupanpurku tapahtui parin päivän sisällä soitosta. Että semmosta meininkiä Samsungin kanssa. Vielä pöydällä lojuu käytössä jo parivuotta vanha sungin 37" LCD missä ei vielä oo ollu mitään ongelmia (kop, kop) ja toivottavasti ei tulekkaan. Boksista saadut rahat sijoitin Procasteriin (6200). Aika näyttää mikä se oikeasti on->onko samaa jööttiä.
koje on rgb kaapelilla telkussa kiinni jos laitan "video out = composite" on kuva hyvä ja selkeä, jos laitan "video out = rgb" on kuva suttuinen. Tää on hyvä rgb johto ja kokeiltu kahdella erilaisella, joten johdossa ei ole vikaa. Onko muilla samaa vai mistä johtuu?
Syys tuli ja Samsung hajosi! Eikö ole ihmeellistä! Runsaan kuukauden käytön jälkeen laite ei suostunut lähtemään käyntiin. Ja kun lähti vihdoin käyntiin, niin se toimi pari minuuttia, jopa kuva näkyi, mutta sitten terävä poksahdus ja pimeys ja hiljaisuus. Uusi yritys ja sama tulos. Lisää uusia yrityksiä, mutta kun ei toimi niin ei toimi. Tämä oli jo toinen Samsung-boksini. Kiitos Samsung. Ja hyvästi.
Kuinka moni palstalaisista on ostanut laitteensa (850Z) hobbarista ? Ja ollut yhteydessä kyseiseen lafkaan laitteen tiltattua ? Hobbarissa kun vaikutti olevan ihan uus asia et toi laite on sekunda Powermillistä kun kyselin kyseisen laitteen yleisyydestä huollossa, tentattiin minua ensin että missä ominaisuudessa olen asialla, yksityisenä ihmisenä vaiko jonkin firman asialla... ja annettiin numero suoraan Samsungille, he kun eivät powermillillä tiedä onko siellä ollut muita laitteita ku minun Palstalta olen kuitenki ollu lukevinani että jotkut ovat jopa hopparin kanssa purkaneet kaupan ja olleet poweriinki useammin ku kerran yhteydessä
(850Z) Hobbarista ostettu ja huoltoon Powermilliin itse kiikutettu 2krt ja soitettu 5 kertaa perään. Ensimmäisen huoltokerran jälkeen kysyin boksia hakiessani Powerista, että onko kyseisessä boksissa paljon vikoja, johon sain vastauksen: "Kaikissa noissa tallentavissa on jonkunverran vikoja, tänäänkin tuli taas yksi rikkinäinen Nokian boksi korjattavaksi"->että silleen... Reklamaatio Hobbarissa 1,5kk sitten->oli silloinkin uusi asia heille->kuin olisi ensimmäinen laite tullut palautukseen.
Minulla hajosi 1.9. myös Hobby Hallista 7 kk sitten ostettu tallentava Samsung P850Z(maksoi silloin 449 e), täysin samat "oireet" kuin monella muullakin saman laitteen "onnellisilla" omistajilla eli virta simahti ja käynnistyksen jälkeen valot (mm. rec) vilkkuu, teksti Samsung HDDcheck paneelissa jne. Hobby Halliin (vaihteen kautta "takuu ja huoltoon" ?) pääsin usean päivän ja tunnin maksullisten soittojen jälkeen 5.9. Tiedustelin, lähetänkö laitteen HH:lle huoltoon vai onko heillä jokin sopimustakuuhuolto tms. Lahdessa.Mies sanoi että voin viedä laitteen "mihin tahansa" Samsung-huoltoon Lahdessa, osto- ja takuukuitti vain mukaan. Hän kehotti minua itse etsimään huoltofirman osoitteen Samsungin nettisivuilta; no sieltähän ei mitään löytynyt vaan erään paikallisen liikkeen myyjä arveli, että Expert Konehuollossa saatettaisiin huoltaa Samsunginkin laitteita. Expert Konehuollossa sanoivatkin olevansa Samsung-takuuhuolto, mutta korjaavansa vain tallentavia boxeja, ja voisivat korjata HH:kin laitteen, ottivat osto-ja takuukuitista kopion. No, laite jäi sinne 6.9. Sitten viikonlopun aikana lueskelin näitä sivuja sekä Hobby Hallin toiminnasta laitettuja purkauksia muualta netistä ja rupesikin pikkuisen arveluttamaan...Hobby Hallin asiakaspalvelunumeroihin en edelleenkään päässyt, joten tiedustelin maanantaina kuluttajaneuvojalta (ku sinnekin usean tunnin soittelun jälkeen pääsin...), tulikohan tehtyä oikein kun vein laitteen muualle huoltoon. Hän sanoi, että minun on ehdottomasti toimitettava laite HH:n omaan takuuhuoltoon, muuten joutuisin itse maksamaan korjauksen. Hain laitteen pois Expert Konehuollosta ja kerroin keskustelustani kuluttajaneuvojan kanssa ja, yllätys yllätys, totesivatkin, etteivät olekaan tarvitsemani takuuhuolto eivätkä edes korjaa tallentavia digiboxeja, ainoastaan päivittävät ! Laite olisi siis turhaan siellä torstaista maanantaihin. No, sitten eilen 11.9. laite lähti postissa Hobby Hallin huoltoon, postissa tiesivät osoitteen, meni Vantaalle Tahkotielle...Tämä taitaa sitten olla se tälläkin palstalla paljon parjattu Powermill ? Nyt hirvittää, miten kauan joudun boxia odottelemaan (varalle en uutta osta eli olen ilman tv:tä ja maksan silti tv-lupaa tyhjästä). Ja kun laite joskus tulee takaisin, hajoaako taas saman tien...Ja kuinka kauan huoltorumba kestää kunnes saan korvauksen tai ylipäänsä voin sellaista lähteä hakemaan. Ehdottomasti aion vaatia kaupanpurkua, jos/ kun huoltokertoja tulee lisää, sillä Hobby Hallin pitkä kanta-asiakkuuteni loppuu tähän sekasotkuun. Mutta kuluttajansuoja on, ikävä kyllä, edelleen myyjän puolella (vaatisi lainmuutosta, tuleekin varmaan pian tarpeelliseksi); kuluttajaneuvojan mukaan kaupanpurku on vasta viimeisin ja näillä näkymin olematon mahdollisuus,eikä huoltokertojen määrällä ole hänen mukaansa mitään merkitystä, ei myöskään ole mitään "kohtuullista odotusaikaa" vaan kaikki harkitaan tapauskohtaisesti (ja arvatenkin myyjän edun mukaisesti...). Kuluttajansuoja on näissä digiasioissa aivan rempallaan. Vaikka laki asettaakin peruspuitteet, tuntuu kyllä siltä, että taitavat kuluttajaneuvojatkin jo pelätä digilaitteista alkavaa valitusvyöryä, tuokin heille kivasti lisäpuuhaa ! Hobby Hallin huollossakin on varmaan jo niin ruuhkaista, että kehottavat asiakasta viemään boxin muualle huoltoon, mistä tulee asiakkaalle lisäharmia ja kustannuksia, kun ei homma sitten toimikaan. Tekisi mieli sanoa tv-lupa irti ja unohtaa tv:n olemassaolo,sen sentään ehkä saisi myytyä, mutta nurkkaan jäisi kalliiksi tullut romuboxi, jota kukaan ei edes ostaisi...
Olen sivustaseuraaja tässä Samsung rumbassa ja olen jo aikaisemmin ihmetellyt täällä, että myydäänkö tätä samaa viallista mallia jatkuvasti vaikka on yleisesti tiedossa sen olevan susi. Onhan monissa muissakin myynneissä myyjän kerrottava tiedetyt viat ostajalle. Missään en myöskään ole nähnyt, että esim. maahantuoja olisi ilmoittanut vian olevan korjattu uusissa malleissa. Tällä on työllistävä vaikutus ja luultavasti ainoa häviäjä on laitteen valmistaja Koreassa. Myyjäliike saa rahansa, maahantuoja saa rahansa ja lopuksi huollolla menee hyvin ja vieläpä postikin saa omansa. Sitten vielä palkkaa saa kuluttajansuojaviranomaiset, liikkeen asiakaspalvelu jne. Samsung työllistää Suomessa. Kukaan ei kuitenkaan ajattele sitä, mikä mielipaha ja ahdistus tämän laitteen ostajalle tulee laitteen rikkoutuessa. Ensinnäkin laite on kallis ja monesti ainoa digiboksi asunnossa. Siinä sitten odotellaan pariviikkoa laitetta huollosta. Useasti se on hajonnut kohta uudestaan. Kateellisia ovat ne jotka eivät asu Powermillin välittömässä läheisyydessä. Maahantuojan pitäisi vetää takaisin kaikki ne boksit, joissa on tämän vian aiheuttava komponentti. Ainakin Samsungin tehtaalla tiedetään niiden tyyppinumerot. Kaupanpurun pitäisi toimia välittömästi näissä nimenomaisissa Samsung digibokseissa. Edit: Tein pienen selvityksen tästä mallista lukemalla threadin alusta asti kirjoituksia. Ensimmäiset laitteet on ostettu 15.12.06 ja sitten tammikuun -07 alussa on ilmoitettu hankintoja. Ensimmäiset hajoamiset tapahtuivat 4.3.07 eli noin 3kk:n kuluttua ostosta. Jatkoin vielä lukemistaja ja sitten toukokuussa tuli useampia ilmoituksia laitteen hajoamisesta ja huoltoon lähettämisestä niiltä, jotka olivat ostaneet laitteen tammikuussa -07. Sitten 1.6 joku kirjoitti, että Powermillin huollossa on ruuhkaa. Ja mm. HobbyHall ei ole tietoinen laitteen tyyppiviasta !!!
Eilen se sitten tapahtui! Sain rahat takaisin boksista! Ensimmäinen boksi meni huoltoon kun se alkoi sammuttamaan virtoja ja mikään nappi ei toiminut. Boksi huoltoon missä sille ei tehty yhtään mitään. Tai no oli resetoitu ja testattu mutta testin kesto oli todennäköisesti virrat päälle ja takaisin asiakkaalle. Eli ajan hakemaan boksia takaisin, ajan kotiin, laitan boksin päälle ja seuraavana päivänä takaisin liikkeeseen... Sieltä sain suoraan uuden samsungin joka toimi hienosti lähes puolivuotta kunnes ledit vilkku. Boksi huoltoon ja taas meni monta viikkoa. Sitten kävin hakemassa "korjatun" boksin takaisin ja ajan kotiin ja boksi menee päälle mutta tallenteita katsoessa boksi katkoo virrat pois. Saman tien takaisin Veikonkoneelle mistä laite lähetetään TAAS huoltoon. Sanoin tässä vaiheessa että boksia en enää takaisin ota. Neljä viikkoa menee ja kyselen mikä on tilanne. Asia ei ollut edennyt ollenkaan powermillillä No tässä vaiheessa Veikonkone alkoi selvittämään jotain hyvitysnumeroa ja kertoi että saan tulla valitsemaan korvaavan boksin. Kyselin sitten paikan päällä ovelasti onko mustaa boksia ja kun ei ollut niin ehdottivat rahojen palautusta Mutta aika monta ajokertaa tuosta tuli ja muutama kerta ihan turhan takia heti huollon jälkeen. Asun vielä sen verran kaukana veikonkoneesta mistä boksin ostin joten kilometrejä on kertynyt ihan kiitettävästi. Tosin ei haittaa enää yhtään kun pääsin vihdoinkin tuosta romusta eroon. Sanoivat muuten veikolla että samsung olisi pyytänyt kaikki 850z boksit takaisin. Ihmeen kauan siinä kyllä meni jos näin todellakin on.
Aamulla laitoin tänne viestin omista harmikokemuksistani kyseisen digiboxin kanssa. Nyt soitin Tukesiin. Kerroin, että omani oli hajotessaan poksahtanut/välähtänyt pahaäänisesti ja että jossain aiemmassa viestissä tällä palstalla arveltiin laitteen virtalähteen aiheuttavan koneeseen "virtapiikin", jossa virrankulutus kasvaa jne, ja tiedustelinkin nyt Tukesista, onkohan tämä laite edes palo/sähköturvallinen (omalla kohdallani huolettaa, voiko aiheuttaa vanhan talon sähköihin esimerkiksi oikosulun tms.). Ystävällinen virkailija kuuli huoleni ja otti asian vakavasti. Hän selvitti, että kyseistä laitetta tuo maahan Samsung Nordic Electronics ja antoi heidän numeronsa (esim. Hobby Hallista en tätä tietoa saanut). Hän sanoi, että kuluttajien tulisi nyt ehdottomasti antaa maahantuojalle viestiä tästä laitteesta ja maahantuojan tulisi ehdottomasti huomioida nämä viestit. Soitin sitten tuohon numeroon ja sitä kautta Samsung NE:n tukeen.Siellä hyvin ylimielinen nuorimies sanoi, että heille ei ole tullut mitään palautetta kyseisestä laitteesta, että poksahtelisi tai räpsähtelisi kun hajoaa (vaikka täältäkin saa siitä jatkuvasti lukea). Hänen mukaansa kone "voidaan" kolmen, samaa vikaa koskevan, huollon jälkeen vaihtaa uuteen samanlaiseen ! Ja kyseli, että "mitä sä nyt oikein haluat?". Sanoin haluavani, että palautteeni otetaan vakavasti ja että maahantuoja selvittäisi, onko tässä kyseisessä laitteessa yleisempi ongelma ja onko Hobby Hallilla mahdollisesti myynnissä virheellinen tuote-erä. No, hän lupasi viedä viestiä eteenpäin, mutta asenne oli kyllä sellainen, että tokkopa vie ! Soitin sitten uudelleen Tukesiin samalle virkailjalle ja hän totesi, että he lähtevät nyt selvittämään laitetta, mm. onko laite käyttäjän kannalta vaatimukset täyttävä. Tuossa edellisessä viestissä oli mielenkiintoinen tieto, että Samsung olisi nyt vetämässä P850Z:aa takaisin ? Samsungin tuesta annettiin kyllä ymmärtää, että laitteella ja sen myynnillä menisi erittäin hyvin ! Sitä aiemmassa viestissä oli ilmaistu tosi hyvin, miten tällainen juttu voi aiheuttaa mielipahaa ja harmia; sitä se toisiaan tuottaa, sillä sitä tuntee itsensä petetyksi, jopa tyhmäksi, eikä tätä tunnetta todellakaan paranna myyjän, maahantuojan ja kuluttajaneuvojien vähättelevä suhtautuminen. Onneksi tuo Tukesin virkailija oli ensimmäinen,joka suhtautui asiaan vakavasti ja tämän palstan kirjoituksista saan myös tukea, etten ole aivan yksin asian kanssa. Maailmassa on tietysti suurempiakin murheita kuin yksi digiboxi, mutta se vaan ottaa niin päähän, kun kerran digiaikaa nyt pitää pakosti elää ja sen ihanuutta YLEt ja muut suuresti suitsuttaa, niin haluaisin nähdä kuitenkin tv:stä uutiset, dokumentit ja onhan siellä (joskus ) hyviä ohjelmiakin ja elokuvia, joita haluaisin tallentaa! Nyt olen aika uutispimennossa, onneksi on sentään radio ja netti. Eniten ketuttaa, että näitä huoltosotkuja joutuu hoitamaan päivisin ja kiireisen työn lomassa; eilen rupesi tuollanen kyykytys ja pompottelu potuttamaan niin paljon, että pidän tänään ylimääräisen lomapäivän, metsäkävelyllä varmaan unohtuu "digimurheet" joksikin aikaa !
Laitan nyt vielä tänne kun en muista olenko kertonut oman tilanteeni lopputuloksesta. Minulla oli 850z huollossa yhteensä kaksi kertaa ja molemmilla kerroilla kuukauden. Ensimmäisen huollon jälkeen laite toimi tasan kuukauden ennenkuin samat mukavat valot vilkkuivat. Toisella huoltokerralla laite oli powermillilla kuukauden ja siihen ei oltu edes koskettu vielä. Sain tarpeekseni tästä pelleilystä ja marssin myyjäliikkeeseen ja vaadin kaupan purkua. Aikansa siinä minulle ehdoteltiin uutta samsungia tilalle, mutta sanoin heille että tiedän kyllä mistä nämä laitteet on kotoisin ja en todellakaan ota uutta aikapommia tikittämään. Sain sitten kuitenkin rahat takaisin vaivattomasti ja koko soppa sai onnellisen lopun. Sen voin vaan sanoa että boksi ei olisi ollut hullumpi jos olisi suostunut toimimaan edes hieman pidempään yhtäjaksoisesti :hitme: ja sillä tarkoitan vuosia vähintään ilman ongelmia. Älkää hyvät ihmiset ostako tätä laitetta vaikka saisitte puoleen hintaan (Ehkä sitten jos tyyppiviat on korjattu 100% varmuudella.. :thumbsup: )
Se on sitten sulla nimen vaihto edessä Eipä oikein nämä kirjoittelut herätä luottamusta, milloin mahtaa oma paukahtaa uudemman kerran.. :grr: